Onkohan mikään oikein Taksi järjestelmässä

Kun tuo uusi taksi laki  tuli sen tekijä ei ollut oikeasti mistään kohtaa ajan tasalla eikä hänellä ollut tietoa liiasta vapaudesta

Hän ajoi kaikki asiat läpi hosumalla eikä hän ollut tietoinen mitä hosuminen saa aikaan

Mutta tuo ministeri sai aikaaan niin paljon pahaa etteipä siinä vedä vertoja kukaan kun sai tuon lain voimaan hänhän luikki muille maille markkinoille

Nyt siellä pörrää n 1300 veronkiertäjää jotka ei ole rekisteröitynyt lainkaan veronamaksajiksi paljonkohan niitä on  v 2020 lopussa

Taitaa olla 13200 jos edes sekään riittää

Ja tuollasen ministerin toilailut maksaa aina joku ja se istuu siellä ns taksin takapenkillä

tuollasen ministerin kanssa sitten pitäisi olla ja elää sovussa kyllä se on vaikeaa kun toinen ei tee muuta kun torso lakeja

Eipä taida mitkään hänen tekemät laki pykälänsä olla päivän valon kestäviä jos niitä alettas tutkimaan

Mutta mitäpä voiskaan odottaa kun mennään pelkällä nimellä eikä tiedolla no pelkkää sutta ja sekundaa ne saa aikaan

Ja miksi tuolle ei jo aiemmin hankittu Suomen kansalaisuutta sietää kyllä kysyä

Olikohan ihan oikeaa asiaa nimittää edes ministeriksi kun oli ollut kansalaisuus muutaman päivän ajan

Ajaakohan sellanen Suomen etua vai omaansa siinä miettimistä vähän joka suuntaan etenkin entisen pääministerin suuntaan

Meniköhän hän siitä mistä aita olikin matalalin tais mennä ja monessa asiassa ei vaan yhdessä . seommoro tepivaari Kirjoitti Teuvo Mast

13 Replies to “Onkohan mikään oikein Taksi järjestelmässä”

  1. Joskus tuo Taksi on ainoa jolla pääsee kotiin kun tulee vaikka ristelyltä joita itse teen melkoisen monta vuoden aikana terv tepivaari

  2. Jos Suomessa olisi kopioitu suoraan etelänaapurimme taksijärjestelmä; ongelmia tuskin kovin paljon olisi.
    Siellä taksin oikeanpuoleisessa takaikkunassa tulee olla tariffitiedot, ellei ole, siihen taksiin ei kannata mennä.
    Systeemi siellä on simppeli ja selvä.
    Kuskin kanssa muuten voit sopia kyydin hinnan.
    Koko systeemi toimii kokemuksieni mukaisesti.

    1. Yhtä kätevää se on täälläkin.
      Kuskin kanssa voit sopia kyydin hinnan, ajetaan ilman mittaria ja rahat kuskille käteen.
      Siinä vaan jää sekä verottaja, että auton omistaja, siis kulujen maksaja nuolemaan näppejään.

      1. Juuri näin käy nyky systeemillä olikohan se tarkoituskin tais olla terv tepivaari

    2. Tallinnassa asia toimii melkoisen hyvin ja kyllä hinnoista kuljettajan kanssa olen sopuun päässyt mitä siellä oen taksia käyttänyt terv tepivaari

  3. Kelataksijärjestelmä toimii nykyään aika hyvin, muutaman kerran olen itse joutunut kokeilemaan. Jos lähtee esimerkiksi sairaalasta, niin sairaala tilaa auton ja kuski hakee huoneesta ja vaikka sängystä. Ainoa huono puoli, kun pitää se tunti odottaa, jos tulisi ryhmäkuljetusta. Siinä pelaa Kelan kilpailuttamat ja hyväksymät autot, niin ovat turvallisia.

    Huono puoli tietysti on se, kun sama auto ei voi jäädä odotukselle. Eli jos minä käyn jossain vartin operoinnissa, niin joudun tilaamaan eri auton. Sitten mennään peräkkäin, se jolla tulin ja se jolla nyt menen.

    1. Kela taikka sote taksilla ei ole mitään suurempaa vaivaa mutta kun tulee n klo yksi yöllä reissulta niin esim linja autoasemalla Tampereella ei ole
      yhtään taksia niitä pitää soitella hintaan 2,90 euroa
      Ja se ei ole ollut tarkoitus varmaan kellään mutta se vaan meni päin seinää asia jossa ministeri töppäs ja kunnolla terv tepivaari

  4. Näin ei toimi eestiläinen malli; tilaat taksin ja keskus ilmoittaa, milloin taksi on paikalla. Uudelleen tilatessasi sama juttu.
    Kelan vastaa

  5. Suomessa tuo uusi taksilaki toi mukanaan melkoisia huonnoksia ja varmaan suurimassta päästä on tolpalla olo siellä pitäisi olla puhelin jolla saisi nappia painamalla auton paikalle
    Nyt ei ole muuta mahdollisuutta kun soittaa kallis puhelu maaseudulla asia on varmaan vieläkin huonompi terv tepivaari

  6. Tämän eestiläisen ja suomalaisen taksisysteemin varsin merkittävä ero on siinä, että Suomessa annettiin näille taksiyrityksille vapaat kädet tilaushinnoitteluun, sitä vastoin Eestissä puhelu maksaa normaalin puhelumaksun.
    Maaseudun taksipalveluissa tilanne on lähes sama molemmissa maissa; taksin saanti on hidasta ja epämääräistä.
    Olen oppinut eestiläisen systeemin, esim Peipsin rannalla, Kallastessa, jossa usein oleskelen, saatan kysäistä paikalliselta; paljonko maksaa jos ajat minut paikkaan x? Siellä se elintaso on siksi alhainen, että melko varmasti kaveri kyytii minut haluamaani paikkaan ja sopuhinnalla.

Kommentoi