Olisin mielellään maassa muussa
Jossain lämpimässä
Enkä tääl kuraloskassa rämpimässä
No, pimein aika kohta ohi
Tuhtia ruokaa ja maistuu myös rasvainen lohi
Radio Voimasta musiikkia hiljaa,
Alan lukemaan taas kirjaa

Sopivan mansellismielinen blogialusta
Olisin mielellään maassa muussa
Jossain lämpimässä
Enkä tääl kuraloskassa rämpimässä
No, pimein aika kohta ohi
Tuhtia ruokaa ja maistuu myös rasvainen lohi
Radio Voimasta musiikkia hiljaa,
Alan lukemaan taas kirjaa
Tulot-, verot- ja velat.
Nyt saa köyhäkin olla kateellinen.
No löytyy uutisten joukosta myös velat
joita pääsee pakoon naapurimaahan.
Valtio ei pääse pakoon velkojaan?
Vantaalaisessa apteekissa tuli esiin köyhän arki
ja rikkaat kiukuttelee verojen suuruutta…
(Päivitetty 13.11.2025 16:30) Tekoälyjärjestelmät voidaan suunnitella simuloimaan ihmisen
ajatteluprosesseja, kuten päättelyä, oppimista ja ongelmanratkaisua. Ne voidaan myös ohjelmoida suorittamaan tiettyjä tehtäviä, kuten kuvien tunnistamista, luonnollisen kielen ymmärtämistä ja ennusteiden tekemistä datan perusteella. Tekoälyn sovellukset ovat laajat ja monipuoliset, aina virtuaaliassistenteista, kuten Siri ja Alexa, itseohjautuviin autoihin ja personoituihin tuotesuosituksiin.
Yksi tekoälyn keskeisistä ominaisuuksista on sen kyky oppia datasta ja parantaa suorituskykyään ajan myötä. Tämä saavutetaan koneoppimisalgoritmien avulla, jotka mahdollistavat tekoälyjärjestelmien analysoida suuria tietojoukkoja, tunnistaa malleja ja tehdä ennusteita tai päätöksiä kyseisen analyysin perusteella. Tekoälyteknologian kehittyessä voimme odottaa näkevämme entistä innovatiivisempia sovelluksia esimerkiksi terveydenhuollossa, rahoituksessa ja koulutuksessa.
Tekoälyn mahdolliset hyödyt ovat merkittäviä, tehokkuuden ja tuottavuuden lisääntymisestä päätöksenteon paranemiseen ja asiakaskokemusten parantamiseen. On kuitenkin myös huolta tekoälyn vaikutuksista työpaikkoihin, yksityisyyteen ja turvallisuuteen. Tekoälyn yleistyessä on tärkeää puuttua näihin huolenaiheisiin ja varmistaa, että tekoälyjärjestelmien kehittäminen ja käyttöönotto ovat linjassa inhimillisten arvojen ja eettisten periaatteiden kanssa. Näin voimme valjastaa tekoälyn voiman luodaksemme paremman tulevaisuuden kaikille.
Lähteet:Undetecable AI Blogi,Google-kääntäjä.
Teksti on kokonaisuudessaan tekoälyn kirjoittama. Itse annoin kuomalle otsikon (sama kuin tässä blogissa)ja käskyn ”kirjoita”.
https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000011622987.html
”Turku kieltää skuutit viikonloppuöisin”
Samat säännöt pitää saada Tampereelle ja heti.
Jutussa korotetaan ensin ylinopeutta kuolonkolareissa.
Kuitenkin selkeästi sitten todetaan, että merkittävä osa niistä johtuu kuskien päihteistä ja se ylinopeus tosiasiassa johtuu siitä.
”Moottorirajoneuvo-onnettomuuksia aiheuttaneista kuljettajista 38 prosenttia oli päihtyneitä. Vähintään 30 km/h ylinopeutta ajaneista kuljettajista päihtyneitä oli kuitenkin jopa 67 prosenttia.”
Edelleen myönnetään, ettei se nopeusrajoitus takaa turvallisuutta huonoissa olosuhteissa, missä pitäisi ajaa hitaammin.
Kuitenkin MTV:n telkkariotsikossa korostetaan tuota ylinopeutta täysin…
Syysilta Suomessa
Sumu nousee pellon reunasta,
kuu kurkistaa pilven takaa.
Koivut kuiskivat kultaista kieltään,
lehdet tanssivat jäähyväisiä tuuleen.
Hiljaisuus kantaa pitkälle,
vain varis muistaa kesän äänet.
Maa tuoksuu sateelta ja savulta,
ja sydän – se tietää, että lepo lähestyy.
Tämä runo ei ole minun käsialaa, mutta minulla on runontekijän suostumus julkaista runo. Runoniekka on ehkä vähän ujo.😼
Harrasta kuvataiteita ja tanssi musiikin tahdissa!
– Voisi sitten samaa suositella vanhustentalojen ohjelmistoon! Jaa mutta kun Pirha kilpailutti hoitopaikat halvimmalla ottaneella, niin mikä taho kustantaisi?
https://www.is.fi/terveys/art-2000011601038.html
Tuli mieleen: Isäni myytiin halvimmalla ottaneelle jo lapsena, kun hänen vanhempansa kuolivat. Hänen lapsuutensa tanssi oli isäntäväen komennusta mees poika hakeen sitä ja tätä eikä musiikista ollut tietoakaan… Jos hän nyt eläisi vanhusten talossa niin taas myytäisiin halvimmalla ottaneelle?
””Ruoan kanssa ei kannata juoda mitään vaan vasta ruoan jälkeen””
No, niin olen tehnytkin, eli olen juonut täysmaitoa, mehua tai ihan vain vettä vasta sen jälkeen kun olen syönyt.
Ainoa haitta on lääke (olanzapin) jota joudun ottamaan perussairauteeni päivittäin, sillä se hidastuttaa jonkin verran rasva-aineenvaihduntaa, mutta olen kompensoinut senkin asian niin että kävelen paljon lähes joka päivä.
Olis ollut mielenkiintoista olla kuulemassa, mutta kirjaa olisin tuskin lukenut vaikka se kuului 35 euron pääsymaksuun Sannan nimikirjoituksella.
Sen verran vain tuosta tiedän että tilaisuus 600 henkeä oli loppuunmyyty ja valtaosa kuulijoista oli naisia.
Ilmasto on vaihdellut koko maapallon olemassaolon ajan. Esimerkiksi viime jääkauden kylmimpinä aikoina 20 000 vuotta sitten maapallon keskilämpötila oli arviolta 6°C nykyistä alhaisempi. Hirmuliskojen valtakaudella noin 80-100 miljoona vuotta sitten ilmasto taas oli tavattoman lämmin eikä jäätiköitä juurikaan esiintynyt. Etelänavan lähialueitakin peitti tuolloin metsä.
Ilmastonmuutosliikkeeltä loppuivat todisteet.
Yhteenveto siitä, miten tiedot ovat muuttuneet vuoden 2003 jälkeen, niin ettei
mitään todisteita ole enää jäljellä.
Ainoat neljä seikkaa, joilla on merkitystä
1
Kasvihuonelämpenemisen sormenjälki
puuttuu.
Taivaita on tutkittu vuosikausia säähavaintopalloilla,
mutta ne eivät ole löytäneet mitään merkkejä ns.
kuumasta pisteestä, jonka pitäisi AGW-teorian mukaan sijaita tropiikin ilmakehässä. Siitä ei ole merkkiäkään. Lämpeneminen johtuu muista syistä.
2
Vahvin näyttö oli jäätikkökairauksista,
mutta uusi, entistä tarkempi aineisto käänsi
teorian nurin niskoin.
Sen sijaan, että hiili olisi aiheuttanut viimeisen
puolen miljoonan vuoden lämpenemisjaksot, lämpeneminen onkin tapahtunut ennen CO2
-pitoisuuden
nousua. Keskimäärin viive on ollut 800 vuotta.
Tämä tosiasia kumosi täysin entiset käsitykset
lämpenemisen syistä ja seurauksista. Lämpeneminen
johtuu muista syistä.
3
Lämpötila ei ole nousussa.
Maapalloa kahdesti päivässä kiertävät satelliitit ovat
osoittaneet, ettei maailma ole lämmennyt vuoden
2001 jälkeen. Kuinka monta vuotta lämpeneminen
saa vielä olla pysähdyksissä? Ja samaan aikaan
ilmakehän hiilidioksidipitoisuus on kasvanut, eli
suunnanmuutos on aiheutunut jostakin muusta kuin
hiilestä. Tietokonemallit eivät tätä syytä tunne.
4
Hiilidioksidin lämmitysvaikutus alkaa
olla lopussa.
Ilmakehän hiilidioksidipitoisuuden kaksinkertaistuminen ei aiheuta vastaavaa muutosta lämpötiloissa.
Ensimmäiset CO2
-molekyylit ovat merkittäviä,
mutta pitoisuuden kasvaessa niiden lämmittävä
vaikutus vähenee. Itse asiassa ilmakehän hiilidioksidipitoisuus on ollut kymmenkertainen nykyiseen
verrattuna, mutta se ei estänyt maapalloa vajoamasta
jääkauteen. Hiili on nykyisin pikkutekijä.
Jokin muu tekijä
vaikuttaa ilmastoon
enemmän kuin CO2
, eikä
yksikään tietokonemalli
tiedä mikä se on.😐
Lähteet: Ilmasto-opas. fi. Ilmastofoorumi.