Infosota-YLE ”sekoitti” YK:n (Yhdistyneet kansakunnat) ja UK:n (Unted Kingdom) Syyriassa…

YLE:n käyttämä ”tietotoimista” Syrian Observatory for Human Rights  EI OLE ”YK-JÄRJESTÖ”, kuten YLE VALEHTELEE, vaan Brtianniassa (UK) rekisteröity ja sieltä käsin toimiva ”kansalaisjärjestö”, Syyrian oppositon infsoturi!

Syrian Observatory for Human Rights (SOHR)
Arabic: المرصد السوري لحقوق الإنسان
Syrian Observatory for Human Rights Logo.jpg

The logo of the Syrian Observatory for Human Rights
Founded May 2006
Founder Osama Suleiman (Rami Abdulrahman)
Type NGO
Legal status Non profit
Focus Human rights activism
Location
Official language
Arabic, English
Owner Osama Suleiman (Rami Abdulrahman)
Staff
One man (Osama Suleiman)[1][2]
Website www.syriahr.com/e

The Syrian Observatory for Human Rights (also known as SOHR; Arabic: المرصد السوري لحقوق الإنسان‎), founded in May 2006, is a UK-based information office whose stated aim is to document alleged human rights abuses in Syria; it has focused since 2011 on the Syrian Civil War. It is frequently quoted by major Western news media, such as Voice of America, Reuters, BBC, CNN and National Public Radio, since the beginning of the uprising about daily numbers of deaths from all sides in the conflict[3][4] and civilians killed in airstrikes in Syria.[5] SOHR has been described as being ”pro-opposition”[6][7][8][9] and anti-Assad.[10][11]

Syyrian hallitus jakurdit eivät voi infosodan ja ihmiskilpåien aikakaudella tietää, mikä sotatoimialueelle lykätty kontti on sairaalakontti, mikä taas taistelukaasukontti, ja mikä ehkä todellakin vaikka YK:n ruokakontti

https://yle.fi/uutiset/3-10085017

YK: Kuutta sairaalaa pommitettu kahdessa päivässä Syyrian Ghoutassa

Sairaaloista kolme tuhoutui käyttökelvottomaksi.

Tyttö loukkaantuneen veljensa vieressä, joka on saamassa ensiapua sairaalassa pommitusten jälkeen Doumanin kaupungissa, Itä-Ghoutassa.
Tyttö loukkaantuneen veljensa vieressä, joka on saamassa ensiapua sairaalassa pommitusten jälkeen Doumanin kaupungissa, Itä-Ghoutassa.

Kuutta sairaalaa on pommitettu kahden viime päivän aikana syyrialaisten kapinallisten hallussa olevassa Itä-Ghoutassa. YK vahvisti asian.

[Paskat vahvistanut: se oli tämä ”UK” (SOHR) eikä YK!!!]

Sairaaloista kolme tuhoutui käyttökelvottomaksi ja useita ihmisiä kuoli.

Lääkinnällistä avustustyötä Syyriassa tekevä järjestö SAMS kertoi myös Itä-Ghoutan keskeisen sairaalan joutuneen kahdesti hyökkäyksen kohteeksi Arbinissa. Hyökkäyksen jälkeen sairaala ei pysty enää toimimaan.

Syyrian hallitus on piirittänyt Itä-Ghoutaa vuodesta 2013 lähtien. Alueelle on tehty useita pommituksia. Elokuussa 2013 siellä tehtiin sariini-isku, joka tappoi satoja ihmisiä. Syrian Observatory for Human Rights -järjestön mukaan Arbinin sairaala joutui venäläisten ilmaiskun kohteeksi.

[Se oli ISISin taistelukaasukontti, johon osui hallituksen kranaatti. Samaa Saddamin kaasua tasan oli viime vuonna vastaavanlaisessa tilateessa.
Vuonna 2013 AL-Qaidan/ISISin eliittijokko Al-Nusran rintama  oli vielä osa ”virallista oppositiota” ja sai lä’nnen ittavaa sotilasapua!

https://hameemmias.vuodatus.net/lue/2017/06/ranskan-tutkimus-syyrian-kaasuista-todistaa-tosiasiassa-etta-hallitus-ei-ollut-syypaa-vuoden-2013-kaasuihinkaan

Suomen Eduskunnan pakkoinfoterroristi-YLE valehtelee YK:n Syyria-tutkimuskomission eroavan puheenjohtajan valehdelleen Assadin hallituksen käyttäneen kemiallisia aseita

https://www.pirkanblogit.fi/2018/risto_koivula/nyt-se-syyrian-kaasuttaja-selvisi/]

YK:n lastenjärjestö Unicefin mukaan akuutista aliravitsemuksesta kärsi marraskuussa vajaa 12 prosenttia alle viisivuotiaista lapsista.

Syrian Observatory for Human Rights -järjestön mukaan maanantain ja tiistain aikana lähes 200 ihmistä kuoli ja yli 800 haavoittui iskuissa Itä-Ghoutaan lähellä Damaskosta.

Unicefin mukaan kuolleista lähes 60 oli lapsia.

Lue lisää:

https://yle.fi/uutiset/3-10083473

” Isä puhkeaa kyyneliin nähdessään vauvansa ruumiin, toinen lyö itseään otsaan löytäessään kaksi lastaan kuolleina. Viisi holtittomasti itkevää tomun peittämää lasta tuodaan paikalle.

Muun muassa tällaisista näkymistä raprotoitiin Itä-Ghoutan kapinallisalueen sairaalassa, kun Syyrian hallituksen pommikoneet olivat rusikoineet aluetta tiistaina.

Lähes 200 ihmistä kuoli ja yli 800 haavoittui iskuissa pelkästään maanantaina ja tiistaiaamuna, kertoi Syyrian sisällissotaa tarkkaileva järjestö Syrian Observatory for Human Rights. Joukossa on paljon lapsia.

Pommitusten tuho oli niin suurta, että se sai YK:n lastenjärjestön Unicefin sanattomaksi. Unicef antoi lausunnokseen tyhjäksi jätetyn paperiarkin, jonka alaviitteessä se totesi, etteivät sanat riitä kuvaamaan lasten kärsimystä ja järjestön tyrmistystä. ”

Tuollainen jälkimmäinen EI OLE MIKÄÄN IMEKSI YK:N NIMISSÄ, vaikka on sen alajärjetö muissa asioissa!

Lähteet: AFP, STT, Yle

Syyrian hallituksen joukkoja saapui kurdien tueksi Afriniin – Mediat: Turkki tulitti

Turkki yrittää ajaa kurdit Pohjois-Syyrian Afrinista. Nyt Syyrian hallitus näyttää asettuvan kurdien avuksi.

YHdestä ja samasta pojasta kaikki kuvat…

https://yle.fi/uutiset/3-10083211

Lääkäreiden hätähuuto Syyriasta: Tilanne Ghoutassa on Aleppon piiritystäkin pahempi painajainen

Arviolta 100 siviiliä, joista osa lapsia, on kuollut ja viisi sairaalaa jouduttu sulkemaan vuorokauden aikana, kun Syyrian hallitus liittolaisineen aloitti suurhyökkäyksen itäisen Ghoutan alueelle.

Lapsia hoidettavana sairaalassa Doumassa, itäisessä Ghoutassa.
Loukkaantuneita lapsia hoidettiin sairaalassa kapinallisten valtaamassa itäisessä Ghoutassa. Arviolta 100 ihmistä kuoli hallituksen raskaissa pommituksissa maanantain aikana.

– Tilanne on lähdössä käsistä. Asukkailla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin suojautua kellareihin ja maanalaisiin säiliöihin lastensa kanssa.

Brittiläisen tarkkailujärjestön mukaan kuolleiden joukossa on 18 lasta. Syrian Observatory for Human Rights -järjestön mukaan maanantain ilmaiskuissa, sekä ohjus- ja kranaatti-iskuissa loukkaantui yli 300 ihmistä.

***

Iltalehden puurot vallit niinikään ovat sekaisin:

http://larevisora.puheenvuoro.uusisuomi.fi/251469-ita-ghoutan-kapinallisryhmat

Itä-Ghoutan kapinallisryhmät

27.2.2018 17:05 Annika Rauhala

Suomalainen ulkomaan uutisointi on ollut heikkoa, mutta nyt taisi Iltalehti tehdä pohjat. Se otsikoi

”Kapinalliset valmiita karkoittamaan jihadistit Itä-Ghoutasta – tulitauko edellytys”

Itse juttu antaa ymmärtää, että Itä-Ghoutassa on lukuisia kapinallisryhmiä ja sitten erikseen on jihadisteja. Nämä kapinalliset tahtoisivat nyt karkoittaa nuo jihadistit alueelta pois, kun YK:n tulitauko tulee voimaan.

”Pääryhmittymät ovat islamistiset Jaish al-Islam, Faylaq al-Rahman ja Ahrar al-Sha, jotka tiistaina ilmoittivat YK:lle halustaan häätää jihadistit alueelta, kunhan tulitauko saadaan voimaan.”

Tämä on on ehkä hulluin lause, mitä koko Syyrian sodan uutisoinnin aikana olen lukenut. Jos näitä kolmea ryhmää ei pidä jihadistisina, niin sitten ei mitään. Itä-Ghoutassa toimivat pääryhmät sinänsä on nimetty oikein.

Salafistinen Jaish al-Islam on ehkä merkittävin ryhmistä ja dominoi Itä-Ghoutan itäistä puolta ja Doumaa. Se ajaa islamilaista valtiota sharia-lakeineen. Tässä pari vuotta vanhassa al-Jazeeran jutussa http://www.aljazeera.com/news/2015/11/syria-bombs-douma-human-shields-151103171542946.html%C2%A0Jaish kuljettaa Syyrian hallintoa kannattavia alaviitteja häkissä ihmiskilviksi Itä-Ghoutaan.

https://en.wikipedia.org/wiki/Jaysh_al-Islam

Itä-Ghoutan lounaisosaa pitää hallussaan Faylaq al-Rahman. Se on myös islamistinen ryhmä ja sidoksissa Syyrian vapaaseen armeijaan ja Muslimiveljeskuntaan, mutta tekee yhteistyötä Syyrian al-Qaidan kanssa.

https://en.wikipedia.org/wiki/Al-Rahman_Legion

Ahrar al-Sham on ollut kautta Syyrian sodan merkittävä ja näkyvä ryhmä tai yhteenliittymä erilaisia islamistisia ja salafistisia ryhmiä. Sitä on tuettu niin Saudeista, Qatarista kuin Turkistakin ja se on myös tehnyt yhteistyötä vähän kaikkien islamististen ryhmien kanssa kuten esimerkiksi Syyrian al-Qaidan.

https://en.wikipedia.org/wiki/Ahrar_al-Sham

Hay’at Tahrir al-Sham on alunperin tämä Syyrian al-Qaida ja useaan kertaan yrittänyt nimeä vaihtamalla lieventää mainettaan.

https://en.wikipedia.org/wiki/Tahrir_al-Sham

https://m.iltalehti.fi/ulkomaat/201802272200775252_ul.shtml

http://www.dw.com/en/which-rebel-groups-are-fighting-in-syrias-eastern-ghouta/a-42663501

https://en.wikipedia.org/wiki/East_Ghouta_inter-rebel_conflict_(April–May_2017) 

http://abdullahnassir.puheenvuoro.uusisuomi.fi/251649-new-york-timesin-feikkiuutinen

New York Timesin Feikkiuutinen

New York Times kaikkien feikkiuutisten äiti on julkaissut taas täyden puppu-uutisen joka kyllä leviää kaikkialle läntiseen maailmaan totena.

Oheisessa linkissä ruoditaan uutisen sisältö englanniksi.

http://stephenlendman.org/2018/02/fake-news-un-report-north-korea-syria/

Lyhyt yhteenveto: nimettömät lähteet, kukaan ei ole nähnyt raporttia ja ja jos on raportin sisältö ei tue kirkuvan otsikon väitteitä.

http://stephenlendman.org/2018/02/fake-news-un-report-north-korea-syria/

” Fake News UN Report on North Korea and Syria

Fake News UN Report on North Korea and Syria

by Stephen Lendman (stephenlendman.org – Home – Stephen Lendman)

The UN under Secretary-General Antonio Guterres and most of his predecessors operates as Washington’s imperial ally – flagrantly violating its Charter principles.

An unreleased world body report, shared with the NYT, irresponsibly suggested North Korea may be helping Syria produce chemical weapons.

Its entire CW stockpile was destroyed, elimination completed in late June 2014 – confirmed by the Organization for the Prohibition of Chemical Weapons (OPCW).

No evidence suggests any CWs remain. Nothing indicates Syria ever used these agents throughout seven years of war – or intends secretly producing new ones.

Plenty of damning evidence shows US-supported terrorists used toxic agents numerous times, mostly against defenseless civilians – Syria falsely blamed for their high crimes.

Recent and earlier accusations and allegations of Syrian use of CWs were and remain bald-faced lies.

Citing from the UN report, the Times said “supplies from North Korea include acid-resistant tiles, valves and thermometers,” adding:

“North Korean missile technicians have also been spotted working at known chemical weapons and missile facilities inside Syria…”

None exist. The report lied claiming otherwise. It’s unknown when the UN report will be released. Unnamed so-called “experts” were involved in preparing it.

Clearly it was produced to give Washington and its rogue partners red meat ammunition to use as justification for stiffer sanctions and possible aggression against North Korea, along with likely escalating conflict in Syria more than already.

The Times: “(E)xperts who viewed the report said the evidence it cited did not prove definitively that there was current, continuing collaboration between North Korea and Syria on chemical weapons…”

If no evidence proves a North Korean/Syrian connection to produce CWs, why did the UN release the report to the NYT – letting it falsely headline “UN Links North Korea to Syria’s Chemical Weapons Program.”

No Syrian CW program exists. Nothing proves otherwise. Yet the NYT, complicit with anti-North Korea/anti-Syria UN authorities, gave Washington and its imperial partners false testimony about both countries.

Is the world body under Guterres promoting war – instead of trying to “save succeeding generations from (its) scourge,” as mandated in its Charter?

Is it on the side of the devil, not the angels? Throughout its existence, the UN most often served as a US imperial tool, notably in recent decades.

Is Guterres committed to exceeding the worst of his predecessors?

Will he match Star Trek by going where no previous secretary-general went before – overtly or discreetly supporting US-led naked aggression instead of responsibly denouncing it!

VISIT MY NEW WEB SITE: stephenlendman.org (Home – Stephen Lendman). Contact at lendmanstephen@sbcglobal.net.

My newest book as editor and contributor is titled “Flashpoint in Ukraine: How the US Drive for Hegemony Risks WW III.”

www.claritypress.com/LendmanIII.html

***

Jaa käyttäen:


Yksi vastaus artikkeliin “Infosota-YLE ”sekoitti” YK:n (Yhdistyneet kansakunnat) ja UK:n (Unted Kingdom) Syyriassa…”

  1. https://www.tiede.fi/keskustelu/78182/aiheellisia-kysymyksia-bellingcat-peltikissalle

    Aiheellisia kysymyksiä Bellingcat-”Peltikissalle”…

    https://hameemmias.vuodatus.net/lue/2018/10/aiheellisia-kysymyksia-bellingcat-peltikissalle

    ” Englannissa majaileva (hölynpöly)tomittaja Eliot Higginsin luoma nettisivusto Bellingcat väittää ratkaisseensa kaikki suuret kansaiväliset rikosmysteerit Malesialaisten Boing-matkustajakoneiden putoamisista ja katoamisista Syyrian kaasuiskuihin ja Englannin loikkariagenttien myrkytystapauksiin. Koulutukseltaan Higgins, kaikkea muuta kuin minkään jamesbondin näköinen ja oloinen pullukka, on kirjanpitäjä.

    ”Koristekissan” ”saavutuksia” leimaa muutama yhteinen seikka: ”löytöhistorian” muka ARMOTON ”moukantuuri”, näennäiset ”perstuntumaseliviöt” (muualta hyvinpedattu disinformaatio?) ”päättelymenetelmänä”, paikkoihin ja tilanteisiin ja henkilöihin nähden uskomattoman edistynyt NASA-tasoinen informaatioteknologia, erityisesti vakoilusellainen – ja huijaus-?, … ja ennen kaikkea muuta aina sama ”syyllinen ja suurroisto” – PUTIN!

    Higgins väittää jenkkiläisessä feministilehdessä Huffington Postissa (mm. ”naisen orgasmi ihmiskunnan suurimpana terveysuhkana”) joutuneensa vahingossa näiden kysymysten pariin ”seurattuaan huvikseen läppäriltä Syyrian sisällissodan rakettiliikennettä” ja ”21. elokuuta 2013 havaittuaan kaksi outoa rakettia, jotka eivät räjähtäneetkään” (mistä hän siis tiesi ne juuri raketeiksi?) putoavan Zamalkan kaupunkiin Damaskosta etelään.

    Seuraavana päivänä ”insinööri Muhammed al-Jazaeri” (nimi on sama kuin erään Saddamin-vastaista maihinnousua ajaneen päätoimittajan 10 vuotta aikaisemmin, tämän myöhemmän on kuitenkin sittemmin tarkennettu olleen tuolloin 27-vuotias) laittoi Youtubeen tietoja kyseisessä paikassa tapahtuneesta kaasuiskusta. Täältä saadaan ihan eri päivämäärä, 3. tammikuuta (2013?). Päivämäärät on ainakin jossakin asetettu jälkikäteen. Ilmeismiin samainen Muhammed al-Jazaeri siitemmin ”haavoittui al-Assadin kaasuiskussa Ghoutassa” (jollaista ei ollut!) marraskussa 2017:
    ” Cases of suffocations were found as Assad’s regime targeted eastern Ghouta with poisongas. Media workers Muhammed al-Jazaeri, Diaa al-Shami, Abdulmunim Issa and Mazen al-Shami were injured by the attack on 16 November 2017. Lieneekö suorastaan kuollutkin…? Vai olisko tämä ollutkin se vanha päätoimittaja?

    Asiaa kysytään myös Englannissa:

    https://www.independent.co.uk/voices/skripals-bellingcat-gru-novichok-anatoly-chepiga-alexander-mishkin-putin-russia-a8577161.html

    We should be asking for answers about the Skripals and Bellingcat – and not just from Russia

    … It is now more than seven months since assassins from Russia’s military intelligence service tried to kill a former double agent and his daughter with a nerve agent in Salisbury. Or did they? The only incontrovertible fact in that assertion is the location, Salisbury.

    Pretty much everything else remains speculative.

    The Skripal case has troubled me since the first news broke in March. It is not the improbability of what was reported to have happened – improbable things are the stuff of news. It is rather the mixture of utter certainty, unsubstantiated claims and glaring information gaps that is so disconcerting, from the immediate rush by UK officials to blame the Russian state, to the way the main figures in this drama have simply vanished, and now to the contradictions that have gained blithe, and almost universal, acceptance.

    When the Metropolitan Police showed the passports of two Russians they believed to be the assassins, they strongly hinted that the names on the documents were false. The invitation to establish their real names was taken up by investigative organisation Bellingcat, which has now – amid a blizzard of documentation, seductive reference to “open source” techniques, and not a little help from Russian whistleblowers – come up with what it says are their real identities.

    One of them is Colonel Anatoly Chepiga; the other is a medically qualified agent called Alexander Mishkin, and both have received state honours from President Putin.

    What’s so suspect about this, you may ask. Well, let’s start with Bellingcat, which has presented itself in the past as a microcosm of well-meaning and very British amateurishness, based in a Leicestershire bedroom, producing results that put the professional sleuths to shame. In fact, Bellingcat has grown rather a lot beyond its shoestring origins. It has money – where from? It has been hiring staff. It has transatlantic connections. It has never, so far as I am aware, reached any conclusion – whether on the downing of the Malaysian plane over eastern Ukraine, or chemical weapons use in Syria, or now, with the Skripals – that is in any way inconvenient to the UK or US authorities.

    That need not cast doubt on its findings. But should the authenticity of the documents it cites not be subject, at very least, to the same scrutiny as might be applied to other evidence? And when, as this week, UK officials say they do not “dispute” Bellingcat’s identification of Chepiga and Mishkin, does this not prompt a few questions about whether, say, our “agencies” reached the same conclusions long ago, but kept quiet, or why most of the UK’s media apparently find Bellingcat a more trustworthy source than the UK intelligence services (possible answer: Iraq)? Might not the group’s good name be being used to get information into the public domain that officials do not want to vouch for? And, if so, would this be to inform, or to mislead?

    What else do I find troubling? How about the UK and US focus on Russian military intelligence, still referred to as the GRU? I don’t recall any specific Soviet or Russian agency being so clearly fingered in this way before. Accusations might have been levelled at the KGB – or its Russian successor, the FSB – but this was usually in a generic, not specific, sense. Why the change?

    It could be, of course, because the UK knows for certain that it was the GRU that targeted the Skripals. But it could equally be that officials simply assumed this because the GRU was Sergei Skripal’s agency, or because the GRU was already in the dock in the US for alleged involvement in hacking. Or it could be because it sounds much scarier than just saying “intelligence”, or even – though I concede this is unlikely – to make clear to Vladimir Putin that we are not blaming him, because the GRU was never “his” agency.

    But there is a big contradiction here. On the one hand, the GRU is being presented as a bunch of duffers, whose decorated and highly qualified agents were booked into an east London dive, behaved badly, were deterred by a bit of snow, abysmally failed in their mission, and now face the wrath of Putin. On the other hand, we are told that the GRU is the crème de la crème of state agencies, that Russia is mighty and malevolent and that we should be very, very afraid. Which is it?

    Lastly, let’s consider the connections that the UK public is being encouraged to make. Between the two Bellingcat identifications of Chepiga and Mishkin, a clutch of western states, including the UK and the US, came out with a coordinated condemnation of specific cases of Russian cyber-espionage. One related to the chemical weapons watchdog, the OPCW, back in April; another to the World Anti-Doping Agency in Switzerland. All this was presented to the UK public at least in the context of the Skripal case.

    But there is a broader and more obvious explanation for Russia’s “behaviour” here – which is that, whether in sport or in matters of chemical weapons, the western allies have closed ranks to exclude Russia from information it is entitled to as a member of these international organisations. In such circumstances, wouldn’t you try to find out what was going on? Might you not also wonder why an apparent attack in an English city was being treated not as a crime – so a police matter – but as “the first use of a chemical weapon in Europe since the Second World War”, which allowed it to be immediately shut behind the impenetrable wall that supposedly protects UK intelligence and state security?

Kommentoi