Kyllä se nyt vain niin on, että Yhdysvaltain etu on myös meidän etumme, joten pareet on se Amerikan suuntaan osoitteleva moraalisormi työntää vain omaan perseeseemme.
Yhdysvallat on ainoa joka meidän suomalaisten turvallisuuden takaa jatkossakin, joten soisin muidenkin puolueiden perussuomalaisten ohella iloitsevan niistä toimista, joita Trump nyt hallintoineen tekee demokratian ja ihmisoikeuksien eteen kaikilla mantereilla.
Ihmettelen suuresti tätä pelkoa, joka näkyy kaikilla olevan Grönlanti kysymyksessä, jossa Trump sanoo ottavansa saaren hallintaansa Kiinan ja Venäjän kasvavan voiman torjumiseksi Antarktiksella. Eihän se Yhdysvaltain isännän rooli tuo Grönlantilaisille muuta kuin vaurautta ja turvaa siihen verraten mitä Tanska pystyy antamaan ja tämä koskee koko muutakin läntistä maailmaa.
Kukin voi miettiä tahollaan sitä, että olisiko se parempi sitten, että turvallis/sotilaallis/taloudellisena”maailmanpoliisina” olisikin Kiina Amerikan sijaan, sillä tämä Trumpin ja Yhdysvaltain nouseva vastustus on kyllä Kiinan pussiin pelaamista.
Jos EU nyt lähtee rakentelemaan Yhdysvaltain vastaisia julkilausumia ja lähettelemään nootteja ison veden taakse, niin sellaisiin listoihin ei pidä Suomen valtiojohdon mustettaan tuhlata.
Kyllä se on Yhdysvallat se, joka rauhan takaa Suomelle jatkossakin ei mikään eikä kukaan muu, joten lopetetaan tuomitseminen eikä kirkasotsaisuudessamme lähdetä kusemaan omaan pesäämme.
