Auton romutus laki on susi jo syntyessään

Eihän sillä palvella varsinaista asiaa lainkaan kun pitää ostaa uusi auto vähintään sähköavusteinen fillari

Noilla merkeillä romutus laki vie autokaupalle isoja rahoja ei siitä kukaan muu hyödy

Jotenka kyllä sen romutus rahan pitää saada kun  hävität autosi eikä siinä pidä olla rahan siirtoa autokappaan

Fillareita mulla on nytkin neljä kpl jotenka en sellasta tarvitse ja sähkö kaasu taikka muuhun ei ole varoja

Jotenka ajellaan vanhalla ja pidetään se kunnossa

Mutta raha jonka romutuksesta saa pitää saada romutuksesta eikä auton osto pidä siinä olla vaihtoehtona seommoroo tepivaari Kirjoitti Teuvo Mast

6 Replies to “Auton romutus laki on susi jo syntyessään”

  1. Auton romutuspalkkio on kuitenkin aina uudistanut autokantaa, vähentänyt päästöjä ja lisännyt liikenneturvallisuutta.

    Ei se ole kaikille, mutta ei se silti ole huono.

    1. On se huono siinä kun pitää ostaa uusi auto jos ei enää tarvitse sitä niin miksi pitää tehdä auto velkaa
      Mielestäni tuo romutus laki pitää olla romutus eikä auton osto laki terv tepivaari

  2. Kyllä Tampereen kaupunkiliikenteessä on paljon muitakin kuin noita ökymesuja-bemareita ja audeja.
    ”Perunakauppiaan” vanha korkea Toyota Yaris farmari on suosittu mamujen auto, ikivanhoja Mazdoja, Saabeja vm. 2000 lähtien, hyvin pidettyjä Volvo 740 , Honda HR-V, ensimmäisiä Hyundaita, Opel Astroja, ja erittäin paljon vanhoja Mersuja ja vanhoja pakuja.
    Mikäs siinä, jos auto toimii ja sillä on oiva käyttöarvo iästään ja hinnastaan huolimatta.
    Esimerkiksi loistokuntoisia Saabeja saa muutamalla tonnilla. Ei ruostu.
    Samaten pikku Citikoita C1-C3, jotka eivät ruostu ja kone kestää ja kestää. Vanhat Toyota Yarikset, Nissanit ja Volkkarit ovat ylihinnoiteltuja.

    1. Käytetty Audi sinkityksineen ei ruostu aivan heti ja on siksi kannattava investointi.
      Omassani v 2007 kärryssä on yksi ruostepiste kiveniskemän kohdalla ja korjaantuu ensi kesänä sopivalla aurinkoisella kelillä ilman suurempia töitä.

  3. En ole ostanut koskaan uutta autoa, en koskaan privaatisti. Se on kallein hukkainvestointi, jos sitä ei ammatissaan tarvitse eli sillä ei tienaa.

    Jos on niin paljon lompakossa lupporahaa siten, että 30 000 €:n auton arvo tipahtaa jo 1. vuonna 5 000 € ja on 4 vuoden päästä 15 000 €:n arvoinen, täytyy olla lompakossa täyttä, ego liian suuri tai muuten tyhmä.

  4. On kuitenkin kysymys auton romutuksesta eikä autokaupan tuesta valtion pussissta jota tuo romutus kokonaan nyt on
    Kyllä sillä uudenkin ostolla on oma paikkansa kun km tulee n 40-50 t vuosi on selvä että auton pitää pelittää
    Parin kolmen vuoden välein vaihto saat vanhasta melkoisen summan rahaa jolla ostaa uutta
    Sitä voi pitää työkaluna eikä se ekoa nosta eikä tyhmyyttä kuvaa terv tepivaari

Kommentoi