Mikä oli ministeri ministeri Bernerin tarkoitus taksi muutoksissa

Ei voi sanoa että teko taksi lakiin olisi ollut mistään kohtaa penaalin terävämpiä liian moni asia meni siinä sadalla metsään

Oliko siinä ainuttakaan onnistunutta kohtaa taksi matkaajan matkustamiseen niitä ei heti kyllä löydä

Sillä taksiin menevä asiakas on aina se joka matkan maksaa ja harvoinpa edes kysyy mitä se kustantaa taikka edes purnaa hinnsta

Jo taksin tilaaminen meni pieleen ei voi olla kohtuullista kun puhelu maksaa ja tariffien nousu on sellasta luokkaa ettei sitä voi kukaan hyväksyä

Jos satut saamaan taksin ns tolpalta se ei maksa yhtään mitään sen kun astut autoon ja sanot osoitteesi minne menet

Mutta se puhelu   maksaa kohtuuttomasti eikä se asiaa muuksi muuta mutta on van totuus ettei tuo ministeri ollut ajan tasalla missään muussakaan asiassa

Mutta taksi lakiin pitää saada monia asioita parempaan eikä vaan sanoa että ne olisi hyvin ne kun eivät ole mistään kohtaa hyvin

On siinä hallituksella työsarkaa korjata amatööri ministerin puuhat joista hän ei kanna vastuutaan mistään kohtaa

Hän vaan romutti Suomen taksi lain totaalisesti ja se on totuus eikä se asia muuksi muutu

Mikä lie hänellä ollut tarkoitus vai oliko vaan huonoa ammattitaitoa ministerinä mistä senkään tietää

Täys susi tuo taksilaki kuitenkin on eikä se palvele ketään loppujuoksussa ei edes taksaria seommoro tepivaari Kirjoitti Teuvo Mast

25 vastausta artikkeliin “Mikä oli ministeri ministeri Bernerin tarkoitus taksi muutoksissa”

  1. Juha mielestäni osui oikeaan ja tätä mediassa on käsiteltykin. Money talks.

    Bernerin perheen bisneksistä ja niiden veronkierrosta alkoi tulemaan aika paljon uutista kun media huomasi ettei hän olekaan täydellinen ihminen. Ja sitten se hämärä varainkeruu RKP:lle oli kanssa ihan jotain muuta…

    1. Näyttöä tästä taksiuudistuksen hyödystä omaan pusiin, please !

      En usko juhak:n ja Kyuunkin väitteisin ilman kohdistettua näyttöä. Valeuutinen !

      1. Et sitten lukenut silloin niitä uutisia Bernetin bisneksistä?
        En enää viitsi niitä vastarannankiiskelle kaivella,joten etsi itse.

  2. Ei tule onnistumaan yöpäivystysvelvollisuus, ellei yhteiskunta maksa päivystyksestä!
    Ketään yksityisyrittäjää ei voida velvoittaa siihen korvauksetta!
    Aiemmin taksiyrittäjyyden ollessa rajoitettua, voitiin määrätä päivystyksestä, mutta ei enää!
    Ketään ei voida pakottaa siihen korvauksetta!
    Valittakaa Bernerille!

    1. Veikko ei keski yö n 24,00 vielä ole yötä sinänä ja monet tulee matkoilta eikä bussit enää kulje
      Millä konstilla pääsee kotiin muuta kun kävellen nykyisin matkaa voi olla esim Tampereella n 50 km
      Ja tuo soittamalla taksin saaminen maksaa liian paljon terv tepivaari

  3. Mitä taas tulee tuohon päivystykseen se joka ei siihen suostu voitas taksilupa poistaa kokonaan
    Monasti kun niitä autoja onkin useita
    Ketään ei pakoteta ajaan taksia taikka ajattaa yöt renkillä kuten se on ollut käytännössä terv tepivaari

  4. Berner meni raha ja ideologia edellä. Varsinainen Sipilän ”löytö” koko ministeri. Kevytautolakiakin alkoi puuhata niin kuin ei mitään. Kyllähän se oli tiedossa, että EU sen torppaa, mutta kun oli niin puuhakas, niin luulin jo itsekin, että turhaan tässä on EU:ta pelätty. Ainoa seuraus oli mopoautokaupan jumitus vuodeksi. Taksiuudistus on myös hyvä esimerkki siitä, mitä ideologiset päätökset ilman tosiasioiden selvittämistä voivat saada aikaan. Kilpailutus ja markkinnatalous ovat hyvä renki mutta huono isäntä. Onhan se jo monessa muussakin asiassa nähty. Silti jotkut uskovat yksityistämisen taikavoimaan. Osin tietysti myös ahneuttaan uskoen pääsevänsä siitä hyötymään. Onneksi Soteen sitä ei nyt sotketa.

    Harakka näytti tv:ssa aika neuvottomalta taksilain suhteen. Vanhaan ei palata, eihän se ”edistykselliselle” demarille sovi. Huonoa yritetään siis paikkailla jollain epämääräisillä tavoilla joista Harakka ei osannut ainkaan vielä sanoa mitään.

  5. Parasta olisi palata vanhaan toimivaan eikä jäädä uuteen epämääräisen joka ei toimi terv tepivaari

  6. ”Mikäli asiakkaalle kerrotaan matkan sitova hinta etukäteen, ..” – jaa’a ..

    Miten harvoin taksia käyttävä ihminen tietää mikä on kohtuullinen hinta kyseiselle matkalle.

    Mitä hyvää taksilakiuudistuksella tavoiteltiin? – mitä saatiin?

    Saatiin ainakin paljon uudistukseen tyytymättömiä ihmisiä,,

    Täydellinen takaisin paluu voisi olla paikalaan.

    ***********************************************************************************
    Taksamittarista säädetään liikennepalvelulaissa ja se tarvitaan jatkossa vain, jos matkan hinta perustuu ajan tai matkan mittaamiseen. Mikäli asiakkaalle kerrotaan matkan sitova hinta etukäteen, niin taksissa ei tarvitse olla taksamittaria.

    https://www.aamulehti.fi/uutiset/uusi-taksilaki-muuttaa-paljon-ei-mittaria-ja-hinnasta-voidaan-sopia-etukateen-myos-keltainen-taksimerkki-saa-kadota-200828850

    Uusi taksilaki muuttaa paljon: Ei mittaria, ja hinnasta voidaan sopia etukäteen – Myös keltainen taksimerkki saa kadota

  7. Olis parempi kun autossa olisi taksamittari ja taksi kyltti uusi taksi laki tuo markkinoille vilpillisiä taksi yrityksiä
    Ei taksi matkaaja voi normi hintaa tietää kyllä se onhänelle se jonka taksin kuljettaja sanoo terv tepivaari

  8. Kyllä se täällä maaseudulla näkyy ja tuntuu, jos yöllä pitäisi johonkin mennä niin menemättä jää. Taksimiehet vetävät ”tepselin seinästä” ja nukkuvat rauhassa, kun ei ole pakko päivystää. Jotenkin se päivystys pitäisi järjestää, pystyttiin se ennenkin hoitamaan.

    Viimevuoden puolella tamperelainen taksimies sanoi ettei hän ole ikinä päässyt näin helpolla. Viikonloput on vapaata ja nyt on varaa matkustaa ulkomaille, hän on ollut jo viisi kertaa sinä vuonna ja on nyt menossa uudestaan. Hän kertoi vaimon jo olevan ”lämmittelemässä” paikkoja etukäteen. Sanoi samassa, että koko rutina taksilaista on ihan turhanaikaista nuorempien höpinää.

  9. Perneri oli Sipilän keksintö!
    Otetaan apina puusta ja annetaan sen ”järjestää” kaikki asiat, niin homma toimii!
    Eduskunnassa ei ole vieläkään yhtään edustajaa, joka ymmärtäisi jotain muuta taksiyrittämisestä, kuin, että taksi pitää saada aina heti ja ilmaiseksi!
    Eduskunta on kuulemma kansa pienoiskoossa, siis sairaan tyhmä!
    Urheilukentänhoitajille annetaan valta päättää!?????????? En tiedä, onko siellä niitä monta, mutta ainakin yksi painija.
    Mitää mahdollisuutta ei ole palata ”vanhaan”! Milläs korvaat niille, jotka ovat sijoittaneet ”omat ja varastetut” ”kultakaivokseen”, jos se otetaan heiltä pois!??????

    Taksoista päätettiin ennen eduskunnassa, mutta nyt, ”vapaan yrittäjyyden” aikaan pitäisi voida jokaisen itse päättää, millä hinnalla ajetaan, mutta nyt apinan sijaan Harakka saa päättä, mitä kuuluu ja kuka käskee!

    1. Veikko ei sitä taksia kukaan ilmaiseksi ole vaatimassa muttei myöskään hatusta vedettyjä hintojakaan
      Jotka taksari keksii omasta päästään oikeasta maksusta harva asiakas on tietoisia
      Ja saatavuus pitää olla paremmalla tasolla mitä se nyt on
      Eikä ketään pakoteta taksariksi vaikka se monasti on ainoa kulkupeli millä pääsee vaikkapa pirkkalan lentoasemalta kotiin kun lento tulee yöllä
      Taksamittarit ja kyltit takaisin jos taksari ei suostu luvat pois kaikista autoista terv tepivaari

  10. On aivan selvä asia kun ei Tampereella saa taksia paikalle mitenkä taksi voi toimia maaseudulla ei sitten mitenkään
    Tuntuu olevan tuo klo 24,00 se aika jolloin Tampereella loppuu taksien kulku ja oikeasti silloin vasta sitä täällä tarvittas
    Kun loppuu nyssen kulku monella linjalla vaihtoehtona on kävely ja se taas ei onnistu ihan kaikilta
    Eikä kaikki saa sote taksia
    Luvat vois ottaa sellasilta taksareilta kokonaan pois ja antaa niille jotka palvelisi ihmisiä terv tepivaari

  11. Kiireellä ei saa aikaan kun sutta ja sekundaa josta ministerillä ollut mitään käsitystä terv tepivaari

  12. Se oli sitä ”vatulointia” jota Sipilä muka vältti. Niin kuin moni muukin viime hallituksen touhu, esityksiä tuli ja hups! ei niin voikaan tehdä, vedetään pois. Ja se, mikä meni läpi oli sitten usein tällaista sekundaa. Kummasti vaan unohtuu äkkiä kun jo kaivataan samaa hallituspohjaa takaisin vuoden päästä.

  13. Ehdotus, jonka toteutumismahdollisuudet ovat varin pienet: Ilmainen taksinkäyttö pois kansanedustajilta (korvataan valtion kustantamalla bussikortilla)

  14. Tuskinpa kaipaa kansa sellasta joka vei ihmisiltä toimeen tulon minimiin
    mutta eipä kyllä liian suuria muutoksia ja joista ei sitten ole miksikään uudistukseksi
    Koska ne ovat pelkkää rikkomista sellasille jotka ovat toimivia mutta joidenkin pitää saada aikaan muka hyviä uudistuksia
    Jotka sitten todetaan aivan muuksi kun hyviksi asioiksi
    Tuskinpa tuosta kansanedustajien taksinkäytöstä olisi apua vaikka Tampereella n 02,00 taksin saantiin
    Ne ovat kotona nukkumassa tuntematta mitään vastuuta mistään asiassa joka monelle olis hyvinkin tärkeitä asioita
    Tuo Bernerin taksilaki on sutta ja sekundaa täynnä terv tepivaari

    1. No enpä sanoisi viha teoksi pikemminkin tyhmyys teoksi terv tepivaari

  15. Heräsin meteliin klo 02,35 joka tuli talon ulkoa joku nuoripari tappeli keskellä katua huutamalla toisilleen
    Tämä oli sitten vaan sivu huomautus eikä tähän pidä kommentoida terv tepivaari

Vastaa käyttäjälle teuvomast Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *