Maakuntasakki on katkera, kun kaikki kaivosveron korotukset eivät tulekaan heille

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kainuun-maakuntajohtaja-kaivosveron-kiristamisesta-vie-meilta-pohjan/9262420

”Kainuun maakuntajohtaja Riikka Pirkkalainen toteaa MTV Uutisten haastattelussa, että entinen jako-osuus on ollut oikeudenmukainen jako, kun ajatellaan sitä, missä kyseiset mineraalit paikallisesti sijaitsevat.”

On se ihmeellistä, kun veroja nostetaan, niin se kaikki pitäisi saada sinne maakuntaan.

Onko todella niin, että maakunta omistaa yksin kaikki mineraalit ja muun omaisuuden, mikä maan sisällä on?

Sopiiko maakunnalle sitten, että kustantavat vastaavasti itse kaikki tiet, radat ja muun intran ilman valtion rahaa?

Saavathan ne veroja ja työpaikat, mutta ahneus johtaa koko hommaa.

Yksityiset lääkäripalvelut pelastaa?

Prisman parkkiksella voi poiketa konttiin jossa lääkäri:
https://www.aamulehti.fi/tampere/art-2000011654611.html
No eräässä Prisman apteekissa päivystää terveydenhoitaja.
– Maallikkona heitto miksi ei lääkärikin päivystäisi apteekissa?
– Lappeenrannassa sotealueen johtaja jakoi niitä potkuja työntekijöille,
josko he levittäytyvät kontteihin ja apteekkeihin yksityisen palvelukseen
ja saamme maksaa entistä enemmän niitä kelakorvauksia vero/velkarahalla?
– Ilmeisesti ymmärrämme ettei konteissa tehdä niitä vaativia operaatioita!

Perussuomalaiset ovat paras lääke punatautiin.

Tuskin näitä jokaviikkoisia kyselytunteja kovinkaan suuri joukko Suomalaisia seuraa….mutta……

On se nyt kuitenkin hyvä, että on sentään jokin paikka jossa perussuomalaiset pääsevät nämä opposition valheelliset väittämät ampumaan alas, sillä media ei sitä tee, se toimii lähinnä opposition äänitorvena haukkumassa jokaista hallituksen päätöstä.

Eilenkin taas kuten useasti aijemminkin, niin valtiovarainministeriä syytettiin niistäkin edellisten hallitusten päätöksistä, johon hänellä ei ole ollut osaa eikä arpaa.

Sitten vasemmisto/kepu julkesi vielä haukkua Purraa vastuun pakoilusta, vaikka hän on ensimmäinen valtiovarainministeri kahdeksaantoista vuoteen, joka on vastuuta ottanut ja vaatinut hullun Huittislaisen miehen elämänfilosofian viemistä lahtipenkkiin.

Ja vaikka perussuomalaisia puolueena  kansalaiset nyt rankaisevat kannatuksen tippumisena, niin puolue on kuitenkin tinkimättä noudattanut hallitusohjelmaa tietäen, että pikavoittoja sillä ei heru, mutta lopussa kiitos seisoo.

Riikka Purra on sanonut, että vuoden 27 eduskuntavaaleissa hänellä ja perussuomalaisilla on tavoitteena nousta pääministeri puolueeksi, se tietäisi sitä, että sosialistit olisivat jatkossakin oppositiossa juomassa sorretun voimaa.

Kun kokoomus viimeisten eduskuntavaalien jälkeen vaalien voittajana kyseli halukkaita lähtijöitä hallitukseensa muuttamaan oleskeluyhteiskunta takaisin työn ja yrittämisen yhteiskunnaksi, niin perussuomalaiset suurista puolueista oli ainoa joka haasteen otti vastaan ja kuten olemme kaikki nähneet, jopa se sokee Reettakin, että persuministerit ovat kaikki niitä vahvoja lenkkejä hallituksen ketjussa.  Demarien puheenjohtajalta putosi hanskat heti vaali-iltana, kun kulta vaihtui pronssiksi ja kepu heilutti Orpon edessä valkoista lappua antautumisen merkiksi.

Tälläkin hetkellä Suomea uhkaa monet tekijät, mutta nyt kun olemme Natossa, niin se kyllä takaa sen, että karhu pysyy jatkossakin omassa pesässään, eikä uskaltaudu reviiriään laajentamaan suomineidon tontille. Joten ulkoista sotilaallista hyökkäystä ei ole odotettavissa maahamme ja nyt suurin uhka maamme taloudellis/uskonnollis/kulttuuriselle jatkumolle ja perinteelle tuleekin siitä, että kansalaiset eivät herää unestaan, vaan piirtävät aivopestyinä punaisen viivan äänestyslappuunsa.

Ja ainoa millä itse voin tätä punaista uhkaa torjua, on kirjoittaa äänestyslappuuni perussuomalaisen ehdokkaan numero ja ristin käteni sanoen, että soon korkeemman käres.

Vankilatuomion saanutko rahoja vahtimaan….ei ikinä.

Kun kaikki virkaatekevät tutkimuslaitokset, niin neutraalit kuin vähemmänkin neutraalit ovat kansalta kysyneet parasta hallituskoalitiota seuraavaksi hallitusvaihtoehdoksi, niin taas halutaan vasemmistoa valtaan kepun kynnysmatolla ryyditettynä.

Mutta ovatkohan kansalaiset nyt ajatelleen asiaa pelkästään vain mutun pohjalta ja unohtaneet sen sirkuksen, mitä Marin ja hänen hallituksensa neljä eri kepulaista valtiovarainministeriä ( Kulmuni, Lintilä, Vanhanen, Saarikko ) meille tarjoili, kun olettivat sirkushuvien pitävän nälänkin loitolla.

Ja jos nyt niin käy ( mitä en itse vielä tällä syömisellä usko) että punamultaa pukkaa, niin eikös se silloin se samainen kynnysmattopuolue ole taas valtiovarainministeri puolue Lindtmanin hallituksessa.

Ja kukas se onkaan tämän kynnysmattopuolueen nykyinen puheenjohtaja ja en nyt tahdo olla mikään tuomion pasuuna mutta sanon kuitenkin, että olisikohan tulevan valtiovarainministerin CV enne tulevasta kun se on vanki Kaikkonen.

Saattaahan vanki Kaikkonen tehdä kuten Soini, että jättää rahaministerin salkun muiden hoideltavaksi ja lähtee kiertelemään mualimaa ulkoministerinä pois pahan valtakunnasta.

Tänäänkin taas saadaan kuulla vasemmiston ja kepun huumoripläjäys eduskunnasta klo.14  kun opposition vaihtoehtobudjetteja käsitellään.

Kun oppositio ei uskonut niitä varoituksia mitä Riikka Purra on esittänyt valtiontalouden tilasta, niin jokohan nyt sitten uskovat, kun varoitus tulee keskuskomitean bolyptyroon suusta.

Tokihan vasemmisto ja kepu jatkavat sitä tuttua lillukanvarsi politikointiaan vielä vaaleihin asti ja osaan kansasta se uppoaakin kuin kuumennettu naskali voihin.  Mutta itse uskon kuitenkin, että näille lillukanvarsipuolueille äänensä antavia on kuitenkin vähemmistö, niillä kyllä pääsee joukkoja johtamaan, mutta vain oppositiossa.

Tarkkailuluokalle

Suomi ajautui tarkkailuluokalle.
Orpo lupasi korjata valuviat ja laittaa Suomen kuntoon?
Nyt kuuluu puheita että seuraava hallitus…
Ei riittänyt Purran sakset leikkaamaan riittävästi
vähävaraisilta?
Oliko syynä että samaan aikaan annettiin hyväosaisille
ja lisäksi
yksityisille terveysjäteille
joiden voitot useimmiten valuvat ulkomaille?
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011650850.html
– Nyt ei auta edellisten syyttely
vaan hallituksen pitää löytää tekijät jotka saavat tilanteen haltuun?

Voi pirhana

No ei hätää kyllä hommat saadaan kuntoon:
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011648277.html
Hyvä palkka on se tärkein kun halutaan saada tulosta.
Väkeä pitää karsia niin se johtaminen on helpompaa.

Turvallisuus ennen kaikkea:
https://www.aamulehti.fi/pirkanmaa/art-2000011647384.html
Pulla on vaarallinen elementti ja kahvinkeittimen paikka pitää ratkaista.

Olisko varmuuden vuoksi päätöksiä tehtäessä paras jättää pöydästä kokouspullat ja kahvinkeitin kokonaan?

Kolumni.

Kaikki varmaan ovat havainneet ja kuulleet, kuinka perussuomalaiset ovat ainoa puolue neljän hallituspuolueen koalitiossa, jonka sanotaan pettäneen äänestäjänsä.

Mutta varmasti kaikki kolme muutakin hallituspuoluetta   ovat joutuneet tekemään kompromisseja omiin tavoitteisiinsa nähden, mutta en kyllä ole kertaakaan kuullut heitä mainittavan takinkääntäjiksi, toisin on persujen kohdalla.

Mutta tämä persujen nimitteleminen takinkääntäjäksi on lähinnä vihervasemmiston ja kepun sekä median narratiivi, mutta näin perussuomalaisena voin sanoa ylpeänä, että vaikka hallituksessa ollaan myös vaikeita päätöksiä jouduttu tekemään, niin silti puolue seisoo vahvasti ja yksimielisesti hallitusohjelman takana, se ei ole täydellinen, mutta ei se ole kyllä kolmen muunkaan hallituspuolueen mielestä täydellinen, mutta paras ja välttämättömin tässä tilanteessa.

Mutta jos nyt puhutaan että ketkä ne suurimmat äänestäjänsä pettäneet ovat olleet vuoden 23 eduskuntavaalien jälkeen, niin mainitsen nyt kaksi suurinta äänestäjänsä pettänyttä.

Toinen on Marin, joka heti vaalien jälkeen petti äänestäjänsä ja pakeni ulkomaille kapitaalien kammareihin voitelemaan haavojaan ( rahalla )

Mutta Mariniakin suuremmin äänestäjänsä petti kepu, kun jättäytyi oppositioon.  Sillä minun mielestäni ja varmasti myös kepua äänestäneidenkin mielestä se suurin tavoite eduskuntavaaleissa on AINA päästä hallitukseen, sillä jopa kepuäänestäjäkin ymmärtää sen, että opposition osa on ruikuttajan osa ilman tulosta kuten tämän vaalikauden aikana on opittu näkemään ja kuulemaan.

Miksi kukaan tulevissa eduskuntavaaleissa äänestäisi kepua, sillä he voivat taas olla heiluttamassa valkoista paperia hallitustunnustelijan nenän edessä.

Minä jos olisin hallitustunnustelija Riikka Purran asemesta, niin itse en kepua kelpuuttaisi mukaan hallitukseen ja ottaisin sinne mieluimmin vaikka demarit.

PerusS – Kok – Sdp olisi hyvä kombinaatio, siinä olisi perussuomalaiset tasoittavana tekijänä kahden riidankylväjän EK-AY välillä. Sillä perussuomalaiset ovat puolue, jonka jalat ovat samalla puolella neuvottelupöytää niin työntekijä kuin työnantajajärjestöjenkin kanssa.  Mutta se taitaa se Marinin perintö vielä velvoittaa Lindtmaniakin kieltäytymään  hallitusyhteistyöstä perussuomalaisten kanssa, mutta se koituu ja on jo koitunutkin työntekijöiden tappioksi.

Liittovaltio??

Miten Eurooppa voisi palauttaa sotilaallisen voimansa ja uskottavuutensa sekä suurvaltojen johtajien kunnioituksen neuvottelupöydissä, kun nythän se on ollut trumppien ja putineiden korviin korkeintaan kojootin ulinaa??

Matti osti auton

Uusi tekniikka ei ole vielä hallinnassa ja sama on pätenyt jo ajat.
Onhan se tietysti hienoa näyttää naapurille uutta ja edistyksellistä.

” Matti Kotro osti 60 000 euron auton, jota on korjattu 15 kertaa – moottoritiellä tapahtunut vaaratilanne oli viimeinen niitti
Matti Kotron mitta tuli täyteen, kun kalliista ja uudehkosta sähköautosta paljastui suuri määrä vikoja. Hän ei aio enää ostaa autoa lainkaan. Tapaus herättää kysymyksiä kuluttajansuojan ongelmista.”
Tilaajille AL tänään.

Maallikkona tuli mielee, että miksi katumapäälle tullut ei voisi halutessaan vaihtaa toiseen esim. jollakin vaihtoturvamaksulla?