Työsuhdepyörien taru ja todellisuus

Kun nuot työsuhde pyörien määrä näyttää kasvavan on varmaankin asia ihmisten terveyden kannalta hyvä

Mutta kuka ne sitten hankkii se onkin aivan eri juttu nyt niissä on isoin osa sellasia hankintoja jotka ovat kaikkea sitä mitä niiden ei pitäisi olla

Monet kunnatkin ovat tuossa sitten mukana tarjoamalla työsuhde pyörää mutta kaikilla näyttää olevan kaksi puolta

Onhan siinä suuri ihmettelykin jo tullut kun tuo fillari onkin tullut ja jonka työnantaja onkin hankkinut

Mutta vain osana palkkaa herää kysymys kukakos ne oikeasti sitten hankkii kun se onkin osa palkkaa

sillä ei voi ostaa leipää mutta noinkin on monella tarkkaa lukumäärää en tiedä mutta se ei ole tärkein asia kuinka monta fillaria on noin tullut

Asian ydin on tuossa että se onkin sun ensi kuun palkkas jotenka kuka ne fillarit hankkii

Jos se on osa palkkaa hankkiikos ne työnantaja vai työntekijä ne kun ovat osa palkkaa

Kukin voi asiaa miettiä eikä siitä ostajasta noin ollen ole kun tuo  työntekijä joka maksaa sen kun se on osa palkkaa

Mutta onko se hyvä asia on toki ja terveyttä edistäväkin se monella kun tuo liikunta on hiukan pienillä lukemilla

Mutta osana palkkaa on työnantaja ottamassa työntekijältä ns pakko säästöön palkkaa miettiä sopii onko oikein

Mutta näinkin asiat voi mennä ja on mennytkin jo  seommoro tepivaari kirjoitti Teuvo Mast

18 vastausta artikkeliin “Työsuhdepyörien taru ja todellisuus”

  1. Oletetaan, että työntekijöiden kunnon kohotus on tuottava sijoitus.

    Joillakin työpaikoilla on kuntoliikuntaa työpäivän keskelläkin.

    1. Tuo liikkuminen on asia johon kannattaa satsata

      Mutta Markku kuka sen pyörän hankkii jos se on osapalkkaasi terv tepivaari

  2. Työsuhdepyörät ovat pääosin sähköpyöriä ja hinta tuhansissa €uroissa. Vwrovapaus 1200 €:n saakka. Yli menevä osuus nostaa br- palkkaa ja progressiota.
    Entä niiden turvallisuus ja aiheuttamat tapaturmat ja kulut kokonaishyötyinä.
    Entä kaupunki- ilma liikenteen keskellä- terveellustä ?

    1. Joo niin maksaa itsellä on halvin fillari n 12 000 kallein n 20 000ekee

      En minä kovin kalliina Heikin kertomia hintoja

      Mutta kuka ne fillarit oikeasti maksaa jos se on osa palkkaasi terv tepivaari

  3. Vähän eläkeläisenä kadehdin, eläkkeistä piti säästellä että käytettynä sain ostettua sähköpyörän. Mutta tyytyväinen olen, jo kuukaudessa kylmissä tuulisissa ilmoissa 500 kilometriä ajellut. Enkä suinkaan pelkän sähkön avulla köröttele, usein ensimmäiset 10 kilometriä poljen pelkällä lihasvoimalla, mutta on siitä sähköstä suuri apu isommissa ylämäissä ja vastatuulivihureissa.

    Olisi ehkä valtiolle hyvä sijoitus tukea myös eläkeläisiä, kunto pysyy parempana ja mieli virkeämpänä, ilmeisiä säästöjä sote-kuluissa valtio saavuttaisi.

    1. Varmaan noinkin on ja on se eläkkeestä aika kova hinta

      Mutta kuka sen fillarin hankkii jos se katsotaan osaksi palkkaa terv tepivaari

    1. Oon pitkän aikaa katsellut kauhulla näitä talvi pyöräilijöitä onko ne kaikki Oulusta siellä sitä on tehty kautta aikojen

      Mutta asia on kuka ne hankkii jos se on osapalkkaa vaikka terveys puolelle sekin on hyvä terv tepivaari

  4. Matilla hyvä kommentti, koskien eläkeläisten tukemista pyöräilyn suhteen, aivan loistava.
    Omalta kohdaltani sähköpyöräily on juurikin terveydenhoitoa ja elämisen kohentamista.
    Poliittiselta katsantokannalta se lienee merkityksetöntä; toisaalta pidempään terveenä elävä eläkeläinen äänestäisi omaksumaansa poliittista suuntausta, jopa ilman syrjähyppyjä. Nuoremmilla lienee tapana haeskella ”poliittista turvasatamaa” ehkä useamminkin.
    Pyöräily, lyhyehköillä (10-20km) matkoilla, sisältää liikkumismuotona varsin monia, niin yhteiskunnallisia kuin henkilökohtaisiakin hyötykomponentteja moneltakin suunnalta katsottuna.

  5. Noinhan se Kalle on siihenkin olisi hyvä saada tukea koska kyllä liikkuva ihminen elää terveempää elämää

    Ja tosi asiaa on että juuri liikunta elimimien vuoksi monelta se liikkuminen on elin ehto terv tepivaari

  6. Suoranaista tukea sellaisenaan en ole ajatellut mutta esim eläkeläisille voisi olla hyväksi esim s-avusteisen pyörän verovhennysmahdollisuus hankintaa ajatellen, koska pienistä tuloista se tuo pyörä kyllä lohkaisee melkoisen osan jos hyvän ja mahdollisimman kotimaisen hankkii.

  7. Noin se pitäisi olla kuten Kalle asian toi julki koska vanha sanan laskukin sanoo vierivä kivi ei sammalloidu

    Liikunnalla on terveyttä eristävä vaikute

    Kuten vanha työpaikkalääkärni asian ilmaisi ei tuosta sun liikunnasta ikää tule lisää mutta kuoletpa terveempänä terv tepivaari

  8. Oma lehmä on verrattain syvällä ojassa, kun olen työsuhdepyöriä järjestävässä yrityksessä osakkaana.

    Pari kulmaa:
    1. Kaikki, mikä saa ihmiset liikkumaan vähemmän autolla, on hyväksi.
    2. Vaikka asia olisi miten hyvä, ei siihen pidä rajattomasti rahaa pistää.
    3. Mielestäni kaikki hyötyvät jos kokonaisuus on mietitty – uusia pyöriä niille joilla on edut, sen myötä käytettyjä pyöriä niille joiden budjetti on tiukempi. Toki, eivät nämä ihan hirveän halvoilta näytä…

  9. Itselläni on vielä pari kilpa pyörää ja hinnat ovat halvin reilun 10 000 ekee kallein n 20 000 tuhatta silloin voi sanoa ettei sähköavusteinen fillari kovin kallis ole jos hinta on alle 3000 eken terv tepivaari

    1. Köyhällä ei ole varaa kymppitonnien fillareihin, kun ei sen hintaiseen autoonkaan.

  10. Kilpapyörä on kilpapyörä ja kilpapyörän hintainen pyörä ei liene mikään työsuhdepyörä.
    Työsuhdepyörän käsitän olevan aivan jotain muuta kuin linkissä esitetyt pyörät.
    Runsaalla kolmella tonnilla saa, kuten kirjoittelinkin, aikalailla kotimaisen ja laadukkaan yleiskäyttöpyörän, jopa säköavusteisenkin; ainakin minä sain.
    Omistamani Helkama E-Trike on hieno pyörä ja hankintaani olen tyytyväinen.

  11. Onhan ne eri asia kokonaan niissä on hintaa vaan eriluokassa

    Mutta alun perin oli tarkoitus nostaa tuo työsude fillari että kenen se oikeasti onkaan kun se on osapalkasta

    Mutta kyllä liikunta on aina hyvä juttu kun vielä pääsee eteenpäin vaikka kävellen

    Itsellä on liikunta jäänyt tänä talvena vähiin kun on lonkka kulunut ja siinä on kipuja ollut

    Leikkausta odotellen terv tepivaari

  12. Tulipa eilen ulkoiletettua Helkamaa ihan lataustilaan; 122km (n 16-18km/h) normaalia hitaahkoa vauhtia kun kv-liikenteen väylillä nuo scootit, yms, ajelevat liian kovaa, kuskeilla ei kypärää, yms suojia.
    Yksi hieno asia tänään ladatessa oli; laturi sammuttaa automaattisesti itsensä kun akku on täysi. Siis melkoinen turvallisuuspointti latauksen suhteen.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *