Persujen imago vaatii toimenpiteitä

Viime viikonvaihteen ajan Persut kokoustivat puoluekokousta Mansessa. Siellä kuultiin monia hyviä puheenvuoroja, joista yksi jäi meikälle soimaan korviin.  Se oli puheenvuoro persujen imagosta.

Persujen imago ei vastaa todellisuutta. Se täytyy oikaista. Se voidaan oikaista mainonnan avulla. Tarvittaessa mielikuvamainonnan keinoin.

Nyt Persut koetaan (kiitos valtamedian) ikään kuin kyse olisi spitaaalisista. Persut ovat tyhmiä juntteja, joilla on vain yksi asia agendalla ja se on maahanmuutto. Persuja suorastaa kierretään kaukaa, että ei vaan ”tauti” tarttuisi.

Nyt pitää panna mainosmiehet töihin. Nyt ei ole enää ”ketutusvideoiden” aika. Nyt on kerrottava sanoin ja kuvin mikä puolue Perussuomalaiset oikeasti on.

Persuilla on hyvät ohjelmat politiikan eri lohkoille, joista pitää kertoa kansalle.

Persut erottaaa muista puolueista vain kansallismielisyys. Kun muut puolueet ovat enemmän tai vähemmän globalisaation kannattajia, on Persut ainoa puolue , joka tekee työtä hartiavoimin suomalaisten hyvinvoinnin eteen. Kaikkien , mutta ei minkään eturyhmän puolesta.

 

17 vastausta artikkeliin “Persujen imago vaatii toimenpiteitä”

  1. Kieltämättä tämä voisi auttaa.

    Mutta paljon on kiinni myös edustajista. Mainoskampanjalla voi tehdä paljon, mutta toinen puoli tulee edustajista, puolueaktiiveista, mepeistä, yms. Heidän on pistettävä uusi vaihde silmään.

  2. Jos mainonnan briefin kiteyttää, se on ”maahanmuutto ja sen vastustamien pääteemana” ei muuta, koska sillä sanomalla Halla-aho on nykyisten persujen imagon luonut. Mutta siinä joukossa ei ole yhtään valtiomiesluokan täyttävää persua- ei edes itse Halla.

  3. Harvassa taitavat olla ne valtiomiesluokan tyypit Karjalaisenkin alle1/6-kannatetun sakin seassa.

  4. ”Se täytyy oikaista. Se voidaan oikaista mainonnan avulla.”

    Markkinoinnin ammattilaisena uskallan olla eri mieltä. Mainonnalla ei muuteta kenenkään mielipidettä. Kun Heikki Karjalaisella on voimakkaasti vastainen mielipide, ei hän ryhdy äänestämään persuja heidän mainoksensa nähtyään.

    Miksi sitten puolueet käyttävät miljoonia ja firmat miljardeja mainontaan? Sillä vahvistetaan viestiä ja merkkiuskollisuutta valmiiksi ’uskovaisten’ keskuudessa.
    Jos kuitenkin joku on vihkiytynyt teenjuonnille ja teeseremonioliie, ei hän lähde ostamaan Saludo-kahvia mainokden nähtyään.

    1. Minun käsialaani ovat Suomen tunnetuimpien hammastahnojen mainonta, suurimpien aikakauslehtien ja erään suurehkon maakuntalehden. Vain tuotemuutoksella voidaan saada uusia kuluttajia, jota mainonta tukee. Jos lupaukset pettävät, tulee vesiperä. Harrin kommentin viimeinen kappale on täysin totta.

  5. On hieman hassua puhua jostain 20/80 % suhteesta, kun ihan yksinkertainen totuus on se, ettei esim. eduskuntavaaleissa yksikään puolue saanut edes 20% kannatusta ja näin ollen lähes sama hölmö riinastusluku koskee ihan jokaista puoluetta.

    95% ei kannata RKP:tä, eikä Kristillisiä, 90% ei kannata Vasemmistoliittoa, 83% ei kannata SDP:tä, eikä Kokoomusta jne.jne.

    No toki joku liikkuva äänestäjä voi kuvitella kannattavansa samaa kuin 80% äänestäjistä, mutta samaan aikaan yksikään puolue ei tätä hölmöä halua riveihinsä, eihän kukaan tiedä mitä kyseinen henkilöä kannattaa.

    No Paavo Väyrynen on toki edellä kuvatulle melko varma vaihtoehto, hän pystyy olemaan jopa itsensä kanssa sekä samaa, että eri mieltä.

  6. Ei Karjalainen kannata 80%, vaan vastustaa viimeisen päälle sokeasti ja hysteerisesti sitä 20% osuutta.
    Tieteellisesti 20% vastustaminen ei ole sama kuin 80% kanattaminen, mutta näin yksinkertainenkin asia lienee persukammoiselle liian vaikea ymmärrettäväksi.

  7. Kyllä mainonnalla ja aivopesulla saapaljon aikaa. Katsokaa, mitä Suomen valtamedia on saanut aikaan persujen suhteen. Vain valistuneimmat meistä tietävät, että persut eivät ole sellaisia, joiksi valtamedia ja muut puolueet ovat halunneet tehdä persuista.

    Ja Karjalaiselle sanon viim eisen kerran, jos käytät persuista sanaa ”pöljä” taai vastaaavaa en julkaisen ainuttakaan kommenttiasi. Itse olet pöljä.

  8. Mainonnan kanssa tekemisissä olleena itsekin totean että sillä luodaan mielikuvia ja niillä ohjataan.
    Koska valtaapitävät itse heräävät maahanmuuton kustannusten suuruuteen ja miksi autamme laitonta salakuljetusta eikö pitäisi puuttua itse syyhyn sillä muutto ei ole ratkaisu.

    1. Kyllä, mainonnalla luodaan ja vahvistetaan mielikuvia. Mutta olemassa olevia vankkoja ennakkokäsityksiä sillä ei pysty muuttamaan, ikävä kyllä.

  9. Ainoastaan kuluttajien tai lukijoiden käsityksiä voidaan muuttaa siten, että markkinointi ymmärtää tuotteen ja sen muutokset täysin ja vahvistaa ne asiat ”tuotannon kanssa ”. Muutos voi olla myös negatiivinen uskollisten kuluttajien piirissä- tarkka paikka.
    Mainonnan lupaus voi ylittää korkeintaan hieman tuotteen todelliset ominaisuudet. Mutta päinvastoin, alilupaus on hyvin vahingollista ja rahaa palaa turhaan. Siksi ammattitaitoisessa markkinoinnissa ajatellut väittämät testataan ennakkoon.
    Nämä on testattu ja todettu omassa markkinoinnin korkeakoulussani Unileverissä ( Pepsodent, Rexona, Omo, Flora, Lipton, jne………….)

    1. ”Mainonnan lupaus voi ylittää korkeintaan hieman tuotteen todelliset ominaisuudet.”

      Itse olen toiminut lähinnä pääomahyödykkeiden puolella. Olen vankasti sitä mieltä, että vähäinenkin epärehellisyys mainonnassa kyllä kostautuu.

  10. Perussuomalaiset on tällä hetkellä monelle unelma. Niin kauna unelma säilyy, kun perussuomalaista hallituspolitiikkaa ei ole olemassa. Unelma särkyy viimeistään silloin, jos Perussuomalaiset menee hallitukseen Kokoomuksen kanssa. Jatkuuko suhde sitten realistisemmalta pohjalta, jää nähtäväksi.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *