Potilaantorjuntajärjestelmä

Julkisesta terveydenhoitojärjestelmästä on tullut potilaantorjuntajärjestelmä?
Julkinen terveyspalvelu on leikattu minimiin säästösyistä,
mutta sen torjuntatoimi ei tuota säästöjä:
https://www.hs.fi/nakemys/art-2000012051515.html
– Miksi ylläpidetään kolmea palvelujärjestelmää?
Hesarin linkki aiheesta kannattaa lukea ja miettiä mitä se on omalle kohdalle?

Juhlat alkoivat 00,05

Nyt on aihetta suureen juhlaan!
Kaikessa muussa on ollut vain tuskaa,
mutta yksi maali ratkaisi ja voimme juhlia!
Kyllä tämä maanantai pitäisi julistaa
kansalliseksi vapaapäiväksi!

Hoivakodeista paljastuu

Hoivatyötä jää tekemättä 92%! Luvusta voi päätellä moniko hoivakodin asukas jää vaille hänelle kuuluvaa hoivaa?
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/a/a0a4c9b0-7e2d-4667-8848-e715148d8d85
– Ensisijainen vastuu on hallituksella
– Toisena on hoivakoti
– kolmantena on hoivatyön tekijä joka ei ehdi tehdä kaikkea tehtäväänsä kuuluvaa hoivatyötä
– Välikädessä on aluepäättäjät joiden tehtävä on karsia kuluja
Voiko hyvinvointiSuomi olla näin ala-arvoinen omia vanhuksiaan kohtaan?
Suvivirren sijaan maamme päättäjät voisivat tarttua oikeisiin asioihin?

Työttömyys kasvaa edelleen

Nyt iloitaan talouskasvusta joka on toki vain vajaa prosentti.
Työttömiä on Pirkanmaalla 34.832 henkilöä joka vastannee esim. koko Ylöjärven asukasmäärää.
Työttömyysprosentin ollessa Pirkanmaalla 12,9 %.
Kokomaan keskiarvo 12,1 %.
Pirkanmaalla työttömyys on lisääntynyt vuoden takaisesta 4.909 henkilöllä?
– Tuntuu varsin oudolta että samaan aikaan hallituksessa persut ehtivät harrastaa lippisleikkiä?