Tampereen säästöt

Mitäs jospa Tampereen kaupunki ei antaisi kun sen sovitun reilun 20 miljoonaa Areenaan laattaan, olihan noilla herroilla rahaa että ranteita pakotti .

Mistään muualta ei sitten tarttiskaan ottaa mitään tuo areenan poisto tekisi n  40 miljoonaa .

Samoin vois tuon tavara aseman purkaa kun siihen uppoo nyt n 3-4 miljoonaa siirtoon .

sitten remontti päälle on varmuudella summa jo lähellä kymmentä miljoonaa,  ja kaikki tuo turhuuden markkinoille .

Ottakaas lapanen kauniiseen käteen ja lopettakaa jatkuva säästö ja leikkaamis operaatio,  ne on turhia . seommoro tepivaari  Kirjoitti Teuvo Mast

Jaa käyttäen:


29 vastausta artikkeliin “Tampereen säästöt”

  1. Jälkiviisautta ja demaripopulismia. Kantta rakennetaan jo päätetylläl rahoituspohjalla ja tavara-aseman siirrosta kaupunki saa tontin myynnistä ja rakennusoikeiksista miljoonatulot.

    1. Ei kaupunki saa miljoonatuloja tavara-aseman siirrosta, vaan tontin myynnistä ja rakennusoikeuksista. Tavara-aseman siirto tulee olemaan kallis projekti ja mikäli siinä onnistutaan, kunnostaminen vasta kallista tuleekin olemaan. Tepin kanssa samaa mieltä – dynamiittia vanhan homeisen liiterin nurkan alle ja jos keksitään järkevää käyttöä moiselle rakennukselle, voi sellaisen vanhan mallin mukaisen rakentaa.

        1. Ei ole kumpaakaan tämä blogi perustuu tämän päivän uutiseen säästöistämme Tampereella . terv tepivaari

  2. Juu ja ”myymällä” laatan rakennusoikeudet runsaalla 9 eurolla per neliö, kun markkinahinta olisi ollut n. 900 euroa, kaupunki lahjoitti SRV:lle 50-60 miljoonaa euroa.
    Toki tämäkin lahjus oli tarpeen, koska muuten ei yksikään rakennusyhtiö olisi lähtenyt mukaan typeryyteen.

  3. Missään kohtaa ei ole jälkiviisautta vaan tän päivän uutisointia tulevista n 20 miljoonan säästöistä kaupunkilta ensi vuodelle .
    Ja jos tuo Tavaraasema tehtäs uusi ja vanha heitettä kaatopaikalle tulis siitä tontista ja rakentamisesta silti ne miljoonat .
    Mutta meillä saattas olla täysin puhdas homeesta oleva tavaraasema .
    Laattaa tehdään mutta silti kunta vois sanoo ettei tule kun se n 24 miljoonaa teille niinhän se nyt sanoo sairaille emme maksa kun n 20 miljoonaa vähemmän . terv tepivaari

  4. Areena oli katastrofi jo suunnitteluvaiheessa eikä se muuksi muutu – mutta nyt on myöhäistä tehdä mitään, pelkään mä.

    Eräs Aamulehden aktiiviblogisti aikanaan kaivoi paljonko kaupungilla on töissä monikulttuurisuustutkimuksen virkamiehiä… niitä oli aika monta ja niidenkin palkkaan pari senttiä menee.

  5. juuri noin tuossa siirrossa on asia ja laatta ei tarvitse kunnlta kun sen n 24 miljoonaa se saa riittää . terv tepivaari

  6. No eipä ole noinkaan terveys puolen asioita on päätetty jo pitkän aikaa sitten silti sieltä leikataan jatkuvasti .
    Kyllä leikata vois menoja myös tuon Areenan suhteen, sinne ei oikeasti pitänyt alkujaan mennä kunnan rahaa kun 24 miljoonaa nyt se summa on n 60 miljoonaa .
    Ei tuo rata mulle tee suvee eikä talvee, mitä minä sitä torpedoimaan alan tuskinpa tulen sitä rataa käyttämään terv tepivaari

  7. No mikä sen estää kyllä se onmahdollista perua tukien saanti ei ole päivän selvä kellekkään terv tepivaari

  8. Sopimuksia voi muuttaa silloin kun se kunnan edun mukaista ja siinä ei tarvitse paljonkaan perustella kunnan miksi näin tekivät terv tepivaari

  9. no kyllä ne voi muuttaa jos yleinen etu niin vaatii, nyt sellanen tilanne on eikä nuot Areenan menevät rahat ole investointia vaan kunnan kulu eriä ilman katetta . terv tepivaari

      1. Heikki minulta ei tule pelkkiä höpinöitä ja varsinkaan joutavia terv tepivaari

  10. Ratikkainvestointi ei koskaan tuo tuloja, vaan tulee olemaan rahareikä, koska lippuhintoja ei poliittisista syistä uskalleta laittaa kattamaan kuluja edes alkuunkaan.
    Nuo oletetut arvonnousut ratikkareitillä ja arvonlaskut muualla eivät sinänsä tuo tuloja kaupungille missään mielessä.

  11. Tiedän miten kirottu trenditermi on puhua dynaamisista vaikutuksista, mutta ounastelen niitä ratikalla olevan.

    Kaupungin on helpompi laajentua ratikan avulla, se sujuu hieman edullisemmin ja tehokkaammin, laajemmalle alueelle -> mahdollisesti uusia veronmaksajia kaupunkiin.

    En ole itse ratikkareitin varrella ja minulle se tuo vain haittaa mutta pitää katsoa asiaa parilta kantilta.

  12. Itse TKL ei ole ollut tarkoituskaan ollut tuottava vaan sinne on laitettu verorahoja n 33 % kunnan pussista .
    En usko ett ratikka olis sen parempi raha sampo mutta sen kulku on puhtaampaa jota moni esim astmaatikko varmaan kiittää keskustassa terv tepivaari

  13. Jokunen kiittää keskustassa ja kauempana asuvat maksavat sen saamatta mitään vastinetta.

  14. No aika suuri porukka kuitenkin kiittää tuota ratikkaa ja sen tuomaa puhtaampaa ilman alaa esim keskustorille .
    Ja on siinä monia muitakin asioita joita en nyt viitsi esitellä yhden heitän talojen maalipinnat pysyy puhtaampina kun ne ei saa diesel kylpyjä terv tepivaari

  15. Lentsu-Hervanta väli on melko lavea määritelmä keskustalle. Mitä laattaan tulee, niin voihan sen rahoituksen tiputtaa sovittua alemmaksi, eihän sen päälle tarvitse mahtua kuin Ipan pääty, missä se kiekko kuitenkin koko ajan pyörii.

  16. No on se koko väli mutta kun keskustorilta poistuu vaikka puolet nykyisin olevista busseista ilmanala varmuudella siellä tulee puhdistumaan .
    Eipä siitä ole pitkää aikaa kun eräs nainen sanoi kunnan puolelta ettei tule kunnalta rahaa kun 24 miljoonaa areena hankeeseen nyt sinne menee n 60 mijoonaa . terv tepivaari

Kommentoi