Kepun valkoinen paperi tiesi sitä, että tupailloista viimeinen sammuttaa valot.

Monet ihmettelevät, että miksi kokoomus ja RKP lähtivät hallitusyhteistyöhön perussuomalaisten kanssa, niin tähän vaikeaan kysymykseen on hyvin yksinkertainen vastaus eli………

….He katsoivat hallitusyhteistyöstä perussuomalaisten kanssa koituvan heille enempi myönteisiä kuin kielteisiä seurauksia ja totuuden nimissä on sekin sanottava, että kumpikaan, ei kokoomus eikä Rkp olisi missään muussa koalitiossa niin paljon saanut tavoitteitaan läpi kuin nykyisessä hallituksessa ovat  saaneet.

Ja perussuomalaiset taas vastasivat Orpolle myöntävästi kun hän hallituskumppanuutta ehdotti, sillä vaikka hallitusohjelma ei persujen kannattajissa kaikissa ihan riemunkiljahduksia aikaan saanutkaan, niin kyllä tämä nykyinen hallitusohjelma on kuitenkin hyvä opposition penkkeihin verratessa, siellä ei saa kuin tikkuja peräpeiliinsä ja äänensä käheäksi.

Eihän poliittisilla puolueilla ole kuin yksi tavoite, eli päästä hallitukseen vaikuttamaan, olipa vaaleissa sitten tullut minkälaiset veretseisauttavat voitot tai tappiot hyvänsä.

Mutta sanokaa te viisaammat minulle, että kokiko kepu opposition paremmaksi paikaksi omia tavoitteitaan edistämään kuin hallituksessa olemisen, itse en tajua kyllä että kuinka se olisi mahdollista, mutta saattaahan olla että kepu on keksinyt ikiliikkujan tai peräti keksinyt pyörän uudelleen.

Nyt väännetään peistä siitä, että onko kokoomus tullut piirun verran lähemmäksi persuja poliittisesti, vai onko persut mennyt oikeelta ohi kokoomuksesta.  Sanoisin että talousajattelussaan persut ovat tulleet lähemmäksi kokoomusta, kun taas arvokysymyksissä kokoomus on tullut takaisin sille vanhalle koti, uskonto ja isänmaa linjalle, jota persut nyt edustavat kuin kokoomus oli ne hyljännyt monikulttuurisuus kiimassaan.

Kokoomuksen ja persujen hallitusyhteistyön soisi jatkuvan myös v.27 eduskuntavaalien jälkeenkin ja vaikka hallitusyhteistyö persujen ja RKP. een kanssa ei ollutkaan mitään ruusuilla tanssimista, niin kyllä ne ankkalammikon polskuttelijat olisivat  kuitenkin pienempi paha hallituksessa kuin jos sinne otettaisiin kepu taas punomaan kansan turmioksi uusia himmeleitään.

Jos joku sanoo minulle, että kyllä kepua tarvitaan, niin olisi mukava kuulla että mihin, sillä nyt kun kepu on ollut oppositiossa, niin talonpojan tappolinja on hallituksen ja maa,-ja metsätalousministeri Sari Essayhjan johdolla muuttunt talonpojan ja huoltovarmuuden pelastuslinjaksi.

Eihän tästä hallituksen politiikasta näytä liiemmin muut hallituspuolueet saavan osumaa kuin persut ja tuntuukin siltä, että se ei ole tärkeintä mitä hallitus päättää, vaan kuka siellä on niitä päätöksiä tekemässä.

Mutta näin persuna sanon, että se mikä ei tapa, se vahvistaa ja uskon että kansalaisetkin vielä ennen vaaleja heräävät unestaan todellisuuteen näkemään, että persut ovat kakunleipoja puolue kokoomuksen ohella ja kakku,-ja kuormastasyöjät ovat nyt ja toivottavasti jatkossakin oppositiossa.

 

Trump.

Trump päätti kansakuntaa koskevan puheensa pari tuntia sitten kongresissa ja jos en nyt ota kantaa mitä hän sanoi puuttellisesta Englanninkielen taidostani johtuen, niin katsoin minkä vaikutuksen se aiheutti paikalla oleviin vasemman laidan kuulijoiden elekieleen niin sanon että….

Voiko vitutukseen kuolla, tämä tuli ensimmäisenä mieleeni seuratessani puheen vaikutusta salin vasemman laitapuolen kulkijoiden ulkoiseen habitukseen.

Enkä varmasti paljon erehdy sanoessani, että kyllä v-käyrä oli varmasti tapissaan myös Suomessa sellaisilla, jotka ovat antaneet ”pääasiansa”, eli aivonsa pestäväksi Trump vastaisuudelle.

Kärsi kärsi, kirkkaamman kruunun….eiku hautapaikan saat.

Köyhä antaa vähästään, rikkaat ei anna paljostakaan.

Mutta nyt maamiehen tietolaariin on tullut kysymys minulle ja toivoisin siihen joidenkin minua viisaampien ( niitäkin kuulemma löytyy ) vastaavan.

Että mikä on se kunniavelka jota nyt Ukrainalle maksetaan ja kuinka kauhan sitä maksetaan ennenkuin se tulee kuitatuksi.

Tähän kunniavelkaan en ota itse kantaa, mutta sen nyt sanon kuitenkin, että lopettakaa politikot ja kansalaiset jatkuva ruikuttaminen rahojen vähyydetä ja siitä että köyhät kuolee kyykkyynsä ja sairaat tapetaan jonoihin,  lisäksi sanotaan kulttuurin kuolevan Suomesta  pienien kymmenien miljoonien rälssisopeutusten myötä…..

…..KUN….

Kunniavelkaan on jo nyt mennyt kaikkineen jo n.5000 miljoonaa euroa  Suomalaisten rahaa joka velaksi otetaan korkoineen ja lienee valtion koronhoitokulutkin vuositasolla jo pian tätä samaa 5000 miljoonan luokkaa.

Tietenkin kaikki Suomalaiset haluaa että Ukrainaan saadaan rauha Ukrainalaisten ehdoilla, mutta vaikka me täällä Suomessa tappaisimme itsemme nälkään ja sairauksiin, niin se ei Ukrainaa pelasta.

Se on vähän verrattavissa siihen, että maailmma pyörii radallaan ja ilmasto muuttuu ajallaan sykleittäin vuoroin kylmemmästä lämpimäpään ja päinvastoin ja vaikka me täällä muuttuisimme kaikki elelemään vähän samoin kuin elämäntapaintiaanit, niin sillä ei maapalloa pelasteta, sillä tapamme vain itsemme.

Parempi persujen virsta väärää, kun sosialistien vaaksa vaaraa.

Ans kattoo ny sitte, että mahtaakohan ne köyhät nousta kyykystään ja nälkäisten saavan leivänpäälleen muutakin kuin ylähuulensa ja  varmasti sairaatkin saavat ensikeväänä taas uuden laastarin vanhan laastarinsa päälle kuoliotaan pysähdyttämään. Ja kyllä ne ilmaiset lounaatkin taas saadaan takaisin suolenmutkaa täyttämään ja saavutetut edut palautuu siihen käytäntöön, jossa ne olivat vielä neljä vuotta sitten. Kuinka mukavaa onkaan sitten kansakunnan elellä turvallisessa tilassaan, kun heidän kuplaansa uhannut on siirretty katsomoon huomaamaan, että kaikki hänen puheensa kansakunnan kroonisesta rahapulasta osoittautuikin laskuvirheeksi kun rahaministeri oli plus ja miinusmerkin sekoittanut keskenään.

Kun tämä rahaministeri v.23 nousi valtion rahakirstua vartioimaan, niin siitä asti on kansalaiset vaatineet saavansa oikeudekseen kusta housuihinsa pakkasella ja nyt sitten kun rahakirstun vartija on vaihtunut kiusaajasta rakastajaksi, niin nyt sitten saakin lorotella punttiinsa ihan huoletta ja sitä uusi rahaministeri pitääkin sitten isänmaallisena tekona sanoen, että kyllä kuolema velat kuittaa.

Ja kun Purra ja hänen puolueensa on saatu katsomoon pois häiritsemästä kansalaisten ”turvallista tilaa”, niin kyllä siinä sosialistien ruoskaniskutkin otetaan vastaan hymy huulilla, pääasia on, että ei tarvitse enään kuunnella persujen isnmaa ensin höpinöitä ja varoituksia siitä, että jos ette Purraa usko, niin uskotteko sitten valvontakomissiota, joka tulee kortteeria pitämään Hotelli Torniin ja leikkaamaan vielä Purran myöntämän leipäkuponginkin kahtia.

Saas nähdä sitten, että  ketä vastaan uuden hallituksen kannattajat sitten marssivat kun arki koittaa ja kun Purran varoitukset luokiteltiin vain omaan pesään kusemisena.

Kun ensikevään vaalien jälkeen vallan vaihtuessa punaiseksi ( kirkossa jo kuuluttavat ) niin voi olla, että mieluimmin otetaan vastaan sosialistien ruoskaniskut ja vielä itse niihin omiin haavoihin suolakin ripotellaan, ennekuin nöyrrytään pyytämään korjausliikettä paikalle ( PerusS )

 

Vain perussuomalaiset ovat vaihtoehto sosialidemokratialle, muut puolueet eivät sitä ole.

Kun Suomessa kaikki hallitukset viimeiseen seitsemääntoista vuoteen, vuoroin kokoomuksen, kepun ja demareiden johtamina eivät ole omistaneet selkärankaa, niin siksi tämä muistuttaa nyt aarian opperaa, kusessa ollaan.

Tähän(kin) tarvittiin perussuomalaiset, tekemään lopun tästä oopperasta ja vaikka perussuomalaiset tiesivät, että ne toimet jota hallituksessa on jouduttu tekemään valtiontalouden tasapainottamiseksi, niin eivät omissa joukoissakaan riemunkiljahduksia herätä, mutta tiesivät myös senkin, että kaikki leikkaukset ja sopeutukset tehdään, ei tätä, vaan huomista päivää ajatellen.

Nyt sitten seuraavien eduskuntavaalien jälkeen nähdään jos demarit ovat ykkösenä, että lähteekö Orpo sosialistien vetämään hallitukseen vesittämään niitä päätöksiä joita tämä hallitus on tehnyt hyvinvointivaltion pelastamiseksi myös tuleville sukupolville….vai…..

…..katsooko Orpo että jatkaa hyvää työtä seuraavatkin neljä vuotta Riikka Purran ja perussuomalaisten kanssa hallituksessa, sillä työ on vielä kesken, että  nyt ei pidä sosialisteja päästää taas uutta soppaa keittelemään.

Joten, eihän se Lindtman vaikka olisikin vaalien ykkönen, niin saa enemmistöhallitusta kasaan ilman kokoomusta ja kepua, sillä vanki Kaikkonenkin lupasi olla enään toista kertaa lähtemässä sosialistien kynnysmatoksi.  Vaikka varaus tähän vangin lausuntoon on laitettava, sillä kepu pettää aina.

Olisihan se nyt kansantaloudellinen ja moraalinen häpeä, että eduskunnan enemmistönä olevat oikeistopuolueet antaisivat vaalien jälkeen huushollin avaimet sellaisten haltuun, jotka markkinapäivinä kakkivat aisalle ja laulaa lurittelevat, että ajetaan me poijaat kyydillä, kyllä valtio kyydin maksaa.  Kyllä siinä tämän nykyisen oikeistohallituksen työ hyvinvointivaltion pelastamiseksi kokee pankrotin, jos kokoomus ja kepu lähtee sosialistien soppaa pakkosyöttämään ahkerien, lakeja kunnioittavien ja kristilliset arvot omaavien Suomalaisten  kurkusta alas.

Jos näin käy, niin Suomessa kaikissa puolueissa perussuomalaisia ja kristillisiä lukuunottamatta asuu sosialidemokraatti, eivät ne ole oikeistopuolueita, kansallismielisyydestä puhumattakaan.

 

Vihervasemmisto käy sotaa räkäpäillä/päinä.

Tänään Stubb nimittää Wille Rydmanin ministerinvirkaansa….. jo toisen kerran tällä hallituskaudella.  Ensimmäiset kaksi vuotta Wille toimi sovitusti kauppa ja teollisuusministerinä, jonka jälkeen viestikapulaa lähti viemään Sakari Puisto Tampereelta nääs.  Nyt sitten Wille Rydman jatkaa siitä mihin Kaisa Juuso lopetti ja kunnia Kaisalle, että soteministerinä joutui lisäksi SOTAministerinäkin seisomaan vasemmiston ja kepun käpykaartilaisia vastaan.

Mutta jos joku ajatteli, että Wille oli huono valinta Kaisa Juuson työtä jatkamaan, niin yksi asia ainakin osoittaa valinnan olevan nappiin osunut, koska vihervasemmisto  hyppii seinille.

Varmasti soteministeriksi olisi  Riikka Purran voinut  nimittää eduskuntaryhmästä varmasti jonkun muunkin  kuin Willen, mutta tämä viimeinen vuosi vaatii nyt ministerin, joka menee tuon vasemmiston suon yli että heilahtaa yhdistettynä sote/sotaministerinä.

Sosialistit/myymälävarkaat, molemmat syövät sinun pöydässäsi.

Suomi on jo ties kuinkahan monetta kertaa luokiteltu maailman onnellsisimmaksi maaksi, jossa asuu onnellisimmat ihmiset.

Mutta onnellisuus ei ole anonyymi viisaudelle, sillä nyt kun seuraa kansalaisten mielipiteitä tulevasta seuraavasta hallituksesta, niin siinä tyhmyys tiivistyy, kun halutaan maata sosialistien johtavan.

Poliittisen muistin sanotaan olevan lyhyt, mutta en minä sentään sitä näin lyhyeksi olisi kuuna päivänä uskonut, että Marinin hallituksen tapaisen halutaan taas tulevan tulevan tekemään vasemmistolaisia sirkustemppuja niiden rahoilla, jotka kuitenkin tämän kaiken lystinpidon maksavat, eli yrittäjät/yritykset ja palkansaajat.

En toki itseäni viisaaksi sano, mutta sen verran viisas olen kuitenkin, että minun taskuihini en halua sosialistin tulevan käsiään lämmittelemään.

Vaikeatahan se on toisista ihmisistä mennä näkemättä ja kuulematta sanomaan, että onko hän viisas vai tyhmä vai kenties molempia.

Mutta yksi varma laskentatapa minulla on ja pystyn ihan prosenttuaalisesti sanomaan kuinka paljon aikuisväestöstä, siis yli 18 vuotiaista Suomalaisista kuuluu näihin kahteen mainitsemaani ryhmään ja tämä on faktaa, ei mitään salaliittoteoriaa.

Sitä prosenttilukua en nyt vielä julkaise, arvio minulla jo tosin on sillä…….

Vuoden 27 kevään eduskuntavaalien jälkeen ne prosentit lävähtävät kaikkien nähtäväksi vaali-iltana ja jos sosialistit nousevat kuskin paikalle, niin sellaiset ihmiset jotka heidät kuskin paikalle äänestivät, niin en heitä lähde tyhmiksi nimittelemään, sanon heitä vain vähemmän viisaiksi.

Mutta ne jotka todellisuudessa ovat onnellisia Suomessa, niin ne ovat niitä jotka ovat tänne tulleet lunastamaan Lotto-voittonsa kaikenkattavan sosialiturvan muodossa.

Varmasti maahanmuuttajatkin olisivat valmiita tänne päässeenä omaksumaan elämään maassa maan tavalla, mutta kun nämä meidän kaikki puolueet perussuomalaisia lukuunottamatta kattaisivat näille seisovan pöydän vain oikeuksin ja kun perussuomalaiset sanovat että ilman vaatimuksia ei sitten saa oikeuksiakaan, niin ei mene kuin yksi punain sekuntti kun olet rasisti ja ihmisvihaaja.

Onhan sitä tänä päivänä monen sorttisia uhkia, mutta jos nyt en ulkoisia uhkia ala laittamaan ”paremmuus” järjestykseen, niin sisäpoliittisesti suurin uhka maallemme olisi, jos vähemmän viisaat vielä äänestyskopissakin osoittautuisivat vähemmän viisaiksi.

 

Mikä erottaisi Marinin hallituksen Lindtmanin hallituksen ideologiasta, EI MIKÄÄN.

Eipä hätää Suomen kansa, kyllä tästä selvitään, vuoden päästä hirtto köysi, saunaan taakse kärrätään.

Mutta ei se sini-musta, valta vaihdu itsestään, punakynää pitää käyttää, vaalikopis viimeistään.

Kokoomus se kepulta jo, kyseleekin neuvoa, kuinka kestää kynnysmatto, tovereiden talloa.

Luulen ettei kepu suostu, matostansa luopumaan, vanki Kaikkonen jo näkee, rahakirstun unissaan.

Ruiskukka kokoomuksen, punaruusuun vaihdetaan, ruusun piikit köyhän lihas, palkinnoksi koetaan.

Rasistit ei enään päätä, ketä Suomeen tulla saa, oikeudet kuuluu heille, vaatimukset naurattaa.

Vuoden päästä saadaan jälleen, elää ilman pelkoa, sateenkaari suojaa meitä, paisumuksen tulolta.

Mutta vielä kolme vuotta, saamme elää pelossa, ”Aatu” uhkaa  sodan päättää, rauhankyyhkyn tuomana.

Turha lienee pelko meillä, tällä armaas Suomen maas, Woke jatkuu voitokkaana, kirkon kellot kikattaa.

Stubbi ei se enään pääse, kuiskaajaksi Trumpille, Trumppi kuuli että Stubbi, liputti vain Pridelle.

Koti, usko, isänmaa ne, meidät pitää hengissä, ilman niitä kansa kuolee, punaruusun myrkystä.

Onnelliset Suomalaiset, niinhän meistä sanotaan, mutta onni katoo nopsaan, punalipun hulmuntaan.

 

Lakeuden kutsu.

Kovasti nyt mediat kuin myös yksityiset kansalaisetkin taittavat peistä siitä, että kuka on se uskalikko, joka lähtee opposition ja median kusitolpaksi hallitukseen ministeriksi Kaisa Juuson luopuessa.

Tästä  Kaisa Juuson seuraajasta minultakin kyseli yksi akateemisen kolutuksen saanut terveydenhoitoalan ammattilaine ja ensin hengessäni ajattelin että, mikäs minä olen hälle vastaamaan, multa luvut  jäi kesken aikanaan……

…..mutta päätinpä kuitenkin hälle vastata ja antaa oman veikkaukseni tulevasta sos,-ja terv.ministeristä.

Sanoin hälle vähän ikäänkuin pohjustukseksi, että Vaasan veri ei vapise, eikä Kauhavan rauta ruostu…

Kyselijällä meni vähän huuli pyöreeksi ja päätin hänet päästää piinasta ja esitin oman arvioni tulevasta ministeristä ihan vain katsomosta huutelevana persuna.

Joten olen päätynyt Vaasan vaalipiiristä tulevaan kansanedustajaan ja rautaiseen terveydenhoitoalan osaajaan Pia Sillanpäähän.  En nyt tähän ala hänen CV.tään enempää esittelemään, kaikille ne ovat julkista tietoa, joten siitä vaan klikkailemaan.  Ja tuskin nyt haetaan alueellista tasapainoa ministerin valinnassa, mutta jos pohjanmaalta oot niin kova oot sanoo vanha kansa.

Sehän on selvää, että kun nyt ns.vaalivuotta eletään, niin kyllä oppositio ja media yrittää tehdä parhaansa, että Sillanpää tekisi ”Juusot”, tai kuka nyt sitten ministeriksi valitaankin joku joka ei ole se mitä itse ennakoin.

Siitä vaan arvon blogistit veikkailemaan, edustittepa sitten minkälaista poliittista mielipuolta hyvänsä, sillä jos et veikkaa, niin et voi voittaa.

Perussuomalainen eduskuntaryhmä ja puoluevaltuusto muka tekee päätöksen, mutta vaikka sanotaan että porukka päättää, niin kyllä tuleva ministeri on yksinomaan korkeemman, eli Riikka Purran käres, vaikka minä kuinka olisinkin hänen korvaansa kuiskuttelemassa  Pia Sillanpään nimeä.

Äänet vasemmistolle ja kepulle, on tulevien sukupolvien rankaisemista..

En kyllä tiedä että milllä nimellä kutsuisin niitä äänestysikäisiä Suomen kansalaisia loukkaamatta heidän sisäistä tai ulkoista habitustaan, jotka ainakin Gallupeiden mukaan uskovat vasemmistopuolueita ja kepua äänestämällä maan palaavan tästä oikeistohallituksen julmuudesta takaisin siihen Marinin johtaman vasemmistohallituksen ihanuuteen, jossa syömävelat luokiteltiin investoinneiksi ja rajat, ovet ja ikkunat avattiin sepposen selälleen rikkauksien vaeltavan läpi Euroopan tänne (vähän)onnellisten elätettäväksi.

Meinasin tällaisia äänestäjiä kutsua hulluiksi, mutta hulluuden ja viisauden välinen ero on kuin veteen piirretty viiva, niin siksipä kutsunkin heitä henkilöiksi, joiden pää on pilvissä ja jalat tukevasti ilmassa.

Mikä on siis saanut näin suuren osaa kansata uskomaan vasemmiston ja kepun satukirjaan, vaikka Marinin karmiva perintö tälle hallitukselle vaatisi perään toisenkin oikeistohallituksen, ennen kuin sosialistien soppa on palautettu takaisin suomineitoo kunnioittavaksi ei ruoskittavalle linjalle.

Nyt kun paljon puhutaan siitä, että kouluIsta valmistuu oppilaita, joiden luku, kirjoitus ja laskutaito on sillä tasolla, että heistä tulee vääjäämättömästi sen luukun asiakkaita jossa on neljä kirjainta ( KELA )

Mutta tähän ongelmaan on nyt tämä hallitus tarttunut tarmokkain ottein, vaikka se on kyllä sanottava, että nykyinen  opetusministeri Ardelgroits on koettanut vähän jokaisessa asiassa olla enmpi opposition edustaja tässä hallituksessa.

Mutta…..täytyy kyllä sekin sanoa, että ei ole häävi niidenkään jo koulunsa käyneiden vanhempien  laskutaito, jotka jättäisivät omat laskunsa tulevien sukupolvien maksettavaksi, tähän vasemmisto pyrkii vaihtoehtona nykyiselle hallituspolitiikalle.

Siksipä en voi kuin ihmetellä niitä nuoria, jotka äänestävät vasemmistopuolueita, vaikka nämä juuri ovat velat jättämässä heidän kontolleen, elämällä itse kuin viimeistä päivää.

Vaikka meillä kansalaiset kyllä antavat roponsa mukisematta maanpuolustukseen, mutta sitten puolelle kansasta vastuuntunto viskataan romukoppaan, kun halutaan taas vaaleissa antaa huusholin avaimet sellaisille vasemmisto/kepulaisille kädettömille päättäjille, joiden tavoitteena on oikeudenmukainen Suomi, jossa kaikki ovat tasavertaisesti yhtä köyhiä.