Sepä on liput tänne! Allright!

Yes, these nutcases will get back together for some disorderly conduct for Michaels 60th BDay bash at Helsinki Ice Hall 23.9
Seeu there #michaelmonroe #nastysuicide #andymccoy #gypcasino #hanoirocks

Tänään Tavastialla alkuperäinen Hanoi Rocks teki tiukan ilmoituksen. Michael Monroen 60v juhlakonsertissa 23.9.2022 esiintyy myös alkuperäinen Hanoi Rocks kokoonpano 40 vuoden jälkeen! On liput permannolle ostettu jo ajoissa ja hotelli huone varattu kuten liput vossikkakyytiin isolle kirkolle.

Allright! Kolmen tunnin esiintyminen tulossa. Michael Monroe bändeineen. Demolition 23 (Sekin Monroen bändi) + viimeisenä alkuperäinen kokoonpano Hanoi Rocks!

Tulossa kunnon taantuma

”Nordean mukaan kuluttajahinnat nousevat tänä vuonna noin 5 prosenttia nopeammin kuin tulot.”

”NORDEAN näkymät tulevasta ovat synkentyneet ensi vuoden osalta. Pankki ennustaa Suomen talouden kasvavan tänä vuonna 2,5 prosenttia. Ensi vuonna kasvun odotetaan pysähtyvän kokonaan.” (IS)

Tämä alkaa mennä malliin 90-luvun lama ja vauhti on kova talven aikana. Kun raha ei liiku kuluttajilta tuottajille ja palveluntarjoajille tietää se sitä että moni yritys joutuu irtisanomaan työntekijöitään ja osa yrityksistä joutuu lopettamaan liiketoimintansa. Voidaan odottaa suurta taantumaa. Toisaalta, ne joilla on nyt jotain sukanvarressa ja jotka ei ole eläneet jatkuvasti velaksi tulevat nyt pärjäämään.

Ehkä on hyvä että välillä tulee taantuma, se opettaa elämään niin ettei ”elä suu säkkiä myöten” vaan kuluttaa vähemmän kuin hankkii.

On hyvä muistaa että me emme ole sodassa kuten Ukraina. Me emme elä sotataloudessa (vaikka Kepulit ja SDP näin väittää). Me voimme omilla toimillamme pärjätä laman yli vaikka se taloudellisesti voi tuntua, mutta siitähän selviää kun lopettaa ”törsäämisen”.

 

 

Kaasuputki aseena…se oli havaittu jo vuonna1982

Siinä eräs piirros lehdestä ja piirtäjän nimi. Piirros on todellakin vuodelta 1982. Kukaan ei voi sanoa että Venäjää ei olisi epäilty kaasun käyttämisestä aseena ja se olisi muka ollut yllätys, päinvastoin. Tämä on tiedetty jo 40 vuotta.

Venäläisiä kaatuu muillakin ”rintamilla”

On todellista tyhmyyttä pitää näinä aikoina Afganistanissa suurlähetystöä. Sen  sai kokea venäläiset. Kuusi kuoli kun afganistanilaiset iski lähetystöön. Ei käy muuta mielessä kuin se että nämä jäi röyhkeästi sinne vaikuttamaan sen minkä voi. Hippo Lavrov repii pelihousujaan. Joka ”rintamalla” miestä kaatuu…

Pätkä kerrallaan…

”Entinen Yhdysvaltojen Euroopan joukkojen komentaja, kenraaliluutnantti Ben Hodges sanoi sunnuntaina viestipalvelu Twitterissä, että hänestä Venäjän federaation hajoaminen vaikuttaa alkaneen.

– Uskon, että Yhdysvaltojen sotatavoitteisiin tässä konfliktissa (Ukrainan sota) tulisi sisältyä Venäjän ”deimperalisointi”. Minusta näyttää siltä, että näemme Venäjän federaation lopun alun sellaisena kuin se tänään näyttää. Meidän on valmistauduttava siihen. Me emme olleet valmiita Neuvostoliiton loppuun, Hodges kirjoittaa.” (KSML)

Näinhän tämä näyttää etenevän. Kun tuon kokoista ”tankkeria” eli Venäjää on ohjattu viimeiset 20 vuotta erittäin huonosti kohti karikkoa niin ei ole kuin yksi vaihtoehto ja se on että karille menee.

Ei ole enää muuta kuin aikajana jota en tässä ennustele. Mutta suunta on perikato.

Nordstream lopullisesti kiinni huomenna…

Tuossa kun noita uutisia katselin niin kyllähän tämä Lipposenkin lobbamaa sisäinen syöpä eli kaasuputki Nordstream taitaa olla tiensä päässä. Parempi näin. Ennemmin tai myöhemmin tämä Venäjän energialla kiristäminen pitää lopettaa. Alkakoon sen lopullinen alasajo mahdollisimman nopeasti.

Tulossa on iso taantuma. Niitä tulee ja niitä menee. Kukaan ei taantumaan kuole. Huolet on aivan toista luokkaa Ukrainassa.

Moni tallettaa lapsilisät

Varsinkin lestaperheillä näyttää olevan yleinen tapa tallettaa lapsilisät korkeakorkoisille tileille. Kuulinpa juuri uutisista. Ei ole sekään uutinen että kepuli halusi lisää rahaa  juuri näille…eipä tässä muuta?

Yksin elävä eläkeläinen ei ole Kepuleiden agendassa.

Elämme kuulemma sotataloudessa

PM sanoi että elämme sotataloudessa. Voisimmeko saada tätä lääkettä myös että voisimme elää ”sotataloudessa”, ymmärsittekö vihjeen..

(Kuva: SA historiaa)