Nyt sitten maanantaina etsintään meno

Käyn ensin arvioimassa hinnan korjauksille jos ne menee korkeiksi sitten alkaa etsintä

Nimittäin Auton etsintä onhan niitä vaikka kuinka paljon mutta en minä mitään kymppi tonneja ala maksaan

Varmaan löytyy sopivalla hinnalla auto jolla voin ajella muutaman vuoden nuot omat ajoni joita ei vuodessa kovin paljon tule km

Mutta tulee kuitenkin jonkin verran noilla kauppa reisuillakkin ja voi mennä omaan tahtiin

Siksi toiseksi omassa autossa ei levitä muut koronaa kuten julkisessa aivan varmaan on yksi aivastaa ne bakteerit vaan odottaa siellä

Ja maski on hankala ainakin minulle tuntuu että happi loppuu omassa autossa voi olla ilman maskia

Mukana niitä aina on jos joku putiikki vaati maskia

Mutta maanantaina joko saan järkiperäsen remontti hinnan taikka sitten alkaa etsintä onneksi tässä lähistollä on aika paljon autoliikkeitä

Mutta se murhe on vasta maanantaina

Mutta nyt minun mittarissa on pakkasta – 14 astetta onneksi ei tarvitse mennä minnekkään

Katsotaan mitä aamulla on se tänään aamulla oli vain 4 miinusta seommoro tepivaari kirjoitti Teuvo Mast

11 vastausta artikkeliin “Nyt sitten maanantaina etsintään meno”

  1. Eilen aamulla volkkari vähän köhi ennen lähtöä mutta lähti kuitenkin. Tänään se lähti iloisesti, varmaan halusi yhtä kovasti kirjafestareille kuin minäkin.

    Paree nyt vaan pysyä kunnossa, ei kiinnosta yhtään ostaa autoa nyt kun on selvästi myyjän markkinat. Rahat säästöön vaan ja sitten kun autokauppiailla on taas tarve asiakkaille, palataan asiaan. Nyt kun asiakkaita tulee ovista ja ikkunoista ilman mainostamistakin, ei heidän tarvitse yrittää lainkaan.

  2. Mulla se vaihto on edessä helmikuun alussa viimeistään jos tuo remontti hinta on liian korkea
    Mutta alan nyt jo etsinnän mulla ei kännistyksen suhteen ole onkelmia jos en ole unohtanut valoja päälle no kerran jäi nyt katson aina etteivät ole päällä terv tepivaari

    1. Myy alta pois vanha ja juuri lopputalvesta. Autoliikkeet hävittävät keväällä kesäautoiksi sopivia edullisia. Kannattaa kytätä vaikka Rinta-Jouppia.
      Mulla kun kori kestää ja on täysin virheetön ja kuluvia perustoimintoja on uusittu jo ennen minua sekä minä jatkoksi, pidän tämän museoautoksi saakka. Nyt 220 000 km.
      Lisäksi France Motoeur sanoi että Citikka on ainoita nykyautoja, jonka moottorikin kannattaa vielä korjata, jos se eteen tulee.
      No tällä ei ole vielä kun hiukan reilu 10 vuotta ikää.

      1. Minulla tuossa autohankinnassa kävi hyvä tuuri. Nyt kun auto on perinpohjin tarkastettu ja tarpeelliset kuluvat osat uusittu ja kun kilometrejäkään ei vielä ole edes 200 000, pitäisi auton juosta melkoinen pätkä. Tätä V70 mallia, puhumattakaan 240 mallista, molempia näkee liikenteessä vielä runsaasti.

        1. Parin tonnin Volvot on mitä on…kyllä niillä ajelee. Ikää kun on melkein se 20 vuotta on auto jo vanhus

          1. Luulisi varsinkin Sinun entisenä käytettyjen autojen myyjänä tietävän, että autoja ei hinnoitella pelkästään vuosimallin perusteella tai sitten kokemuksesi alalta on hiekkaan valunut.

            1. Kun on iso moottori ja paksut pellit niin onhan siinä hyvät eväät sille että auto kestää pidempäänkin. Vanhat japsit on jo murentuneet ajat sitten.

  3. En myy menee nuijan alle Vaikka autolla on kilometrit 165 000 ikää vaan on jo 22 vuotta
    Koneen puolesta menis vielä pitkä pätkä km
    10 V vanhassa ei korissa saa ollkaan vikoja
    Olen nähnyt civikin jolla oli mittarissa 436 000 ja kone kävi kuin enkeli ei ole laitettu kone
    Ja autoa tarviin viimeistään helmikuulla jolloinka tulee ajokielto terv tepivaari

  4. Siinähän se niksi juuri on, kun pikkuautojen moottoreita ei kannata enää laittaa, ei ainakaan Suomessa. Valtamerkkien tehtaat toimittavat varaosina ns. vihreitä, eli täysin kunnostettuja moottoreita. Niihin on uusittu kaikki liikkuvat oasat ja tehty koneistukset tehtaan tarkoilla arvoilla ja laitteilla. Moottorit tilataan normaalisti kuten varaosat ja jos ei satu tehtaan hyllyssä olemaan, niin ainakin yhden merkin tehtaalta toimitetaan täysin koskematon uusi moottori kunnostetun hinnalla. Vanha moottori palautetaan tehtaalle vaihto- osana. Se on siis nopein ja halvin ja asiallisin keino saada auto liikkeelle.

  5. Jos tarvii niin myy omasi romuksi ja osta joltain luotettavan tuntuiselta yksityiseltä myyjältä toinen tilalle. Sillä tavalla voit löytää hyvän yksilön , et joudu kaupan kusettamksi etkä maksa turhaan välikädelle. Ja vielä kun muistat tinkiä, aina niissä on vähän ylimääräistä.

  6. Aika pitkälti Norpan kanssa samaa mieltä. Kun tarkistaa auton huoltohistorian, yleisen siisteyden, korjaushistorian, selviää jo aika pitkälle. Koeajoa unohtamatta.
    Autoliikkeet, liikkeestä huolimatta, pyrkivät saamaan mahdollisimman kovan hinnan myymästään autosta.
    Kertoohan sekin jo jotain, että käytettyjen autojen myyjä yleisessä arvostuksessa on tosi alhainen.

Kommentoi