Kovaa on kisailu autojen rengaissa

Suoraan sanottuna ei ole epä selvää kun Oulusta asti tarjotaan autoon rengaita onko viisasta tilata

kun samaan hintaan saa n kilometrin päästä samoja kumeja

Noin on kuitenkin mulle tullut  s postiini tarjouksia kun miettii hiilijalanjälkeä ei tarvii olla mikään matemaatikko

Kun asia selviää matkaa noissa on muutama sata km erona lähimpään rengas kauppaan  jonne matkaa taitaa olla reilu kilometri

Menee nuot Oulun pojan asiat aika lailla sottaseks hommaks kokonaan  seommoro tepivaari kirjoitti Teuvo Mast

24 vastausta artikkeliin “Kovaa on kisailu autojen rengaissa”

  1. Paikallisesta rengasliikkeestä saan minäkin kaikkein vaivattomammin. Siellä nokialaiset jo odotttavat käyttäjää, tosin nyt tulevana vaihtokautena vaihdan täällä kotona kaikkiin autoihin.

  2. Kun rengastan niin silloin menee myös alle uudet talvikenkät näin on ollut vuosia tapana
    Seraava kevät vauhdan ne kesäkumit itse alle
    Mutteipa tule mieleeni niitä tilailla Oulusta niitä rengaita kun n 1 km päässä on samoja ja yhtä halvalla terv tepivaari

  3. No aina vaan parantaa nyt tuli Raahen rengailta mainos enpä silti lämpene moisiin ja tilaa renkaita toiselta puolen Suomea
    Noita samoja saan tuosta n 1 kilometrin päästä ja samaan hintaan ne saan kaiken lisäksi samana pävänä vanteille laitettuna terv tepivaari

  4. Ja missä toimii tuo kärkkäinen onkin aiva eri juttu eikä nuot näytä kovinkaan halvoilta
    Tuossa naapurissa kun koko kierros + vararenkas merkki gontinetal maksaa mulle vain 290 euroa terv tepivaari

    1. Eli sarja renkaita + vararengas hintaan 290€, jos on 16″ rengas srj niin on edullinen töineen päivineen.

      1. Rengas on kylläkin 14 tuumanen mutta töineen päivineen ne tulee ne tuo jopa auton kotiin jos haluaa niin terv tepivaari

  5. Jos kelvollisen renkaan tuohon hintaan saisin; ostaisin heti.
    Se vaan tahtoo niissä huippurenkaissa, rengastöineen kyllä asettuvan tuonne viiden sadan pintaan, ylikin. Siis rengas 205x50x16, joka on Volvoni rengaskoko.

    1. No on työn alla nyt ja renkaan merkki on gontinetal koko on mulla 14 tuumaa ja 185 leveys

  6. Ostin juuri Fusti autopurkaamosta uudenveroiset täysnastalliset NangKang Ice Activa talvirenkaat ( takuu). Renkaat vaihtavan Euromasterin ja kaveri sanoi, että huippuhyvät.
    Hinta yhteensä 90 € / 4 kpl, Vaihto vanteille ja auton alle 60 €.
    Tällä menolla noilla ajelee 5 vuotta.

    Fusti on mielenkiintoinen paikka. Siellä on kasapäin uusia, kolaroituja ja lunastukseen menneitä Bemareita, Audeja, Mersuja ,Volvoja ja ties mitä.

  7. Olen kyllä sitä mieltä, että ei edes uusi rengas ole viittä vuotta käyttökelpoinen. Joitain renkaita sentään autoni alla kerinnyt olemaan.
    Rengas kovettuu, menettää ominaisuuksiaan jo heti kolmen vuoden jälkeen.
    En ajaisi yli kolmevuotiailla renkailla kovinkaan pitkään.

    1. Minä epäilen, että puolet suomalasista autoista pitää allaan pitkälti yli 3 vuotta vanhoja renkaita ja vielä vanhempia kuin 5 vuotta, Katsastaja ei puutu kuin kulutuspintaan ja nastojen reiluun puuttumiseen. Suositus on max. 10 vuotta.
      Mutta tietenkin he, joilla kilometrejä tulee ja ajavat ammatikseen kriteerin ovat itsellään jo tiukemmat.

  8. No ei ole mulla nyt on uusinnassa kesä kenkät talvikenkät on jo uusittu
    Ja keltä katsastus mies on sanonut nastojen puutteesta
    Eihän ne ole pakollisia vaan talvirenkas pakko on
    Asia on kuitenkin nuot mainostjat toiselta puolen Suomea miksi tilaisin kun lähimpään renkas kauppaan on n kilometri matkaa terv tepivaari

  9. Katsastaja puuttuu siihen, jos on tarkoitukselliset nastarenkaat ja ne eivät enää täytä sitä vaatimusta. En tarkkaan tiedä kriteeriä, mutta Euromasterin asiantuntija kertoi tämän.

  10. Silti ei Suomessa ole nasta pakkoa vaantalvi renkas pakko ja talvi renkaaseen ne nastat laitetaan jos niitä niissä on
    Millä oikeudella he sitten sanoo ettei ole lailliset jos ne poistaa saahan kitka renkaallakin ajella ympäri vuoden terv tepivaari

    1. Kitkarengas on yksistään hyväksytty talvirengas.
      Nastarengas on hyväksytty talvirengas. Mutta ilmeisimmin nastojen häviäminen ilmeisemmin muuttaa renkaan pitoa oleellisesti tai tasapainoa.
      Kysy katsastusmieheltä, minä en sitä sääntöä tunne.

    2. Tällainen sääntö löytyi:

      ”Nastarenkaissa ei saa olla nastojen määrässä yli 25 prosentin heittoa pienimmän ja suurimman nastamäärän välillä.”

      1. Kun ne on poistettu ne ovat lailliset renkaat ja ovat silti talvi kumit nasta pakkoa ei Suomessa ole terv tepivaari

  11. Tuo hommahan perustuu siihen lakipykälään, että kaikissa renkaissa tulee olla sama määrä nastoja.
    Jos nastat poistaa kaikki, rengas on laillinen kunhan kulutuspintaa on riittävästi.

  12. Mutta en minä ala tilaan renkaita Raahesta taikka Oulusta kun kumi liike on n kilometrin päässä asunnostani ne myy sopivaan rahaan renkaita ja saan ne alle n työpäivässä terv tepivaari

  13. Ihan nyt Tepi näin sanoisin, sinuna unohtaisin nuo Kontio OY:n rengasviritelmät, Hankookeista kuin myöskin Nokian renkaista, minulla on kokemusta, niin raskaassa kalustossa kuin henkilöautoissa. Halvallahan ei kyllä hyvää saa.

Vastaa käyttäjälle Heikki Karjalainen Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *