Sähköautojen valehdellut toimintamatkat

On enemmän sääntö kuin poikkeus että sähköauton valmistajat liioittelevat autojensa toimintamatkaa. Todellisessa ajossa varsinkin kun kyydissä on muitakin kuin kuski ajomatkat ovat järjestään todella lyhyet ja lataus hidasta. Sekä latauspaikkojen puutteessa on ajoreitti tehtävä mm pidemmäksi kuin polttomoottori autolla ajettaessa, jos niitä latausasemia ei perinteisen reitin varrella ole joko tarpeeksi tai ollenkaan. Edelleen ihmettelen tätä sähköauto maniaa.

Pieni lämpötilan ero tiputtaa jo huomattavasti sähköauton toimintamatkaa ja näin sen todellista käyttöä…

Jos katsotte vaihtoautoina olevia sähköautoja niin niiden määrä on olematon ja hinta järkyttävän kova. Edelleen ihmettelen kuinka tämän asian kanssa on hirmu kiire kun infraa ei olla rakennettu näille tarpeeksi ja se pakottaisi ostajat lähes joka kerta velan ottoon…🤔 Tai yksityisleasing sopimukseen jolloin ajat maksat, et omista ja palautat ja teet uuden sopimuksen ja kyllä paljon ajavalle se kuukausierä on todella kova…

Varmasti ovat kivoja kaupunkikippoja…

”Esimerkiksi Teslan Model 3:n Long Range-version toimintamatka putosi peräti 38,8 prosentilla kun lämpötila oli laskenut 7 pakkasasteeseen. Yhdellä latauksella taitettu matka kutistui 273 kilometriin.

Tesla puolestaan on ilmoittanut Etelä-Koreassa myymälleen Long Range-mallille 446 kilometrin toimintamatkan yhdellä latauksella, Korea Economic Daily kertoo.” (MTV)

 

7 vastausta artikkeliin “Sähköautojen valehdellut toimintamatkat”

    1. Toimisi ihan varmasti, eikä maksa paljoa. Startataan käyntiin, kun latausmittari näyttää enää 100 km. Olisi muuten aika hauskaa, kun Teslasta alkaa kuulumaan putputus.

  1. Rehellisyyden nimissä, valehdellaan bensa-autojenkin kulutuksia. Täydellä bensa/dieseltankilla pääsee paljon lyhyemmän matkaa kuin luvataan. Kuten myös täydellä akulla.

  2. Juuri näin on ollut koko autoilun historian ei bensa kilometrejäkään aina kerrota rehellisesti
    Sama jatkuu sähkö autojenkin aikana lämpöisissä olosuhteissa ne voi jopa pitääkin terv tepivaari

    1. On siinä vissi ero jos bensa-auton kulutus nousee niin että ennen pääsi vaikka 700 km ja nyt samalla määrällä 400 km …😅😅😅

  3. Bensa/diesel-autolla olen kokeillut eri ajotapoja niin kyllä kulutuslukema vaihtelee se on myös siinä kaasujalassa. Aika vähällä bensalla meni Sitikka 2CV, mutta siinä ei ollut mitään ylimääräisiä härpäkkeitä ilmasvastuskin jäi pieneksi kun vauti oli se 50 kmh.
    – Nykyautoista pikkudiesel maltillisella ajotavalla on kaikkein taloudellisin eikä saastuta nimeksikään – Älytön verotus pilaa.

    1. Pitää olla jo aika Fakiiri jos pystyy normaaliajossa nostamaan bensan kulutusta autossaan niin että sillä pääsee esimerkkinä kirjoittaman matkan verran ja sitten noin paljon vähemmän. Kyllä kaasujalka ei niin paljon heitä kenelläkään, eikä talvi voisi mokomaa kulutusta nostaa. Tai sitten on sellainen roosberi että ajelee välillä 200 km lasissa jotta kulutus nousee….silloinkaan ei noin paljon

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *