Vähän kevennystä; Cirtoen ID-pallas liikkuu kun kissa

Maailman edistyksellisin auto- jos vaikka ostaisi – olisi yksi kaupan Suomessa.

Punaiset samettipenkit, ei kardaanitunnelia, rattivaihde automaatilla, yksipuolainen kokoon painuva ratti, hevosia 91 kpl.

Painejarrut kuin salama. Ilmanestejousitus. Turvallisuus aktiivista ja passiivista, nokassa varapyörä, pitkittäinen moottori taittuu alle kolarissa. Kääntyvät ajovalot kurvissa. Hirvi lentää kiilamaisuuden vuoksi yli.

Edessä leveämpi raideväli kun takana, pyssy tiellä kuin liima, vaikka toinen puoli olisi jäällä toinen soralla.

Pyörä yhdellä pultilla kiinni. Renkaan vaihto: takalokasuojan yksi pultti irti ja lokasuoja lähtee pois. Maavara ylös maksimiin ja omat pukit alle. Maavara alas, niin auton perä on ilmassa tai kokoaan.

Kolariosat voidaan itse vaihtaa koska ne ovat pultilla irrotettavia.

 

Kuvassa voi olla auto

https://www.nettiauto.com/citroen/id/13252589  — ei ole sama, mutta hintaa on..

… tai jos sittenkin tämä—

Kuvassa voi olla 2 henkilöä, auto ja teksti

10 vastausta artikkeliin “Vähän kevennystä; Cirtoen ID-pallas liikkuu kun kissa”

  1. Kun on muutamaa remontoinut noista isoista kissoista tietää mitenkä hankalaa se on todellisuudessa

    Muutoinhan se sitten on ajoominaisuudesta jos nyt sanonkin toiseksi paras kun parasta ei vielä ole keksitty terv tepivaari

    1. Onhan siinä remontoitavaa, jos ei alunperin ole huolehtinut esim. ruostesuojausta.
      Itse remontit ovat normaaleja. Moottorinkin sylinterit ovat vaihdettavia putkitettuja, jos sitten 500 000 km:n jälkeen täytyy remontoida.
      Pellit ositettu irroitettaviksi palasiksi.
      Nestekaasujousitus homma on erikoinen.

      1. Ei ollut ruoste vaurioita mutta kahdessa jousitus onkelmia parista koneen huolto parista kokonaan ja parista puoliksi
        Ja varsinkin tuo jousi puoli on suuri haaste en suosi itse sille tekeen yhtään mitään
        Koska ei taida monellakaan taidot riittää terv tepivaari

  2. Ei ole ranskikset koskaan osanneet autoa tehdä!
    Kokemusta sitikasta ja pösöstä.
    Pösö 5008 oli taksissa vajaan kolme vuotta, jona aikana vaihdettiin kolme moottoria, onneksi meni takuuseen.
    Pitkä takuu olikin suurin syy em. kotteron ostamiseen.
    Vastaavia pösöjä oli paljon takseissa, mutta enää tuskin yhtään em. kokemuksien tähden.

    1. Minulla on ollut useita erilaisia Citikoita. Uusissa on kerran ollut 1 vika; laturin kannatinrauta katkesi kuoppaiasella maalaistiellä.
      Muuten normaaleilla huolloilla on selvitty. Parhaita ajaa. Moottorien kestävyys amerikkalaisten tasoa.
      Ainoa Peugeot oli 404, upea, jolla pörräsin mm. riemukaarta ympäri Pariisissa. Pellit ainoa ongelma.

      1. Hyvin uskottava kertomus!

        Tommostahan se on, ellei mistään muusta tiedä!
        Kaurapuurokin on hyvää, jopa parasta, ellei ole maistanut herkkuja!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *