Perjantain puujalkoja

Näin kuluttajana ja huonona vitsinkertojana päätin tehdä lyhyen putken rehellisiä mainoslauseita erinäisille yrityksille ja laitoksille. Koska vaalit ovat lähellä, politiikkaa ei ole mukana. Aloitetaan ajankohtaisella:

VTV – Todistetusti Suomen päättäjäystävällintä valvontaa

Caruna – Virta vie ja monopoli kantaa

Samsung – Palvelut hiilellä, lähettiläät öljyllä

Hesburger – Maailman turkulaisin amerikkalaisseurakunta

Sanoma – Teidän ongelma, meidän ominaisuus

Elisa – Kun etäpalaverisi kaipaa katkosta

Veikkaus – Auta meitä auttamaan vähemmän

Ruohonjuuri – Bakteerimmekin ovat luomua

Tieto – Maailma kaipaa ammattilaisia. Me emme.

Gigantti – Tuote voi olla vanha, mutta hinta on aina uusi

Valio – Juusto on vihreämpää aidan toisella puolen

Acer – Miksi valmistaa kun voi myydä ja miksi suunnitella kun voi brändätä?

Mehiläinen – Hoidamme läheisesi kuin omat verovelvoitteemme

Yle – Emme ehkä ota vastuuta, mutta ainakin puhumme siitä

Sofigate – Konsultointia kansalliskonservatiiveille

Finlayson – Miksi tehdä hyvää kun voi vaan puhua pahaa?

Esperi (sopii Attendoonkin) – Huumattu vanhuus on edullinen vanhuus

Amazon – Valitse orjatyö, valitse arjen säästöt

Lidl – Saattaa sisältää ruoan kaltaisia aromeja

Facebook – Yksityiselämäsi arvokkainta huolenpitoa

Nordea – Rikkaalla ei ole varaa hymyillä

Ikea – Miksi tehdä vaikeita ohjeita, kun vähällä vaivalla niistä saa täysin mahdottomia

Oracle – Tämän mainoslauseen lukeminen on tekijänoikeusrikos

Citycon – Koirasi on tervetullut, mutta jätä omistaja kotiin

Vastaamo – Joukkoistimme mielenterveytesi hoidon

Stockmann – Jos sinulla on varaa tulla tänne, meillä on varaa olla palvelematta sinua

Posti – Ei päämäärä vaan matka

Ja lopuksi vielä kaikkien rakastama:
TE-palvelut – Jotta Burana tekisi kauppansa

Mainittakoon vielä loppuun, että jokaiselle heitolle on olemassa tarina ja tausta. Jos joku näistä ei ole tullut vastaan ja olet utelias, saa kysyä.

2 vastausta artikkeliin “Perjantain puujalkoja”

  1. Jos nuo ovat sinun keksimiä sloganeita, olet väärällä jakkaralla. Sinun pitäisi olla copyna branditoimistossa !

    … muuten kirjautumine pätkii edelleen, Vain kirjautumalla ulos ja sisään jokaista kommenttia varten erikseen, onnistuu fb:n kautta

  2. Kyllä ne omia ovat, olen tottunut heittelemään vähän kepeää metaforiikkaa sekaan.

    Branditoimistot ovat niin ylityöllistettyjä ja alipalkattuja että eipä mahdu moinen kovin korkealle minun ideaalityöpaikan listoilla…

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *