Hitaita ovat demarien kiireet

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/sanna-marin-valayttaa-taksamittarien-palauttamista-taksilaki-uusiksi-vasta-2021/1b34e0b9-3749-4248-8c2d-16c19380069c?ref=iltalehti:2c01&utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=almainternal&utm_campaign=kiintea_kauppalehti_ohjausboksi&utm_content=ohjausboksi&_ga=2.240243075.183166205.1562314475-934227480.1562314475

”Sanna Marin väläyttää taksamittarien palauttamista – Taksilaki uusiksi vasta 2021

Ministeri Sanna ­Marin muistuttaa Kauppalehden haastattelussa, että ­taksiuudistuksen ­korjaus vie aikaa. Se pitää valmistella huolella.”

Juu, huolella ja huolella.

Suurinta vikaa ei voida korjata erikseen, vaan pitää hitaasti mussuttaa kaikki mahdollinen.

Samalla tavallahan se ennen vaaleja heti korjattu hoitajamitoitus etenee hitaasti mutustellen.

 

24 vastausta artikkeliin “Hitaita ovat demarien kiireet”

  1. Bernerillä ei mennyt kuin pari päivää ryssiä autokauppa eikä montaa tuntia toimistolla istumista tuhota taksiliikenne.

    Vissiin korjaaminen on rikkomista hitaampaa.

    1. Voi olla niinkin, että viiden puolueen hallituksessa saattaa ”huolellinen lainvalmistelu” olla haasteellisempaa kuin kolmen puolueen hallituksessa.

  2. Ehkä isoin virhe olisiinä, että sinetöintiä vaativaa taksamittaria, edes sitä vadittu. Etelä-naapurillamme taksamittari, taksailmoitus auton oikeanpuoleisessa takalasissa, autossa kuvallinen ”taxikortti” sekä taksikyltti katolla, ovat pakollisia.
    Meillä Berner meni sinne aivan äärilaitaan.

  3. Ei tuo linkki anna lukee ku tilaajille. Oli mikä oli hyvä että taxihomma uusitaan. Aikoo Marin tehdä muutakin Uuden Suomen mukaan…juttu oli kyllä ylen lyhyt.

    =Sanna Marin: ”Mitään VR:n pilkkomista ei tule” – Ministeri jäädyttää myös Bernerin hankeyhtiöt

  4. Mistä lienee tuo Berner kaivettu Sipilän hirmuhallitukseen. Palkkioksi hyväpalkkainen virka ruotsalaisessa pankissa. Pysyköön siellä.

    1. Berner lienee ottanut förskottia etukäteen, joka ei ollut vielä mahdollista ainakaan tähän aikaan. Oli se aika temppu Sipilältä ja se maksaa keskustalle maltaita % muodossa kin.
      Sen verran Marinista että toivotaan kun on ministerinä jotta olis ns.kansanomaisempi perusjuuritasolla.
      Ei tyrmätä siksi että…no,jatkakaa toiset !

  5. Britanniassa yksityistettiin junaliikenne ja olen kuullut, että se meni aika lailla ojaan. Kutakuinkin hyvin olen kyllä itse siellä junalla päässyt liikkumaan. Mutta kaikille ei ole välttämättä istumapaikkoja ja joku lippu ei kelpaakaan toiseen junaan.

  6. Äkkinäinen voisi luulla, että erillisen kalliin taksamittarin voisi korvata jonkinlaisella älypuhelinsovelluksella tai ainakin tablettitietokoneella.

    Ratsiassa poliisi tarkastaisi onko sovellus asianmukaisesti päällä samalla kun puhalluttaisi kuskin.

    1. Tästä on puhuttu ja teoriassa ihan mahdollisuuksien rajoissa – mutta sen pitäisi olla varsin tehokkaasti lukittu ja suojattu järjestelmä. Se on aika vaikea tehdä fiksusti, etenkin jos sen pitäisi toimia eri valmistajien eri mallien puhelimilla. Ei mahdotonta, tietenkään.

      Mutta kun laitat julkisen sektorin sen tekemään, voinemme olla yhtä mieltä että siitä tulee täysi junaturma.

      Ai niin… ja mikäs pakottaa pitämään sen kännykän matkassa…mitäs jos sen jättää välillä hyllylle…

        1. Se tehoaisi kummasti, kun tulisi vaikka puolen vuoden taksiajokielto rikkeestä ja, jos sinä aikana jäisi kiinni, pysyvä kielto.

        2. Tuo nyt on silkkaa hurskastelua. Tallinnassa usein kysyn paikallaolevalta taksilta, paljonko maksaa kyyti ositteeseen xx. Ei ole mittari päällä eikä kuittia kannata kysellä.
          Sama käytäntö Suomessakin, kaverini meinasi myöhästyä lentokoneesta ja kysyi taksilta; paljonko maksaa
          kyyti Helsinki-Vantaan lentoasemalle; vastaus, ilman mittaria xx summa.

  7. Mitähän yksityistämistä se on kun hallitus joutuu jatkuvasti lapioimaan apurahaa nille rautateille jotka ykistyistettiin.

    1. Se on sitä Bernerin yksityistämistä – yksityiset saavat rahat ja kansalaiset maksavat verojen kautta.

  8. Näyttää olevan kaikki helppoa nykyään, kun voi antaa nörttien hoidettavaksi, vaikka eivät olisi edes hajulla, mitä heidän tuotoksillaan pitäisi tehdä!
    Soteajot välitetään nykyisin TuomiLogistiikan kautta ja niitä ei enää ajeta virallisilla, blommatuilla mittareilla, vaan apssilla, joka arpoo, mitä kautta taksin olettavasti pitäisi ajaa, esim. pyöräteitä, tai yksisuuntaista väärään suuntaan, että menee lyhintä tietä. Odotuksesta ja liikenneruuhkissa seisomisista ei makseta! Hinnan saa vasta seuraavan kuukauden alkupäivänä selville ja rahat siitä kolmen viikon kuluttua, vaikka kuljettajan palkka pitää maksaa paljon ennen sitä! Siis rahan tuloon saattaa mennä lähes kaksi kuukautta tapahtuneesta ajosta!? Kaikki kulut kuitenkin pitää maksaa paljon ennen sitä!

    Nyt siis edelleen kaikki kadehtimaan mersuilla ajavia taksikuskeja ja sitä, että he saavat viettää vapaa-aikansa Vehon vapaa-ajan maassa odottelemassa, josko auto olisi saatu kuntoon!

  9. Jo nyt lähes kaikki poliisit on valjastettu tienvarsille keräämään kolehtia valtiolle. Julkinentalous ei kestä yhtään enempää poliisien virkaa, ei ole varaa. Poliisienkin pitää olla vuosilomalla ja joskus sairaslomalla. Ei näillä riitä resurssit seurata jokaista autoa pitkin kyliä.

  10. Putkisen idea kovista sanktioista – jos ne todella ovat taloudellisesti kovia – voisi sinänsä toimia. Mutta toki keksin siitäkin monta tapaa kiertää ja kikkailla. En viitsi lähteä tässä kertomaan mitä ne keinot ovat jotten jakele vinkkejä filunkimiehille (huh, sukupuolittunut termi). Joka tapauksessa, tuo idea on hyvä ja vähentää huijausta, ei estä sitä.

    1. Rikollisia on aina – siitä ei päästä mihinkään. Minun mielestäni kovat rangaistukset kuitenkin vähentävät houkutusta tehdä rikoksia.

      1. Kostot on sitten eri asia kun tuomio ja sellasia ei sivistys valtiossa saa olla terv tepivaari

  11. Se on kyllä totta että sanktiot hidastavat rötöstelyä – oikeanlaiset sanktiot. Vankilaan heittäminen on yhtä tyhjän kanssa talousrikoksissa, sen sijaan massiiviset taloudelliset menetykset ovat kovin tehokkaita. Jos korvauksia ja sakkoja tulee aina vähintään tuplat sen mitä on pimeästi tienannut, alkaa jo vähän miettimään.

    Tarkoitus ei todellakaan ole kostaa vaan estää, ja mikäli rötöksiä tapahtuu niin korvata niiden haitat.

  12. Minä nyt en vaan jaksa pohtia kenenkään talousrikoksia kun ei ole resursseitakaan. Joskus saatan mietiskellä, olisiko tuonkin homman voinut järkevämmin hoitaa; siis kyse omista toimenpiteistäni.

    Yksinkertaisesti en jaksa olla kritisoimassa asioita, joille en tosiasiallisesti yhtään mitään voi.

  13. Berneriapina sotlki kaikkia asiat tahallaan ja kertaheitolla.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *