15 vastausta artikkeliin “Artikkeli autoilun lähitulevaisuudesta”

  1. Muutama päivä sitten eräs palopäällikkö kuvasi onnettomuutta, jossa on mukana täyssähköauto. Se on sen auton loppu totaalisesti, jos ja koska se todennäköisesti alkaa palamaan tai kytemään pitkään ja pitää upottaa kokonaan sammioon.
    Ei se ole mikään auto, se on pommi perseen alla ja sähkötuoli.
    Sille pitäisi olla kiinteät maatieraiteet, jossa se kulkisi turvallisesti ja latautuisi samalla ja, jossa muut eivät kulje.

  2. Sähköauto on vain kehityksessä välimallin palli, en pistäisi moiseen pommiin euroakaan.

  3. Dieselautosta en luovu – kulkee vähällä eikä tarvi tankata joka tolpalla eikä ne päästötkään ole kummoisia sillä sähköauton valmistus jo sinänsä tuo melkoisesti päästöjä.

    1. Itse myin viime viikolla dieselin pois, joka oli yllätys itsellenikin, kun en ollut ajatellut sitä edes kaupata, mutta kaveri tarpeeseensa halusi varmasti hyvän pakun tyyliin heti.

      Tässä nyt rauhassa katselen, mutta riittävän iso kaasufarkku ehkä on se päällimmäinen mielessä.

      1. Niin on tai Saab 9-5 85- biopolttoaineella. Tulee ajo halvaksi. Ikää noilla Saabeilla on jo, mutta ihan fanina mietin sitä, koska uutta en koskaan osta.
        Yhden 900 mallin vm. -95 hinta oil 28 000 €, oil kuin kaupasta ostettu ja ajettu 12 000 km.

      2. Jos kaasufarkkua ajattelet; Volvo on aivan hyvä merkki, mielestäni.
        Minun täytyy sanoa, olevani omaan kaasupakuuni todella tyytyväinen. Täytyy sanoa, että kaasu, käyttövoimana on valmis tuote. Konvertiotkaan eivät tule kovinkaan kalliiksi, oli sitten kyseessä bensa tai diesel. Konvertoinnin hinta pyörinee nykyisin siellä 3000 – 5000€, riippuen automerkistä ja mallista.

        1. Kalle, Volvo tai Volkkari ovat ne todennäköisimmät kaasukäyttöiset joita tässä pähkäilen.

  4. Heikki, halvemmaksi tulisi petrooli- saab, en tiedä löytyisikö vielä markkinoilta.

    1. Minulla on joskus ollut bensa-petrooli Talbot. Se riitti. Ja sitten veneessä bensa-petrooli Vickström ja Volvo Penta. Startti bensalla ja käynti petroolilla, jota ei enää sitäkään saa mistään. Haiseekin pahalle.

  5. Meillä oli aikojen alussa bensa / petrooli traktori, se oli aikaan, kun traktoritkin oli säännöstelty. Myyjillä oli pitkä jonotuslista ostajista, niitä sitten myyjät sumpli edestakaisin ja rahalla pääsi eteenpäin.

    Mikan avaus oli kyllä hiukan eri aiheesta, tuli Mersusta traktori.

    1. Minulla oli Jeep Cherokee suora 6. Vm – 91. Siinä oli voiman ulosotto vaihdelaatikosta. Saattoi käyttää vaikka vanhan puimurin voimakoneena.Se oli autojen auto.

      1. Olisi kyllä vetonaula maatalousnäyttelyssä Cherokee pitkällä remmillä pyörittämässä puimakonetta.

  6. Minulla oli Datsun 120 A . Kori täysin ruosteeton ja kulki pitkän matkan pelkillä bensahöyryillä. Myin sen virolaiselle Viroon ja vähän kaduin kauppaa jälkeenpäin.

  7. Aika tarkoitushakuinen artikkeli. Sen voi tiivistää muotoon.

    ”Jos maksat sähköstä ylihintaa, maksat sähköstä liikaa.”

    Tiedättekö, tuo pätee myös ilman sähköautoa.

Kommentoi