Tulee kyllä mieleen paljonkin asioita joita vois ohjailla vaikka nokian kumipuun oksalla
Mutta olisko siitä mitään apua mihinkään en oikein usko siihenkään kun vastassa on umpiluinen ihmiskallo
Nyt kun olen kivuton on asia siltä osin kunnossa mutta nuot sairaala maksut vie mieltä alas
Niitä kun nostettiin melkoisen paljon kerralla ja nyt tulee vielä lisää joihinkin maksuihin
Niissä nousu on lähellä 80 % alkaa oleen mittari täysillä suurimmalti nuot nostot kohdistuu sairaisiin ihmisiin ja etupäässä vanhus väkeen
Mutta sitten on asioita joita et saa vaikka tarvetta olisi ensin tulee mieleen kauppa reissut
Kaikki ei sinne pääse kun taksilla tuon sote taksin saaminen ei ole lainkaan varma asia
Mutta onko sekään oikein kun 4,8 km matkaan palaa rahaa lähempänä 70 euroa
Kun nyt maksan kaiken lisäksi suuria sairaala maksuja joita kertyi lähes kolmesta kuusta jotka makasin sairaalassa tuossa vuoden vaihteessa
Tuli siinä kahdelle vuodelle tuo oma vastuu joka nostaa näitä maksuja melkoisesti
No voihan hallitus aina venkoilla asioilla vaikka siihen etteivät he maksuja nostaneet vaan esim PIRHA minun kohdalla teki
Mutta sais edes tuon sote taksin tulis nuot kappareissut itse tehtyä ja kauppiaskin saisi enemmän rahaa kun taksi
Mulla on nyt haussa sähkö tuoli siinä vaan on n kolmen kk jono mutta sekin olis mukava asioida kaupassa
Katsotaan vaan mitä nuot vielä keksii aikansa kuluksi voihan sarvikuono seommoro tepivaari kirjoitti Teuvo Mast

Vanhusten hoitoon käytetään 1% yhteiskunnan rahaa ja loput on maksettava vanhuksen omista eläkkeistä. Veli täytti vanhusten talossa 90 vuotta ja sai Pirhalta ilmoituksen että nyt pitää hakea itse lääkkeet apteekista! No ei onnistu piti tehdä sopimus yksityishenkilön kanssa ja hän tuo ne maksua vastaan. Pirha säästää…
Niilo juuri tuota asia on oikeassa aikuisten elämässä
No eihän pirha niitä lääkkeitä maksa vaan ne maksaa pillerien saaja kela voi kai niihin antaa rahaa
Itse maksan sairaala kierrokseni ja summa ei sitten ole pieni useita tonneja
Mulle olis kotihoito ne tuonut mutta sekin rahalla ei ilmaiseksi no onneksi oma poika tuo ne
Eikä niitä silti ole kun kaksi pilleriä päivässä ei niitä tarvii hakea kun n kahden kuukauden välein terv tepivaari
Sairaalamaksut ovat kyllä yksi perkule. Puolitoista tonnia maksoi pelkästään pirkanmaan hyvinvointialueelle se kun henkilö teki kuolemaa viikon. Sitten kun yhdistää Kelan nykyisen käytännön että jos työtön tai opiskelija sairastuu, tuet vedetään nollaan. Maksa siinä sitten satasia lääkäristä ja toinen mokoma lääkkeistä kun ei ole varaa maksaa edes vuokraa tai leipää.
Mutta onneksi on rahaa kompostintarkastajiin ja järjestöjen jättipalkkoihin ja RKP:n verovapauksiin ja Yleen ja…
Kun jalat alkaa renaan alkaa maksut joille ei tunnu tulevan loppua ja vaikka se sairaala paikka on varmaan valtiolle kallein
Ei heillä ole halua edes saada aikaan tapaa joka siihen tois helpotusta
Itse selviän kotona aika hyvin mutta sitä parantaisi vaikka sote taksi sillä pääsisin hakeen ruokaa helpommin
Mutta sitähän en saa syynä on eläke joka on niin iso että ei sulle voi antaa sote taksia
Mutta kun sama matka maksaa edes takasin sotella n 3 euroa niin normaali taksilla matkaan kuluisi lähes 70 euroa
Edes takasin matkaa on n 4,8 km maksu n 70 euroa
Tuolla samalla rahalla kuulemma pääsis Helsinkiin junalla matkaa tosin Helsinkiin on monin kertainen
Mutta ihan mihin vaan taksiin ei mennä kun käytössä on pyörä tuoli
Muutenkin olis mukava käydä hakemassa ruokaa itse sekin olisi helpotusta sisällä oloon
Olen toki käynyt ulkona ja sisällä jopa kävellyt ulkona en ole sitä vielä uskaltanut tehdä kaatumispelon vuoksi
Sisälläkin ovat kyynärsauvat käytössä tosin niin että niiden osuus on vain tukena kävelylle
Eli ne antaa minulle uskallusta käyttää omia jalkojani ja sillä lailla myös kuntoni on noussut enemmän kun kolmen kk sairaala reisulla
Jossa tuolle puolelle ei annettu oikeasti mitään nyt kolme kk kotona ja pääsen asuntoni reunasta reunaan
Käyttäen omia jalkojani tavoite oli itselläni ennen juhannusta kävelen ilman kyynärsauvoja
Matkaa jonka silloin kävelen ei tarvii olla satoja metrejä parikymmentä metriä olisi jo hyvä juttu
Mutta olis kuitenkin halvempaa minulle tuo sote taksi millä kävisin hakemassa ruokaa itselleni
Hinta ero on n kolmesta eurosta n 70 euroon terv tepivaari