Korpisoturin päivitys

Joulu on autoilun aikaa. Nyt kun Etelä-Suomesta alkaa valumaan autoja jonoksi asti kohti Pohjoista-Suomea on ensimmäisiä paikkoja n 300-400 km päässä missä näitä autoja sitten hyytyy, akkuuvikoja, kesänesteitä, ajamattomuutta ja osaamattomuutta.

Näillä meikän hoodeilla hinurit ajelee joka vuosi näitä autoja niin uusia kuin vanhoja pajojen pihoille laittoon, vuokra-autolla se matka sitten jatkuu… jos pakkaset pysyy näissä lukemissa niin on kiva nähdä kuinka ne sähkövatkaimet sitten latailee muutaman sadan ajokilometrin jälkeen ja latauspisteille on varmasti isot jonot…

Tässä ihan asiaa:

Akkuasiantuntija ennustaa ennätyksellisiä vaikeuksia joululiikenteeseen – huomioi varoitusmerkki vaanivasta viasta https://www.is.fi/autot/art-2000008487955.html

4 vastausta artikkeliin “Korpisoturin päivitys”

  1. Kyllä sähkövatkaimella pärjää.
    Ei tarvi kuin varata yksi hotelliyö matkalle ja ottaa pitkät kahvitauot lataamiselle…

  2. Jokin aika taaksepäin ajelin vakiautolla uudenkarhea lappiin ja pakkasta reilu 20 C. niin se auto heitti öljyt koneen päälle onneksi 50 m ennen huoltoasemaa. Vika oli huohotinputki jäätyi. Tehtaan piikkiin laajempi putki. Kone säily ehjänä mutta haisi lopunaikaa öljylle vaikka pestiin. Se oli laatuToyota.
    Kannattaa huomioida ettei kaikkia ole testattu lapin olosuhteissa.
    Uusilla vempaimilla en lähtisi ellei letkassa ole valmiina auttajia.
    Etelään karavaaniletkassa ja yhdeltä puhkes rengas ei varapyörää ei tunkkiakaan ja moottoritiellä. Kaverit autto yksi anto tunkin toinen lähti viemää pyörää paikattavaksi jne.
    Nyt minullakin on auto jossa ei ole varapyörää? Taidan hommata.

  3. Tekniikka & Talous:

    ”Ruotsin autoliitto tylynä Volkswagenin ID-perheen pakkaskestävyydestä – ”Kehotamme olemaan ostamatta”

    Ruotsin autoliitto on voimakkain sanoin tuominnut Volkswagenin uusille ID.-mallisille täyssähköautoille asettamia käyttöehtoja. Erityisesti autoliitto nostaa esiin 30 asteen pakkasrajaan asetetun ehdon.

    Sen mukaan ID.-mallisen ajoneuvon omistajan on käytettävä autoaan ainakin kerran vuorokaudessa, kun pakkanen on pudonnut -30 asteeseen tai sen alle.

    Autoliiton tulkinnan mukaan Volkswagen ei muussa tapauksessa vastaa autoon mahdollisesti tulleista pakkashaitoista. Autoliiton mukaan asiakkaita ei kuitenkaan informoida riittävän tyhjentävästi ajoneuvojen käyttöön liittyvistä ehdoista ja velvoitteista ”

    Miltä kuulostaa…voi lakata toimimasta -30C pakkasessa

    1. Samasta asiasta uutisoi Kauppalehti eilen:

      ”Myytävä kesäoloihin soveltuvana sähköautona” – Ruotsin autoliitto tylyttää Volkswagenin ID-perheen pakkaskestävyyttä

Vastaa käyttäjälle Marko Peruuta vastaus