Totuuden julkitulo satuttaa demareita, persut kiittää.

On kaksi kansanedustajaa joita kiitän.

Toinen on perussuomalaisten kansanedustaja ja puolueen  ensimmäinen varapuheenjohtaja Teemu Keskisarja, joka sanoi ruman sanan niinku se on, eli puhui maahanmuutosta ja muistakin kansantalouteemme pesiytyneistä haitallisista ilmiöistä niiden oikeilla nimillä ja väänsi rautalangasta niin että vasemmiston aivopesemätkin  kokivat isänmaallisen herätyksen Prinessa Ruususen  ( Marin ) unestaan.

Toki sisäministerimme Rantanen on tehnyt valtavan työn haittamaahanmuuton lopettamiseksi maahamme, mutta vasta kun Teemu Keskisarja sanoitti ongelmat ilman suodatinta kansan korville, niin johan alkoi viisari värähtämään ylöspäin persujen kannatuksessa.

Mutta en olisi kuuna päivänä koskaan uskonut kiittäväni demaria, mutta nyt sen teen ”terapiavillen”, eli Ville Merisen kohdalla, kun hän tuli paljastaneeksi puolueessaan vallitsevat vakavat eduskunta-avustajiin kohdituneet häirintä ja ahdistelutapaukset.

Ja tämän johdosta, vaikka nämä kyseiset laittomuudet jotka Merinen toi julki, niin näkyy vasta tulevien Galluppien osalta demareiden prosenteissa niin epäilen, tai olen täysin varma, että ne käppyrät minkä Keskisarja sai aikaan persujen nousuun, niin Merisen paljastamat uutiset tulevat demareiden osalta näyttämään kannatuksessa selvääkin alenemaa.

Joten vielä kerran Teemu ja Ville,-  yx  persu kiittää.

Valmiuslakia valmistellaan

Onko hyvinvointivaltiomme jo siinä tilassa
että valmiuslakia pitää entrata?
Vapiskaa eläkeläiset sillä teidät uhdataan ensimmäisenä?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011773505.html
– Eläkkeen maksua voidaa lykätä jopa kuudella kuukaudella, jos laki tulee voimaan:
Monet eläkeläiset elävät kädestä suuhun pienen eläkkeen varassa,
jos ja kun niin miten ilman eläkettä kuusi kuukautta?
– Valmiuslain uudistamisella Orpon hallitus haluaisi
näin turvata toimintaedellytykset?

Ensin kotikenttä

Onkohan tässä mallia jostakin toisesta valtiosta:
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011772517.html
– Toimilla vaiennetaan kritiikki.
– Ovat olleet Grönlannissa jo vuosikymmenet eivätkä ole edes jälkiään siivonneet.
– Mitä seuraavaksi jos tuleva kaivostoiminta pääsee käyntiin eikä jälkiä siivota?
– Sama Venezuelassa öljyn kanssa?
No meillä pitää olla hiljaa että saamme työtä?

Urheilun tulisi yhdistää, ei erottaa.

Reilun kuukauden kuluttua kisaillaan Italian Milano-Cortiinassa talviolympialaisissa ja kovin suurta mitalisadetta ei niistä Suomeen ole odotettavissa.

Mutta siitä asti, eli vuodesta 2022, kun Venäläiset suljettiin kilpailujen ulkopuolelle johtuen ”erikoisoperaatiosta” Ukrainassa, niin Suomalaisille aukeni paljon paremmat mahdollisuudet taistella mitaleista ja rahapalkinnoista, kun Venäjä, hiihdon toinen suurmaa Norjan ohella puuttui lähtöluettelosta.

Itse en olisi Venäläisurheilijoita sulkenut pois kansainvälisistä kilpailuista, sillä se ei ole rangaistus Putinin valtakoneistolle, mutta se on rangaistus Venäläisille urheilijoille.  Urheilijat Venäjällä ovat ikäänkuin puun ja kuoren välissä, kun vastustaessaan Ukrainan sotaa joutuvat Kremlin koneiston epäsuosioon ja kun annat tukesi Putinille, niin joudut kansanvälisten urheiluorganisaarioiden kieltolistoille.  Eli teet niin tai näin, niin jodut tuomituksi.

Se on selvää, että jos ja kun Venäjä joskus taas pääsee mukaan kansainväliseen urheiluperheeseen, niin heidän urheilullinen tasonsa on tippunut pitkäksi toviksi kansanväliseltä huipulta.   Sillä ei se varmasti ole urheilijoiden motivaatiota ja harjoitteluintoa ainakaan lisännyt, kun tietää että kansanväliseen menestykseen on tie suljettu.

Minä olen sitä mieltä, että ei koskaan, ei nytkään tule urheilijoita syyllistää ja tuomita maidensa valtiojohdon tekemistä poliittisista päätöksistä, olipa ne minkälaisia hyvänsä.

Tiedän kyllä että nykysuomessa ajatukseni saa jyrkän tuomioin, mutta mitä hyötyä on ollut sodan kannalta tuomita Urheilijat, sillä he ovat niin kotimaansa, tässä tapauksessa Venäjän  kuin ulkomaistenkin järjestelmien vankeina.

 

Kohta rytisee Iranissa?

Trump saattaa sittenkin pitää lupauksensa Iranin kansalle. Hänhän sanoi avun olevan tulossa aiemmin ja yllytti mielenosoittajia jatkamaan protestointia. Protestointi taitaa kuitenkin olla nyt tauolla kun kansaa on ammuttu kaduille tuhansittain. Lentotukialus Uss Abraham seilaa kohti Irania, Jordaniassa olevaa USAn tukikohtaa on varustettu ja USAn johtava amiraali Bradley kävi Israelissa. Murhaaja Khamenei on mennyt piiloon bunkkeriinsa kuin Hitler. Perikato lähestyy, toivottavasti.

Meillä media keskittyy vaan kertomaan Grönlannissa ja paheksumaan ”sotimista” mutta Iranin joukkomurhista ei paljon puhuta. Ei kai sovi agendaan. Suomessa asuvat iranilaiset ovat olleet pettyneitä, esimerkiksi Arman Alizad.

Älkää laittako aivojanne narikkaan.

Kotimaassa tulee piakkoin kolme vuotta täyteen oikeistolaista hallituspolitiikkaa, niin lähes siitä asti kun nykyiset neljä puoluetta Säätytalolla pistivät mustaa valkoiselle hallitusohjelman toteuttamiseen, niin siitä asti on oppositiopuolueet vasemmiston ja kepun ja heidän ulkoparlamentaaristen korporaatioidensa kanssa koettanut kaataa hallituksen, laillisin mutta myös laittomin keinoin ja  heidän äänenkannatajansa  Yle, Hesari kuin molemmat iltapäiväläpyskätkin ovat parhaansa tehneet hallituksen saattamiseksi epäsuosioon kansalaisten silmissä.

Ja vaikka Orpon/Purran hallitus on lähtenyt edellisen Rinteen/Marinin hallituksen taloudellis/ moraalitonta ”rahaa on”  sirkusta muuttamaan työn ja yrittämisen yhteiskunnaksi, niin vastarinta on kovaa ja oppositio kiljuu eduskunnassa vain että EI EI ja EI ja ovat kijunnallaan saaneet kansalaisetkin aivopestyksi vastustamaan hyvinvointivaltion puolustamista jota hallitus ohjelmallaan toteuttaa.

Toki, ei tässä yksin Marinen sotkuja selvitellä, vaan niitä vastuunpakoilijoita on ollut kaikki hallitukset viimeiset noin kaksikymmentä vuotta.

Mutta ainakin kun mielipidetiedusteluja seuraa, niin aivopesu on uponnut hyvin otolliseen maaperään, kun nyt huudetaan kansakunnan pelastajaksi niitä samantapaisia tekijöitä, joiden jätöksiä tässä nyt hallitus on pian kolme vuotta lapioinut  hiki hatussa, tavoitteena että hiki tulisi kansalaisille ansioityössä, eikä vain kävelystä Kelan luukulta otto-automaatille.

Mutta kyllä se näkyy aivopesu tekevän tuhoaan myös ulkomaankin suuntaan, sillä Suomessa rukoilee niin valtaapitävät kuin kansalaisetkin tulevien kolmen vuoden kuluvan nopeasti, että kun eivät ole onnistuneet Trumpia tappamaan vaikka onkin yritetty, niin vaaleissa sitten kuitenkin ”saatana” lähtee Valkoisesta talosta kuin telkkä pöntöstä.

Mutta olen varma, että jos ja kun Trump jatkaa työtään saman suuntaisesti kuin ensimmäisenäkin vuotenaan, niin seuraavakin presidentti hänen jälkeensä tulee Republikaaneista, sillä Amerikkalaiset nauravat pankkiin mennessään.

Yhdysvalloissa toimii Trump niin kuin toivoisin Suomenkin päättäjien toimivat, että kotimaan etu aina ensin, sillä kyllä se nyt vain niin on, olipa kansanväliset sopimukset ja doktriinit minkälaiset hyvänsä, niin loppupeleissä kukaan muu ei meitä puolusta kuin me Suomalaiset itse.

Mutta jos kuten nyt näyttää, että Trumpin vastustaminen ja nykyisen hallituksemme vaihtaminen vuoden kuluttua vasemmistolaiseksi, on sama kuin vetäsit itseäsi turpiin.

Norssia ja madetta, madetta ja norssia.

Alkuvuoden kalaherkut pilkkimiehelle, norssi ja made, mutta hei, olemme herkkujen äärellä.

Ylös, ulos ja pilkille!

Harvinaisen hyvä jäätilanne, teräsjää kantaa miehen ja tusinan verran pilkkimiehiä.

Aamulla norssia, illalla madetta, eikä kilohinta ole kummoinen, mutta raittiin ilman myrkytysvaara on aivan ilmeinen.

Vasemmiston kujanjuoksussa maali karkaa.

Eilen taas oli yksi monista vasemmistolaisista toisiaan palkitsevista kokoontumisajoista Venlan merkeissä.

Mutta eipä ollut omaa suosikkiani palkittujen joukossa, sillä Arkadianmäen vasemmisto-opposition joka torstaiset koomikoiden kyyneleet TV.sä ei palkintoraadin sydämmiä sulattanut, mutta eipähän ainakaan tulleet syytetyksi puolueellisuudesta, jossa toveri toverin palkitsee.

Mutta liekkö kurillaan jättäneet Arkadianmäen vasemmistokoomikot ilman Venlaa, sillä he kokevat että  Arkadianmäellä syövät heidän leipäänä, siis toisin sanoen syövät kuormasta.

Ei tarvitse enään kovin pitkään kokottaa, kun vasemmistokoomikot palaavat taas sorvin ääreen tekemään sitä minkä parhaiten osaavat, eli naurattamaan kansaa, toivottavasti eivät  nyt sentään kuoliaaksi naurata.

Itse toivon, että kansalaiset äänestäisivät mahdollisimman vähän näitä koomikoita seuraavissa eduskuntavaaleissa, vain siten koomikoiden kyyneleet saavat jatkon ja olisihan se nyt kansakunnalle melkoista riskinottoa, että vasemmistokoomikot päästettäisiin hallitukseen, joku proti sentään nauramisessakin.

Asiaa  sivuten, niin eilen kun haastateltiin näitä vasemmistokoomikoiden johtohenkilöitä häirintä,-ja ahdistelukohusta johtuen, niin siinä ei hihkuttu ilosta, vaan itkettiin verta kun puhtaat pulmuset osoittautuivatkin rasisteiksi.

Veikattiinko väärää hevosta

Hajota ja hallitse Trump.
– Romuttuuko Nato?
– Pääoperaattori Natossa keventää osuuttaan.
USA riippuvuudelle on tulossa kova hinta.
Pari jäänmurtajakauppaa ei tasaa F35 kauppoja.
Rauhanliike jättää euroopan?
Ulkopolitiikkamme saa 7+ keskiarvon.
Herääkö EU todellisuuteen?
Aiheesta HS Pääkirjoitus tänään.