Päätöksiä tehdessä olisi hyvä katsoa historian lehtiä.
Väinö Voionmaa oli henkilö joka osasi neuvotella.
Tarton rauha 1920 on hyvä esimerkki että neuvottelu on parempi
vaihtoehto kuin sota, jossa neuvottelussa Voionmaan osuus
oli hyvin merkityksellinen silloisen rajan saavuttamisessa
ja ilman sotaa.
Myöhemmin ajauduttiin Natsien kanssa sotaan jonka seuraukset
tiedetään. Voionmaan vastusti liittoutumista Natsien kanssa.
Natsiyhteissota johti vain pahimpaan.
Nyt ollaan liittouduttu jälleen ja saatu aikaan
vihollisuudet – olisko pitänyt katsoa historian lehdiltä
mihin asetelma saattaa johtaa…

Neuvottelun kannalle on lähtenyt ex pres Niinistö ja pres Stubb.
Nyt ollaan tilanteessa kenestä koko EUn yhteinen neuvottelija?
Voionmaata ei enää ole eikä taida olla Ylöjärvellä Voionmaan opistoakaan?