Berner jää historiaan yhtenä suurimmista munareista

https://www.is.fi/autot/art-2000006639003.html

”Hidasautolaki kumotaan ennen voimaantuloaan – EU-komissio ei antanut poikkeuslupaa”

Jälleen yksi kalliiksi tullut Bernerin munaus

Bernerin komentama ministeriö ei edes selvittänyt etukäteen, onko asia mahdollinen, vaan painoi eteenpäin tukka putkella sokean bisnesideologian nimissä, kuten kaikessa, missä Berner puuhasteli.

 

10 vastausta artikkeliin “Berner jää historiaan yhtenä suurimmista munareista”

  1. Onko muka sitten tällainen mönkijä sen turvallisempi ja viisaampi. Kolmipaikkainen ja silläkin saa ajaa 50- 60km / h. Oikeastaan ihan samat ominaisuudet, kuin siinä kevytautossa, mutta paljonkin turvattomampi.

    https://www.is.fi/autot/art-2000006391112.html

    Ei oikein osu EU;n päätökset kohdalleen, siis ei taaskaan. Haiskahtaa pahalta.

    1. Kyllähän Liikenneministeriö yritti aikanaan saada hyväksyntää EU;ssa sille kevytautolle traktorina, niin sitä olisi saanut ajaa 15 vuotta täyttänyt. Sitä vaan ei hyväksytty, kun olisi pitänyt olla vetokoukku ja joitain muitakin traktorin varusteita.

      Minullakin on traktoriksi rekisteröity mönkijä ja onhan se huomattavasti turvattomampaa, kuin auto vaikka halvempikin. Mönkijä menee jo pelkästään nuriin ja helposti.

      EU;ssa ei ilmeisestikään ole muita, kuin valkokauluksia, joilla ei ole vähäisintäkään kokemusta traktoreista, eikä mönkijöistä. Minä vaan veikkaan, että Suomen llinja aikaa myöten toteutuu.

  2. Tämä idea oli idean fiksu – miksi laittaa teinejä saastuttaviin kuolemankoppeihin kun olisi voitu laittaa heille paljon turvallisempi ja puhtaampi perusauto tehorajauksin.

    Sääli vaan että ensin huudettiin, sitten ei tehty töitä. Tyypillistä Berneriä. Otetaan rahat ja juostaan.

  3. Olihan tämä jo tiedossa aiemmin, ainakin minä olin kuullut että kevytautoja ei Suomeen saada koska EU ei hyväksy. Ihmettelinkin, miten Berner ne sitten aikoo saada. Vastaus oli ettei mitenkään, eukko ei ollut selvittänyt asiaa ja tuhlasi kallista aikaansa joutavaan. EU ei asialle lämpene koska Italian ja Ranskan mopoautojen valmistajat ovat tarpeeksi vahva lobbari. Ruotsi sai aikanaan tähän poikkeuksen mutta se olisi pitänyt neuvotella jo ennen liittymistä EU:hun.

    Muitakin ministereitä on ollut jotka ovat puuhanneet mahdottomia, kuten Henna Virkkunen oipetusministerinä ja oliko kuntamiinisterinäkin. Mutta Berner on ylittämätön tunari taksiuudistuksen takia. Varsinainen ”löytö” Sipilältä, oikea kirsikka kakun päällä viime hallituksessa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *