Romutuspalkkio

Rahaa on jaettavaksi asti.
Suunnatonta tuhlausta romuttaa käyttökelpoinen auto
sillä ne huonoimmilla ajavat eivät kykene ostamaan uutta sähköautoa edes palkkion turvin.
Ilmastomme ja luonnonvaramme joutuvat koville uusien autojen ja akkujen valmistuksen myötä,
lisäksi on huomioitava sähkön tuotanto tuontisähkö?
Sähköautojen kehitys ei akkuineen ole vielä loppuunsa kehittyneet.
– Aiheesta näillä palstoilla aiemminkin.

6 vastausta artikkeliin “Romutuspalkkio”

  1. Ja kun sitä romutus rahaa ei taas anneta jos et osta uutta sähköautoa voihan se olla ettei halua minkään moista autoa
    Jos itse katsoo ettei ole tieliikennekuntoinen vaikkapa silmien vuoksi terv tepivaari

  2. Käytetyillä autoilla on kyllä kysyntää. Kas kun toljakkeet eivät ole vielä keksineet auton vaihto- ja myyntiveroa.

    Uutta autoa ei kannata ostaa. Höntti vihreistö tulee riistämään sen perseen alta pois romutettavaksi ennen kuin tulee sata tuhatta ajettua.

  3. Siitä jokainen ostamaan 100 000€ sähköautoja, tuki kun on muutama tuhat euroa, kun luin tuon ”romutuspalkkio” jutun meinasi mennä kahvi väärään kurkkuun 🤣🤣🤣

  4. Ei romutuspalkkion tarkoitus ole saada ihmistä ostamaan uutta sähköautoa, vaan ylipäänsä uudempi auto, sen sijaan että tuotaisiin käytettyjä Saksasta tänne.

    1. Sääli että romutuspalkkio on vain uusia autoja varten.

      ”Romutettavan auton pitää olla vähintään kymmenen vuotta vanha ja se pitää viedä romutettavaksi aikavälillä 1.12.2020-31.12.2021. Uusi ostettava auto pitää tilata samalla aikavälillä.

      Romutettavan auton pitää olla romutettuna kera romutustodistuksen ennen kuin uusi ostettava auto on rekisteröity.” (IL)

      Minusta olisi ollut fiksumpaa että ostaessaan myös uudemman pienemmillä päästöillä olevan auton olisi saanut myös tukea tai ”palkkion”valtiolta.

      Edelleen Suomen liikenteessä olevien autojen keski-ikä on kuin kehitysmaissa ja kaluston arvo n 3500€ keskiarvona.

      Sitä ei pelasta se että harva ostaessaan uuden auton saa siitä itselleen nyt hyödyn, vaihdokki on kumminkin monelle vielä melko kallis ja toisaalta monessa vaihtoon tulevassa hybridissä ja joissakin sähköautoissa alkaa olla todella vanhaa akkuteknologiaa jonka huoltaminen/ uusiminen on mahdollisesti seuraavan käyttäjän kontolla.

Kommentoi