Jätä lukematta, jos haluat säästyä vitutukselta.

Kun katsotaan poliittisten puolueidemme saamia prosentteja eduskuntavaaleissa, niin  tämänhetkinen kolmen kärki, eli kokoomus, perussuomalaiset ja demarit tulevat ensikeväänäkin olemaan ne puolueet, jotka voiton, häpee hopeen  ja vitutuspronssin keskenään ratkaisevat.

Kepu taas ei koskaan enään tule nousemaan kärkikolmikkoon, sillä siellä missä asuu valtaosa väestöstämme, eli suurissa eteläsuomen kaupungeissa Helsingissä, Espoossa, Tampereella, Vantaalla, Turussa jne, niin kepulla on häviävän pienet kannatusprosentit ( 3-4% ) ja vaikka kepu johtaa valtaosaa kunnistamme, joissain  jopa yksinkertaisella enemmistöllä, niin muutaman tuhannen asukkaan omaavista kunnista tai muutaman kymmenentuhannen asukkaan pikkukaupungeista ei tulla Arkadianmäelle kepuherrain huonetta rakentamaan.

Mutta niin kokoomus, perussuomalaiset kuin demaritkin keräävät äänipottinsa kaupunkien tehtaiden varjojen, leipäjonojen  ja asfalttiviidakoiden  lisäksi myös sorateiden varsien niemistä, notkoista kuin saarelmistakin sekä viimeisten pitkospuiden päästä.

Näin tulee olemaan jatkossakin ja kepukin voi keskittyä lähinnä muistelemaan vain loistavaa menneisyyttään ja ainakin eduskuntavaalien osalta joutuvat yhä voimakkammin jatkossakin painamaan vain leukaa kohti rintaa matkallaan kohti uusia pettymyksiä.

Toinen puolue kepun ohella on vihreät, joiden eduskuntavaalien prosentit tulevat olemaan jatkossakin kuten kepunkin siinä 10% haminoissa tai sen alle pysyvästi sillä erotuksella että vihreät keräävät prosenttinsa kaupungeista, kun kepu taas saa kannatuksensa pääosiltaan jatkossakin ikääntyvän maaseutuväestön ”perunkirjoituksista”.

Jos nyt ajatellaan ensikevään vaaleja, niin uskon vakaasti siihen, että vasemmistoa kannattavat tulevat varmasti keskittämään äänensä sille puolueelle, eli demareille, joilla vain ja ainostaan on pääministeriksi mahdollisuus.  Sillä niin vasemmistoliiton kuin vihreidenkin äänestäjät tietävät, että vain demareiden voitto takaa heille edes mahdollisiiden vaihtaa oppositon penkit ministeriaitioon.  Ja koska kokoomuskin tarvitsee voittoon tarvittaviin nykyisiin Galluprosentteihinsa lisäystä, niin uskon kepuakin aikaisemmin äänestäneiden siirtyvän kokoomusta äänestämään, sillä demareiden vaalivoitto tietäisi sinipunan syntymistä ja kepulle jatkoa oppositiossa.

No entäs sitten se puolue joka tällä hetkellä on eduskunnan toiseksi suurin puolue, eli perussuomalaiset, mistäs heille sitten tulee tarvittavat prosentit pääministeriyteen.  Ne eivät varmasti tule sen paremmin kokoomusta kuin demareitakaan aikaisemmin äänestäneistä, kepusta jonkin verran.  Ne voittoon tarvittavat  lisäprosentin perussuomalaisille tulevat maamme ”suurimmasta puolueesta”, eli nukkuvista, siellä on paljon sellaista reserviä,  jotka lähtevät vasta sitten vaaliuurnille kun on vaarassa isänmaa ja sitä se nyt kyllä on, kun koti, uskonto ja isänmaa on muiden puolueiden toimesta julistettu vihapuheeksi.

Kokoomuskin aikaisemmin oli mainittuja arvojamme puolustamassa, mutta nykyiset nuoret, naiset ensisijassa  imevät arvonsa illuusioista ja elävät päät pilvissä ( pilvessä )  ja jalat tukevasti ilmassa kuten vihervasemmisto opettaa.

Ei perussuomalaisten voittaakseen eduskuntavaalit tarvitse olla  suurin kaupungeissa kuin maaseudullakaan, kunhan keräävät prosentteja tasaisesti ympäri maan.  Mutta selvästi suurin perussuomalaisten tulee olla silloin niiden keskuudessa, jotka nukkumisen ja katsomosta huutelemisen sijaan  lähtevät  äänestämään perussuomalaisia.

Uskon että nykyiset kolme suurinta tulevat oilemaan suuria myös kevään vaalien jälkeen ja prosentit liikkuvat akselilla tuossa + –  0  20%

Tokihan sitä pidetään tällä hetkellä utopiana, että perussuomalaiset nousisivat nykyisestä n.14%  Gallupkannatuksesta vaaleissa voittajaksi, mutta he ovat tehneet sen aikaisemminkin näistä samansuuntaisista prosenteista noustessaan, joten siltäosin uskon historian toistavan itseään.

Minä pidän näitä nykyisiä Gallup-prosentteja perussuomalaisten osalta  hyvinä siihen nähden, kun he ovat ministereineen joutuneet opposition ja median syyllistämäksi sellaista virheellisistä poliittisista päätöksistä, johon he eivät itse ole olleet osallisena.  Toki hallituksessa ollaan tehty tässä velkakurimuksessa tarvittavia päätöksiä, jossa kaikki osapuolet ja sektorit ovat olleet sopeutusten kohteena, mutta näkeehän se jo sokeempikin Reetta, että Riikka on joutunut yksin opposition ja median hyeenalaumojen kohteeksi.

Ei voittoa kuten asiaa epäilin

Kuudes sija euroviisuissa ei ole lainkaan huono varsinkin kun esitys oli toiselta osapuolelta kehno

Mutta ei ollut kyllä tuo kappalekkaan hyvä

Mutta kuudes sija sillä tuli eikä se ole lainkaan huono vaan ollaan ennenkin tuo sija saatu siitä tosin on paljon aikaa seommoro tepivaari kirjoitti Teuvo Mast

Persut eivät kumarra muiden kun Taivaan Isän ja Suomineidon edessä.

No,  juttusarjani jatkuu, ei persujen vaalien jälkeisestä pääministeriydestä vaan siitä , että millä se saavutetaan.

Persut saavuttavat ykköspaikan vaaleissa, puhumalla siitä mistä muut haluavat ja ovat aina halunneet vaijeta.

Kun katsotaan esim. Englantiin, Ranskaan ja Saksaan, niin sielläkin vaalit ollaan voitettu maahanmuuton teemmoilla ja hyvä esimerkki löytyy ihan meidän länsinaapuristamme, jossa Ruotsidemokraatit ovat maahanmuuton ongelmat nostaneet politiikan keskiöön ja nyt he ovatkin oikeistohallituksen koossapitävä voima.

Mutta nämä mainitsemani maat ovat esimerkki siitä, että edes vaalivoitolla ei kyetä enään paikkaamaan niitä virheitä mitä ollaan tehty massamaahanmuuton osalta.  Siksipä onkin ensiarvoisen tärkeää Suomelle, että kansalaiset kykenisivät vaaleissa osoittamaan rohkeutta ja voittamaan persupelkonsa, sillä persut ovat kuitenkin ainoa puolue Suomessa, jolla on vielä kykyä ja uskallusta estää meidänkin ajautumisen edellämainitsemieni maiden tielle ”rikkauksineen”.

Kun katsotaan niitä alueita Suomessa, jossa maahanmuuttajia ja maahanmuuttotaustaisia alkaa olemaan jo lähes puolet väestöstä, niin heidän yliedustus rikostilastoissa on liki 80% luokkaa ja Kela on heille kuin pankki, joka ei vaadi vakuuksia, sillä ei se hullu ole joka pyytää, vaan se on hullu ( Suomi ) joka antaa.

Kansalaiset jotka asuvat ruuhkasuomen ulkopuolella, haja-asutusalueilla ja sorateiden varsilla niin näkyvät ajattelevan, että ei se maahanmuutto ole heille ongelma, me elämme täällä omaa elämäämme…….mutta……

…mutta, eivätkä he ymmärrä, että hekin ovat samoin kuin kaikki muutkin Suomalaiset niitä, jotka tämän lystin maksaa omasta pussistaan ja yhä suurempi joukko myös terveysturvallisuutensa vaarantaen.

Se kyllä tiedetään minkä nimen persut saavat ja ovat saaneet kuin ovat maahanmuuton ongelmat nostaneet esille, ( rasisti, ihmisvihamielinen, natsi ja koko kattaus ) kun muut puolueet yhä vaan jaksavat sitä hokea rikkautena ja vastauksena esim. maamme alhaiseen syntyvyyteen.

Mutta se on taivahan tosi, että syntyvyyttä kun lähdetään ulkoistamaan, niin samalla voimme sitten sanoa hyvästit maamme kristillis/kulttuuris/uskonnollis/kielelliselle perinteellemme, jonka varaan hyvinvointivaltiomme on vuosisatoja rakentunut.

Ainoa maahanmuutto joka olisi hyväksyttävissä on työperäinen maahanmuutto sellaisilla osaajilla, jotka eivät ole sosiaalihuollon ja oikeusvaltion rasitteena joka portaalla.

Suomessa nämä kaikenlaiseen maahanmuuttoon myönteisesti suhtautuvat muut puolueet kuin persut hokevat vain aina, että kansanväliset ihmisoikeus-sopimukset velvoittavat ja että meidän omat lait ja asetukset ovat niille alisteiset, HEVON PASKAT sanon minä.

Täällä on  paljon niitä, jotka  kotoutumisen sijasta tulisi kotiuttaa sinne mistä ovat tulleetkin ja kaikki muut kuin persut haluavat tätä vain lisätä ja vaativat valtaan päästyään kantaväestön olevan alisteisessa asemassa näiden rikkauksien edessä.

Jos nyt joku tässä maassa on rasisti, niin kyllä ne löytyvät aivan muualta kuin persuista.  Ne löytyvät ja toimivat niissä puolueissa ja heidän haara,-ja turvallisen tilan konttoreissaan, jotka sanovat Suomen ja Suomalaisten ensisijaisuuden olevan rasismia.

Ne tahot jotka haluavat maahamme vuositasolla kymmenin tuhansin yhä uusia elätettäviä, niin luulisi nyt kansalaisten edes vaalikopissa uskaltaa punaisen viivan asemasta antaa äänensä  sinivalkoiselle Suomelle.

 

 

Nyt Trump kannattaa kommunismia, virallinen kuva, olisi edes vitsi, vaan ei ole.

Kun menee valokuvaan jossa on takana Kiinan ja Neuvostoliiton liput, kaikki hohkaa punaisena ja käsi pystyssä kuvaajille näytät kenenkä leipää syöt jos siitä tarpeeksi maksetaan. Eli tämä Trumpin kaupparyhmä Kiinassa, hakivat suuria kauppoja. Hyvin Kiina käyttää tätä omassa propagandassaan. Kuva on sitten aito, löytyy eri lähteistä, tässä yksi:

Kuva

https://x.com/drhossamsamy65/status/2055228857473499208?s=20

Tässä vielä alkuperäinen ilman noita tekstejä:

Kuva

https://x.com/P_Kallioniemi/status/2055210330834227369?s=20

 

Odotankin innolla kun tänä vuonna Kommunistisen Kiinan johtaja Xi tulee vastavierailulle Valkoiseen Taloon jotta kuinka hyvin toveri Trump on nyt sitten paraatiin sijoittanut mukaan punalippuja, varmaan runsaasti jos sai nyt jotain kauppoja tehtyä, tälle kun raha menee kaiken ohi.

Presidentille jääköön jälkiruoka, pääministerille kuuluu koko kattaus.

Jatkan eilen aloittamaani blogisrajaa siitä, että miltä näyttää ja mikä muuttuu, kun Orpo vaihtuu Purraan.

Kysymys on siitä, kun nämä kaksi puolueensa puheenjohtajaa vaihtavat keskenään paikkaa seuraavassa hallituksessa.

Jos lähdetään liikkeelle Orposta, niin uskoakseni hän pitää kukkaron nyörit varmasti yhtä kireällä kuin piti  Purrakin ja kaikki sellainen toiminta, joka ei ole valtion ensisijainen tehtävä, niin joudutaan tässä velkakurimuksessa heittämään suomipaatista yli laidan.  Mutta siinä mielessä Orpo pääsee paljon paremmista asemista valtion salkunhoitajaksi kun Purra aloittaessaan, sillä talous on lähtenyt nyt jo vuosi ennen eduskuntavaaleja virkoamaan koomastaan ja pian suomineito pääsee irti myös hengityskoneestaan, kun ne uudistukset jotka nykyinen hallitus on tehnyt, niin tulee lähes kahdenkymmen vuoden nollakasvun vuotta muuttamaan reilusti plus merkkiseksi.  Joten ei se hirveästi muutu maamme talouden hoito, vaikka rahakirstun vahti vaihtuu Purrasta Orpoon

No mikä sitten muuttuu, kun suomilaivan ruoriin asettuu Riikka Purra ?

Jos lähdetään ulkopolitiikkaa tarkastelemaan, niin se  muuttuu nykyisestä siltäosin, että  presidentti johtaa muutetaankin käytännössä muotoon että hallitus johtaa  ulkopolitiikkaa…..yhteistoiminnassa presidentin kanssa.  Tämä pieni muutos on pakon sanelema, sillä Stubb on jo nyt saanut kaikki suututettua lausunnoillaan ja jotta ei hän ihan kaikkiin suuntiin siltoja olisi jatkossa polttelemassa, niin siksi ulkopolitiikkaa johtaa eduskunnan valitsema pääministeri.

Kuten kaikki ovat varmasti huomanneet, että Orpo on jäänyt jopa EU.n suuntaa ikäänkuin lehdelle soittelemaan, kun Stubb on lennellyt kukasta kukkaan imemässä mettä omaa egoaan ruokkiessaan.  Värisuora on ehkä hyvä sököringissä, mutta ulkopolitiikassa se on vaarallista, joten Riikka Purra kyllä asettaa presidentin lautasen pöydän sijasta tiskikoneeseen ja presidentti voi suunnata matkustelunsa sellaisiin maihin, joissa  hänet otetaan vastaan pienen maan seremoniajohtajana, ei koko maailmaa hallinnoivana tuomarina ja lääkärinä.

Minä uskon, että perustuslakiin kirjoitetut presidentille kuuluvat valtaoikeudet olisi muutettavissa siihen muotoon mitä edellä kirjoitin, olipa maassamme sitten minkä värinen tai makuinen valtioneuvosto hyvänsä. Presidentille jääköön peruskiven muuraukset ja harjannostajaisten nauhojen leikkuut, sekä tietysti urheilukilpailujen suojelut sekä kilpailijana että katsomossa.

Jos nyt joku perustelee minulle presidentin ensisijaisuutta ulkopolitiikan johtajana uskottavasti, niin voin ehkä vähän lieventää lausuntoani, mutta sellaista ei ole, vaikka hän muuten ehkä onkin sliipatuin ja ulkokultaisin osallistuja  johtajien kokoontumisajoissa

Minusta se, miten Stubb toimii lausunnoissaan  esim. venäjän suuntaan ei ole viisasta, rohkeudesta puhumattakaan.  Minusta se olisi rohkeutta, että hän toimisi venäjän raakalaismaisuudesta huolimatta siten, että pitäisi kaikesta huolimatta keskusteluyhteyden viholliseen, sillä jos ja kun joskus rauha saadaan aikaiseksi, niin paljon helpompi olisi silloin lähteä luottamusta rakentamaan maidemme välille.  Ei meidän tule venäjää rakastaa, mutta ei se vihakaan ruoki muuta kuin uutta vihaa.

Ymmärrän kyllä että suureen naapuriin ei luoteta, mutta sitä en ymmärrä, että Yhdysvaltain presidentistäkin ollaan tekemässä hirviötä, vaikka Yhdysvallat on nyt ja myös tulevaisuudessa  myös Trumpin jälkeen AINOA joka meille turvallisuuspoliittisen ja myös taloudellisen menestyksen takaa.

Trump on jo nyt tuonut Suomelle valoisat taloudelliset näkymät tulevaisuuteen ja turvallisuutemme on suojattu vihollisuuksilta sateenvarjon alla.

Drooni – havaittu

Suojautukaa – vaaratiedote vaara ohi.
Yksi sellainen ja lennot myöhässä.
– Natoon luottaa enää kymmensosa?

Sid Meier’s ei petä koskaan.

Yllättäen huomasin että tätä tässä illalla nyt sitten jauhanut, strategiaa, paras siinä genressä. Sekä pitää muistaa että niin pitkään kuin mieli on avoinna ja ottaa haasteita vastaan, niin pitkään ihminen kehittyy, oli vanha tai nuori.

Sid Meier's Civilization VII on Steam

Sid Meier's Civilization VII: How to unlock all civs - Epic Games Store

Kuvat julkisia Steam palvelusta.

Purra valitsee kuka lähtee tanssiin ja kuka jää vikisemään seinäruusuna.

Eilen kun ns. viisastenkerhomme kokoontui  pitkästä aikaa Esson baarin pyöreään pöytään, niin siinä  tulevat eduskuntavaalit saivat päähuomion, muihin elämän ja kuoleman kysymyksiin teimme vain pienen pintaraapaisun.

Sanottakoon, että pöydän ympärillä istuu edustus eduskunnan neljän suurimman puolueen kannattaja.  Asiat riitelevät, eivät miehet, sillä meidän köörimme on pysynyt pitkään koossa, olipa maassamme sitten vallassa kenenkäkin suun mukainen puolue/puolueet.

Siinä sitten löimme vetoa tulevasta seuraavan hallituksen pääministeristä, suurista rahasummista ei ollut kysymys, ainoastaan voittajalle luvassa kahvit ja paljon klooriaa.

Demari sanoi heidän voittonsa olevan jo kirkossa kuulutetun, koska puolue on pysynyt reilussa Gallupjohdossa huolimatta puolueessa olevista ”Merisen meriselityksistä, eikä sitä Lindtmanin pääministeriyttä tule estämään mitkään ”Espanjan taudit” eikä talousguru Räsäsenkään rattijuoppous.

Kokoomuslainen taas sanoi, että Orpo tulee jatkamaan pääministerinä myös ensikevään vaalien jälkeen, että talouskasvu on portti sille.

Kepulainen ei uskonut Kaikkosen pääministeriyteen, vaikka ovatkin sen tavoitteekseen laittaneet, mutta saahan sitä toivoa, tyhjän saa pyytämättäkin.

Itse sanoin heille, että on yksi ratkaiseva tekijä joka Purran nostaa pääministeriksi ja se on puolueen yksijalkaisuus.

Tällä tarkoitan perussuomalaisten poliittista linjaa, kun muissa puolueissa on niinkutsuttua kahden kerroksen väkeä, niin persut ovat pysyneet yhtenäisenä sovitun linjan takana, vaikka meitä on yritetty niin oppositiosta kuin hallituksenkin, puhumattakaan median piiristä saada tekemään ”Soinit”.

Demareissa Lindtmanin  on helpompi vahtia kapallista kirrppuja, kun vahtia ”Marinin siiven” lähentymistä vassareita. Tämä on se tekijä millä pääministeriyttä ei Lindtmanille ole tarjolla.  Ja Espanjantauti ja muutkaan puolueen ”Meriset” eivät ole tappioon pääsyllinen eikä Räsänen rattijuoppouksineen, osansa toki on niilläkin.

Kokoomuksessa on myös kahden kerroksen väkeä, osa karkaa puolueesta liiallisen persuymmärtämisen vuoksi ja tämä on se pääsyy miksi Orpo ei jatka pääministerinä.

Joten, nykyinen varapääministeri Purra on ensikevään vaalien jälkeen hallitustunnustelija ja sitä kautta tuleva pääministeri, johtuen juuri mainitsemistani muiden puolueiden kaksijalkaisuudesta.

Suomalaisten lääkitystiedot ovat liian usein päin prinkkalaa – pahinta on, etteivät ihmiset edes tiedä sitä

Päivitetty 14.5.2026 12:08. ”Reijonen: Suomalaisten lääkitystiedot ovat liian usein päin mäntyä – pahinta on, etteivät ihmiset edes tiedä sitä
13.05.2026.

Perussuomalaisten kansanedustaja Minna Reijonen on huolissaan lääkitysvirheiden suuresta määrästä. Suomalaiset olettavat, että omat lääkitystiedot löytyvät automaattisesti lääkärin tai hoitajan vastaanotolla tai apteekissa asioidessa. – Näin se ei ole. Tämä on vakava virheoletus, Reijonen sanoo.

Toinen virheellinen käsitys on Minna Reijosen mukaan se, että terveydenhuollon henkilöt aina näkevät, mitä lääkkeitä toinen lääkäri on kirjoittanut, ja siten olisi selvää, miten esimerkiksi eri lääkkeet vaikuttavat keskenään. Näin ei Reijosen mukaan ole. Saman sairaalan eri huoneissa ei toinen lääkäri välttämättä näe, mitä lääkäri on toisessa huoneessa resepteihin kirjoittanut.

Varapuhemies Paula Risikko on ottanut kantaa lääkityksiin ja lääkevirheisiin.

Kansanedustaja Reijonen, jolla on farmaseutin tutkinto yliopistosta, väittää, että jos meillä olisi vuosikymmenten saatossa ymmärretty panostaa enemmän farmasiaan, niin kansamme voisi paremmin. Suuri osa pielessä olevista lääkityksistä johtuu lääkärikäynneistä.

– Farmasiaan, lääkkeiden yhteensopimattomuuksien tarkkailuun ja esimerkiksi henkilön iän vaikutuksiin lääkkeen vaikuttavuuteen tai eri lääkkeiden sivuvaikutuksiin on kiinnitetty liian vähän huomiota. Ihmisillä saattaa olla liikaa lääkkeitä tai liian suurella annostuksella, Reijonen kertoo.” – Suomen Uutiset.
————————————————————————-
”Farmasia on lääkeaineita, lääkevalmisteita ja niiden vaikutuksia tutkiva soveltava tiede- ja ammattiala, joka yhdistää terveys-, luonnon- ja yhteiskuntatieteitä. Ala kouluttaa lääkehoidon asiantuntijoita, jotka työskentelevät pääasiassa apteekeissa, lääketeollisuudessa, sairaaloissa sekä hallinnossa. Suomessa farmaseutin (3 v) ja proviisorin (5 v) tutkinnot voi suorittaa Helsingin ja Itä-Suomen yliopistoissa sekä Åbo Akademissa.” – Al-yhteenveto.
————————————————————————
Mä lehden luin ja mietin, että tämä on vähintään yhtä tärkeää tietoa kuin se, kuka julkkis on törmäillyt pikupäissään, ja/tai miksi ja miten media varoittaa suomalaisia seksuaalisesta häirinnästä, vaikka syntyvyys on muutenkin alakantista!