Perjantain puujalkoja

Näin kuluttajana ja huonona vitsinkertojana päätin tehdä lyhyen putken rehellisiä mainoslauseita erinäisille yrityksille ja laitoksille. Koska vaalit ovat lähellä, politiikkaa ei ole mukana. Aloitetaan ajankohtaisella:

VTV – Todistetusti Suomen päättäjäystävällintä valvontaa

Caruna – Virta vie ja monopoli kantaa

Samsung – Palvelut hiilellä, lähettiläät öljyllä

Hesburger – Maailman turkulaisin amerikkalaisseurakunta

Sanoma – Teidän ongelma, meidän ominaisuus

Elisa – Kun etäpalaverisi kaipaa katkosta

Veikkaus – Auta meitä auttamaan vähemmän

Ruohonjuuri – Bakteerimmekin ovat luomua

Tieto – Maailma kaipaa ammattilaisia. Me emme.

Gigantti – Tuote voi olla vanha, mutta hinta on aina uusi

Valio – Juusto on vihreämpää aidan toisella puolen

Acer – Miksi valmistaa kun voi myydä ja miksi suunnitella kun voi brändätä?

Mehiläinen – Hoidamme läheisesi kuin omat verovelvoitteemme

Yle – Emme ehkä ota vastuuta, mutta ainakin puhumme siitä

Sofigate – Konsultointia kansalliskonservatiiveille

Finlayson – Miksi tehdä hyvää kun voi vaan puhua pahaa?

Esperi (sopii Attendoonkin) – Huumattu vanhuus on edullinen vanhuus

Amazon – Valitse orjatyö, valitse arjen säästöt

Lidl – Saattaa sisältää ruoan kaltaisia aromeja

Facebook – Yksityiselämäsi arvokkainta huolenpitoa

Nordea – Rikkaalla ei ole varaa hymyillä

Ikea – Miksi tehdä vaikeita ohjeita, kun vähällä vaivalla niistä saa täysin mahdottomia

Oracle – Tämän mainoslauseen lukeminen on tekijänoikeusrikos

Citycon – Koirasi on tervetullut, mutta jätä omistaja kotiin

Vastaamo – Joukkoistimme mielenterveytesi hoidon

Stockmann – Jos sinulla on varaa tulla tänne, meillä on varaa olla palvelematta sinua

Posti – Ei päämäärä vaan matka

Ja lopuksi vielä kaikkien rakastama:
TE-palvelut – Jotta Burana tekisi kauppansa

Mainittakoon vielä loppuun, että jokaiselle heitolle on olemassa tarina ja tausta. Jos joku näistä ei ole tullut vastaan ja olet utelias, saa kysyä.

2 vastausta artikkeliin “Perjantain puujalkoja”

  1. Jos nuo ovat sinun keksimiä sloganeita, olet väärällä jakkaralla. Sinun pitäisi olla copyna branditoimistossa !

    … muuten kirjautumine pätkii edelleen, Vain kirjautumalla ulos ja sisään jokaista kommenttia varten erikseen, onnistuu fb:n kautta

  2. Kyllä ne omia ovat, olen tottunut heittelemään vähän kepeää metaforiikkaa sekaan.

    Branditoimistot ovat niin ylityöllistettyjä ja alipalkattuja että eipä mahdu moinen kovin korkealle minun ideaalityöpaikan listoilla…

Kommentoi