Nauru pidentää ikää, vai pidentääkö.

Ranskassa opettaja on nyt päätään lyhyempi, kun käytti koulussa profeetta Muhamedia esittäviä satiirisia pilakuvia opetuksensa välikappaleena tunnilla oppilailleen.

Pareet se on suomessakin opettajien pitäytyä vain Jeesuksen Kristuksen käyttämiseen opetuksissaan satiirinsa välikappaleena, siitä ei joudu edes Hannu Salaman tavoin raastupaan, nyt ollaan niin suvaitsevaisia että.

Mutta kyllä se kuolemantuomio on meilläkin voimassa, jos pedofiili-profeetasta teet naurunalaisen vaikka lehtesi sarjakuvaosiossa ja Ranskan tavoin tunnilla, niin sen jälkeen olet niiden kohteena, joiden uskontojihadismi ohittaa suomen lain.

En halua ketään pelotella, mutta kyllä se on meillekkin tullut jäädäkseen.

32 Replies to “Nauru pidentää ikää, vai pidentääkö.”

  1. Jari Tervo, tämä rohkea suomalainen ”humanisti” heitti raamattunsa nurkaan television hupiohjelmassa, mutta kyllä hänkin tietää, että jos koraanin meet viskaamaan kuten teki raamatulle, niin sen jälkeen ei enään suurin pelko ole perussuomalaiset, vaan hänen ihailemansa maahanmuuttajat, jotka vannovat pedofiilinsnsä nimeen kostoa tälle pellelle.

    1. Tuo on potaskaa tosiasioiden valossa. Niputat Hannu samaan kasaan nyt Osama Bin Ladenin, Martin Luther Kingin, Mahatma Gandhin, Dalai Laman ja Veikko Hurstin.

      Ja mutäs ne Stalin, Pol Pot ja Mao olivatkaan?

  2. Tottapa puhut Hannu; koko ihmiskunnan historian ajan on uskonnon/uskontojen ajan tapettu ihmisiä jopa kansakuntiakin. Tiettävästi mongolit, vaikka valloittivatkin valtakuntia toisensa perään; antoivat asukkaille mahdollisuuden harjoittaa omaa uskontoaan, siihen puuttumatta.
    Mongolit taas harjoittivat ja vieläkin harjoittavat eräänlaista luonnonuskontoa. Joskin useimmille uskontokunnille tyypillinen ylin jumala, mongoleilla taivaan taatto, oli samantyyppinen.
    En väitä olevani ateisti; kaikenlaiset -ismit ovat minulle vastenmielisiä, siis minä tyydyn olemaan vain minä, ilman oppeja tai kultteja.

    1. Potaskaa myös Kallelta nyt. Mutu ei korvaa faktoja. Encyclopedia of Warsin mukaan kaikista maailmassa ikinä käydyistä sodista noin seitsemän prosenttia voidaan laittaa uskonnon piikkiin. Ja siitä noin puolet islamin. Joten kaikille muille uskonnoille, kristinusko mukaan lukien, jää se reilu kolme prosenttia. Mikä onkaan sen sijaan esimerkiksi ateististen järjestelmien osuus? Ihmisiä on niissä tapettu liukuhihnalla

  3. Itse uskon Isään Jumalaan, kaikkivaltiaaseen taivaan ja maan luojaan, mutta en se takia kenenkään terveyttä enkä henkeä uhkaa, vaika kuinka hänen pyhyyttään loukattaisiin ja häpäistäisiin.

    1. Ja kyllä se näiden Allahin kilvenkantajienkin pitää jättää uskonsa vuoksi tappamiset raojemme ulkopuolelle ja opittava elämään maassa maan tavalla. Harjoittakoon uskontokulttiaan, mutta sen tulee noudattaa suomen lain kirjainta myös uskonnon näkökulmasta.

        1. Harri,- eiköhän lopullisena tavoitteena ole se, että eduskuntalon salossa liehuisi musta kalifaatin lippu.
          Ei tarvitse mennä sen edemmäksi kuin Ruotsiin, jossa rinnakkaiskulttuuri lakeineen on jo tätä päivää.

    2. Ja jos asuisit ihanassa ateistisessa kommunistisessa paratiisissa sinut laitettaisiin uskontosi takia vankileirille tai mielisairaalaan. Niin väkivallattomia ovat ateistit siellä.

    1. 5 käsky älä tapa, mutta koraanipa kehottaa tappamaan mm.kristityt vääräuskoisina.

  4. Kyllä sentään uskonnosta voi hyvääkin löytää. Uskon, että taustalla on vaikuttanut luterialisuus -ja monen oppineempikin uskoo-on vaikuttanut jotenkin siihen, että pohjoismaat ovat ”maailman parhaat maat” ja luterilaisia. Samme kiittää erästä ruotsalaista kuningasta joka ammoin potkaisi katoliset ulos maasta. Hänen motiivinsa kylläkin oli ottaa katolisten varat haltuunsa. Mutta palveluksen teki.

    1. Kyllä tämän länsimaisen lainsäädännön pohjana pidetään Raamatun kymmentä käskyä.

  5. Minä olen senverran vanhanaikainen ihminen, että tärkeitä ovat koti, uskonto ja isänmaa. Minun puolestani jokainen saa uskoa vaikka puuhevoseen, eli tyrkyttämään en lähde omia uskojani.

  6. Raamatun kymmenen käskyä kuten muukin vanha testamentti sai kirjallisen muotonsa juutalaisen heimon johtavien intellektuellien kynästä heimon ollessa raahattuna Babyloniaan vankeuteen 500-luvulla ekr. Oli pelättävissä että pieni heimo sekoittuu siellä ympäröineeseen kansojen mereen ja menettää identiteettinsä lakaten olemasta. Tämä oli juutalaisille kauhistus, kuten on tänäkin päivänä. Tämän estääkseen heimon oppineet loivat juutalaisille oman identiteetin ja historian – vanhan testamentin tekstit. Aineksina he käyttivät kaikkialla silloisessa maan piirissä liikkunutta yhteistä ”idän viisautta”, lainailivat luovasti ja sepittivät itse lisää. Jahvenkin hahmon (sittemmin Jumala) he näppärästi määrittelivät kaikkivaltiaaksi kaiken luojaksi tarkkailemalla ja analysoimalla valppaasti ympäröivää todellisuutta, antoivat taitavasti tälle todellisuudelle muodon ja selittivät että tämä kaikki oli heidän kehittämänsä Jahven luomaa. Sepite oli jättiläismenestys. Vasta 1800-luvulla ja siitä alkaen saksalainen filosofi Ludwig Andreas von Feuerbach sai läpi yleiseen tietoisuuteen teesinsä että Jumala ei ole luonut ihmistä vaan ihminen on luonut omiin tarpeisiinsa Jumalan.

    1. Toisin sanoin, papisto on luonut Jumalan ja eri kirkkokuntien pitääkseen vallan ja kansan käsissään. Ja edelleen, että kansa oppi lukemaan ja kirjoittamaan niitä papiston kulloinkin kirjoittamia teesejä Jumalan rangaistuksen uhalla.

      1. Höpö höpö. Papisto on osa uskonnon järjestäytymistä mutta papisto on luonut uskonnon yhtä paljon kuin poliisi on luonut lait. Kun kristinusko syntyi sen levittäjät olivat vuosisatoja vainottuja eivätkä hyötyneet uskostaan maaliisesti, päinvastoin. Muhammed kylläkin hyötyi luomastaan uudesta uskonnosta koska ryhtyi samantien myös maalliseksi hallitsijaksi ja otti esimerkiksi liudan vaimoja.

    2. Ihminen on luonut jumalankuvan, mutta se kuva ei ole välttämättä lähellä totuutta. Toisilla on parempi kuva kuin toisilla, vaan ei silti täydellinen, koska iso J on ihmisen ymmärrystä ylempi.

      1. Raamattua tulkiten:
        Ihminen on Jumalan kuva, jos syntyy ylhäältä, jolloin hänestä tulee Isän lapsi (eli kasvatti). Vain tämä Isä voi olla ihmisen hengellinen Isä.
        On vain yksi Mestari, hän joka on Isän ilmoittanut, joka on enemmän Jumalan kuva kuin muut Isän lapset.

        Laitan tässä näytteen Matteus -passiosta, jossa Jeesuksen hautaaja, Josef Arimatialainen ilmaisee omaa tuntemustaan:

        Vapaasti kääntäen:

        Puhdista sydämeni, Jeesusta haudatessani on kuin hautaisin itseni.

        https://m.youtube.com/watch?fbclid=IwAR30xsOOv4OLfbB27SdqjK4PyrgukMu_ciLM_C92oMM-dDab2F3OsKBvj6c&feature=share&v=QF6xVtLL-l8

    3. No tuskinpa se Feuerbach ensimmäinen ateisti oli. Tuon selityksen uskoo ken haluaa, nimenomaan uskoo.

  7. Käännös oli hätäinen, tuli kiire kauppaan.
    Yritän uudestaan, en sanatarkasti, vaan idean paljastaen:

    Puhdistaudu sydämeni,
    Haluaisin tulla haudatuksi kanssaan,
    jotta hän olisi aina kanssani
    levollisessa rauhassa
    Maailma jääköön unhoon

    En muista miten Arimatilaisen kävi myöhemmin. Tuo runo ei anna hänestä apostolille ominaista kuvaa. Apostolithan kohtasivat maailman viimeisen päälle. Kaikki kohtasivat väkivaltaisen kuoleman Johannesta kai lukuun ottamatta.

    ——

    Tuo Bachin sävellys on mielenkiintoinen ja kestää useammankin kuuntelukerran, kun en ole musiikkimies, eikä nuotit jää päähän kerrasta eikä toisestakaan.

  8. Kristinuskosta yritetään kaivaa negatiivisia asioita kai koska halutaan jotenkin suvaitsevaisuuden nimissä rinnastaa se ääri-islamiin, missä ei ole mitään järkeä. Samalla unohdetaan kaikki diakonia, Pelastusarmeijan työ, Hurstin ruoka-apu, Martin Luther Kingin työ ym ym mitä on tehty nimenomaan kristillisistä motiiveista. Se on suunnilleen sama kuin puhuessamme Hitleristä ja Stalinista rinnastaisimme heidät kaikkiin muihin poliitikkoihin ja sanoisimme politiikkojen saaneen aikaan hirvittävästi pahaa.

Kommentoi