Pitääkö Suomessa ostaa hevonen että pääsee työmaalle

Ja kelle kuuluu rakentaa niille asianmukaiset katokset työmaanportille kuka ostaa heinät ja kaurat tallille

Mutta kaikki ei toimi kuten sen voi katoa espalta käsin siellä kulkee joukkoliikenteen kärryjä

Muualla Suomessa niiden kulku on lähinnä satunaista joitakin isompia kaupunkeja lukuun ottamatta

Joita on mm Tampere on meillä asia toimii hyvin

Ei sitten muuta kun hevosen ostoon että pääsee töihin kun omaa autoa ei voi kohta käyttää

Ja varaa ei ole ostaa sadan tonnin kulkuneuvoa seommoro tepivaari Kirjoitti Teuvo Mast

15 vastausta artikkeliin “Pitääkö Suomessa ostaa hevonen että pääsee työmaalle”

  1. No kohta pääsee ratikalla ja hesaan menevät junat ovat jo tupaten täynnä kertoo AL tänään.
    Toki hevonen kulkisi kotimaisella polttoaineella ja ilman sähköäkin.

  2. Ei ratikka kule esim Mänttään jossa käy Tampereelta paperimiehiä ja naisia sinne ei kohta pääse kun hevosella terv tepivaari

  3. Hevonen ei käy, koska sen peräpäästä tulee metaanipäästöjä. Liian saastuttava.

  4. Kyllä niitä kaasuja tulee kaikilta vihreiltäkin ja jopa naisilta terv tepivaari

  5. Minä olen pahasti allerginen hevosille. Kun olin kylässä yhdellä maatilalla jossa oli ratsastustalli, niin kurkkuni meinasi turvota umpeen..

    miten olisi riksa työmatkalaisille??

    1. Timo, et ole ainut.
      Esim.maatalous hajut eri vivahteineen olivat myrkkyä minullekin. Onneksi koirille en ole.
      Kuin myöskin 🐠 kalaruuat ovat myrkkyä, jota en voi syödä, enkä 🦈 haistella keitettynä ja paistettuna lainkaan.

  6. No kyllä se tuokin olis puhdasta matkan tekoa mutta enpä menisi kuskin pallille lumi tuiskussa terv tepivaari

  7. Turha kehua Tamperetta.
    Melkoinen osa tamperelaisista ei pysty hyödyntämään joukkoliikennettä, vaikka veroissaan sen kustannuksia maksavatkin niiden hyödyksi, joilla se kulkee oven edetä.
    Tampereen nyssefirma päätti laajentaa naapurikuntiin ja sillä perusteella korotti törkeästi mm. Teiskon ja Aitolahden asukkaiden hintoja.
    Kämmenniemestä on jo halvempaa tulla keskustaan omalla autolla kuin nyssellä ja parhaimmillaankin niitä kulkee tunnin välein.
    Jos pitää mennä muualle kuin keskustaan, tarvii toisen nyssen ja puoli tuntia lisäaikaa minimissään.
    Kun ratikka alkaa kulkemaan, tarvii Tampereen pohjoisosasta ensin vaihtaa nysseen, sitten ratikkaan ja useimmiten sitten toiseen nysseen päästäkseen perille.
    Ei todellakaan tule olemaan hääviä.

    1. En ole kehunut Tamperetta vaan sen antamaa joukkoliikennettä joka on hyvällä tasolla ollut pitkään
      Aitolahti ja Teisko ei hyvin hoidettua sen suhteen niistä olen kirjoittanut useaanotteeseen ja vastustin tuota vyöhyke asiaa jota kokoomus kannatti suurella äänellä
      Ja on selvä asia että maaseudulla ei ilmanomaa autoa tule toimeen se vaan ontotuus omasta autosta . terv tepivaari

  8. Ei se Lahdessakaan hääviä ole: Tänään seisoin kylmissäni bussipysäkillä 40 minuuttia, ennenkuin auto tuli.

  9. Taitaa hevoset olla kalliimpia kuin autot,siis ostovaiheessa.

    Taitaa nykyään olla jo ilmiö jos ja kun seisoskellaan bussipysäkeillä kuin halpaa makkaraa.

    Syrjäkylät jo bunkkeroitu että pärjää omillas tyylillä. Oikeastaan jo esim.kirkonkylätkin osaltaan ”laitettu nettiin” tyylillä jos puhutaan että ”linja-autossa on tunnelmaa”_ ei hääviä.

  10. Kyllä Tampereen joukkoliikenne on todella hyvällä tasolla pois luettuna Aitolahti ja Teisko jossa se on surkealla tasolla
    Siitä voi kiittää kokoomus valtuustoa joka torppas kaikki ja sai aikaan tuon hölmön vyöhyke asian terv tepivaari

  11. Jos ja kun ei ole matkustajia, niin ei se kannata liikennöitsijää.
    Mutta toisaalta onko se koko totuus kun ei voida huomioida syrjäkyliä että asukkaita ?

    Valtiolla 💵 💰 riittää rahaa tiettyihin ökyilyihin kuin myös ”😉 ulkomaa 💼 matkailuihin eriasteisiin kuluihin avosydämin”.

Vastaa käyttäjälle Seppo Muurinen Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *