6 vastausta artikkeliin “Nuorten liikennekuolemat”

  1. On selviö että joka ikäluokasta kuolee liikenteessä se määrätty prosentti olipa tiedottaaminen kuinka hyvää hyvänsä
    Jotkut kun pitää itseään kuolemattomina terv tepivaari

  2. Paljonhan on puhuttu viranomaispiireissä, että ainoa keino on rajoittaa nuorten yöllistä liikennettä. Minä olen samoilla linjoilla, joko kokonaan yöllä kielto, tai jollain määrätyillä kellorajoilla. Niitä pitäisi poliisinkin olla helppo valvoa, kun kaiikki tiedot nykyään näkeee yhdellä rekisterinumeron vilkaisulla.

  3. Kun nykyään rajattomasti myönnetään noita ajokortteja alaikäisille erilaisin tarveperustein, se ajo-oikeus pitäisi rajoittaa nimenomaan juuri siihen tarkoitukseen ja kieltää ajo muulloin.
    Samoin matkustajien ottamisen voisi kieltää pääsääntöisesti.
    Yöaikaiset ajot pitäisi kieltää järjestään tai tarpeen edellyttäessä suoraan kotoa tarveosoitteeseen ja takaisin – ilman matkustajia.

  4. ”Yöaikaiset ajot pitäisi kieltää järjestään tai tarpeen edellyttäessä suoraan kotoa tarveosoitteeseen ja takaisin – ilman matkustajia.”

    Niin taikka tarpeen vaatiessa olla vanhuksilla autokuskina, varsinkin täällä maaseudulla.

  5. Ei, vaan kieltolistalle bemarit, mersut, audit, volvot, ja vanhat tuunatut toyotat abarth-putkilla, nopin, wunderbaumein tai rukousnauhoin. Ja mustat lippikset väärin päin myyntikieltoon.

    Autokoulua pakollisin ajomäärin ja todistetuin kilometrimäärin yhden vuoden ajan eri keleissä. Psykologinen koe ennen rattiin pääsyä. Ajokortti ja 80 lätkä päälle.

  6. Ajokortti myönnetään liian nuorelle ja sen kortin menetys voisi olla esim ylinopeudestakin. Ajokokelasaika voisi olla vähintään vuosi. Nuori kokelas ei saisi ottaa kyytiin toisia nuoria jne…

Vastaa käyttäjälle Pentti Tuominen Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *