Zelenskyin iskut purevat syvälle Rysylään! Hienoa!

Ohessa Ukrainan presidentti Zelenskyin tämän päivän päivitys hänen sivultaan:

 

Zelenskyi: ”Jatkamme Ukrainan pitkän kantaman (ohjukset, ilma-aseet) olevien sanktioiden soveltamista Venäjän sotilaallisia kohteita ja öljyteollisuutta vastaan.

Erityisesti viime yönä Ukrainan FP-5 Flamingo -isku osui Tšeboksaryn sotatehtaaseen, joka toimittaa miehittäjän armeijalle komponentteja drooneihin ja ohjuksiin. Kiitän Ukrainan asevoimia tarkkuudestaan! Myös Samaran alueen Kuibyshevin öljynjalostamo oli eilen illalla iskujen kohteena. Etäisyys rintamalinjasta on yli 900 kilometriä.

Olen kiitollinen erikoisoperaatioiden joukkojen, miehittämättömien järjestelmien joukkojen sekä Ukrainan tiedustelu puolen sotureille. Ukrainan turvallisuuspalvelun täysin oikeutetut vastatoimet osuivat myös kahteen öljyinfra-rakenteeseen Vladimirin alueella, 700 kilometrin päähän. Kiitän kaikkia, jotka taistelevat ja työskentelevät Ukrainan puolesta!”

Volodymyr Zelenskyy / Володимир Зеленський
@ZelenskyyUa

”We continue to apply Ukrainian long-range sanctions against Russian military facilities and the oil industry. In particular, last night Ukrainian FP-5 Flamingos struck a military plant in Cheboksary that supplies the occupier’s army with components for drones and missiles. I thank the Armed Forces of Ukraine for their precision! The Kuibyshev oil refinery in the Samara region was also hit last night. The distance from the frontline is more than 900 kilometers. I am grateful to the warriors of the Special Operations Forces, the Unmanned Systems Forces, and the Defense Intelligence of Ukraine. The entirely just responses of the Security Service of Ukraine also reached two oil infrastructure facilities in the Vladimir region, at a distance of 700 kilometers. I thank everyone who fights and works for Ukraine!”

Lähde:
https://x.com/ZelenskyyUa/status/2064624906122252360?s=20

Trump tekee vain tiliä, ei tule ratkaisemaan mitään oikeita ongelmia.

Joku sanoisi sattumaa, minä kun en usko sattumiin varsinkin kun tätä veivausta öljyn hinnan osalta on jatkunut jo kuukausia.

 

Oletteko huomanneet tämän tyylin jolla Yhdysvaltain presidentti Trump eilen jälleen kerran  sanoi että sopimus Iranin kanssa on lähellä. \\\\\\—————————————–/////Öljyn hinta laski!!!

 

Ja taas tänään kun Yhdysvallat iski Iraniin. \\\\\\——————————————-////// Öljyn hinta nousi!!!

 

Osta, myy, tee voittoa, osta, myy, tee voittoa, osta, myy, tee voittoa. On keksitty ikiliikkuja…varsinkin kun yksi ihminen voi vaikuttaa tähän 100%

 

Ei voi välttyä vaikutelmalta, että Yhdysvaltain politiikkaa ohjaavat öljyfutuurikauppiaat – yhdessä joidenkin poliittisten mahdollistajien kanssa – ennemmin kuin strategit, jotka aikovat ratkaista konfliktin, kaiken tämän on mahdollistanut Trump, hän on huomannut ikiliikkujan joka  tuo rahaa tilille suunnattomia määriä, hän voi vielä määrätä tahdin, kukaan ei mahda mitään, hallinto armeijaa myöten on vietävissä täysin, kaikki menee läpi, tiliä tilin päälle, koska hän on presidentti. Kongressi ei mahda tälle nyt mitään sekä täysin luusereiksi muuttuneet republikaanit on polvillaan, kaikki käskyt menevät nyt läpi ilman että kukaan pistää Trumpille mitään pidäkkeitä. Eikös se näin autokratioissa ole tapana.

 

Tätä samaa jankkaamista on jauhettu reilu 80 päivää ja Trumpin klaani on rikastunut kuin ”miracle”, sekä paljon puhutut Epstein tiedostot ovat unohtuneet, eihän Trump edes tunnu enää tietävän mikä mies tämä on ollut. Mutta tämä öljyn hintaralli palvelee tällä hetkellä täysin vain ja ainoastaan Trumpin klaania ja joitakin ryhmiä siinä ympärillä.

 

Onhan väläytetty myös sitä että Trump haluaa tämän ”sotilaallisen erikoisoperaation” Irania vastaan kestävän välivaaleihin marraskuuhun 2026 saakka jolloin Trump voi julistaa maan olevan lopulta SOTATILASSA  (kun Iran ei suostu ihan järjettömiin sopimuksiin ja loukkaantuvat vain lisää Trumpin yöllisistä vessaviesteistään) ja näin Trump säästyy siitä että vaalit järjestettäisiin jonka hänen puolue tulee satavarmasti häviämään. Voimaan astuu MARTIAL LAW!

 

High Zapparallaa, mye bien ja hookahey kaupan päälle!  Yippeee!

Venäjä ei enää vakuuta, se on nyt itse se maa joka joutuu puolustautumaan.

Muistatte historiasta kuinka natsi-Saksa hyökkäsi ja vain hyökkäsi, kaikki muistaa kuinka kävi sitten kun se joutuikin puolustuskannalle. Saman tyylinen meno Rysylässä.

 

Ukrainan presidentti Zelenskyi:

”Jatkamme puolustuksellisia toimenpiteitämme määritellyillä aktiivisten toimintojen alueilla. Tänään Ukrainan asevoimien komentaja Oleksandr Syrskyi raportoi kaukovaikutteisten lennokkien käytöstä venäläisiä öljynjalostus- ja vientikohteita vastaan. Erityisesti yön aikana Ukrainan puolustusvoimat operoi kohteita, jotka liittyvät Jaroslavlin öljynjalostamoon – noin 700 kilometrin päähän alueeltamme. Tuomme sodan takaisin kotiin – Venäjälle – ja se on vain reilua.”

”We continue our defensive operations in the designated areas of active operations. Today, there was a report by Commander-in-Chief of the Armed Forces of Ukraine Oleksandr Syrskyi on the use of long-range drones against Russian oil refining and export assets. In particular, overnight, the Defense Forces of Ukraine operated against targets associated with the Yaroslavl oil refinery – about 700 kilometers from our territory. We are bringing the war back home – to Russia – and that’s only fair.”

(Lähde tulee kommenttiosioon jossa se on kokonaisuutenaan Zelenskyin viralliselta somesivulta)

https://x.com/ZelenskyyUa/status/2057734532921499981?s=20

 

Samaan aikaan diktaattori, sotarikollinen Putin alkaa jo tajuamaan että hän tulee häviämään tämän ottelun, siksi hän on jo etsimässä keinoa näyttää kansalleen että me voitimme, jotain näyttöjä jonkilaisesta ”voitosta” pitää olla, näin kirjoittaa Bloomberg:

”Putin haluaa päättää sodan vuoden loppuun mennessä, mutta vain ehdoilla, jotka hän voi esittää Venäjän väestölle voittona, – Bloomberg”

”Putin wants to end the war by the end of the year, but only on terms that he can present to the Russian population as a victory, – Bloomberg.”

 

Kuten tiedämme, on Ukraina iskenyt nyt lukemattomia kertoja tärkeisiin kohteisiin Venäjällä, tästä kaikkein parhaiten kertoo myös se että tavallisen ihmisen arki alkaa näyttämään vallan muulta kuin tavalliselta, sota on omilla porteilla, ei enää siellä kaukana Ukrainassa. Moskovan suurimpien lentokenttien toiminta on joko keskeytetty tai lennoille on asetettu rajoituksia jatkuvaan, tämä ei ole enää sattumanvaraista vaan jokapäiväistä. Tiedetään myös lukuisista tavallisen infran hajoamisista, asumalähiöiden viemärit ei toimi, ei tule vettä kerrostaloihin, jatkuvia sähkökatkoja, ongelmia saada polttoainetta, tiestö on surkeassa kunnossa, autoihin ei saa varaosia eikä päivityksiä ( nyt puhutaan länsiautoista, ei kiinalaisista), sama ongelma lentokoneteknologian kanssa, koneita kentällä eikä ilmassa koska huollot tekemättä, eikä ole varaosia. Ja mikä tärkeintä nuorille aikuisille, netti ei toimi ja jos toimii se on rajoitettua, valtio seuraa jokaista askeltasi.

 

Ihan tälleen lyhyesti, eikö tämä näytä nyt todellakin siltä mitä tämä oikeasti on. Venäjä on häviämässä tämän.

+6

Nyt Trump kannattaa kommunismia, virallinen kuva, olisi edes vitsi, vaan ei ole.

Kun menee valokuvaan jossa on takana Kiinan ja Neuvostoliiton liput, kaikki hohkaa punaisena ja käsi pystyssä kuvaajille näytät kenenkä leipää syöt jos siitä tarpeeksi maksetaan. Eli tämä Trumpin kaupparyhmä Kiinassa, hakivat suuria kauppoja. Hyvin Kiina käyttää tätä omassa propagandassaan. Kuva on sitten aito, löytyy eri lähteistä, tässä yksi:

Kuva

https://x.com/drhossamsamy65/status/2055228857473499208?s=20

Tässä vielä alkuperäinen ilman noita tekstejä:

Kuva

https://x.com/P_Kallioniemi/status/2055210330834227369?s=20

 

Odotankin innolla kun tänä vuonna Kommunistisen Kiinan johtaja Xi tulee vastavierailulle Valkoiseen Taloon jotta kuinka hyvin toveri Trump on nyt sitten paraatiin sijoittanut mukaan punalippuja, varmaan runsaasti jos sai nyt jotain kauppoja tehtyä, tälle kun raha menee kaiken ohi.

Sid Meier’s ei petä koskaan.

Yllättäen huomasin että tätä tässä illalla nyt sitten jauhanut, strategiaa, paras siinä genressä. Sekä pitää muistaa että niin pitkään kuin mieli on avoinna ja ottaa haasteita vastaan, niin pitkään ihminen kehittyy, oli vanha tai nuori.

Sid Meier's Civilization VII on Steam

Sid Meier's Civilization VII: How to unlock all civs - Epic Games Store

Kuvat julkisia Steam palvelusta.

Moskovassa ei liikahda lehtikään, puhumattakaan lentokoneista.

9.5. lähestyy ja samalla paniikki ja kauhu hiipii rysyjen niskaan.

Vain pari konetta on näkynyt Moskovan yllä, tämä on se mitä rysyt kerjäsi ja tämän sai.

Ja tätä kirjoittaessa kaikki Venäjän pääkaupungin lentokentät ovat suljettuja. Satoja lentoja on peruttu drooni-iskujen uhkien keskellä.

Siinä flightradar kuvaa vielä tänään kun pari konetta oli ilmassa:

Kuva

(Flightradar)

Venäjän kanssa oleva sopimus pitää päättää, ei jatkosopimusta!

Suomen pitää erota naapuruussopimuksesta Venäjän kanssa A.S.A.P.

 

Lyhyesti IL:

Jyrähdys hallituspuolueesta: Irtisanokaa Venäjä-sopimus!

”Antikainen sanoo tiedotteessaan, että sopimus on irtisanottava ennen 11. heinäkuuta umpeutuvaa määräaikaa. Mikäli sopimusta ei irtisanota tähän mennessä se jatkuu automaattisesti vuoteen 2032 saakka.

– Naapuruussopimus on YYA-ajan hengen ja kylmän sodan aikakauden jäänne. Sopimuksen pitäminen voimassa aikana, jolloin Venäjä käy hyökkäyssotaa Euroopassa, loukkaa Suomen ilmatilaa, häiritsee GPS-signaaleja, hyökkää Suomea kohtaan välineellistetyllä maahantulolla ja uhkaa meitä ja liittolaisiamme avoimesti, on kestämätön viesti niin Moskovaan kuin liittolaisillemme. Se saisi meidät näyttämään heikolta, Antikainen sanoo tiedotteessaan.

Antikaisen tulkitsee Venäjän itse rikkoneen sopimusta ja viittaa esimerkiksi siihen, että sopimuksen 3 artiklan mukaan yhteinen raja on ”hyvän naapuruuden ja yhteistyön raja”. Hän sanoo myös, että Viro, Latvia ja Liettua ovat järjestelmällisesti purkaneet kahdenvälisiä sopimuksiaan Venäjän kanssa.”  ”– Presidentti [Alexander] Stubbin mukaan Venäjä-suhteemme on pysyvästi muuttunut. Näin on käynyt Venäjän oman toiminnan takia.”  (IL, laitan kommenttikenttään lähteen)

 

Eli todellakin tälläisestä sopimuksesta pitää vetäytyä irti! On perin kummallista että moinen sopimus on enää edes voimassa. Venäjä käy hyökkäyssotaa ja kuten artikkelista selviää on Venäjä rikkonut sopimusta räikeästi myös Suomea ja muita maita kohtaan ja rikkoo edelleen. On odotetttavissa että Venäjän sopimuksen rikkomiset tulevat tulevaisuudessa vain lisääntymään.

Olemme itsenäinen maa, Nato-jäsen sekä EU:n jäsen, meillä ei ole mitään intressiä pitää tälläistä sopimusta voimassa jossa toinen osaapuoli ei sitä noudata, tämä on tyypillistä Venäjän toimintaa, kaikki sopimukset on rikottavissa mutta vastapuolen odotetaan pysyvän sopimuksen säännöissä kiinni, eli ei kiitos! Hei, hei sopimukselle!

Davai, harasoo kun piarasoo ja dasvidania!!!

Vähiin käy Putinin ystävät…

Ei näitä paljon ole, vielä on Trump, Xi, Kim, sekä Ajatollahin poika joka taitaa olla teho-osastolla pitkään ja joitain muita vähemmän kiinnostavia pikku diktaattoreita. Mutta nämä toverit on jo pois pelistä…

Kuva

Kuva: julkinen; Gianl1974, X

 

Ei muuta kuin harasoo!

USA koki tappion! Iran saneli tulitauon, Trump munasi itsensä ja epäonnistui 100%

En sen ihmeemmin avaa mutta viime yöllä Suomen aikaan tehty aselepo on juuri se mitä Iran halusi, ennen USA:n hyökkäystä ei tälläistä sopimusta ollut, nyt on. Trump on maailman huonoin kauppamies ja vielä huonompi johtamaan minkään maan armeijaa, täysi tappio tuli Trumpille.

 

Kuva

Kuva

Kuvat, julkisia: https://x.com/RonFilipkowski/status/2041678575485481102?s=20

Siinä keskeisiä asioita mitkä terroristivaltio Iran luetteli tulitauon ajaksi ja varmasti siitäkin eteenpäin.

 

  1. Yhdysvallat takaa, ettei hyökkäys Irania vastaan toistu

  2. Iranin Hormuzinsalmen hallinta jatkuu

  3. Iranin uraanin rikastaminen hyväksytään

  4. Kaikki ensisijaiset ja toissijaiset pakotteet Irania kohtaan poistetaan

  5. Kaikki YK:n turvallisuusneuvoston ja Kansainvälisen atomienergiajärjestön (IAEA) päätöslauselmat irtisanotaan

  6. Iranille maksetaan korvauksia

  7. Yhdysvallat vetää kaikki joukkonsa pois alueelta

  8. Sota lopetetaan kaikilla rintamilla, mukaan lukien Libanonin islamilaisen vastarinnan (Hizbollahin) vastainen sota

Nämä ovat Iranin ehdot Yhdysvalloille:

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011929392.html

 

Näin uutisoidaan ulkomailla, tämä on ihan julkisesti pilkan kohteena huonoinen sopimustaitoineen ja olemattomine kykyineen sotia.

”Iran on voittanut ja Donald Trump on hävinnyt. Hänen sotansa on vain vahvistanut hallintoa ja uuden polven radikaaleja, terroristeja ja heidän kannattajiaan. Ja se on vasta pintaraapaisu siitä, mitä on tulossa…”

Iran has won and Donald Trump has lost. His war has only emboldened the regime and a new generation of radicals, terrorists and sympathisers. And that only scratches the surface of what’s to come… trib.al/FswnmXD

Kuva

(c) Daily Mail

 

 

Ukraina meni ohi droonihyökkäyksissä versus Venäjä.

Maaliskuussa 2026 Ukraina laukaisi ensimmäistä kertaa enemmän pitkän kantaman drooneja Venäjän alueelle kuin Venäjä laukaisi drooneja Ukrainaan.

Sekä eilen Ukraina laukaisi pelkästään illalla ainakin 283 droonia etelään, kohdistaen pääosin Novorossijskin satamaan ja osuen fregattiin. Satama on tulessa. Samoin öljynvienti sieltä vaikeutui Venäjälle. Myös Suomenlahden Laukaansuu ja Koivisto on ollut iskujen kohteena jo toista viikkoa ja iskujen odotetaan jatkuvan. Venäjän öljynviennistä noin 50% on estynyt, ei ole varakeinoa vaan ovat nyt täysin näiden satamien armoilla.

Tuossa tilastoa kuinka hyvin Ukraina nyt pärjää noiden varsinkin pitkänkantaman droonien ohella:

Kuva

Kuva: julkinen, clement_molin, X