Miten olisi nollatoleranssi pakolaisille?

”PS:n Simo Grönroos gazalaisista, Mikkelistä ja nykyisen pakolaisjärjestelmän järjettömyydestä: ”Eikö olisi aika laittaa suomalaisten etu ensin?”
14.08.2025

Maahanmuuttoviraston linjaus siitä, että jokaisella gazalaisella olisi oikeus turvapaikkaan Suomessa, on vain jäävuoren huippu nykyisen pakolaisjärjestelmän järjettömyydessä. Mikkelin kaupungin päätös vaihtaa suomalaiset vuokralaiset pakolaiskeskuksen asukkaisiin kiteyttää taas maahanmuuttobisneksen toimintalogiikan ja moraalittomuuden.” Lähteet: Suomen Uutiset.

Halutaanko Suomesta tehdä väkisin Ruotsin kaltainen ”demokratia”, jossa järjestäytynyt rikollisuus on levinnyt koko maahan eikä kurkunleikkaajista ja pomminheittäjistä olisi puutetta?

Pääministeri Orpo on lähtenyt yhden yön vanhalle jäälle.

Orpolta lähti mopo keuliin.

Orpolta taisi lähteä mopo keulimaan, kun esitti että Suomi voisi ottaa Gatzasta sairaita lapsia hoidettavakseen.

Varmasti ajatuksena hyvä, mutta epäilen kuitenkin Orpon olevan pienessä Gallup paniikissa, kun lähti laariinsa täytettä hakemaan vihersosialistien päiväunista.

Jonkun laari taitaa tästä lausumasta täyttyä ja se on perussuomalaiset, joka tyrmäsi Orpon olkiukon heti kättelyssä.

Pidetään nyt me Suomena vain katse tiukasti pallossa ( Ukraina ) eikä lähdetä maalitolppia siirteleen vaikka kuinka tekisi mieli laakaista.

Osui ja upposi.

Olen useasti maininnut sen, että Suomen turvallisuudelle, niin sisä,-kuin ulkopoliittisellekkin olisi erittäin suuri riskitekijä,  JOS, siis  JOS  seuraava hallituksemme olisi vasemmistovetoinen. ( Kolme muskettitoveria )

Eihän tällaisen yhden suunnan tahkon  pyörittäjän   ulostuloilla ole tuon taivaallista merkitystä……

mutta……

Kun tämä sama  kannaotto  kuullaankin nyt päätöksenteon huipulta, eli  tämän poliittisen viisauden lausui hallituksemme ministeri ja puolueensa puheenjohtaja Sari Essayah, niin johan alkoivat kolme vasemmistolaista ”koiraa” ulisemaan, kun kalikka kalahti, että kuinka sinä ministeri kehtaat.

Sari sanoi, kun muut ei vasemmistolaiset politikot sulkevat suunsa, eli alistuvat itsesensuuriin vasemmistolaisen Giljotiinin pelossa.

Jos kaikki oikeistopuolueet rohkenesivat lausumaan saman minkä Sari lausui, niin seuraava hallitus olisi myös oikeistolainen, huolimatta vaikka suurin olisikin iso Antti.

Eduskunnan oikeistopuolueilla on varmasti enemmistö parlamentissa myös seuraavien eduskuntavaalien jälkeenkin, niin onhan se nyt häpeä, JOS  päästävät vasemmistolaisen kuskin ohjaamaan autoaan taas seinään.

Jatkakoon Antti vain opposition ykkösenä, silloin voimme jatkaa tätä  yhteiskunnan uudistamistyötä myös vuoden 27 vaalien jälkeenkin.

Hyvin menee mutta menköön…… kunhan otetaan Sarin neuvoista vaarin.

Elopellejen tyhmyys todellakin loistaa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/958c3a1d-8a92-45c4-93dd-c486998c2586

”Aktivistit iskivät Eduskuntataloon – Elokapina yllättyi korjausten hintalapusta”

”Jos ja kun kyse oli vesiliukoisesta maalista, niin ne kustannukset tuntuvat aika huomattavilta, pohtii Nykänen”

Tyhmyys todellakin loistaa.

Vähäiselläkin järjellä varustettu ymmärtää, että väri imeytyy huokoiseen pintaan syvälle.

Edelleen vähäiselläkin järjellä varustettu ymmärtää, että väri kuivuttuaan ei todellakaan enää liukene veteen.

Ilmeisesti sokeasti ideologiaan sairastuneelta ei voi olettaa edes vähäistä järkeä.

Kansalaiset haluavat vasemmiston kädet takaisin taskuihinsa

Kyllä itseäni ainakin hu(vituttaa) tämä opposition ja myös hallituspuolueiden kokoomuksen ja Rkp.n kirkasotsaisuus ja hyvesingnalointi suhteessa valtiovarainministeri Riikka Purran ja valtiovarainministeriön virkamiesten virkavastuulla tekemään ehdotukseen tuleviin budjettineuvotteluihin jotka syyskuun alussa aloitetaan.

Sehän on selvää ja joka hyvin on havaittavissa, että  tässä pohjapaperissa  näkyy vahvana valtiovarainministerin  käden jälki ja sehän olisikin perin kummallista jos ei näkyisi, kysymys on sentään, ei mistään muusta kuin politiikasta.

Kaikki myöntävät kyllä Purran esittämän n.1000 miljoonan euron sopeutus/leikkaustarpeen olevan oikean suuntainen…….mutta…….

Sitten alkaakin se uikutus valtiovarainministerin suuntaan, että kuinka sinä kehtaat esittää jotain tällaista paperia, että minä en sellaisiin suostu ja minun sidosryhmieni etuihin et kyllä koske pitkällä tikul……eiku saksillasikaan.  Tämä uikutus kuuluu myös hallitus”tovereiden” suunnalta opposition lisäksi.

Mutta nämä uikuttajat eivät uskalla tuoda julki omia ehdotuksiaan äänestäjien pelossa ja sen mitä olen kuullut ja lukenut, niin uikuttajat eivät vajeen täyttämiseksi esitä muuta kuin vain lisää veroja ja lisää etuisuuksi omille sidosryhmilleen.

Jatkan vähän toisesta asiasta, vaikka se sivuaakin yllä olevaa.

Nimittäin  Kuntaliitto teetti tuorreen kyselyn  tulevasta eduskunnan kokoonpanosta puolueittain,  JOS  nykyiset Gallupluvut toteutuisivat v.27 eduskuntavaaleissa.

SDP,- lisäisi paikkamääräänsä 12 edustajalla, siis parlamentaarikkojen nykyinen määrä 43 vaihtuisi 55 edustajaan ( herra varjele )

Kepu lisäisi nykyisten Gallupprosenttien mukaan paikkamääräänsä  15 edustajalla ( herra varjele )

Vasemmistoliitto kasvaisi nykyisestä 8 edustajalla (vieläkin että herra varjele )

Kokoomus menettäisi 10 paikkaa.

Mutta jos perussuomalaisten kannarus olisi vaaleissa se mitä Gallupit nyt ennustelevat, niin paikkalukumme nykyisestä 46 edustajasta  vaihtuisi 22 kansanedustajaan.

Rohee kaksi vuotta sitten kansalaiset halusivat muutosta toteutetulle vasemmistopolitiikalle  ja velkaantumisen pysäyttämistä ja äänestivät ne puolueet valtaan, jotka tätä toivetta lähtivät toteuttamaan Orpon oikeistohallitukseen niin……..kuinkas on käymässäkään…..

Nyt ruikutetaan takaisin taas vasemmistolaista vaihtoehtoa, jossa nykyisen oikeistohallituksen työn ja yrittämisen yhteiskunta pitää muuttaa takaisin  edellisen vasemmistohallituksen ajamaksi oleskeluyhteiskunnaksi, jossa laulu raikaa että, ajetaan me poijaat kyydillä, kyllä valtio kyydin maksaa.

Herra siunaa  ja varjele JOS  nämä Gallupluvut muuttuvat lihaksi v.27 vaaleissa, niin sen jälkeen leivän päällä ei olisi  muuta kuin ylähuuli, jos nyt leipää olisikaankaan ja jos kansa nälissään aikoisi mennä vuolemaan petäjästä pettua  leivän jatkeeksi, niin sekään ei onnistuisi, kun elokapina vartioisi näreikköjä 24/7

Tässä olisi nyt vielä vajaa kaksi vuotta aikaa muuttaa nämä nykyiset Gallupluvut isänmaa lähtöisiksi ja oma neuvoni olisikin nyt hallitukselle, että kaasua vain lisää, sillä ne vasemmisto/kepu rotatkin  opetetaan uimaan.

Onko täällä vielä Trumpin kannattajia?

Kirjoitan vain siksi että nyt he on myös puolensa valinneet, yksi kuva kertoo kaiken kun Trump kesken haastettelun näytti rakkaansa kanssa olevan yhteiskuvan ja kutsui Putinin Yhdysvaltoihin virallisesti.

Puoli on nyt valittu. Bidenin demokraatit ei olisi moista tehnyt mutta republikaanit rakastaa Putinia. Tämä on nyt virallista.

Sota Ukrainassa ei tule loppumaan ja Trump tulee painostamaan Zelenskyitä ja auttamaan Putinia. Näin se on mennyt jo 8 kuukautta.

Kuva

Jussi Halla-aho ei jäänyt tuleen makaamaan.

Jussi Halla-ahon elämänkertakirja on heti ilmestyttyään saanut kansalaisissa aikaan kaksi reaktiota, vaikka he eivät ole kirjaa vielä edes lukeneet.

Eli ne jotka ovat Jussia rakastaneet, tai ehkä rakkaus on liian voimakas ilmaisu ja sanonkin, että ne jotka ovat Jussia ihailleet aikaisemmin, niin ihailevat häntä vieläkin enemmän tämän kirjan luettuaan.

Ja käänteisesti, ne jotka ovat Halla-ahoa vihanneet, tai ehkä viha on liian voimakas ilmaisu ja sanonkin, että ne jotka Halla-ahoa ovat inhonneet aikaisemmin, niin inhoavat häntä vieläkin enemmän tämän kirjan tultua kirjapainosta.

Ja omakin tietämykseni kirjan sisällöstä on median klikkiotsakkeiden antamaa ja en varmasti väärässä ole tässä(kään) kun sanon, että ne tahot joita Jussi negatiivisessa mielessä ”sivaltelee” kirjansa sivuilla, niin sillä suunnalla on odotettavissa paskahalvaus, joka sitten suunnataan Jussin ja tietenkin myös hänen edustamaansa puolueen tuulettimeen.

Ensimmäinen on varmasti Soini, joka Jussin kirjan myötä jatkaa entistäkin innokkaampana mielensä pahoittaneena ja katkeroituneena politiikan broilerina sekä median lemmikkinä ”sivaltelujaan”  Perussuomalaisten ja Jussin suuntaan.

Toinen paskamyrsky tulee yhtä varmasti kun aurinko nousee niin Marinin joukoista, en usko että Marin itse lähtee avoimeen hyökkäykseen Jussin suuntaan, kun julkesi häntä luonnehtiä nelikymmiseksi teiniksi kiukutteluineen, vaan se on tämä hänen klaaninsa, joka teilaa Jussin hänen kirjoituksistaan, kun loukkasi niin verisesti heidän ikkunaprinsessansa ja ”köyhien” puolustajan julkikuvaa.

Sanoihan Jussi kirjassaan myös nykyisestä presidentistämme kuin myös Tuomiojasta ei niin kovin mairittelevia arvioitaan, mutta hän myös kehui molempien viisautta, kun kykenivät muuttamaan kiveenhakkattuja normistojaan tämän päivän tarpeita palvelleviksi.

Joten perästä kuuluu mitä kukin lukija on syönyt.

 

Todella mukavat uudet naapurit

2 viikkoa sitten yläkerrokseen muutti intialainen nuoripari, joiden kanssa on ollut kiva vaihtaa kuulumisia sen verran mitä nyt englantia osaan. Heistä toinen puoliso; nainen puhuu sitä sujuvasti ja aamulla tarjosi minulle kahvitupakan kun itseltäni oli tupakit päässeet loppumaan. Siltikin yritän ennen talvea saada vuokrayksiön tai pienen kaksion Hollolan kuntakeskuksen puolelta koska en enää jaksaisi talvella kävellä pitkiä kauppamatkoja ja Hollolan kuntakeskuksessa on kaikki tarvittavat palvelut kauppakeskuksen isoa prismaa myöten ja aina kun tulee asiaa Lahden keskustaan niin sama bussivuoro kulkee Hollolan puolelta samalla vyöhykemaksulla kuin tästä keskussairaalan kupeesta.

Texasin vaalipiirimuutokset menivät läpi

Kun uutisten mukaan tuo Texasin vaalipiirimuutos meni nyt läpi, ajattelin  nopeasti vilkaista, miten demokratia (puolueen kannatus vs osuus kongressin edustajista) toteutuu uutisissa mainituissa demokraattivetoisissa osavaltioissa suhteessa Texasiin.

Texasissa vähemmistöpuolueena olevien demokraattien kannatus vaihdellut vaaleissa noin 41% – 46% välillä. Tuolla kannatuksella sen osuus kongressiedustajista on tällä hetkellä ~31.6% (12 edustajaa / 38 edustajasta).

Kalifornia: republikaanit 35% – 40% => edustajista ~17.3% (9/52)

New York: republikaanit 40% – 45% => edustajista ~26.9% (7/26)

Illinnois: republikaanit 40% – 45% => edustajista ~17.6% (3/17)

Massachusetts: republikaanit 32% – 37% => edustajista 0% (0/9)

Ennen vaalipiirimuutoksia Texasin edustus näyttäisi siis olevan noista osavaltiosta kaikken tasapuolisin. Demokraattivetoisista osavaltiosta vain New Yorkin kohdalla edustus näyttäisi lähentelevän Texasin nykyistä kannatuksen suhdetta edustajapaikkoihin, kun taas kolmessa muussa osavaltiossa paikkajako näyttäisi suosivan merkittävästi enemmän osavaltion valtapuoluetta.

Mikäli nuo Texasissa tehtyjen vaalipiirimuutosten vaikutukset vastaavat ennusteita, demokraatit voisivat hävitä jopa 5 edustajan paikkaa kongressissa. Tällöin demokraattien osuus putoaisi ~18.4%:iin (7/38) edustajista, mikä olisi samaa suuruusluokkaa (ja siten yhtä tasapuolinen) kuin republikaanien osuus Illinoissa suunnilleen samoilla kannatuslukemilla.

Jos siis olemme aidosti huolissamme demokratian tilasta Texasin vaalipiirimuutosten yhteydessä, olisi mielestäni tasapuolista olla huolissaan vaalipiirien määrittelyistä myös demokraattivaltaisissa osavaltioissa kuten Kalifornia, Illinois ja Massachusetts, joista viimeksi mainitussa vaalipiirien seurauksena reilun 30% kannatuksella jää kokonaan vaille kongressiedustusta.

Vielä loppuun…  Vastavetona Texasin vaalipiiriuudistukselle Kalifornian kuvernööri Gavin Newsom pyrkii ”puolustamaan demokratiaa” muokkaamalla Kalifornian vaalipiirejä ja tavoitellen 4 – 5 republikaani edustajan pudottamista edustajainhuoneesta. Mikäli tämä onnistuu, republikaanit saisivat nykyisellä 35% – 40% kannatuksella enää 4 – 5 paikkaa 52:sta eli alle 10% edustuksen. Olisiko tämä Newsomin veto oikeata demokratian puolustamista vai ehkä sittenkin sylkäisy vasten sen kasvoja?

Hallitus on täyttänyt yritysten toiveet

Yritysten toivetynnyri ei ole lisännyt kuitenkaan avoimia työpaikkoja vaan ne ovat jopa vähentyneet?
Hallitus jatkaa leikkauspolitiikkaa saadakseen talouteen vauhtia, mutta leikkaamalla talous yhä kutistuu?
https://www.aamulehti.fi/paakirjoitukset/art-2000011437514.html
– Jos yritystuki ei tuota tulosta voisiko sen leikata?
– Sosiaaliturvasta leikkaamalla ollaan jo perustuslain rikkomisen rajoilla?
– Eläkeläiset ovat kateuden kohde ja isompia eläkkeitä voisi leikata, mutta …