5-7 km

Tuon mittaisia kävelylenkkejä olen tehnyt lähes päivittäin ja olen vaihdellut kävelyreittejä. Elopaino on vaihdellut 103-105 kilon tienoilla kun aamuisin käyn digivaa,alla. Vaikka olen sairaseläkkeellä niin jotain ruumiillista työtä kaipaisin arkeen, josta tienaisin hiukan ruokarahaa.

7 vastausta artikkeliin “5-7 km”

  1. Tuo on itselläkin sopiva lenkin pituus tämän hermovaurion aikana. Kävely helpottaa oloa, mutta se pitää tehdä aika hitaasti ja rajallisesti.

    Pari vuotta sitten kävelin 30-50 kilsan lenkkejä. Ehkä taas joku päivä.

    Keksisin kyllä tuhat ja yksi hommaa tehtäväksi rahaa vasten, mutta eivät vaan ole tässä ihan naapurissa…

    1. Yli 30 km kävelylenkit on kunnioitettava saavutus. Itse en pystyisi.

  2. Omat kävelyni koiran kanssa 4 – 8 km. Tällaiset matkat menevät ihan mukavasti, koira kohta 11 vuotta, jaksaa hyvin mutta arvelen ettei olisi hyväksi sille pidemmät kävelyt.
    Olen tässä vähän haaveillut Salamajärvelle Vaatimen kierrokselle, olisi 18 km eli arveluni mukaan ylärajoilla mihin jaksaisi.

    1. Ei matka tapa, vaan vauhti – sanoo vanha sananlasku.

      Kun pitää joka tunti kunnon tauon, niin jaksaa ”mutkaista tietä näkymättömiin”.

      Ensin 10-15 min tauko, jossa vaihtaa kuivat sukat, sekä nauttii vettä – jos hikoilee runsaasti, niin myös vaikkapa suolapähkinöitä. Taas eteenpäin ja tauko – sama rutiini, ellei tarvitse jatkaa pidemmälle. Jos tarvitsee jatkaa niin voi syödä hieman tukevammin suolaista niiden suolapähkinöiden sijaan (vaikkapa lihapullia) – juoma ehdoton.

      Sukkien vaihto on tärkeää – kun on jalat kunnossa, niin sissi jatkaa, jatkaa ja jatkaa.

  3. Hyviä lenkkejä, kunhan vauhti on reipasta. Aerobinen liikunta kohottaa kuntoa ja polttaa rasvaa. Tosin ruokavalion vaikutus on yli 90 prosenttia jos tarkoituksena on pudottaa painoa. Poikkeuksena on pitkän matkan juoksu jossa kaloreita palaa niin paljon ettei niitä ehdi korvata. Lisäksi kannattaa ottaa lihaskuntoharjoittelua. Liikkuminen myös vähentää stressiä ja kohottaa mielialaa joka on minusta yksi tärkeimpiä syitä harrastaa liikuntaa.

  4. Olen harrastanut yöuintia. Nytkin voisin lähteä, mutta jätänpä ehkä väliin.

  5. Minäkin jumitin kotona koko päivän tänään, mutta sekin on välillä ihan okei, kun löytyi älyllistä ihmeteltävää… Aivotkin kuluttavat energiaa. Timolle tsemppiä toivon, vaikkei tunneta.
    (Soitan itelleni tämmöisiä biisejä kun oon ollut huono ja paska: https://youtu.be/Z5fwt_xm07I / Anis Kiitu – Kaunis)

Kommentoi