Mikä maksaa ja miksi?

Mistä milloinkin onkysymys,

Onhan se hyvinkin tunnettua, että yleensä yrityksiin, varsinkin isompiin soitettaessa aina joutuu puhelustaan maksamaan. Usein kuitenkin soitetaan jostain virheellisyydestä, tai heikosta palvelusta johtuvaa asiaa, josta ei saisi muodostua valittajalle kustannuksia.

Näin sanoo KKV; ”Reklamaatiokulujen korvaaminen
Kuluttajansuojalain mukaan virheestä valittamisesta ei saa aiheutua kuluttajalle mitään maksuja, koska yrityksen on korjattava virheellinen tavara tai palvelu omalla kustannuksellaan.
Yrityksen on korvattava yritys- tai palvelunumeroon soittamisesta aiheutuneet puhelukulut soittajalle jälkikäteen, jos valitus on aiheellinen. Valituksen tekemisessä voi hyödyntää verkkosivujemme valituslomaketta palvelun virheestä.”

Kuitenkaan en minä ole saanut minkäänlaisia korvauksia, ainakaan operaattoreilta,vaikka joskus on ollut kaapeleitakin poikki. Tänään soitin, tai paremminkin yritin soittaa Postin asiakaspalveluun, kun ei tullut kaikkia päivän lehtiä, jotka on tilattu. Ensimmäiseksi automaatti vastasi, että puhelu nauhotetaan ja se on myös maksullinen. Sitten alkoi se litania paina se numero jne. Sitten kun kaikki litaniat päästiin harvaksentaan läpi niin automaatti ilmoitti kaikkien asiakaspalvelijoiden olevan varattuja, mutta puhelu on maksullinen, odota ja ole onnellinen. Minulta petti hermot ja lopetin.

5 vastausta artikkeliin “Mikä maksaa ja miksi?”

  1. Nämä puhelinpalvelut, tai ”palvelut”, ovat sieltä, mihin aurinko ei paista. En tiedä, toimisiko tämä vinkki tässä tapauksessa, mutta usein toimii: Jos puhelinpalvelussa voi valita kielen, valitse englanti. Läpi pääsee paljon nopeammin. Ainakin minulla on aina osunut kohdalle asiakaspalvelija, joka osaa myös suomea.

  2. Näin henkilönä joka on puhelinpalvelujärjestelmiä ollut kilpailuttamassa, säätämässä ja hankkimassa, täytyy kyllä sanoa että paskamaisimmat ominaisuudet yleistyvät hurjasti. Vissiin kaikki niin rakastavat niitä…

  3. No, nyt se Posti keksi , eli kantaa lehdet vuorokauden vanhoina. Tänään siis tulee eiliset lehdet, jos tulee, mihinkään ei ole enää luottamista. Eiköhän ole riittävästi syytä lehtien perumiseen. Siinäkin on olgelmansa, minä olen yhden viikkolehden maksanut kestotilauksena niin, että se tulee ensi vuoden kesäkuuhun asti. Siitä ei saa rahallista palautusta.

  4. Aivan kuin Penttikin; mihin tarvitsen vanhoja uutisia julkaisevaa paikallislehteä paperisenakaan? Ainut häviäjä olisi Pikkumirri kun ei olisikaan tuota pikkuista aamulenkkiä.
    Ei, kyllä taidan tämän paikallisen paperilehden poistaa aion; jos en digitaalistakaan tarvinne.

  5. Enpä ole aamulehteä kymmenee vuoteen tilannut, kun se tuli aina vasta sen jälkeen, kun lähdin töihin.
    Nyt on hyvä syy olla tilaamatta mitään päivän aviisia.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *