Taksiliikenteen mullistus

Nytkin juuri TV ykkösen uutisissa taas kerran uudesta tavasta taksiliikenteessä  uutisoitiin erinomaisen negatiivisesti. Ja näin se on kaikessa mediassa, peljätellään kaikella pahalla mikä uudistuksesta koituu.  Olisin iloinen jos TVssä tai lehdissä olisi yksikin tarina lohdukseni mitä hyvää siitä voisi seurata kun joudun taksikuljetuksiin turvautumaan, uskallanko ylipäänsä enää taksiin mennä.  Onko hallitus nyt jostain ihmeen syystä tehnyt päätöksen mistä ei mitään hyvää voi seurata.

17 vastausta artikkeliin “Taksiliikenteen mullistus”

  1. Niin Myllymatti, se ”Reporadio” haluaa edelleen Suomeen kommunistista diktatuuria, siihen ei sovi kilpailu millään sektorilla. Vain valtiolla pitää olla oikeus omistaa, tuottaa palveluja, työllistää, jne.

    1. Minun mielestä nykyinen YLE:n johtaja on kokoomuslainen Lauri Kivinen. Joten miten helkutissa se Eino S. Repo (koullut 2002) siellä voi vaikuttaa päätöksiin.

  2. Jos kommunistista on se että kun hallituksen taholta yritetään jotakin muutosta siihen miten meillä on ja on aina ollut ja YLE siitä aina negatiivisessa hengessä uutisoi niin on se ainakin demokratian vastaista.

    1. Kommunismi on nimenomaan demokratian vastaista – se on diktatuuria.

      On suorastaan huvittavaa, että kommunistisia diktatuureja kutsuttiin ”kansandemokratioiksi” tai vastaaviksi. Ei siellä kansaa kuunneltu, vaan kansaa joukkomurhattiin säälimättä.

  3. Tällä hetkellä on vaikea sanoa, mitä kaikkea asiassa seuraa.
    Tosiasia on, että muissa maissa on seurauksena ollut sekä järjettömiä hintojen nousuja ja huijauksia että rikollisuutta.
    Valitettavasti en usko, että Suomessakaan haitallisilta lieveilmiöiltä vältyttäisiin edes jotenkuten siedettävissä määrin.
    Myös se, että taksia tilatessa pitäisi päästä kysymään hinta etukäteen ja myös päästä vertailemaan tarjoajia, on mielestäni käytännössä mahdotonta.
    Edelleen on oletettavaa, että kela-palvelut tökkivät, koska vain vähäinen joukko takseja monella alueella on mukana.
    Tilaajaa ei suinkaan lohduta, että taksi tulee sovitulta toimitsijalta, jos se kestää tunnin tai pari, kun olisi jo pitänyt olla jollain sovitulla paikalla.
    Mitenkäs sitten, jos tarjottava taksi on mopoauto, mihin tilaaja ei suostu edes astumaan+ MIten se vaihdetaan autoon?
    Herättää todellakin kysymyksiä enemmän kuin vastauksia mitenkään.

    1. No en minäkään päätä pensaassa pidä, tottakai uudistukseen liitty uhkia, minä purnaan sitä että miksi YLE puhuu vain ja ainoastaan uhkakuvista ja riskeistä, ei sanaakaan siitä mikä voisi mennä parempaan suuntaan

  4. Kohta nähdään kun Pizza taksi tuo pizzojen lisäksi ihmisiä, ”hola” ja taksat on mitä sattuu, sätkä suussa hampaissa ja pitsa toisessa kädessä.

    1. Juu, karvaita kokemuksia on monella suomalaisella siitä Viron toimivuudesta

        1. Juu, saahan asioista tehdä vaikeampaa, kun näköjään näin halutaan.
          Se vain on hieman vaikeaa opetella jonkin toisen maan systeemeitä, jos siellä joskus satunnaisesti käy.
          Vaikka netistä kaikkea löytyykin, se ei tarkoita, että tuollaisenkin asian pystyisi kunnolla oppimaan ilman selkeää opasta.

          1. ”Hola”, pistetäänkö mieto vai tulinen,,,tulinen loppu!! Pistetään mieto,,,,mieto loppu! Otetaan taxi, ”hola”, paljonko maksaa?, ei ummarra,,,minne ajetaan,,,ei ummarra,,,”hola”

  5. Onhan siinä taksilaissa hyviäkin puolia. Auton saa valita mistä tolpalta tahansa, tai sitten vaikka ” lennosta”. Voi valita se mopoauton tai limusiinin, jos niin haluaa. Yli sadan euron matkat pitää sopia etukäteen ja halvempien hinnat näkyy ikkunasta.

    Tilaustaksit onkin sitten oma lukunsa, pitää olla utelias ja kysyä monta asiaa etukäteen. Esimerkiksi se, että mitä maksaa matkalaukut ja muut matkatavarat. Alkaa olla kuten lentokoneissa. No joo.

  6. Eestin puolella (sama järjestelmä kuin tämä Suomen uusi), siellä autot ovat siistejä ja kuten meilläkin, 5-7 hengen autoja. Henkilömäärä vaikuttaa hintaan.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *