Valtio tukee sähköautoihin siirtymistä.
Valtio menettää verotuloja sähköautojen lisääntymisen myötä.
Valtio ottaa velkarahaa verotulojen vähentyessä.
Vakuutusyhtiö rankaisee sähköautoilijaa suuremmalla vakuutusmaksulla.
Pitkien etäisyyksien maassa säköauto talvipakkasella hiipuu kesken matkan.
Glofvirta saattaa hiipua ja pakkaset tulevat yhä ankarammiksi.
Sähköautojen hiipuminen pakkasilla on ongelma joka alkaa olemaan vähitellen korjattu. Toki matka jää pienemmäksi mutta ei tekemättä. Nousee sitä polttomoottorillakin kulutus.
Mutta tuo rahan heittäminen kaivoon potuttaa.
tuossa on monia muitakin ongelmia mutta kaksi siinä on suuria ekana tulee tuo veronmaksajien oleellinen muutos
Kun maksajia on n puolet keitä on ollut ennen sitten tuota sähkö autoilua nostetaan liian suurin askelin
kokonaan eri juttu on siinä kun nykyautot ei polta bensaa kun murto osan mitä ennen
Ja kun näitä latasupisteitä maakunnissa on vieläkin kortilla elikkä liian vähän maan kokoon nähden
Mutta mitä nekin sitten vaikuttaa sähkön saantiin tarvitaanko sitten lisää ydinvoimaa vaikkapa viiden voimalan verran terv tepivaari
Juu ja ne sähköautot kaikki ovat terveisiä sieltä ja todella syvältä. Jos minulle nyt joku sanoisi, että saat ilmaiseksi, ei minlulla oilisi varaa ottaa sitä riskiä. Pahimmillaan joutuisin maksamaan korjausremonttia yli 30 000 euroa, se on mielestäni melkoinen summa jo sekin.
Talvella toiminta matka tippuu näillä puoleen, renkaiden kulutus on kova (auto painaa todella paljon), luonnonvaroja louhitaan julmetusti tämän takia.
Niin tuo 30 000 on Suomen autolehden markkinatutkimuksen tulosta, eikä minun hatarasta päästäni.
Järjetön ideologia velkarahatuella on todella liikaa.
Sähköauto on aivan järkevä tuote moneen paikkaan. Minulla on toistakymmentä tuttua joilla semmoinen on ja ihan aktiivisesti kulkevat ilman suurempia huolia. Ei se joka paikkaan sovi tietenkään, mutta moneen paikkaan kyllä.
Sähköautoilun tukeminen verovaroin sen sijaan on aivan hölmöläisten hommaa. Ei kalliiden autojen ostoa pidä tukea. Totaalista idiotismia, alusta loppuun.
Tässä on yksi kulma: lähes kaikkiin polttomoottoriautoihin tarvitaan öljyä ulkomailta – vaihtotaseen alijäämää. Vain biokaasua voidaan tuottaa täällä relevantteja määriä. Sähköä voidaan tuottaa Suomessa.
Nyt ne lakkolaiset ovat ottaneet jo ”lihakirveet ” esille ja uhkailevat sähköntuotannon keskeyttämisellä. Se onkin sitten jo sen luokan juttu, että viimeksikin muutama kymmenen vuotta sitten siihen puuttui jo tasavallan presidentti.
Oleellisin asia on se, ettei Suomen sähköverkko kestä ladattavien sähköautojen määrää, eli ongelma ei ole sähkön määrä, vaan verkko.
Heikki, tuo on huhu jota on monesti korjattu, esim. VTT:n toimesta, ks. MTV Uutiset, tai Lappeenrannan yliopistosta, ks. HS, ja myös Energiateollisuus ry:stä, ks. IS.
Energian puolesta maan koko autokannan voisi sähköistää vaikka huomiseksi. Se ei tarkoittaisi sen kummempaa kuin esimerkiksi paluuta Suomen sähkönkulutuksen huippuvuoteen 2007, josta sähköverkkomme selvisi mainiosti, [VTT:n tutkija Marko] Paakkinen toteaa
Myös verkon osalta asiaan on vastattu:
[Lappeenrannan yliopiston emeritusprofessori Jarmo] Partasen mukaan sähkön jakelujärjestelmän kestävyydessäkään ei pitäisi olla mitään ylitsepääsemättömiä ongelmia, vaikka välillä julkisuudessa usein niin väitetäänkin.
Sähköverkko kestää toki sähköautot, mutta ei niitä hukkamyllyä, joiden tuotto vaihtelee nollasta melkein maksimiin melkein hetkessä.
Tästähän on kysymys eli koko verkon kuormituksesta, ei yhden palikan. Eli vekko on kestämätön.
Et sitten ymmärrä eroa?
Sähköautot ovat kuormitus, minkä verkko kestää kaiken kaikkiaan.
Hukkamyllyt ovat tuotantohäirikkö, minkä vaihtelua verko ei kestä sen kummemmin sähköautojen kanssa kuin ilman niitä.
Ei nuot sähkövatkaimet sovellu Suomen talveen kun onkin pakkasta n 30 miinusta
Verkko saattaa kestää mutta entä riittääkös virta muulla tavalla kun ostamalla naapiureilta terv tepivaari