Lääkäri huolestui

Liian nopeasta painon laskustani. 41 kiloa on lähtenyt viidessä kuukaudessa. Asia olisi ok  jos vain rasvaa olisi palanut, mutta minulta on lähtenyt myös paljon lihaksista ja luumassasta. Olen painunut kasaan. 5 kuukautta sitten olin vielä harteikas, mutta en enää. Enkä ole saanut laihtumista pysähtymään vaikka aluksi se oli tarkoituksellista, eli laihduttaminen.

16.2. on taas lääkärin vastaanotto ja sitä ennen labra ja muita testejä.

 

11 vastausta artikkeliin “Lääkäri huolestui”

  1. Painon pudotus on aika suuri kun olet pudottanut tuon 41 kg noin lyhyessä ajassa
    Siinä on vaarana että samalla menee lihasvoimat alas ja niiden palaamiseen saattaa mennä vuosi aina ei riitä sekään
    itsellä oli tuota samaa vaivaa kävin jopa syöpä kokeissa kun pelkäsin sitä no onneksi ei ollut syöpää
    Mutta paino meni jopa alle 70 kg tarkalleen 67 kg ja se ei ole 174 cm miehen oikea paino ei sitten missään asiassa
    Aloitin syömään täys tuotteita elikkä punaista maitoa voita kermaa ja pudotus loppui ja alkoi hiljalleen nousun nyt n 80 kg ja olo on normi tila
    Tuo sattui minulle muutama vuosi sitten
    Painon pudotus on hyväkin asia mutta ei sille pidä antaa olla isäntä ihminen alkaa kuluttaan lihaksia ja se ei ole hyvä juttu lainkaan terv tepivaari

  2. Lihakset häviävät, jos niitä ei käytä. Kotona tai sairaalassa makaamaan joutuneet ovat kärsineet samasta asiasta. Lihas ja luumassa häviää. Vain oikea ravintorikas ruoka ja liikunta sen korjaavat ellei laaja verikoe kerro muuta.

  3. Noin se on mitä Heikki sanoi. Lihaskuntoa täytyy ylläpitää ja kehittää. Nykyäänhän on opittu että vielä 100 vuotta täyttänytkin voi kehittää lihasvoimia, eli se ei missään kohtaa lopu kropan kyky kehittää lihaksistoa.

    Sopivia liikkeitä, säännöllisesti, ja mukavalla vaihtelulla ettei lihas totu vain yhteen liikkeeseen. Puoli tuntia kolme kertaa viikossa tekee jo suuria ihmeitä, mutta jo kerta viikossa vie oikealle tielle. Päälle lenkkeilyä tai muuta kevyttä aerobista.

  4. Ei noin paljon ja noin lyhyellä ajalla painosta putoa, vaikka pelkästään makaisi. Takaisin sitä ei tuo kuin proteiinipitoinen ruoka ja lisäravinne.
    Toivottavasti lääkäri määräsi myös TT kuvaukseen. En yhtään halua peloitella, varsinkaan kun en ole lääkäri, mutta minä olen tuon polun kulkenut ja nyt on paino kovassa nousussa.

    1. En muista määräsikö tt-kuvauksen, mutta sen näkee sitten kun meen tuohon keskussairaalan labraan

  5. Liikunta on paras keino pitää ja saada lisää lihasvoimaa ei siinä ole mitään vaihtoehtoa
    Siksi otin parkki ruudun reilun km päähän joutuu vähän miettiin menenkö kauppaan pyörällä vai talvella kävellen sinnekin on reilu km yhteen suuntaan
    Joutuu käveleen muuten olen aika laiska käveleen syynä polvet jotka ei aina oikein ole samaa mieltä kävelystä
    Mutta silti kävelen koska jalat toimii just niin pitkään kun käytät niitä terv tepivaari

  6. Kävelen reipasta kävelyä joka toinen päivä 5 kilometrin lenkin, mutta lihasvoimaliikkeet olen laiminlyönyt.

  7. Kevyet käsipainot käyttöön ja rauhallisia liikkeitä. Ohjeita näihin riittää netissä. Sekä venyttelyjä yms niin hyvin kuin jaksaa.

  8. Taas oli yön aikana nukkuessani lähtenyt 2,5 kiloa. Vielä illalla vaaka näytti tuon verran enemmän.

Kommentoi