Pyöräilijöille punainen matto Tampereellekin – kiitos !

Porvoon idea oli panna vilkkaalle väylälle punainen matto, joka ei jää huomaamatta keneltäkään siinä liikkuvalta. Tampereella tällaisia paikkoja olisi useita, joissa kaahot ”kortonkipyöräilijät ja minä-itse” bemari-audi-mersut kaahaavat muiden hengestä välittämättä.

”Moni kulkija hieraisi silmiään loppuviikosta, kun Adlercreutzinkadun ja Edelfeltin Bulevardin risteykseen oli ilmaantunut pyöräkaistalle ”punainen matto”. Samanlainen on myös ylempänä Huvilakadun risteyksessä.”

 

5 vastausta artikkeliin “Pyöräilijöille punainen matto Tampereellekin – kiitos !”

  1. Pani tuon myös FB:n ”Lisää kaupunkia Tampereelle”- sivuille, jota lukevat pääosa päättäjistäkin.

    Saas nähdä, koska meidän Pyynikin kulmille tuo ilmestyisi. Täällä Satamakadulta, Koulukadun ja Eteläpuiston kautta Tampereen Valtatielle läpiajavilla riittää läpiä päässään. Sen verran hulvatonta meno on vilkkaalla koulu-harrasteväylällä.

    https://www.facebook.com/groups/399167496814768/?multi_permalinks=3448304781901009&notif_id=1597297538321122&notif_t=feedback_reaction_generic

  2. Kyllähän isojen kaupunkien keskustuissa pyöräilyn sovittaminen henkilöautojen, bussien, tavarakuljetusten jne. joukkoon on haasteellista, katuja kun ei pysty leventämään.

    Edellä mainittuun kun lisätään tyyli enemmän vauhtia kuin järkeä niin soppa sekä valmis, että sakea.

    Tampereella en ole pyörräillyt kuin kerran joskus vuonna kivi Epilästä keskustaan, mutta Turussa kun asuttiin niin pyöräilin monta kertaa viikossa keskustassa ja venäläinen ruletti olisi ollut ehkä riskittömämpi harrastus.

    Porissa keskusta pyöräily taasen on verrattain vaivatonta kun keskustaa halkoo neljään suuntaan puistot ja niiden lisäksi on maan mainio kävelykatu, enää toki keskustassa ei ole juuri mitään minkä vuoksi sinne ihmiset pyöräilisivät.

  3. Tampereen keskustassa kaikki liikkuminen on lähes hengenvaarallista.
    Jalkakäytävillä, kevyillä yhdistelmäväylillä, erillisillä pyöräväylillä, puistojen hiekkaisilla väylillä, joissa kaikissa seikkailijoita riittää.

    Tavalliset takajarrupyörät, ”satavaihteiset” käsijarrupyörät, lastenpyörät, sähköpyörät, lapset etutaakkapyörissä, läskipyörät, kilpapyörät, sähköpotkulaudat, skeittilaudat, jalankulkijat, koirat, lapset ja lastenvaunut, kaikki ilman sekamelskassa ilman sääntöjä ja oma etu edellä.
    Tee tässä nyt sitten jotkut säännöt ja järjestelmä, jossa hommat jotenkin edes pelaavat.

  4. Kun fillaristit saisi edes alkeellisesti noudattamaan sääntöjä, mutta narsistiset ns. kilpafillarirtit vetävät jalkakäytävilläkin tuhatta ja sataa muista piittaamatta.
    Suojateillä ajetaan vauhdilla autojen eteen ja vieä näytetään keskaria.
    Vaikka tämä sakki onkin vähemmistö, se näkyy koko ajan.
    Sitten vielä jotku autoilijat pysähtyvät suojateiden eteen antamaan näille tietä, mikä saa aikaan sen, että nämä uskovat entistä vahvemmin olevansa oikeassa.

Vastaa käyttäjälle arvi. Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *