Kotisivupalvelu loppui noin vain

Kun aikoinaan otin Soneralta ADSL-yhteyden, niin siihen pakettiin kuului yhteyden lisäksi sähköpostipalvelu ja kotisivupalvelu. Sähköpostia en ottanut käyttöön, mutta perustin yksityisen kotisivun. Sinne kirjoittelin vuosien mittaan melkoisen määrän artikkeleita mm. sotahistoriasta.

Kotisivuni on ollut suosittu sillä siellä on laskurin mukaan lähes 1 600 000 vierailua. Olen blogikirjoituksissa ja uutiskommenteissa laittanut linkkejä artikkeleihini – ne tietenkin lopettavat toimintansa.

28.5.2018 minulle tupsahti Telian kirje, jossa ilmoitettiin kotisivuni lakkauttamisesta 30.6.2018 ja ilmoitettiin, että voin siirtää kotisivuni vaikka Domainimaailmaan siihen päivämäärään mennessä. Eipä siinä auttanut muu kuin solmia Domainimaailman kanssa 29.5.2018 sopimus, että kotisivuni siirtyy heidän ”webbihotelliin”. Entinen ”ilmainen” kotisivuni muuttui siten maksulliseksi.

Nyt kotisivuni ovat uudessa osoitteessa: www.jput.fi

Maksullisuuden lisäksi menetin sivuilla näkyvän vierailulaskurin.

Näin se kehitys kehittyy. Grrr…

26 vastausta artikkeliin “Kotisivupalvelu loppui noin vain”

  1. .fi verkkotunnushan sidotaan joko henkilötunnukseen tai Y-tunnukseen. Sinulla on oikeus siihen. Julkinen rekisteri sanoo jput.fi:n omistajan olevan Juhani Putkinen ja hallinnosta vastaa Capnova Oy.

    Jos maksat koko paketista 50 euroa vuodessa, ihan jees. Jos satasen tai yli, jossain on turhan kovat katteet.

    Tarjosin itse ensimmäistä kotisivutilan optiotani vuonna 1997. Se tila ja tunnus ovat yhä käytettävissä.

    1. Minulle tarjottiin sellaista kertamaksuista palvelua, minä hyväksyin tarjouksen tekemällä tilauksen – siten tarjoajan ja minun yritykseni välille syntyi sopimus. Olisi sopimusrikkomus, jos se katkaistaisiin.

  2. Tässähän on toki kahtia jako.

    Viranomaismaksu .fi verkkotunnuksesta on 9 euroa per vuosi (ei alv:n alainen viranomaismaksu). Sitten palvelintila on ihan vapaata yksityistä bisnestä.

  3. Okei, jees eli nämä avatar-kuvat.

    Näissä näkyy nyt Gravatar-palvelun logo. Se tarkoittaa pitkälti:
    – Gravatar-palvelussa on vikaa (tosin ei kovin isoa; koska osa näistä näkyy)
    – Henkilön Gravatar-asetuksissa on vikaa

    Gravatar toimii niin, että se täsmää kuvan sähköpostiosoitteeseesi. Toisin sanoen, se sähköpostiosoite joka sinulle näkyy blogeissa rekisteröitynä täsmätään haluamaasi kuvaan (klikkaa oikeasta reunasta nimeäsi > muokkaa profiilia).

    Oletko kenties vaihtanut sähköpostiosoitetta johonkin? Suositukseni on piipahtaa https://fi.gravatar.com/ osoitteessa tarkistamassa asia.

    1. En käytä gravataria, vaan minun kuvani tulee minun facebook profiilistani – kirjaudun facebookin avulla. Niilosta en tiedä.

      Nytkin se oikea passikuvani katosi ja tuli se gravatarin kuva ihan itsekseen. Yleensä minulle tulee oman kuvani sijaan raamit, missä on ruksi keskellä.

            1. Kirjauduin ulos ja uudellee sisään, nyt olen maastopukuinen…kummaa hommaa

    1. Harri, niin on tarkoitus tehdä, kirjoitin jo noin kaksi tuntia sitten paperille tarvittavan koodipätkän.

      On vaan pirunmoinen homma vaihtaa ziljoonaan tiedostoon se uusi koodi vanhan tilalle.

      Olisi varmaankin joku ryhmäkorvaakomentokin, kuten on DOSissa, mutta täällä nykyisessä ympäristössä en tiedä sellaista – en ole niin viisas. Yhdestä tiedostosta tietysti osaan korvata, mutta kun on ne ziljoona tiedostoa, joista kaikista pitäisi korvata.

  4. On aivan hirveä työ vaihtaa uusi laskuri entisten tilalle.

    Vanhalla paikalla olevia sivuja käytetään vauhdilla edelleen, uusia ei vielä löydä juuri kukaan.

    Grrr…

    Ei tullut Telialle tästä pisteitä. Oikeastaan tuli roppakaupalla miinuspisteitä.

      1. Markkinataloudessa on sentään kilpailua ja valinnan vapautta. Jos jollekin operaattorille tulee tarpeeksi miinuspisteitä, niin on mahdollista vaihtaa operaattoria.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *