Kotimaan reittilennot

Eilinen MOT: Lennoilla matkustajia vain 2-4 ja niistäkin puolet ehkä kansanedustajia?
Kun puhutaan lakkauttamisesta, niin alkaa kova lentojen puolesta puhuminen.
Kannattamatonta toimintaa tuetaan 4 miljoonalla ja erilaisia tukia vielä siihenkin puhumattakaan lentoaseman ja kenttien ylläpidosta.
Hki – Jyväskylä Vallinheimo kokoomus kannattaa lentojen säilyttämistä. Hänen tekemänsä matka edellytti myös taksin käyttöä molemmissa päissä ja matka-ajan hyöty ajassa oli vajaa tunti verrattuna juna-aikaan joka kiersi Tampereen kautta.
Mielenkiinnolla jää seurattavaksi paljonko kokoomus leikkaa kotimaan reittilentojen tuesta?

13 vastausta artikkeliin “Kotimaan reittilennot”

  1. Kotimaan lennot ovat erittäin tärkeitä kansainvälisen busineksen vuoksi.
    Lennot vaihtoineen Hesasta eteenpäin pitäisi chekata jo lähtöasemilla maakunnissa.
    Uusi ideani olisi se, että lennot chekattaisiin jo Suomen rautatie-linja-autoasemilla matkatavaroineen, joista pääsisi suuoraan omaa siirtojärjestelmää pitkin odotushalliin Hesaan tai koneeseen.

  2. Ihan tuollainenkin tuli mieleeni että mitenkäs kansainvälinen busines paikkakunnilla joiden lähellä ei ole lentokenttää kitkuttelevat. Pitäisikö valtion maksaa niille lentokentättömyys tukea.

    1. En osaa sanoa, mutta infra on yhteiskunnan perustoimintoja ml lentokentät. Typerää, jos ne seisovat tyhjän pantteina.
      Vielä typerämpää on rakentaa Malmin kaupunkilentokentän suopohjalle asuntoja. Mutta, Hesaa typerämpää ei voi olla.

      1. Hesan voisivat rakentaa täyteen tornitaloja mukaan lukien kaikki kulkuväylät sinne.
        Sen jälkeen koko kylä aidataan tukevasti ja estetään sinne pääsy ”böndeläisiltä”.
        Tietenkin kaikki valtion virastot ja ympäri maata toimivien firmojen pääkonttoritkin siirretään Vantaalle lentokentän läheisyyteen.
        Sen sijaan järjettömän hintaiselle maakuntalentojen tukemiselle voisi pistää stopin.
        Ei se firman bisnestä heilauta, jos muutaman päivän tai viikon mittaisessa reissussa alku- ja loppupäässä menee pari tuntia enemmän.
        Toki hätäiset voivat tilata firman piikkiin pienkoneen ja lentää sillä sen alkumatkan.

        1. Kultainen lintuhäkki, kyllä. Mielestäni myöskin keskittää pitäisi sekä järkevöittää tyhjän tukemista. Onhan tuolla kauko-Idässäkin näitä paikkoja, joiden sisällä on asein varustetut vartijat suojelemassa eriarvoistuneen yhteiskunnan rahakkaimpia.

          1. Siis rajattuja asuinalueita rikkaille, jonne alueille ei pääse kuin aseistettujen vartijoiden ohi.

            1. Sitten siellä on suomalaisilla näitä ”palvelijoita”, kotiapulaisia siis, jotka laittavat herrojen kengät kenkäkaappiin ja laittavat ruuat, siivoavat ja pilkkovat aamulla hedelmätkin valmiiksi kuppiin.

    1. Mikään ei ole sen ikävämpää kuin rahdata matkalaukkujaan kilometrikaupalla Hesan kentällä lähtöselvitykseen saati takaisin.
      Joku järki tähän pitää tulla.

  3. Kotimaan reittilennoilla niille muutamille liikematkoille tulee todella kova hinta,
    joten melkeimpä väittäisin että linja-autovuoroja hesan lentoasemalta maakuntaan kannattaisi kehittää ja se palvelisi muutakin matkustamista.

  4. Lentoasemien rooli on myös huoltovamuus ja turvallisuusasia. Niitä on pakko pitää yllä.

    Hesa-Vantaa, ml. (Malmi),
    Tre, Turku, Vaasa, Jkylä-Tikkakoski, Kuopio Kuusamo, Oulu, Rniemi, Kittilä, Joroinen-Slinna, Lappeenranta Siinä niitä ml. Pienkentät ja varalaskupaikat pitkin Suomea.

Vastaa käyttäjälle Heikki Karjalainen Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *