Matkalippu yli välimeren maksaa 1600 e

Salakuljettajilla ja vapaaehtoisjärjestöillä on sopimus, että he auttavat, jos alus joutuu pulaan. Ei liene vaikeata arvata, keitä nämä vapaaehntoistyöntekijät ovat. Suomessakin on heitä demareissa ja vihervassareissa.

Hinnan kertoi eräs, joka tuli yli Välimeren salakuljettajan kyydissä. Ihmissalakuljetus on parempi bisnes, kuin huumeiden salakuljetus.

 

3 vastausta artikkeliin “Matkalippu yli välimeren maksaa 1600 e”

  1. Tuo on vielä halpa lippu. Sitten näillä on muutama kymmenen tuhatta käyttörahaa, hätä on suuri…?

  2. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006177146.html

    Ote alla olevasta:

    Heinäkuun aikana Malta on kahdesti myöntänyt rantautumisluvan siirtolaisia mereltä pelastaneelle Sea-Eye-avustusjärjestön alukselle, jolta Italia on kieltänyt pääsyn satamiinsa.
    *
    Media yrittää pitää yllä ajatusta, että ihmisiä hukkuu matkalle Italiaan tai Maltalle. Väite on lähes sataprosenttisesti valhetta. Hukkumistapaukset sattuvat libyalaisten ihmissalakuljettajien hoitamalla osuudella, matkalle yli Libyan merialueen – noin 50 km. Lopun matkasta, muutama sata kilometriä, hoituu NGO –aluksen kyydissä turvallisesti. Eye-avustusjärjestö on yksi monista NGO –ryhmistä.

    Hesarin otsikko pitäisi olla : EU:n lepsu linja ajaa Välimeren siirtolaisia Maltan kontolle

    Miksei EU- kiellä Eye- avustusjärjestön aluksia seilailemasta Libyan merialueen rajan tuntumassa. Kieltoa rikkoneet alukset voitaisiin sulkea Maltan tai Sisilian satamiin.

    ***
    https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006177761.html
    19.7.2019

    Italian tiukka linja ajaa Välimeren siirtolaisia Maltan kontolle, mutta tulijat eivät edes itse haluaisi Espoon kokoiseen saarivaltioon

    ITALIAN kova siirtolaispolitiikka on synnyttänyt erikoisen tilanteen Välimeren keskiosaan. Libyasta ja Tunisiasta lähtevät venesiirtolaiset pyrkivät Manner-Eurooppaan eivätkä siksi haluaisi rantautua Maltalle. Pieni saarivaltio ei myöskään tahtoisi ottaa heitä vastaan, mutta silti he päätyvät sinne.

    Heinäkuun aikana Malta on kahdesti myöntänyt rantautumisluvan siirtolaisia mereltä pelastaneelle Sea-Eye-avustusjärjestön alukselle, jolta Italia on kieltänyt pääsyn satamiinsa.
    *
    https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006177647.html
    18.7.2019
    Salvini on moneen otteeseen tehnyt selväksi kantansa, jonka mukaan Välimerellä henkiä pelastavat järjestöt tukevat ihmissalakuljettajia ja ovat siten osa rikollista toimintaa. Hän on kieltänyt Välimereltä siirtolaisia pelastavien avustuslaivojen rantautumisen Italian satamiin.
    Matteo Salvini on Italian sisäministeri

  3. Jopa yli 600 pakolaista yhdellä keikalla – mikä tekee 600 * 1600€= 960 000€ (siis todella, melkein miljoona euroa. Onhan aluksilla ollut enemmänkin väkeä – jos oikein muistan)

    ***
    https://hawthorncaller.com/malta-and-france-resolve-latest-aquarius-migrant-ship-impasse/
    7.10.2018

    Vesel Aquarius

    Migrant ‘taxi service‘?

    The Aquarius was at the heart of a blazing diplomatic row in June when it became stranded with more than 600 migrants onboard following a refusal by Italy and Malta to take it in.

    [Aquarius alus oli kesäkuussa kiihkeän diplomaattisen riidan keskiössä, kun se juuttui yli 600 maahanmuuttajan kanssa sen jälkeen, kun Italia ja Malta olivat kieltäytyneet vastaanottamasta heitä.]

    It has since been repeatedly turned away by Italy and been forced to stop in Malta and Spain after missions in recent months.

    Under a previous deal reached in August, 141 migrants onboard the Aquarius were distributed among France, Germany, Luxembourg, Portugal and Spain.
    Italy‘s far-right Interior Minister has vowed to block the Aquarius permanently from his country‘s ports, accusing it of offering a “taxi service” for migrants from Libya to Europe.

    His government says Italy has had enough of migrants arriving by boat, with more than 700,000 landing on its shores since 2013.
    The numbers have dropped sharply since their peak in 2015, but the UN‘s refugee agency, the UNHCR, has warned that the death rate during Mediterranean crossings has soared.
    At least 1,730 people have died trying to make the treacherous crossing in flimsy boats this year, according to the International Organization for Migration.
    The Aquarius has become a symbol of bitter divisions in Europe over how to share responsibility for the hundreds of thousands of people arriving by boat since 2015.
    French President Emmanuel Macron has clashed with the Italian government over its blocking of rescue ships, accusing it of “cynicism and irresponsibility”.
    He faced criticism at home for not offering safe haven to the Aquarius after it first became stranded in June, although France eventually offered asylum to about 80 of the rescued migrants.
    His aide on Tuesday blasted Rome for blocking a new permanent solution to manage the docking and distribution of migrants rescued by charity boats.
    “It‘s not moving forward because those who criticise the lack of French or European solidarity, starting with Italy, don‘t want a permanent, durable mechanism,” the aide said
    *

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *