Kovapäinen Suomen kansa

Edes sota ei ole opettanut.
Meillä on pieni joukko joka haluaa kapuloita rattaisiin
tilanteessa, jossa kaikkien pitäisi puhaltaa yhteen hiileen.
Neljän tonnin palkka ylittää monen palkan ja siihen vaaditaan lisää
vaikka ahtaajien työ ei ole mitään erityisen vaativaa verrattuna moneen muuhun.
Suomen vienti on 95% kattava koko vientimme osa.
Onko meillä varaa tässä tilanteessa ampua alas oma leipähampaamme`?
Lakko-oikeus on, mutta tämä ei ole enää lakko-oikeus jos ottaa huomioon kokonaisuuden.
Keskitetty työmarkkinaratkaisu on mennyttä ja nyt ollaan suossa.
https://www.aamulehti.fi/paakirjoitukset/art-2000009407431.html

20 vastausta artikkeliin “Kovapäinen Suomen kansa”

  1. Olisi hienoa jos ammattiyhdistyksillä olisi yhteinen katto-organisaatio joka AY asioiden lisäksi kiinnittäisi huomiota solidaarisuuteen ja ylilyönteihin.

  2. Jos olisi Wälläri vielä vaikuttajana, niin yksikään laiva ei liikkuisi ennen juhannusta. On murtajatkin niin sopivaasti juuri telakalla.

  3. Työn vaativuudesta en tiedä, kun en ole kokeillut.

    Hyvä tilakäsitys, valppaus, huolellisuus, väsymättömyys ainakin vaadittaneen.

  4. Kyllä se on vaativakin laiva voi hyvinkin mennä merenpohjaan väärin lastattuna terv tepivaari

    1. On se niin pirun vaativaa, kun tietokone kertoo, mihin kukin kontti ai lasti laitetaan…

      1. Ystäväni on ollut kehittämässä näitä ohjelmia, joiden avulla lasketaan vaikkapa kuinka matkustajakoneita kannattaa kulloinkin täyttää…

    1. Jospa lukisit, mitä kirjoitin ennen räksyttämistä.
      Kirjoitin ”kukin kontti ai (piti olla tai) lasti”.
      Suomen kielellä se tarkoittaa joko konttia tai lastia.
      Silti likimain kaikki muu kuin massatavara, kuten vilja, maa-aines ja muu kuljettimilla siirrettävä tavara tai nesteet, menee konteissa.

      1. Kyllä minä sen luin mutta kaikki ei mahdu mihinkään konttiin ja laivoilla ne maailmalle menee
        Sitten tuo en räksytä vaan tuon asiat esiin niinkuin ne pitäisi tuoda terv tepivaari

      2. Mutta juhak kaikki ei yksinketaisesti mahdu kontteihin mutta asiaan
        Mitä varten me tarviimme tankkereita no tuomaan öljyä mm Suomeen
        No tankkeri onkin helpon lastata siinä kun tankit eroikois rakenettu neste ei niissä pääse ns hölskymään
        Joka olis huono juttu kokonaan
        Mutta jo selupaali on sellanen jos se ei ole lastattu oikein voipi tuo kanootti mennä pohjaa kohden
        Sulla ei ole tietoa ahtaamisesta ota ainakin selvää asioista terv tepivaari

        1. Jospa lopettaisit tuon paskanjauhamisen siitä, mitä minä muka en tiedä.
          Kun et sitä tiedä, niin nolaat vain itsesi.
          Voit toki kertoa, mitä itse muka tiedät, mutta muiden tietämisestä jauhat paskaa.

          1. Minne tuodaan konteissa öljyä ei ainakaan Suomeen niitä tuodaan isoilla tankkereilla Antverpeniin siitä Suomeen hiukan pienemmillä syynä Tanskan salmi
            Ne isot ei mahdu siitä terv tepivaari

            1. Jälleen turhaa jänkkäämistä.
              Käsittääkseni öljy kuuluu nesteisiin, minkä minä mainitsin kommentissani.

              1. Juhak mistä kohtaa jänkkään oikasen sun kommenttejasi ja nesteet esim öljy tuodaan Suomeen tankkereilla Antverpenistä ei sitä tänne roudata konteissa kun tuo litramäärä on hiukan suurempi kun sun auton tankkiin mahtuva määrä terv tepivaari

  5. Jossain pitää olla se kova keskipiste, jossa on absoluuttisesti hirvein, raakalaismaisin, törkein naisviha mitä planeetalta löytyy.

    Se keskipiste on AKT:ssa.

  6. Noinkin voi tietysti sanoa mutta aivan yhtä syyllinen on työnantaja liitto joka ei kunnolla taida tietää mitä lakko merkitsee Suomelle ja viennille terv tepivaari

    1. Ei työnantajaliitto ole syypää siihen, että yli 4000€/kk ilman lisiä tienaavat ahneet ahtaajat haluavat aina suuremmat korotukset kuin muut, eivätkä siedä, että naisalat saavat yhtään tasokorotusta.

  7. Kyllä se työnantaja on toinen osapuoli
    Itse en tekisi päivää töitä kellekkään 4000 ekellä siis en tekisi sellasta työsopimusta terv tepivaari

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *