Vihreät möykyt tiellä

On vaan niin että näistä möykyistä ennen pääsi raastupaan nyt niistä saa jotkut kunniaa

Kuitenkaan niistä ei suurempaa hyötyä ole enemminkin niistä tulee vaara tilanteita

Sen vielä ymmärrän kun nostetaan suoja tietä jonkin verran

Mutta kyllä asian vois muillakkin tavoin tehdä esim kun suojatiellä on ihminen sen kohdalla vilkkuis puaninen valo

Se antaisi autolla kulkevalle vinkin katsoppa missä se ihminen on olen jopa varma että tieliikenteeseen se toisi turvaa jalankulkijalle

Kaamein tilanne mitä olen kuullut on kun eräillä on uusi urheilumuoto autolla ns mäkihyppy

Siinä tullaan tuolle maantiemöykylle lappu lattiassa toiset katsoo kuinka pitkälle auto lensi

jos se auto karkaa käsistä ollaan melkoisen lähellä kuolemaa

No onhan siitäkin kyllä hyötyä tuolla tavalla saadaan tyhmyys vähenemään maapallolta

Kokonaan eri asia on nopeuksien maalaus tienpintaa näkyykö esim nyt eivät näy ne on lumen ja jään alla

Hullu voi hiukan olla mutta ei tyhmä soommoro tepivaari kirjoitti Teuvo Mast

27 vastausta artikkeliin “Vihreät möykyt tiellä”

  1. Tiedät, että ne ovat hidasteita hitailla väylillä. Niitä inhoavat spoilerit maata raapivat bemarit, auramiehet ja kaaharit.
    Muuten ne ovat tarpeen. Pitäisi olla vielä enemmän vaikka 5 m ennen suojateitä, ei suojateillä.

    1. Tuohon Heikin kommenttiin liittyen taannoin joku julkkis teki valituksen kotikadullaan olevasta hidasteesta koska ei päässyt porschellaan lähtemään kruisailemaan. En nyt muista kuka julkkis oli.

      1. Tosiasia on, että korokkeet eivät saa estää laillisesti katuliikenteeseen hyväksyttyjen autojen kulkua jane on mitoitettava ja muotoiltava tasan sen mkaisesti.
        Kauniaisissa oli tapaus, missä kadun molemmissa päissä oli korkeat korokkeet ja niiden välissä asuvan ferrarin omistajan piti aina ajaa jalkakäytävän kautta.
        Jos oikein muistan, korokkeita jouduttiin madaltamaan…

        1. Noin juuri asia on ja kyllä ne Tampereella liikkuu rajan rajoilla korkeudessaan
          No minua ei asia paljonkaan haittaa koska almeerassa on maavaraa koska liikun sellasillakkin teillä jossa sitä saa ollakkin terv tepivaari

      2. Muistan hyvinkin kuka henkilö on tunnenkin aika hyvin julki en nimeä tuo terv tepivaari

    2. Kyllä niitä matalia on muissakin autoissa se jos irtoaa puskuri on oma virhe
      Kyllä itse tiedän että ne ovat hidasteita niitä ei vaan tiedä missäovat vieraassa kaupunkissa
      Niitä ei ole vaikkapa Tampereella merkitty ja Tampereen hidasteet kyllä tiedän missä niitä on ajappa muotialan tie läpi niitä on mm siellä suojatiellä
      mm Meidän talonkin kohdalla suoja tiehen ei ole kun metri pari se siks toiseks koukitaan kuka milläkin tyylillä terv tepivaari

      1. Ei ole oma virhe, jos koroke on niin korkea, että ottaa laillisesti katuliikenteeseen hyväksytyn auton puskuriin.
        Kuljettaja ei todellakaan voi tietää sen korokkeen korkeutta ja – jollekin ”tietävälle” ihan yllättäen – ei myöskään yleensä pääse kiertämään sitä koroketta tai kääntymään keskellä liikennettä ympäri.

  2. On se siinä mielessä oma vika kun asennuttaa puskurinsa liian alhaalle ei se mullakaan ole korkealla mutta eipä ole mihinkään vielä osunut
    Mikä sitten on möykkyen korkeus kun tuntuu siltä että joka kaupunkissa niiden korkeus on matalia ja korkeita
    Ero on aika isokin terv tepivaari

    1. Ei se ole oma vika, jos auto on alunperin sellaisena liikenteeseen hyväksytty.
      En ole puhunut niistä, jotka lisäilevät kaikenlaisia asfalttiin ulottuvia härpäkkeitä .

      1. Eihän säädettävät iskarit kait ole mitään härpäkkeitä Rengas profiilit myös niillä saa auton aika alas tienpinnasta
        Aika usein näissä bemareissa ja muissa ns urheiluautoissa asia näin terv tepivaari

  3. Hyvin harvassa se auto on tehtaalta liian matalalla puskurilla varustettuna lähtenyt
    Ja monasti autoon on asenettu säädettävä iskarit jolla auto onkin madaltunut vaikka onkin katsastuksen läpäissyt
    Tuolla omalla vialla tarkoitinkin ettei kuljettaja huomioi omaa nopeuttaan ja tölmäisee möykkyyn
    Saattaa tiellä olla isompikin mm kivi taikka varsinkin siltojen kohdilla jääklönttejä
    On siinä puskuri ihmeissään
    Toiset ei pääse edes rotvallin yli ilman ettei puskuri ota siihen kiinni terv tepivaari

  4. Mutta kyllä auto valitaan sen mukaan kun tietää missä tulee ajeleen niin ei ole onkelmia missään
    Toiset tiet on parempia ja toiset huonompia terv tepivaari

  5. Ei ole ongelmia, jos on Lada Niva, Suzuki Swift, Jeep, Pajero, Range/Land tms. tai sitten oikea auto Citroen DS, Xantia tai jälkeläinen C5 tilapäisesti nostettavalla maavaralla, joilla voi ajaa 40 km/h.
    No, saahan Audinkin jonkun version maavaraa nostettua.

  6. On sitä maavaraa almeerassakin riittävästi jos ei ole tehty muutoksia mm iskarit laitettu säädettäviin ja madaltamalla rengas profiilia terv tepivaari

  7. Lähellä omaa asuinpaikkaani Perkkoonkadulla on melkoista rallia. Tien päässä on postikeskus ja sen työntekijät käyttävät tätä muutaman sadan metrin tienpätkää kiihdytysajoihin. Rajoitus on 40km/h, mutta vauhti toista sataa. Tien kahta puolen on runsaasti asutusta eli myös lapsia.

    Kaupunki totesi että se ei voi laittaa mitään hidastetta tai muutakaan apua siihen, koska ei halua kiusata postia.

    Eli kunhan postin rallikuskit pärjäävät niin hätäkös se jos muutama lapsi kuolee.

    1. Onnistuisiko, jos parkkeeraisi muutaman auton vähän leveästi molemmin puolin?

      1. Onnistuisi – jos tarkoitus on saada sakot. Käyvät jopa sunnuntaisin siellä sakottamassa, koska kadunvarrella on pari sallittua ja monta kiellettyä aluetta.

    2. Täällä Koulukadun kumilla on yksi iso hidaste Eteläpuiston mutkassa. Rajoitus 30 km/h. Näyttötaulut. Harrastajia, koululasia ja muuta väkeä liikkuu fillarein ja kävellen molemmin puolin ylittäen autojen välistä suojateiltä. Mutta bemarit ja porschet ”sata lasissa”.
      Ehdotin noita pomppumöykkyjä kaupungille lisää, mutta auramiehet ovat kuulemma vastaan.

  8. On vaan monasti niin ettei toiselle puolen katua saa parkkia ottaa terv tepivaari

  9. Meidän pihatiellä kaikkein kovimpaa ovat kaahanneet parkkipatet. Tein niistä kerran valituksen.

  10. Varmaan näitä kaahareita on lähes joka ikä luokassa eniten varmaan noissa nuorissa
    Mutta heistäkin tulee hyviä kuskeja kunhan tajuavat liikenteen tärkeyden
    Sitä ennen voi kyllä mennä henki eikä se ole perheelle kiva asia lainkaan
    Ja kyllä se henki voi mennä parkkipateltakin jos ei osaa muuta kun kaahata
    Että saisi vielä yhden parkkisakon itse sekin on vaan ymmärrettävä ettei ole ainoa liikenteessä terv tepivaari

  11. Meilläkin yhden asuinalueen kadulle rakennettiin tällainen möykky, eli hidaste. Seuraavana aamuna muistaakseni seitsemän pyöräilijää vietiin sairaalaan. Ei kestänyt kahta päivää, kun se hidaste jyrsittiin pois. Ei ole kukaan kaivannut enää mokomaa.

  12. Jotenkin on vaikea asia kun tehdään varta vasten kadun hoidon kannalta möykkyjä ja kavennuksia
    Kyllä auramiehet tykkää ns paljon moisesta remellyksestä
    Ja varsinkin kavennuksissa saa liikennemerkit kovaa kyytiä terv tepivaari

  13. Ne kavennukset sitten ovatkin kummallisia, kun ihan tahallaan yritetään aiheuttaa onnettomuuksia.

  14. Ne kkavennukset on myös onettomuus riski eikä sitä kykene kukaan muuksi tekeen
    Mielestäni siinä on myös suuri riski ettei niiden kohdalla tehdä mm lumen poistoa kunnolla sitä kun ei kykene tekeen muut kun korkeintaan nuot pienet willet jos nekään terv tepivaari

Vastaa käyttäjälle Heikki Karjalainen Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *