On se vaan nätti

Niin että mikä no Suomen junat nykyään niinhän siitä kerrottiin kun niitä hankittiin .

No voihan tuo nättikin olla muttei toimi Suomen oloissa joka vuosi puista tippuu lehdet se on fakta juttu niitä tippuu  jopa radoille .

Mutta on ne kauniita seisomaan asemilla kun ne ei pääse koivun lehden yli joka on ilman hallituksen lupaa tippunut kiskoille .

Ennen satoi metri lunta mutta silloinkin oli junat ajallaan ja melkeinpä kykeni sanoon ajankin minuutin tarkkuudella nyt ei edes vuorokauden tarkkuudella .

No pitäisköhän ottaa vanhat höyryt käyttöön ne kun tuntuu pelaavan  jossa ei ollut kummosia suojia edes kuljettajalle ja lämmittäjälle .

Mutta mikä este tippunut puun lehti voi olla kun ennen ei metri lunta edes tukkinut kun sen kuulun junan vessan .

No nyt ei tuki lumi vaan nekin jäätyy  mutta ne on niin nättejä on siinäkin lausahdus seommoro tepivaari

9 vastausta artikkeliin “On se vaan nätti”

  1. Ulkonäköön en ota kantaa, onhan se täysin makuasioita. Kyllä se lehtikerros kiskoilla varmasti on liukas. Se on sitä täällä maaseudun hiekkateillä autoillessakin. Asvaltilla se on todella liukasta, varsinkin paikassa missä on lähellä haapoja, sietää varoa.

  2. Eipä ne lehdet ennen vaikuttaneet ja aina niitä on kiskoille tippunut terv tepivaari

  3. Et sitten Tepi muista, että sen ajan junissa oli hammaspyörät! ;))

      1. No taitaa ville vallaton tarkoittaa kiskojen kolketta joka noissa kiskojen katko kohdista tuli . terv tepivaari

  4. Johtui kiskojen jatkopaikoista kyllä muistan ne ajat veturit pääsi koivun lehden yli helpolla mutta ei nuot niitä pelännyt ne meni yli jos ei itse siirtynyt pois terrv tepivaari

  5. Eräskin matkustaja, joka kyllästyi siiihen kolinaan sanoi ”konnarille” onko pakko käyttää näitä nelikulmaisia pyöriä. Kyllä on pakko, kolmikulmaisia kokeiltiin, mutta ne eivät pyörineet…

    Minkäs takia muuten ne jatkokohdat sitten kolistavat?

  6. Niissä on tietääkseni pieni rako ilmanlämmön vaikutusta varten. Muuten kisko voi mennä mutkalle.

  7. Joo niin oli ennen ei ole enää kun vaihteiden kohdalla ja ne katkot teki sen jytkytyksenkin mitä juna ennen teki terv tepivaari

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *