Joka toiselle kuoppaa kaivaa, se itse siihen lankee.

Eduskunnan vasemmisto-oppoitio ja osin myöskin heidän edellisen hallituskautensa kynnysmatto ovat huomanneet, että ei lähdetä hyökkäämään koko hallitusta vastaan, vaan otetaan kohteeksi yksi puolue ja erityisesti sen puheenjohtaja Riikka Purra.

Kyllähän nykyiset eduskunnan oppositiopuoleet tietävät senkin, että ei kokoomuksen kannatukseen koskaan, olivatpa he sitten hallituksessa tai oppositiossa, niin tule suurtakaan lommoa vaikka kuinka haukuttaisiin, siellä se kannatus liikkuu aina joko vähän yli tai vähän alle 20%, Siksi keihäänkärki osoittaakin  perussuomalaisiin ja Riikka Purraan.  Eikä näytä myöskään RKP ja Kristilliset saavan arvostelua, koska heidän 4-5% kannatus  pysyttelee melko lailla samoissa prosenteissa, istuvat sitten minkälaisilla jakkaroilla eduskunnassa hyvänsä ja painakoon minkäväristä nappia tahansa.

Ja kun media on ottanut omakseen tämän vasemmisto/kepun perussuomalaisia demonisoivan ja heitä kaikesta syyttävän linjan, niin ainakin Galluppien mukaan se on pudonnut otolliseen maaperään.

Olen pannut merkille, että jos nyt hallitus on tehnyt jonkin päätöksen minkä oppositiokin on niellyt, niin se katsotaan koko hallituksen ansioksi, mutta aina ja sanon vielä toisenkin kerran että aina, kun hallituksen päätökset eivät ole olleet vasemmisto/kepun suun mukaisia, niin aina ja sanon vielä neljännenkin kerran että aina syyllinen on yksinomaan perussuomalaiset ja erityisesti valtiovarainministeri Riikka Purra.

Mutta niin se näyttää olevan, että totuuden puhujalle ei ole paikkaa majatalossa.  Sillä kun Riikka Purra on jo kaksi vuotta paasannut  siitä, että edessä ei ole muuta kuin itkua ja hammasten kiristystä, jos nykyistä  oleskeluyhteiskuntaa ei muuteta työn ja yrittämisen yhteiskunnaksi, jossa syödään vain se mitä tienataan, niin näistä lausumistaan Riikka Purra ollaan opposition toimesta viemässä saunan taa, ei kuvainnollisesti vaan kuten somet kertovat niin ihan käytännössäkin

Sehän on selvää, että nykyiset oppositiopuolueet eivät halua siltojaan polttaa lopullisesti kokoomuksen suuntaan ja siksi Orpoa ja kokoomusministereitä kohdellaankin vähän kuin silkkihansikkain.  Mutta perussuomalaiset ja erityisesti Riikka Purra on vapaata riistaa vasemmiston ja kepun hyeena laumoille, sillä mitään nämä opposition verenimijät ei niin hartaasti toivo, kuin että nämä perussuomalaiset isänmaa ensin höpisijät poistuisivat Arkadianmäen muonavahvuudesta lopullisesti, häiritsemästä heidän maan tapa politikointiaan.

Mutta usein käy ja niin tulee käymään jatkossakin, että kansalaiset kääntyvätkin puolustamaan sitä jota tutkimatta hutkitaan ja syyttä suotta ruoskitaan eli perussuomalaiset ja kun nyt kansalaiset huomaavat, että Riikka Purran tinkimätön toiminta, että rahaa ei kylvetä mahoon maahan, vaan kylvetään eurot sinne missä se satoa tuottaa, niin tulee satamaan myös persujen omaan laariin.

Kovasti sitä toivoisi, että samaan aikaan kun aikuiset haluavat että lapset oppisivat koulussa lukemaan ja laskemaan, niin kuitenkin aikuisväestö ei omaa alkeisintakaan medianlukutaitoa itse, vaan nielaisevat opposition Rapalan koukkuineen perussuomalaisten saatanallisuudesta.

Haukkumista ja nimittelyä julkisuudessa

Jussi Halla-ahosta ilmestyi kirja. Pari otetta.

Halla-aho Sanna Marinista: ”Hän vaikutti ikääntyneeltä teinitytöltä, joka oli viettänyt liikaa aikaa feministikuplassa eikä ollut tottunut siihen, että hänelle sanotaan vastaan.”

Ja sitten Erkki Tuomiojasta:

”Tuomioja on älykkyydestään huolimatta hyvin lapsellinen ihminen, jolla ei ole alkeellisiakaan käytöstapoja. Hän ei tervehdi eikä vastaa tervehdyksiin ja mielellään haukkuu ja nimittelee ihmisiä julkisuudessa”

Hmm, jotenkin ironista 😄 Halla-aho taitaisi tarvita peilin.

Tasavallan Presidentin toiminta

Onko Stubin toiminta onnistunutta?
Hallitseeko hän diplomatian?
Näkyvyys eturivin paikoilla hyvä.
Mutta ne lausunnot?
Trump heittelee lausuntoja ja peruu,
mutta pienen rajanaapurin lausunnot
ärsyttävät arvaamatonta karhua?
Eikö meillä ole ryhmää joka valmistelisi sanomisia?
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011438152.html
– Arvon bloggarit tunnette kenties paremmin maamme historia
ja miten pitäisi toimia?

Kyllä kansa tietää…..alan kyllä epäillä.

Kyllä se niin on minkä tutkimuksetkin osoittavat ihan käytännön tasolla, että Suomen sosialidemokraatit ovat tyhmempiä sosialidemokraatteja kuin muissa pohjoismaissa konsanaan.

Nytkin edelleen täällä meillä demarit pitävät mafioineen ( AY ) kiinni kaikensorttisista ”Forssan sopimuksistaan” ja pyhistä lehmistään joihin ei saa koskea.

Ruotsi ja Tanska porskuttaa vuodesta toiseen usean prosentin nousua kansantalouksiinsa, kun samaan aikaan meillä ollaan eletty nolla kasvun aikaa jo parikymmentä vuotta.

Nyt sitten kun vihdoin Suomeen saatiin hallitus, joka lähti yhteiskuntaa uudistamaan samoin metodein jonka niin Ruotsi kuin Tanskakin oli toteuttanut jo parikymmentä vuotta sitten, niin eihän se demareille ja heidän korporaattisille haarakonttoreilleen sopinut, kaikea vastustetaan ja kaikelle sanotaan vain ei, ei ainakaan minun pyhiin lehmiini kosketa.

Kyllä kansa tietää, mutta alan jo vähän epäilemään että tietääkö sittenkään, kun Gallupit kertovat karua kieltään siitä, että kansa haluaa taas v.27 eduskuntavaaleissa nämä demareiden jarrumiehet ja naiset  kuskin paikalle, ja vaikka Ruotsin ja Tanskan sosialidemokratia ei ole jäänyt tuleen makaamaan, niin meidän sosialidemokratia kerää vain lisää joukkoja käpykaartiinsa halusta vahingoittaa ruokkivaa kättä.

Herääkin kysymys, että onko enemmistö Suomalaisista  masokisteja, kun niin kovasti taas haluavat tehdä demareiden johdolla maasta yhteiskunnan, jossa kaikki olisivat tasa-arvoisesti yhtä köyhiä.

Sanon minä poijaat, että jos demarit ovat kuskin paikalla v.27 eduskuntavaalien jälkeen, niin ei kerkiä vielä kukkokaan kolmasti kiekaista, kun kansalaiset huomaavat  tulleensa höplästä vedetyksi, kun kuvittelivat että pelto nousee oraalle ja kasvattaa tähkää kun toverit puhuvat paskaa asfalttiviidakoissaan.

Olen aina ollut uskossa, että ihminen jos tekee virheen niin se kyllä anteeksi annetaan, mutta jos se tekee saman virheen kahdesti, niin siitä saa kyllä tyhmän leiman ja nyt kansa aikoo saman virheen toistaa, valitsemalla kuskiksi Marin……eiku palkitsemalla ison Antin pääministeriydellä paskan puhumisesta.

Riikka Purraa ei ole uskottu valtiontalouden kurjasta tilanteesta, vaan on kuviteltu hänen vain maalaavan piruja seinälle lämpimikseen virkansa puolesta, mutta kun iso Antti toveriplutoineen saa luvut pöytään, niin kyllä siinä Antin vasemmistolla kusi kaarelle jäätyy ja pian nostavatkin kätensä pystyyn ja levittävät punaista mattoa valvontakomission virkamiehille heidän saapuessaan hotelli Torniin.

Osoittihan Ruotsin ja Tanskan demarit jo silloin viisautensa meidän demareihin nähden, kun säilyttivät oman valuuttansa.

 

Kelakorvaukset

Kelakorvausten korotus yksityislääkärikäynneistä ei tuonut toivottua tulosta.
Nyt rahaa valuu yksityisille terveysjäteille
ja hyödyttää heitä jotka muutenkin käyttäisivät yksityislääkäriä.
Mitä tekee hallitus asian korjaamiseksi?

En tiedä että pitäisikö itkeä vai nauraa.

Saas nyt sitten nähdä, että kuinka hyvät lahjukset nämä itämaan tietäjät veivät mestarille Valkoiseen taloon, jotta saatana saataisiin karkoitettua  pyhältä maalta takaisin Moskovaan.

Kyllä mestari Valkoisessa talossa nyt kusee vaippoi…..anteeksi kapaloihinsa ilosta, kun tietäjät iän ikuiset tulevat joukolla häneltä siunausta rukoilemaan ja ottamaan hänen vitsansa ja ruoskaniskunsakkin opiksi ja opetukseksi olla kakkimatta aisalle markkinapäivänä.

Sehän on selvää, että saatana kyllä kuiskuttelee mestarin korvanjuuressa jatkossakin ja pelkona näkyy olevan, että mestari ja saatana löytävät toisensa, eli alkavat laulaa halle lujaata saatanallisin säkein.

On varmasti Valkoisessa talossa jo toisen kerran syntyneellä/synnytetyllä mestarilla hauskaa, kun vielä hetki sitten häntä pidettiin ilmestyskirjan petona ja nyt sitten häntä palvotaankin Jumalasta seuraavana ….ylöspäin.

Sitä aletaan jo uskoa, että Jumalan käsi pelasti Valkoisen talon isännän kahdelta murhayritykseltä  kun tätä hänen palvomistaan ja ”paapomistaan” seuraan  tahkoni vierestä  ajatuksin, että voi kuinka vähällä järjellä tä…….

Pareet leikata nyt, vasemmistopuoskarit tappaisivat varmasti.

Kun neljän puolueen hallitus kokoontuu budjettineuvotteluunsa syyskuun alussa, niin kukin puolue käy neuvotteluihin tietysti vakuuttaakseen äänestäjänsä oikeellisuudesta kuulua ja jatkaa hallitustyötä vaikeista päätöksistä huolimatta, mitä on jouduttu koko kaksi vuotta jo tekemäänkin valtiontalouden tasapainottamiseksi.

Ehkä, tai ei ehkä vaan varmasti kaikki ovat sen havainneet, että vaikka Ruotsalaiset ovat saaneet ankkalammikkoonsa selväsi kokoonsa nähden enempi vettä polskintaansa, niin jatkuvasti silti se kokee selvää vastemmielisyyttä olla koalitiossa jossa perussuomalaiset ovat mukana.  Yksi kansanedustaja ( Biudi ) on saanut jopa erillisvapauden äänestää jatkuvasti hallituksen esityksiä vastaan.

Nyt käytävään budjettivääntöön RKP  käy paitsi vakuuttaakseen äänestäjänsä tarpeellisuudestaan, niin samalla se yrittää hampaat irvessä olla polttamatta siltojaan nykyisten eduskunnan oppositiopuolueiden suuntaan, toiveissa olla mukana myös vasemmistovetoisessa hallituksessa v.27 vaalien jälkeen. Henkilökohtaisesti toivon tietenkin että ei kansalaiset sortuisi valitsemaan Marinin kloonia uudelleen kuskin paikalle.  Sehän tästä nykyisen oikeistohallituksen työskentelystä on lisäksi tehnyt hankalampaa siltäkin osin, kun pieni marginaali ( RKP ) on vaaankielipuolue, kiitos kynnysmattopuolue kepun.

Kokoomus taas yrittää näyttää puhtauttaan budjettineuvotteluissa äänestäjiensä suuntaan ja vakuuttaa, että persutauti ei ole heihin tarttunut, vaikka Riikka onkin vienyt pääministerin orpopojan valssiin.

Riikka Purra laati pohjapaperin budjettineuvotteluihin  oman puolueensa lähtökohdista käsin, siinä ei ole mitään kummallista ja poikkeavaa, se olisi ollut perin kummallista jos hän ei näin olisi tehnyt. Kuinka hyvin sitten nämä Riikkan ehdotukset muuttuvat lihaksi niin jää nähtäväksi, sillä kaikki neljä puoluetta ovat kuitenkin varmoja, että yhteistyötä ei lopeteta kahteen vuoteen, sillä kulman takana odottelee ja kuopii maata sekä  pureskelee kuolaimiaan jo se pahin vaihtoehto, eli sosialistit, jotka varmasti vesittäisivät  tämän hallituksen yhteiskuntaan tekemät  uudistukset  ennenkuin kukko ennättäisi kolmasti kiekaista.

Kristilliset meinasi minulta unohtua, mutta tuskin hekään  asettuu mihinkään päätöksiin poikkiteloin, pois lukien Palestiinan tunnustaminen, sillä onhan se melkoinen saavutus heiltä, kun viiden kansaedustajan puolueella on kaksi ministeriä hallituksessa.

Hyvin menee mutta menköön kunhan Orpo sisäistää itselleen, että on se vieteri olemassa persukellossakin, se saattaa katketa jos liikaa kiristetään.

Vasen Kaista- verkkomedia puolustaa naispoliitikkoja vähintäänkin omituisella tavalla

”Vasemmiston verkkomedia huolestui naispoliitikkojen häirinnästä – samaan aikaan vasemmiston puolueaktiivi lietsoo häirintää naispoliitikkoa kohtaan.

Vasemmistoliiton aktiivien toimittama Vasen Kaista -verkkomedia julkaisi eilen laajan kirjoituksen naispoliitikkoihin kohdistuvasta häirinnästä. Tänään valtiovarainministeri Riikka Purra on kertonut häneen kohdistuneesta häirintäaktivismista, jonka taustalla on muun muassa vasemmistoliiton kuntavaaliehdokas.- -”

Tutkimusten mukaan naiset ovat tulleet entistä liberaalimmiksi ja samaan aikaan miehet ovat tulleet konservatiivisimmiksi (siis länsimaissa).
Vasen Kaista ei puhu (ei ainakaan minulle) mihin kategoriaan tässä touhussa luokitellaan transihmiset eikä myöskään sitä miten samaan aikaan pitäisi puolustaa sukupuolineutraaliutta ja naisten, varsinkin feministinaisten puutteellisia oikeuksia (?).

JK. Päivi Räsänen ja Riikka Purra ovat tietääkseni naisia ja poliitikkoja.
Lähteet: Suomen Uutiset 14.8.2018. Vasen Kaista 13.8.2025.

Olipa mukavaa eilen Lahden Talojen järjestämällä päijänteen risteilyllä Suomen Neito -laivalla

Risteily oli ilmainen ja kyytiin otettiin 60 ensimmäistä ilmoittautunutta  Lahden Talojen vuokralaista. Tarjolla oli kahvia, tuoremehua ja leivonnaisia. Myös laivan baari oli auki, mutta jätin väliin koska halvin oluttuoppi maksoi 8 euroa. Laivan kapteeni kuitenkin tarjosi minulle ja naapurille ilmaiset jaffat koska autoimme häntä vähän Vääksyn kanavan sulutuksessa.

Sosialistit pelkäävät viennin kasvun johtavan heidät persmäkeen.

Kyllä siinä käy taas vuoden 27 eduskuntavaaleissa samoin kuin  kävi vuoden 23 eduskuntavaaleissakin, että sosialistit ryhmittyvät äänestämään sitä suurinta sosialistipuoluetta kolmesta, jolla on teoreettiset mahdollisuudet nousta kuskin paikalle.

Mutta nämä kaksi muuta sosialistipuoluetta ei tätä varmasti suosi äänestäjille, vaan samalla kun he taistelevat oikeistopuolueita vastaan, niin samalla he pitävät kynsin hampain kiinni kannattajistaan, etteivät ne lähtisi ison Antin kosteata päiväunta tukemaan sinipunan muodossa.

Sillä sehän on sanomattakin selvää, että sinipunan syntyminen tietäisi vasemmistoliitolle ja ehkä vihreillekkin varmaa jatkoa oppositiossa ja vain punamulta takaisi heille hallitusvastuun.

Joten, jos demarit on ykkönen, niin se tietää punamultaa, jolloin sekä perussuomalaiset että myös kokoomus ovat oppositiossa aivan kuten  Rinteen/Marininkin koalitiossa.

Se on näin perussuomalaisena todettava, että ainoa vaalitulos joka meille hallituksen ovat aukaisisi olisi meidän sijoittuminen ykköseksi, sillä kokoomuksen voittokaan ei meille takaa jatkoa hallitukseen, sillä kokoomuksessa on kuitenkin suurin osa niitä, jotka perussuomalaisten kanssa tekemään hallitusyhteistyötä katselevat nenänvarttaan pitkin ja kumartavat aseveliakselin nimeen.

Joten sanon taas minkä olen sanonut aikaisemminkin, että ainoastaan perussuomalaisia äänestämällä sosialistit pysyvät jatkossakin oppositiossa, jossa saavat pelotella kansalaisia maailmanlopulla ja köyhien kuolemalla.

Senkin vielä totean, että olipa nyt kepun menestys tulevissa v.27 eduskuntavaaleissa millainen hyvänsä, niin demarien ykkössijan seurauksena kepu ei enään toista kertaa hallitustunnustelijalle tyhjää paperia heiluttele, kynnysmattokin on parempi kuin toienen perättäinen kausi oppositiossa.

Mutta kaksi vuotta on pitkä aika, ainakin se on tuskastuttavan pitkä isolle Antille, sillä näyttää vaarallisesti siltä, että sitä mukaan kun vientiyritysten tilauskirjat vahvistuvat, niin samaan tahtiin myös vahvistuu kahden suurimman hallituspuolueen kannatus.