Alko on kuin valtion virasto – hidas toimitus verkkokaupasta

Tilasin Alkon verkkokaupasta sellaista punaviiniä, mitä ei ollut saatavana paikallisesta (Varkaus) myymälästä, mutta netin mukaan oli varastossa.

Tilasin maanantaina 25.8.2025 klo 10.04.

Sain tilaus käsitelty mailin 27.8.2025 klo 17.48.

Sain tilaus noudettavissa myymälästä mailin ja tekstiviestin tiistaina 2.9.2025 aamupäivällä.

Oletan, että olisin saanut sen viinini nopeammin ja halvemmalla vaikka Virosta tai Saksasta.

Mitäpä sitä turhaan pitämään kiirettä.

Tulossa on uudistus, jossa ulkomailta tilaamista helpotetaan. Toivottavasti uudistus onnistuu.

Kyllä kansa tietää.

Media näkyy jo olevan täysin vakuuttunut siitä, että perussuomalaiset eivät enään seiso yhtensä miehenä ja naisena puheenjohtajansa Riikka Purran takana.

Mutta jospa nyt katsotaan että ketkä näitä lausuntoja antavat, niin ne ovat kaikki niitä toimituksia ja toimittajia, jotka näkisivät perussuomalaisten poistuvan ulkoruokinnalle Arkadianmäeltä, mitä nopeammin sen  parempi.Minä, joka en arvaile vaan tiedän, että kaikki perussuomalaisissa toimivat aktiivit niin kunta kuin valtiotasollakin ovat puheenjohtajansa takana ja tukena 100%.sesti.

Eikä tämä Keskisarja episodi asiaa muuksi muuta, se osoittaa vain puolueen moniäänisyyttä, hajaannuksen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä, päin vastoin.

Tullaan TAAS näkemään, että silloin kun kaikki hyökkäävät perussuomalaisia vastaan mitä erilaisemmin puhein, kynin ja varmaan pian myös astaloiden kanssa, niin nämä hyökkäykset joiden on useasti muulloinkin kuviteltu olevan naulojen lyöntiä persujen poliittiseen ruumisarkuun, niin onkin kääntynyt hyökkääjiä itseään vastaan persujen vaalivoittoina, niin kävi vuoden 19 kuin myös 23 eduskuntavaaleissa ja tulee toistumaan myös 27.

Joten jatkakaa media ja muut puolueet vain meidän perussuomalaisten vaalivankkureudemme vetämistä kohti eduskuntavaaleja, me pitelemme hevosta.

Tänään eduskunta palaa sorvin ääreen ja enpä taida väärässä olla nyt(kään) kun ennakoin, että rasismi, fasismi ja natsikortit kyllä postitetaan persujen osoitteeseen, mutta meille niille ei ole muuta käyttöä kuin sytykkeenä saunan pesässä.

Hyvin menee mutta menköön, kunhan nautitaan  kun muut  hakkaavat  päitään persumäntyyn.

 

Puolukkaa ja sieniä.

Menkää hyvät ihmiset nyt metsiin hakemaan terveellitä suomalaista ruokaa, eikä maksa muuta kuin aikaa.

Ottakaa vaikka ne jonottamanne ilmaiset ämpärit ja käykää täyttämässä ne vitamiini ja hivennäisainepommeilla.

Samaan vaivaan saatte raitista ilmaa ja luonto tarjoaa vertaistaan vailla olevan konsertin lintujen lauluilla ja tuulen kuiskeella.

Ylös, ulos ja metsiin!

Intia lisää Trumpin johdosta lisää yhteistyötä Venäjän kanssa.

Intian lähentyminen Venäjään ja Kiinaan on jälleen yksi  iso Trumpin ulkopolitiikan epäonnistuminen.

NYT raportoi maiden välien kiristyneen sen jälkeen, kun pääministeri Modi kieltäytyi tukemasta Trumpin valhetta, jonka mukaan hän ”lopetti” Intian ja Pakistanin välisen sodan, ja kieltäytyi asettamasta häntä ehdolle Nobelin rauhanpalkinnon saajaksi.

Ja tällä hetkellä kun ”axis of evil” maat kokoontuu Kiinassa jossa on Pohjois-Korean, Intian, Kiinan, Iranin, Valko-Venäjän, Venäjän ja monen muun diktatuurin johtajaa voidaan todeta että Trump sai heidät yhteen.  Tämä ei tiedä hyvää Euroopalle sillä ovat huomanneet ettei Trumpista ole johtajaksi, Eurooppa jää nyt ilman Yhdysvaltojen tukea. Se voi tietää mm Baltian valtausta kun Ukrainan ”kriisi” on saatu johonkin päätökseen. Trump ei laita ollenkaan hanttiin, pelailee vain golfia ja lähettelee diktaattoreille onnittelu viestejään.

Tänään Trumpin asettama takaraja on kulunut umpeen Venäjän suhteen. Sanoi laittavansa pakotteita, ei laita, tämä on ihan Kremlin ohjauksessa.

 

Sosialistit ruuhkauttavat poliiseja olkiukoillaan.

Kun seuraan katsomosta tätä maamme yhteskuntapoliittista keskustelua, jossa eduskunnan oppositiopuolueet ovat keskittyneet haukkumaan lähinnä valtiovarainministeri Riikka Purraa, vaikka jos he olisivat rehellisiä, niin heidän tulisi kiittää Riikkaa siitä, että hän on uskaltanut asettaa yhteiskunnan kokonaisvaltaisen edun itsensä ja puolueensa edelle, siivotessaan edellisten parinkymmen vuoden takaisten hallitusten ja rahaministereiden tekemien, tai oikeammin sanottuna tekemättömien töiden  jälkiä.

Olihan siellä yhdessä hallituksessa hetken aikaa myös yksi persupuheenjohtaja, ennenkuin käänsi palttoonsa siniseksi (Soini ) hän keskittyi lähinnä ulkoministerinä kiertelemään mualimaa kun varmasti hengessään tiesi, että hänestä ei tyhjänpuhujana ja naurajana ole sen viran hoitajaksi, jota kunniakkaasti nykyään perussuomalaisten puheenjohtaja Riikka Purra hallinnoi.

Tänään taas hallitus joutuu yhden lisämiljardin etsimään tavoitteensa saavuttamiseksi tasapainottaa valtiontalous v.27 mennessä.

Mutta nyt ei oppositiota ja osin eräitä hallituskumppaneitakaan huoleta mistä otetaan ja mitä sopeutetaan, sillä nyt on suuremmat asiat kyseessä, kun persut loihtivat lausumaan ruman sanan niinku se on.

Ei se miljardi kyllä kiihota mediaakaan eikä sen kohdistaminen, kun ovat taas saaneet vainun persuverestä, silloin heiltä kyllä otsasuonet pullistuvat ja housun etumusta muuttuu keltaiseksi, kun toiveissa on päästä lyömään se viimeinen naula persujen arkkuun.

Ei hallituksen kaatuminen huoleta perussuomalaisia, suurin huoli taitaa olla nykyisellä oppositiolla, sillä oikeistohallituksella on vielä melkein kaksi vuotta aikaa siivot heidän sotkujaan, jotta heille jos vaalit voittavat, niin olisi taas mahdollisuus kirjoittaa fläppitauluunsa että rahaa on.

Sehän oli selvää että vihersosialistit repivät pelihousunsa persujen maahanmuuttoon liittyvistä sanavallinnoista, mutta sitä minä vähän ihmettelin, että Orpokin niin nielaisi sosialistien rasismi uistimen koukkuineen.

Liekkö Orpoa säikäyttänyt kannatuskäppyröidensä lasku ja nyt hän lähti sen pelossa etsimään huvenneita prosentteja sosialistien vesiltä, mutta siinä hän tekee kyllä virheen, kun yhteen suuntaan kumarrat niin toiseen suuntaan pyllistät.  Persut eivät kumarra kuin yhteen suuntaan, tykkää Gallupit tai ei.

Kun sanon, että tämä maahanmuuton ympärillä vallitseva kuohunta, jossa persuilta kysytään tunnussanaa vasta kun heidät on ammuttu, niin lisää vain täytettä persulaarissa, jos näin ei tapahdu, niin myönnän olevani ulkona kansakunnan syvällisemmästä olemuksesta.   Eiköhän jo seuraava Gallup  osoita elonmerkkejä persujen sydänkäyrässä.

 

Onko kana munaa viisaampi vai päinvastoin.

Kyllä on mielipuoliseksi, tai sanoisinko puolimieliseksi mennyt tämä Suomalainen keskustelu ja päätöksenteko kulttuuri, kun tällainen yksinkertainen, yhden suunnan tahkonpyörittäjäkin joutuu kokemaan myötähäpeää kuunnellessaan niitä, joiden nyt on kuitenkin kuvitellut uitetun sivistyksen kastevedessä.

Voi herra isä sentään, kun nyt nämä sivityneet ovat kovasti huolissaan pyhätössään kouluissamme ilmenevästä ja yhä yleistyvämmästä koulukiusaamisesta, tai ehkä  voidaan jo puhua koluväkivallasta, että millä sitä pystyttäisiin vähentämään, ainahan sitä toki on ollut ja tulee  myös olemaan jatkossakin, sitä ei yksin lakiteitse ratkaista, kodin osuus on kuitenkin se mistä se saa alkunsa……mutta……

Ja vielä kerran että mutta.  Kun siellä sivistyksen kehdossanne olette niin kovasti huolissanne lasten käyttäytymisestä toisiaan kohtaan, niin olisiko paljon pyydetty jos lähtisitte ensin miettimään omaa käyttäytymistänne toisianne kohtaan.

Kun teitä ja teidän riitelyänne ja toistenne nimittelyä ja herjaamista kuuntelee, niin sitä kautta se on jatkumoa kodin seinien sisäpuolelle sanoisinko isältä pojalle ja äidiltä tyttärelle, joten menkää nyt ihmeessä ensi oman peilinne eteen siellä pyhätössänne, ennenkuin lähdette muilta vaatimaan sitä mikä itsellenne on vierasta.

Eikä varmasti sekään vähennä kouluväkivaltaa eikä koulun ulkopuolistakaan väkivaltaa, että kaduilla marssitaan ja maataan ja vaaditaan Orpoa ja Purraa hirtettäväksi ja satiiriksi nimitetään teoksia, joita on piirustettu katujen varsille tikari Purran rintakehässä.

Kun katselee sitä vasemmistolaista joukkiota, sillä vasemmistolaisia ne ovat, eivät oikeistolaiset lähde vallankumousta huutamaan kaduille, niin äidit ja isät siellä huutavat lapsineen koko perheen voimin, verenmaku suussa oikeistohallituksen suuntaan, niin ei kai silloin ole  mikään ihme että pojasta polvi paranee niin hyvässä kuin nähdyn pahassakin.

Kaiken vastustamisen kulttuuri vallitsee maassamme, vastustetaan vain  vastustamisen vuoksi ja taistellaan että kuka pääsee ns.kukoksi tunkiolle kiekumaan kovemmalla mandaatillaan oikeassa olemistaan, joten ei ole ihme että jos jotain hyvääkin aikaan saadaan yhteiskunnan uudistamisessa, niin seuraavana hallituskautena otetaan taas askel taakse päin vuoroin vasempaan ja vuoroin oikeaan.  Marinin hallituskaudella alkoi ja jatkuu yhä kansan kahtiajako, jos et ole meidän puolella, niin olet meitä vastaan, välimuotoja ei tunneta.

Media vielä heittää bentsiiniä liekkeihin eivätkä näytä tajuavan, että heidän toimintansa vain ruokkii entisestään vastakkainasettelun kulttuuria, ymmärrän että kaupalliset mediatalot näin toimivat, mutta kun vastakkainasettelun airueen kärjessä kulkee verorahoitteisesti toimiva YLE, niin ymmärrän kyllä sen että kansalaisista osa haluaa sen maksukortin taakse, eli jos katsot niin maksat…..vähän kuin silloin, jos otat et aja.

Eduskuntavaalit käydään neljän vuoden välein ja muuhun päätelmään en ole tullut, että se koko neljä vuotta yrittää kaikki  kansanedustajat toimia vain  varmistaakseen uudelleen valintansa seuraavissa vaaleissa, silloin puukot lentelevät ja ei vähiten omassa puolueessa.

Pessimisti ei pety, minkäs minä itselleni mahdan.

 

Rautu 4,2 kg

Ei  itse en saanut, vaan kaverini joka oli 2 viikkoa kalassa Ruotsin lapissa ja lähetti minulle siitä kuvan jossa poseerasi sen raudun kanssa. Värikkääseen lotto-uistimeen iski.

Sanoin kaverilleni että olisi ilmoittanut sen Erä-lehden kalastuskilpailuun ja sanonut että sai sen Suomen puolelta lappia. Mutta kaverini on niin umpirehellinen ettei huijaa mitään tahoa edes vähäisen verran.

Itse lähden möksälle Kuhmoisten iso-järvelle pariksi päiväksi kalaan ensi viikon lauantaina eli 6. syyskuuta.

Hyvien ihmisten kultapossu kerho vapisee ja paskoo housuunsa.

Kirjoitin eilen  perussuomalaisten ensimmäisestä varapuheenjohtajasta ja kehuin häntä hänen rohkeudestaan, vaikka varmasti varapuheenjohtajamme tiesi nämä teesit maahanmuutosta lausuessaan, että hänet leimataan rikolliseksi hyvien ihmisten taholta.  Ja johan varapuheenjohtajastamme onkin tehty lukuisia tutkintopyyntöjä poliisille totuuden puhumisesta. Se että varapuheenjohtajamme käytti ilmaisuja lähi-idän ja Afrikan suunnalta tänne vaeltelevista osaajista ja heidän osaamistasostaan, niin siitäkös nämä hyvät ihmiset mielensä pahoittivat ja osa marsii poliisilaitokselle vaatimaan virkavaltaa määrittelemään sitä, että onko rikollista sanoa kyseisistä ilmansuunnista saapuvia toistaitoisiksi, koska herra nähköön sitä he ovat ihan tilastollisestikkin, toki aina valtavaan massaan mahtuu mukaan joitakin sellaisiakin, jotka äidinmaidon lisäksi ovat vähän imeneet äidinmaidon vastikettakin kasvunsa eväiksi.

No, jätän nyt toistaiseksi varapuheenjohtajamme käsittelyn rauhaan ja niin toivoisin hyvien ihmistenkin tekevän, eivätkä  henkistä pahaa oloaan kaataisi varapuheenjohtajamme kontolle.

Mutta otan nyt toisen henkilön jota pidän myös rohkeana Suomalaisena.

Nimittäin meidän puheenjohtajamme ja nykyinen valtiovarainministeri on jo yli kaksi vuotta ollut näiden samojen hyvien ihmisten vihan kohteena, jotka nyt varapuheenjohtajammekin olisivat  viemässä saunan taa, vielä se on ollut sanallista, mutta heidän vihansa määrä näkyy olevan ylitse vuotavaista joten……

Puheenjohtajamme tekee sitä työtä valtiovarainministerinä, jotka edelliset valtiovarainministerit lähes kahdenkymmenen vuoden ajan  ovat jättäneet tekemättä pelosta, peläten äänestäjien kostoa heille itselleen ja puolueelleen.

Ja väitän, että hyvien ihmisten viha valtiovarainministeriä kohtaan ei johdu joistakin tilipussista valtion kassaan otetuista pienistä pennosista, vaan hän nyt sattuu edustamaan sitä puoluetta, jonka ei suotaisi kuuluvan edes koko demokraattisen parlamenttimme muonavahvuuteen kuuluvaksi, mutta kansa se vaan ei näytä uskovan, että se äänestää väärin heidät sinne valitessaan.

Kyllä meidän puheenjohtaja ja varapuheenjohtaja varmasti tiesivät/tietävät, että totuuden puhujille ei ole sijaa hyvien ihmisten majataloissa ja viestin tuojat ammutaan, kun eivät tarpeeksi kuuluvalla volyymilla kailottaneet että…..IHMISARVO ON JAKAMATON, siksi puheenjohtajamme ja varapuheenjohtajamme ei tätä mantraa jatkuvasti hoe, koska heille se perityy jo siitä hetkestä kun ensimmäisen parkaisun päästävät.

Ja sitäkin nämä hyvät ihmiset pelkäävät, että kun nyt molemmat puheenjohtajamme ovat lähteneet ajamaan poliittisia pyrkimyksiään ei itsensä eikä puolueensa edut, vaan isänmaa sydämmessään, joka siis tarkoittaa hyvinvointiyhteiskunnan pelastaminen myös lastemme ja lastenlastemme elää ja asua, että tämä tavoite iskostuu myös äänestäjien ymmärrykseen, se tietäisi vaaleissa että hyvien ihmisten tyhjä tynnyri ( laari ) kolisisi alamäessä  tyhjyyttään.

Mutta vaaleihin on vielä aikaa ja en nyt muuta osaa hyville ihmisille neuvoksi antaa akuuttia pahaa oloaan lievittämään kuin että, ota Hota ei pakota.

Mediatkin punaisinen toimittajineen ja laseineen käyvät nyt kovaa kilpailua keskenään siitä, että kuka ne saatanallisimmat säkeet maalaa niin puheenjohtajasta kuin varapuheenjohtajastakin ilmoille tuuteistaa ja läpsyköistään täällä sananvapauden yhden totuuden kehdossa.

Aamen.

Hirvikärpäset ovat erityisen tyhmiä otuksia

Kävin tänään tekemässä ”maastotiedustelureissun” vanhaan hyvään puolukkapaikkaani.

Ensin polkupyörällä niin pitkälle kuin pääsee ja sitten kävellen kohtalaisen huonossa maastossa – eipä tule muita saalistamaan samaan paikkaan.

Sääskiä tai paarmoja ei ollut havaittavissa, mutta hirvikärpäsiä oli jonkin verran – kun kerran halusivat välttämättä saada kokovartalohieronnan, niin minä sitten annoin sen niille.

Ihmettelin reissulla kauhiasti, että miten tyhmiä hirvikärpäset ovat. Kun minä kävelen M05 maastopuvussa niin luulisi ymmärtävän, että en ole hirvi, vaan ei. Niitä piti pyydystää melkoinen määrä ja antaa niille peukalon ja etusormen välissä kokovartalohieronta.

Oli sinänsä ihan hyvä reissu – yli kaksi tuntia. Söin mustikoita, puolukoita ja katajanmarjoja. Kun täällä Varkauden seudulla oli pitkä ja kuiva hellekausi, niin ajattelin jo etukäteen, että puolukat ei tykänneet siitä pitkästä ja kuivasta kaudesta. Olin oikeassa. Puolukkaa on sinänsä määrällisesti ihan hyvin, mutta ovat pääsääntöisesti alimittaisia sillä minun hyvällä alueellani.

Epäilyttää auttaako edes tulevat sateetkaan. En kuitenkaan menetä toivoani, vaan käyn sitten myöhemmin syksyllä uudestaan.