PerusS ei pelaa harmaalla alueella muiden tapaan.

Lueskelin tuossa juuri puoluerahoituksia tämän vuoden  toiminnalleen, se jaetaan eduskunnan paikkajaon mukaan, suurin saa eniten ( kok ) ja pienin vähiten ( Liike Nyt )

Kolme suurinta kok,perus.ja sdp saa kukin pyöristettynä osapuilleen 8 miljoonaa eur.

Mutta tämä on kokoomukselle ja demareille pelkkä kynnysraha, heidän ulkoparlamentaariset korporaatiot ja yksityiset korruptiot rahoittavat ja tukevat näitä puolueilta ”tiskin alta” miljoonilla.

Mutta perussuomalaiset ovatkin sitten tällä pelkällä puoluerahoituksella toimintaansa organisoiva ja jos nyt joku yksityinen jonkun pennosen antaa, niin se kattaa ainoastaan postimerkki kulut noin hirtehisesti sanottuna.

Minulla ei ole mitään kättäpidempää osoittaa, mutta luulempa että suurinta tukea saa tiskin alta RKP säätiöineen kokoonsa suhteutettuna.

Monet äidinkielet tuhoavat lapsen tulevaisuuden

Yle tietää kertoa koulusta, jossa liki jokainen oppilas on maahanmuuttaja ja juttu onkin sitten juuri sitä Yleltä odottaisi. Minua suututtaa, sillä paitsi kokemuksella, myös tiedolla on selvää että tällainen ideologinen huuhaa on täysin lasten edun vastaista.

Erilaisia ja samanarvoisia

Luulisi – hitto vie, luulisi että olemme jo vuosikymmenten (vai -satojen) ajan oppineet miten äidinkielen pohjalta tehdään räikeää eriarvoistamista. Ruotsinkielisten oppilaiden eriarvoinen kohtelu vielä tänäkin päivänä, eri järjestyssäännöt äidinkielen mukaan ym. ovat malliesimerkki siitä miten pahasti koululaitos voi ryssiä jos yrittää. Toki surkea esitys oli myös saamelaislasten rankaiseminen oman äidinkielensä puhumisesta välitunneilla ja kaverien kesken.

Jos lapset halutaan ns. yhteen junaan, sitten kaikilla luokassa on sama äidinkieli, piste. Tiedän tämän kokemuksesta. Olin juuri täyttänyt seitsemän, kun minut istutettiin vieraassa maassa kouluun ja osasin ehkä tusinan sanaa kieltä. Kukaan koulussa ei puhunut suomea lisäkseni. Muutamassa viikossa kieli tarttui, koska sen oli pakko tarttua. Puolessa vuodessa olin vuosiluokan parhaita äidinkielessä. Tämä pätee liki kaikkiin lapsiin ja lopuille voidaan, ja pitääkin antaa tukiopetusta.

Kun väkisin koitamme ylläpitää monia äidinkieliä, suorastaan kiellämme lapsilta yhteiselon, samalla kun eriarvoistamme heidän oppimista. Tässä on sama järjettömyys kuin kaverivanhemmuudessa. Ei se ole ”haluaisitko syödä vihanneksia”, vaan ”tässä on porkkana, syö se”. Yhtä lailla se ei ole ”haluaisitko kysyä tuon suomeksi vai puhutko tulkin kautta”, vaan kysyt suomeksi tai et kysy. Pakko on loistava motivaattori ja hyvin turvallinen sellainen koska kukaan ei joudu tässä tilanteessa vaaraan.

Ketä kaikkia uhrataan monikultturismin alttarilla?

On Suomen ja jokaisen maan etu, että on sopivasti maahanmuuttoa, kunhan määrä ja periaatteet pysyvät hallinnassa. On liki välttämättömyys, että maan rajoja ylitetään myös kulttuurin, tieteen ja monen muun aiheen merkeissä. Näiden aiheiden tiimoilta on Suomen rajoja ylitetty niin kauan kuin on ollut olemassa Suomen rajoja. Se ei tarvitse mitään aatetta tai -ismejä.

Joku byrokraatin perkule kuitenkin päätti, että hei, tästä voidaan rahastaa, tästä voidaan tehdä politiikkaa, tästä voidaan tehdä byrokratiaa. On yksi asia tuhlata rahaa ja aikaa – se on ikävää, mutta sitä voi tiettyyn rajaan sietää. Lasten elämän pilaaminen tälle kirotulle keksinnölle on kuitenkin liikaa. Sellaista ei voi eikä saa sietää.

Ei nyt tuhota orastavaa kasvua metsäkaartilaisiin turvaten.

Viime eduskuntavaalien jälkeen vuonna 2023 Kokoomuksen puheenjohtaja Petteri Orpo, kun hänet oli valittu vaalien suurimpana puolueena hallitustunnustelijaksi, niin hän toteutti kirjaimellisesti kansan tahtoa, valiten hallituskumppanikseen vaaleissa toiseksi eniten ääniä saaneen puolueen.

Miksi Orpo ei sitten koonnut hallitustaan kolmesta suuresta, no tietenkin siksi, koska demarit olivat jo ennen vaaleja kieltäytyneet hallitusyhteistyöstä perussuomalaisten kanssa.

Ja tähän kieltäytyneiden puolueiden joukkoon liittyi sitten mukaan myös kaksi muuta laitavasemmistolaista puoluetta, eli vasemmistoliitto ja vihreät.  Ja vaikka kepu ei ollutkaan kieltäytynyt julkisesti hallitusyhteistyöstä perussuomalaisten kanssa, niin he osoittivat kieltäytymisensä ei sanallisesti, vaan valkoista antautumislappua liekutellen Orpon nenän edessä.

Joten, Orpo kokosi sitten hallituksensa sellaisista halukkaista, jotka lähtivät vastuuta kantamaan ja ottamaan, vaikka RKP.kin koki ankaria vatsanväänteitä hallitukseen osallistumisestaan perussuomalaisista johtuen.

Mutta kuten varmasti kaikki ovat nyt nähneet ja kuulleet, että vaikka Orpo toimikin vaalitulosta kunnioittaen, niin näille jotka hallitusvastuusta olivat kieltäytyneet  – sdp,vas,vihr,ja kepu, niin heidän mielestään perussuomalaisten hallitukseen mukaanottaminen oli virhe liike Orpolta.

Tätä on nyt kolme vuotta kuultu näiltä kyseisiltä käpykaartilaisilta, että väärin sammutettu, mutta eihän metsäkaartilaiset ennenkään oli olleet maamme tulevaisuudesta päättämässä, ei tämänkään hallituksen ohjelmasta.

Mediahan tässä ottaa nyt ensi vuoden vaalien osalta ratkaisijan viittaa harteilleen, päämääränään saada perussuomalaiset kutistumaan niihin lukemiin, jossa kepu oli v.23 vaaleissa ( n.13% ) ja nostattaa kepu takaisin podiumille ja kenenkähän vesiin se media sen kepuverkon heittää, niin persujen veteenpä tietenkin.

Yle, HS ja molemmat iltapäivälehdet yrittävät nyt jokaiseen uutiseen niin kotimaan kuin ulkomaankin osalta hakea kepulaisen kannaoton yleensä vanki Kaikkosen suulla ja kaikki näiden kyseisten mediatalojen ns.politiikan asiantuntijat tuuppaavat kepua nyt jokaiseen mahdolliseen seuraavaan hallituskoalitioon.

Mutta minä sanon, että siinä tulee jäämään pää vetävän käteen niin medialla kuin kepullakin, sillä kepu tulee olemaan seuraavankin eduskunnan nelivuotisperdin oppositiossa.

Sinipunaan heitä ei oteta ja vasemmistohallitusta ei maahamme toista kertaan koota jossa kepu sai arvonsa mukaisesti toimia kynnysmattona.

Minä uskon, tai olen itseasiassa täysin varma, että nykyinen hallituspohja jatkaa myös vuoden 27 vaalien jälkeen ja oppositiossa istuu ne samat jotka siellä nytkin kiljuvat kurjuuttaan Talikkalan markkinoilla.

Nyt kun talven selkä alkaa pian taittumaan ja mennään kevättä kohti, niin siinä samalla tapahtuu sama ilmiö politiikan ja luonnon monimuotoisuuden osalta, että hankien sulaessa ja pälvipaikkojen suuretessa sulaa myös demareiden kannatus ja Juhannukseen mennessä se on sulanut jo monta prosenttia nykyisistä lukemistaan.. Ja ei tarvitse olla mikään ydinfyysikko eikä ruudinkeksija, siihen riittää minunlaiseni yhteen suuntaan tahkoani pyörittävän näkemys, että kun vuosi vaihtuu 26.sta 27.mään,  niin demarit eivät enään olekkaan piikkipaikalla ja vaaleissa he jäävät/jätetään taas oppositioon, johtuen heidän persuvastaisuudestaan.

Kepusta sanoisin, että mihin heitä enään tarvitaan, maaseudun elinvoiman ajoivat vuosikymmenten saatossa lahtipenkkiin ja nyt sitten taas harhauttavat maaseututaajamien ja haja-asutusalueiden ihmisiä puhumalla pellonreunoilla paskaa ja lupaamalla tukiaisia vesijättöihin ja kivipeltojen kylvämättömiin mahoihin maihin. Terveyskeskuksetkin kepu perustaisi  joka kuntaan sijoitettavaksi hautausmaan porttien sisäpuolelle, se on sitä kepulaista himmelipolitiikkaa.

Demaritkin ovat sisäisesti niin rikki, että suurin vihollinen heille on he itse. Siinä tanner tömisee ja aitaa kaatuu, kun kolme vasemmistopuoluetta hyökkäävät toistensa kimppuun sirpein ja vasaroin ja kepu yhtyy osaltaan sotaan yhteisin välikysymyksin sosialistien kanssa.

Kyllä kansa tietää….kepu pettää aina.

Ei mikään ole ikuista, EU.kin luhistuu utopioihinsa.

Kun tuossa aamulla Juhla-mokkaa hörppiessäni vähän mielessäni räknäilin, että Neuvostoliiton elinkaari, siis sen syntymisestä sen kuolemaan kesti osapuilleen vähän yli 70 vuotta, vaikka kaikki uskoivat sen elävän ikuisesti omassa liemessään…..anteeksi kukoistuksessaan.

No entäs sitten EU, jonka syntyjuuret ajoittuvat 50 luvun alkuun ja kun nyt lasketaan, että se on toiminut osapuilleen sen saman aikajanan kuin toinenkin keskuskomiteajohtoinen ennen kuolemaansa ja kun EU.n kin sanottiin/sanotaan olevan ikuinen ”onnela”.

Itse en surusta itkisi vakka EU nykymuotoisena kuolisi, taitaisin hyppiä riemusta, että palattaisiin sen alkupeäiseen konseptiinsa itsenäisten kansallisvaltioiden kauppaliittymään.

Trumpissa minun toiveeni elää tältä(kin) osin, että hän toimillaan näyttäisi  Euroopan kansallisvaltioille tien pois keskuskomitea-ideologishenkisestä yhden totuuden taloudellis/henkisestä  pakkopaidasta takaisin itsenäisten valttioiden kauppaliittymään ja omien perustuslakiensa noudattamiseen ilman keskuskomitean pakkovaltaa.

Siellä ovat nytkin EU.n johtajat paska jäykkänä odottamassa Trumpin saapumista ja sitä että hän osoittaisi EU.kansalaisille millaisessa kolhoosivallassa täällä elätte.

 

Yhdysvallat ei ole enää Suomen turva vaan jopa uhka.

-Trump: ”Missä vaiheessa siis ymmärrämme, että vihollinen on sisällämme. Kiina ja Venäjä eivät ole uhka, kun todellinen uhka on YK, Nato ja tämä ’uskonto’ (islam).”

Pentagon vähentää Yhdysvaltojen roolia Naton Euroopassa vähentämällä noin 200 henkilöä, pääasiassa Naton neuvoa-antavista elimistä – WP Toimenpide seuraa joukkojen vetäytymistä Romaniasta ja avun leikkaamista Baltian maille.

Joukkojen alasajo voi tapahtua nopeastikin ja varsinkin Baltia ja Suomi ajetaan omilleen. Ei riitä että on jokin rakennus jossa on pari yhdysvaltalaista Naton hommissa. Nämä on siirrettävissä tunneissa pois kun ja jos Venäjä hyökkää jälleen Suomeen.  Yhdysvallat pystyy estämään monen maan avun Suomelle kiristäen heitä jos sota syttyy.

Sopimukset Yhdysvaltojen kanssa ovat pelkkää paperia, ne on rikottavissa aivan kuin Venäjä on rikkonut kaikki sopimuksensa. Ei riitä että Stubb golffaili kerran Trumpin kanssa, emme ole kuin pieni valtio Venäjän kyljessä ja Trump hakee selvästi etupiiriajattelua, hänelle Amerikan puoli planeetalla, Kiinalle sen lähialueet ja Venäjälle koko Eurooppa.

Mitään ei yhdessä yössä tapahdu mutta nyt huomataan että Yhdyvaltojen agenda on muuttunut vuodessa imperialistisen roistovaltion agendaksi, vahvemman laki. Sama agenda on Venäjällä ja Kiinalla. Eikä näillä ole tarkoituskaan muuttaa tätä linjaa vaikka mitä neuvoteltaisiin.

Grönlannin kohdalta huomio että sen asukkaat ja Tanska ei halua että Yhdysvallat anneksoi alueen, Yhdysvallat voi sen helposti tehdä ja näyttää jopa olevan että se tekee sen väkivalloin, alkuperäiskansojen kimppuun on Yhdysvallat 1800-luvulla hyökänneet ja anastaneet niiden maat, sama taitaa toistua jälleen kerran. Ja kun alue on anneksoitu aletaan neuvottelemaan jatkosta ja Trumpin energiapuolen osaajat tulee ryöstämään Grönlannin luonnonvarat.

Tälleen lyhyesti, katsokaa vaan.

Vieläkö täällä joku uskoo että Trump on meidän miehiä…?

White and red text overlayed a picture of Trump. Text reads: “1 YEAR UNDER TRUMP & REPUBLICANS” Followed by bullet points that read: “Massive increases to healthcare costs Largest cut to Medicaid and Medicare in history, Cutting SNAP payments to hungry families, disabled Americans, and veterans, Covering up the Epstein files Random tariffs, more expensive groceries, and surging electricity bills, Mass racial profiling & harassing Americans exercising their First Amendment rights, Illegal military operation in Venezuela and threatening to take over Greenland”

Kuva: julkinen; RepTedLieu, X

Omasta peilistä löytyy persaukisuuden lähtö ja päätepiste.

Jos nyt annan oman valistuneen arvaukseni, tai sanoisinko kokemusperäisen kenttätutkimukseni tuloksen siitä, että millä kansanosalla pyyhkii nyt hyvin, niin ne ovat  eläkkeellä olevat 40-50 ja 60 luvuilla syntyneet tohtorit, maisterit, muurarit ja maalarit ym.  jotka ovat tehneet työtä kun sitä on ollut tarjolla kaikille halukkaille, koulutuspohjasta riippumatta ja aina heitä nyt naurattaa kuun alussa eläkkeiden maksupäivänä matkalla pankkiin.

Eläkettä kertyi kymmeniä vuosiä pitkistä työsuhteista ja useasti vielä saman yrittäjän tai yrityksen palveluksessa.  Mutta sellaiset terveet,  työikäiset ja kykyiset jotka nyt valittavat köyhyyttä kyykyssään, niin jos näissä mainitsemissani vuosikymmenissä oli työtä vailla, niin se johtui työhaluttomuudesta, ei siitä etteikö sitä ollut tarjolla. Nyt sitten joutuvat kun eläke ei riitä, niin hakemaan kahdesta ruokapaikasta lisäsärvintä elantoonsa, toinen on Kelan nälkäluukku ja toinen on Hurstin valinta.

Ne jotka asettivat prioriteetit kohdilleen, eli ensin työ ja sitten huvit voivat elää turvallista vanhuutta taloudellisessa mielessä, mutta ne joille työ oli este sirkustelulle, niin he syyttävät nyt yhteiskuntaa ongelmistaan, kun olivat työikäsinä ottaneet liikaa sorretun voimaa pullon suusta, tai muuten olleet uskossa, että ilo ilman viinaa on teeskentelyä, toki on niitä muitakin syitä persaukisuudelle kuin päihteet, ne ovat kaikki sellainen joihin tulee riippuvuus suhde.

Näin eläkeläisenä, vaikka eläkkeemme on suuren suuri olekkaan, niin kaiken tarpeellisen jälkeenkin siitä jää vielä hyvin säästöönkin, kun kaikki suuremmat hankinnat on jo hankittu ja maksettu ja jos jotain yllätyksellistä rahanmenoa sattuu tapahtumaan, kodidinkoneiden tai auton vaihtojen suhteen, niin otetaan puskurirahastosta.

Ainoat jotka jätän arvosteluni ulkopuolelle ovat sairaat ja sairastavat, jotka eivät ole kyenneet halustaan huolimatta normaaliin työntekoon, niin heille on pennin venytys varmasti joka päiväistä.

 

Pirha rikkoo lakia

Ylin lainvalvoja – jo toinen huomautus:
https://www.aamulehti.fi/pirkanmaa/art-2000011754883.html
– Ikäihmiset ovat ihmisiä hekin.
– Laki on laki ja selitykset eivät kuulu tähän yhteyteen.
– Laista huolimatta sekin antaa paljon väljyyttä.

”Näin sanoo laki
Vanhuspalvelulain mukaan iäkkäällä henkilöllä on oikeus saada hänelle myönnetyt sosiaalipalvelut viimeistään kolmen kuukauden kuluttua siitä kun asia on tullut vireille. Ote AL-tekstistä”

– Kyllä muuten kolme kuukauttakin on pitkä aika?
– Ei muuten sidottuna olokaan ole ihmisarvoista?

Putin tukee Trumpin Grönlannin valloittamista, myös Islanti mainittu.

Semmoista se on. Nämä on sopineet keskenään yhtä sun toista. Viime vuonna Yhdysvallat on jo suunnitelleet operaatiota Grönlannin valloittamiseksi. Sekä mikä huvittavinta, tässä videossa jonka laitan kommenttikenttään Putin tukee suoraan Trumpia Grönlannin valloittamisessa, mainitsee myös Islannin.

Jos joku väittää että etupiirijakoa ei ole tehty niin elää tynnyrissä.

 

Jos Trump meidät hylkää, niin se on kuolemaksi.

Kesäisin on ollut tapanani käydä seuraamassa potku…..eiku jalkapallo otteluja katsomosta, en kuitenkaan siksi että olisin kummankaan joukkueen puolesta huutamassa, vaan kuuntelemassa niitä parhaita asiantuntijoita jotka tunnetusti katsomossa istuu.

Mutta jos urheilun sadalla se suurin tietämys löytyy katsomosta, niin samaa täytyy sanoa kyllä myös politiikan osalta.

Tälläkin hetkellä maailmanpoliittinen tilanne on räjähdysherkässä tilassa vähän siellä sun täällä ja katsomosta huutelijoista ja neuvojista ei ole pulaa.

Mutta ei tunnu nyt kyllä poliittisella kentälläkään pelaajat oikein tietävän mihin maaliin pitäisi potkia ja monet tuntuvat ajattelevan, että naatitaan naatitaan, ei laakasta.

Itse katsomossa istuvana huutaisin nyt sellaisen neuvon Suomen hallituksen pelaajille, että nyt pitää priorisoida, eli katsoa vain ja yksinomaan mikä on Suomen ja suomalaisten etu ja unohtaa kumartelut ja pyllistelyt muita miellyttääksemme.

Tälläkin hetkellä näyttää ikävä kyllä siltä näin katsomassa istuvan silmään ja korvaan, että rahaa kyllä löytyy jokaiseen pesäkkeeseen työnnettäväksi ja jokaisen aseistamiseksi, mutta sitten kotimassa tapellaan keskenämme lillukanvarsista ja siitä, että kuka seuraavana pääsee jakamaan kurjuutta ja köyhyyttä kansalle., kun ulkomaat saavat ensin päältä omiin tarpeisiinsa.

Sehän on se hokema, että nyt kun autamme muita, niin se on itsensä puolustamista.  Minä en tällaisiin hokemisiin usko, paras Suomen puolustaja on suomalainen itse ja jos Suomen etujen vastaista on jotkut kansanväliset, ikiaikaiset voittajavaltioiden laatimat pöytäkirjat, niin sellaisilla sopimuksilla pyyhkisin sitä paikkaa jonne auringonkaan ei sanota paistavan.

Ainoa joka meille turvan pystyy takaamaan on Nato, mutta ei Nato ilman Yhdysvaltoja ja nyt valtiojohtomme tulisi vaikka ryömiä nelinkontin Trumpin edessä, ei neliraajajarrutuksin kuten nyt näyttää koko muu Eurooppa tekevän.