Sodassa ei sähköautoilla tee mitään

Vielä sodan syttyessä on PV:llä hallit merkitty mihinkä ajoneuvot (oikeat nelivedot, pakettiautot yms kalusto) viedään ja maalataan joko kesän tai talven mukaan, sekä näitä varten saadaan polttoainetta.

Tulevaisuudessa sodan iskiessä ei homma toimi juuri ollenkaan, kas siinä, olkaa hyvä:

Huoltovarmuus­keskus ja puolustus­ministeriö huolissaan autokannan sähköistymisestä https://www.is.fi/autot/art-2000007853685.html

14 vastausta artikkeliin “Sodassa ei sähköautoilla tee mitään”

  1. Oma veikkaus että tuolla idässä ei polttoaineella olevat ajoneuvot lopu sodan aikanaan tulevaisuudessa…

    1. Siellä taitaa edelleenkin kalusto kulkea matalaoktaanisella bensalla eikä dieselillä.

  2. Meillä oli aikanaan velvollisuus varata liikekannalle panon sattuessa neljälle PV; n isolle kuorma-autolle hallipaikka ja niille autoasentajat. Tarkoitti sitä, että ne miehet eivät lähde rintamalle ensimmäisten joukossa.

  3. On vaarallista ja suorastaan mielipuolista lisätä sähköriippuvuutta ja etenkin riippuvuutta sattumasähköstä.
    Vihreät lyylit eivät ymmärrä sähköstä mitään, ei myöskään Satu Hassi, vaikka sähköalan DI onkin.
    Hehkulamppudirektiivi ei tuottanut parasta tulosta, sillä hehkulamppu säästäisi sähköä sähkölämmitystalouksissa etenkin kalliin sähkön aikana.
    Vihreät muistuttavat sadistista kersanttia, joka huvikseen simputtaa varusmiehiä.

  4. Eipä noilla sähköautoilla puolustusvoimat tee yhtään mitään hyvä jos selviää rauhaankaan aikana
    Toimivin on silti hevonen joka tarvii kuivan suojan vettä ja kauroja terv tepivaari

    1. Eiköhän turpeesta tehty metaani olisi parempi?

      Hiiltähän on turpeessa vaikka kuinka, mutta löytyykö syvältä tarpeeksi vetyä metaanin valmistukseen, vai onko mätäneminen vähentänyt vetyä?

      Pitäisi tutkia.

      1. Suostahan poistuu jatkuvasti metaania, CH4, joka on moninkertaisesti hiilidioksidia, CO2, voimakkaampi kasvihuonekaasu. Hiilidioksidi on raskaimpia ilman molekyyleistä ja metaani kevyimpiä, joka on omiaan helpottamaan hiilidioksidin sitoutumista luontoon ja omiaan nopeuttamaan metaanin nousua yläilmakehiin.

        ——

        Jos siis suon hapettomissa kerroksissa muodostuu paljon metaania, niin voi olla, että vedyn määrä on vähentynyt liikaa metaanin valmistusta ajatellen.

        Tässä tapauksessa metaaniteollisuuden pitäisi kuoria vain vetypitoinen pintakerros. Turvetta ei tarvitsisi lainkaan kuivattaa ja keruuta voisi harjoittaa ainakin kolmena vuodenaikana.

        —-

        Yleissivistyksestä osattomiksi jääneet vihreät luulevat turvetta fossiiliksi ja yrittävät pakottaa muitakin luulemaa.

        Saksassa ei riitä turvetta. Siellä rakennetaan kiivaasti fossiilista hiiltä käyttäviä voimaloita sattumavoiman tueksi. Dieselkäyttöiset maametaanivoimalat saattaisivat olla ekologisempia, mutta natolaiset pelännevät enenevää riippuvuutta Venäjästä.

    1. Mielivalta on vihreitten tavoite. Tavoitteena hönttidiktatuuri.

  5. Israelissa on jo kehitetty tekniikka jolla akku voidaan ladata viidessä minuutissa. Eihän sähkömoottori huono ole vaan oikeastaan parempi kuin polttomoottori mutta sähköä pitää tietysti saada. Aika näyttää.

    1. Ei se latausnopeus mitään auta, jos latauspisteitä ja sähköverkkoa ei ole käytettävissä.

    2. Sähkömoottori ei lämmitä autoa ellei lisätä lämpöpumppua.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *