Maailma tarvitsee kommunistista liikettä.

…mutta tarvitseeko kommunistinen liike maailmaa? (oma mietelauseeni, aforismi)

Suomi on oikeastaan aina se, johon viimeksi tulee kommunistien linjaukset, toiminta, trendit ym.

Se koskee toisaalta myös porvaristoakin.

Me kommunistit voisimme muuttaa myöhäissyntyisyyden voimavaraksi.

Muualla kun on jo tehty myös virheet, me Suomessa voisimme väistää kaikki koetut virheet.

Mutta niinhän me emme toimi. Jostain syystä.

Meidän on toimittava/koettava jälkijättöisesti kaikki maailman kommunistisen liikkeen virheet.

Vaikka me voisimme siis ollakin tien näyttäjinä.

Muissa pohjoismaissa ei ole niinkään vahvoja kom.liikkeitä kuin Suomessa. Miksi näin on?

Muissa pohjoismaissa porvaristo on aina eturintamassa, näyttämässä suuntaa, ja antamassa siimaa, myös vasemmistolle, eri tavalla kuin Suomessa. Miksi näin on?

Muissa pohjoismaissa on taitavampi porvaristo kuin Suomessa. Juuri siksi, että he ovat tiennäyttäjiä….siis porvaristo.

Meillä Suomessa on kolme (3) kom.puoluetta.

Joka ainoa on oikeasti aivan samaa mieltä, pääpiirteistä. Vain vivahde-erot erottaa meidä toisistamme. Vivahde-erot, JUMALAUTA!!!!!!!

Mitkä ne ovat?

Minä näen vallan hienosti, että suuret suuntaviivat ovat tismalleen samat joka ainoalla kom.puolueella. Vivahde-erot kuuluvat asiaan, ja niitä pitääkin olla eri tavoin painottavilla kommunisteilla.

Karrikoin: jos kaksi kommunistia keskustelee, ja molemmat ovat täsmälleen samaa mieltä kaikista asioista, vähintään toinen on opportunisti. Niin se vain on hyvät kommunistit.

Meillä kommunisteilla on aivan sama tavoite. Mikä se on?

Meillä kommunisteilla on hieman erilaisia vivahteita miten siihen päästään. Mitkä ne ovat?

Kyse on strategiasta ja taktiikasta. Hyvät toverit. Strategiasta ja taktiikasta. STRATEGIASTA JA TAKTIIKASTA!!!!!!!!

Ei ole yhtä tietä vuorelle. Ei ole ollut eikä tule olemaankaan.

Tämä koskee ihan joka ainutta kommunistista puoluetta joka puolella maailmaa.

Yritin olla ytimekäs ja sanoa asian lyhyesti. Onnistuinko?

T: Markku Huhtala, Lempäälä

Vastaus on vasemmistopolitiikka.

En ole varma, mutta luulisin, että ensimmäinen vappuni oli vuonna 1962. Eli liki syntymästäni saakka siis. Olen siis osallistunut silloin enimmäiseen vappumarssiin ja juhlaan. Työväen juhlaan. Tosin tuolloin osallistuin, halusin tai en, ymmärsin tai en.

Varsin pian osallistuin, 1965 pioneereeihin, kommunistiseeen varhaiskasvatusjärjestöön.

Olin siitä ylpeä, mutta tuskin silloinkaan siitä paljon ymmärsin. Ideologiasta saati aatteesta.

Siitä kuitenkin alkoi oma kommunistisen liikkeen taival.

1965, Härmälän pioneerit.

Isäni, tulipunainen kommunisti opetti minulle oikeudenmukaisempaa ja tasa-arvoisempaa yhteiskuntaa, kuin Suomi, oli mahdollista rakentaa.

Isäni kertoi sen minulle, lapselle, siten että sen ymmärsin, ja kuuuntelin tarkkaan.

Se oli populismia. Isäni kertoi sosialismista siten, että minä, lapsi sen ymmärsin, ja sitä kovasti halusin olla mukana rakentamassa, populistisesti, kansanomaisesti. Siksi olen kommunisti, tulenpalavasti.

Haluan kertoa itsekin, mitä on sosialismi, kansanomaisesti, en tieteellisesti, vaikka siihenkin pystyn, varmasti.

Me kommunistit olemme sivistyneitä. Jokainen omalla tavallamme, ihan kansakoulupohjalta.

Tarvitsemme sivistyneistönkin, sen oikean.

Mutta työväki on se ydinjoukko, yhdessä sivistyneistön kanssa.

Ei tule toimeen yksi ilman toista.

Ei mies ilman naista, ei lukenut ilman…kokkia.

Me kaikki tarvitsemme toisiamme. Ilman kapitalisteja tosin.

Mittees se olikaan? Onkohan jo alle 80 maailman rikkainta omistaa enemmän kuin yli puolet maailman köyhintä?

Näiden 80 rikkaimman omaisuus poistaa maailmasta köyhyyden.

Tarvitsemmeko näiden muutamien kontolle kasaantuneen omaisuuden kasaantumisen?

Emme tietenkään.

Mutta esteenä on suurimman osan maailman valtioiden oma suojelukoneisto, joka suojelee näiden omaisuuksia.

Eikö sitten pitäisi murtaa yhteiskuntia, että omaisuudet eivät näin kasaantuisi?

Ei se taida riittää.

Huomaatteko kuinka käsittelen asioita,? Alhaalta ylös, yksityisestä yleiseen.

Lenin oli Antonio Gramscin ohella ne jotka niin tekivät, Marx pohjalla.

Marxin jälkeen, veivät eteen päin teoriaamme.

Kommunistinen liike tänä päivänä jostain syystä ei käsittele eikä puhu juurikaan muista kuin Marxista. Se on virhe. Emä virhe sanoisin.

Ei maailma muutu jonkin tietyn kaavan mukaan, vaikka sillä on lainomaisuudet.

Ruma saa olla mutta ei tyhmä!!!!

Raha, eikä reformit muuta maailmaa oikeudenmukaisemmmaksi.

Maailman yhteiskunnalliset järjestelmät on muutettava oikeudenmukaisemmaksi.

Tarkemmin sanottuna yhteiskunnallisten järjestelmien rakenteet.

Perimmältään tuotantotavat. Siis-> onko tuotanto tapa yksityiseen omistukseen perustuva vai yhteiskunnalliseen omistukseen perustuva?

Nykyiset parlamentaariset vasemmistolaiset puolueet eivät edes aio ylittää nykyisiä tuotannon rakenteita eikä sen järjestelmiä. Vaikka voisivat. Ainakin yrittää.

Kommunistisen liikeen edustajat ovat vain rajoittuneet vittuilemaan parlamentaarisen porukan niskaan tekemättä itse sen enempää. Eikä se ole johtanut yleisen vasemmiston radikalisoitumiseen. Eikä varsinkaan edes miettimään nykyisten yhteiskunnallisten rajojen rikkomiseen tai ylittämiseen, vaan pelaamaan kapitalismin pelisäännöin.

Vasemmisto on pattitilanteessa, jota se tuskin tuleee ylittämään ei kapitalistien taholta eikä laitavasemmalta.

Ennenkuin Euroopasta kuuluu kummia?

Markku Huhtala, Lempäälä

Mites vaalit meni, kommunistit?

Mites vaalit meni, kommunistit?

Olin tuossa itseasiassa huhtikuun alusta 17:een päivään Teneriffalla.

Löysin sieltä turistien kirjastosta, jonne voi sekä jättää että ottaa kirjoja meidän hotellista ala-aulasta SKP:n 2016 edustajakokouksen kirjan. Luin sen, itseasiassa jo kolmanteen kertaan, kolmas kerta siis tuolla lomalla.

Kirjan sisältöstä olen lähes kaikesta samaa mieltä. Lukuunottamatta puheenjohtajamme jatkuvaa toistoa feminismistä, ja sai palstatilaa sukupuolinen tasa-arvokin,  mutta vähäisemmässä määrin.

Olen toistanut toistamasta päästyänikin toistanut, että feminismi kommunistisessa liikkeessä on lähinnä kommunistisen liikkeen itsemurha.

Riittäisi mainiosti puhe tasa-arvosta, jonka kannalla olen itsekin.

Työväen keskuudessa feminismi lähinnä aiheuttaa enemmänkin vihamielistä raivoa koko käsitettä ja liikettä kohtaan.

Feminismi on hyvin vierasta työväelle.

On turha ihmetellä miksi Persut saa työväeltä kannatusta, mutta työväenliikkeen peruskivi, kommunistinen puolue on jo lähes kokonaan hylätty työväen piirissä.

Olisi syytä miettiä miksi, katsoa peiliin, kommunistit, ei kannatusta tule lähes ollenkaan työväen taholta.

Puuhasteleeko SKP asioiden parissa joita joko työväki ei hyväksy tai ei ymmärrä?

SKP:n kannatus melkein puolittui 2015 eduskuntavaaleista.

Jo silloin halusin nostaa keskusteluun mitä SKP tekee väärin ja mitä voisimme tehdä toisin.

Hillitön raivo vain nousi, mutta keskustelemaan ei kyetty.

Ajattelin tuolloin, että emme me voi enää tästä alemmas vajota. Kannatus oli eduskuntavaaleissa 2015 reilun 7000 äntä.

Ajattelin, että nyt on viimeistään johtopäätösten aika, mutta ei.

SKP sai nyt eduskuntavaaleissa 2019 reilusti alle 4000 ääntä.

Sama toiminta jatkuu, ja luulen, ettei nytkään keskustelua käydä, mutta syytellään ihan muita, mutta omassa toiminnassa ei mitään vikaa nähdä.

Avointa keskustelua ei varmaan tulla käymään, kun sellainen kulttuuri on hävinnyt koko kommunistisesta liikkeestä, itseasiassa kokonaan.

Tampereella kannatus SKP:llä meni enemmän kuin perseelleen.

Piiristä on heitetty kaikki toimintakykyiset ja halukkaat pois, ja siitä ei keskustella.

En halunnut enää vaaleihin mukaan ollenkaan, lamaannuin aivan täysin.

Ne jotka Pirkanmaalla olisivat saaneet ääniä, Tiainen, Heinonen ja Lintunen, on heivattu Puolueesta tylysti pois. Eivät kelvannneet ehdokkaiksi. Olisivat varmasti lähteneet, kuten minäkin, jos vain piirimme olisi kysynyt. Mutta eivät kysy.

Edustajakokous 2016, josta alussa mainitsin, oli silloisen pääsihteerimme Heikki Ketoharjun oiva kirjoitus/puhe.

Omassa puheenvuorossani mainitsin tuolloin, että Ketoharju jo mainitsi lähes kaiken josta itsekin puheessani aioin pitää ja pidinkin.

Sääli vain, että kaikki jäi puheen tasolle, mikään eikä mitään ole muuttunut puolueessa.

Päinvastoin, on ollut varaa heittää puolueesta niitä arvokkaita kommunisteja joilla on ollut vielä jotain sanottavaa ja annettavaa.

Puheenjohtajamme TV esiintyminen ei aiheuttanut vain myötähäpeää, vaan jopa kiukkua.

Edelleen vain syli leveellään kaikille ulkomaalaisille työperäisestä maahanmuutosta lähtien.

Ei varmaan JP:lle tullut mieleenkään ajatella miltä mahtoi tuntua niiltä jotka ovat menettäneet työpaikkansa puolta halvemmalle ulkomaalaiselle.

Kannattaisi lotkauttaa korvaansa heille, ja työväelle, miltä heistä tuntuu ja mitä heille kuuluu, eikä toitottaa naivisti, että kaikille pitää maksaa sama palkka ja samat työehdot.

Tasa-arvo toteutuu työpaikoilla Suomalaisen naisen ja miehen välillä, heille feminismistä jauhaminen ei uppoa.

Ehkä sivistyneistössä ja korkeasti koulutetuissa sekä korkeakouluissa kuten yliopistoissa voi saada vastakaikua.

On sitäpaitsi jo aika ajanut ohi vaahdota naisten puolesta, kun varsin monet miehet ovat pudonneet köyhyyden ja kurjuuden kuiluun, menettäneet kaiken, syrjäytyneet.

Tällä hetkellä monin osin on jo peräti naisvalta, kouluissa , johtajistossa ym, ja todennäköisesti seuraava eduskuntakin on jo naisvaltainen.

Miehiä tässä poljetaan kuin tulpatonta mopoa, miehen kaikkia oikeuksia.

Ei siis pidä yhtään ihmetellä että Persut on toiseksi suurin puolue.

Missä on tasa-arvoinen ja oikeudenmukainen SKP?

Vaalikeskusteluissa sentään Vartiainen Mikko sentään loisti, ja KTP meni eteenpäin saaden parisataa ääntä enemmän kuin edellisissä vaaleissa.

Vanhakantaisuus ja kaavamaisuus/oppineisuus on KTP:ssäkin tulppana eteenpäinmenolle.

Kommunistiselle liikkeelle on kysyntää ja tarvetta, mutta nyt sitä ei tarjoa yksikään 3:sta kommunistisesta puolueesta, mutta yhdessä voisi olla se voima millä mentäisiin eteenpäin.

Kaikkia puolia tarvitaan, sekä etu että takapuoli…

Pirkanmaalla yksi kommunisti, joka on hänetkin heivattu Tampereen piiristä, päätti lähteä tähtiliikkeen ehdokkaaksi. Minusta ihan hyvä ratkaisu tässä tilanteessa, ja ehdokaskin, Reine Lindeman.

Suomeen tarvitaan radikaali todella vasemmistolainen puolue. Sellaisia meillä nyt ei ole.

Perinnekerhoja löytyy 3. Kansan äääni näiden lehdistä sittenkin kaikkein sisältörikkain ja paras, vaikka paljon olisi viilattavaa siinäkin lehdessä.

Tiedonantajaa minulle ei tule, mutta ei omasta tahdostani, KTP:n työkansan sanomat tulee Kansan äänen ohella.

SKP:n asioista en juuri mitään nyt tiedä, enkä siis myöskään tiedä miten vaalit meni, ja missä heitä näkyi, todennäköisesti vain vaalimökillä pönöttämässä, kun muuhun ei kyetä eikä osata.

Tiaisen Hannua minun vähän käy sääli ja harmittaa hänen puolestaan. On Kihniön kunnan valtuutettu, ja on varmasti tulipunainen kommunisti, SKP:n jäsen. SKP:n mielestä se ei silti käy, kun on väärät killuttimet Hannulla jalkovälissä?

Yläsatakunnassa Tiainen on varsin tunnettu, suorastaan julkkis. Kirjoittaa pariin porvarilehteen säännöllisesti, joka viikko, ja moneen muuhunkin lehteen.

Hänet tunnetaan, hän on monessa mukana, hän kuuntelee ja osallistuu ihmisten arkeen, joka päivä.

Tiainen tekee koko vaalien väli, 4 vuotta joka päivä poliittista työtä, ihmisten arjessa mukana.

Olisi ollut mukava saada mitatuksi hänen työnsä vaaleissa, mutta häntä ei kommunistit kelpuuttaneet.

Koko vaalien väli, hyvät kommunistit 4 vuotta, joka päivä on tehtävä työtä, eikä vain pari viikkoa ennen vaaleja möngitä jostain kannon alta vaalehin, ja ihmetellään, kun kannatusta ei ole eikä tule.

Ei tietenkään kaikista ole kirjoittajiksi, mutta jokaisessa kommunistissa on jotain, jonka vain hän tietää, ja se osaaminen olisi käytettävä yhteiseksi hyväksi.

Me olemme kaikki, kommunistitkin, erilaisia, osaamme erilaisia asioita, meillä on erilaisia kokemuksia, tietoja ja taitoja. Meitä jokaista tarvitaan.

Sitä kaikkea tietoa ja taitoa koordinoi organisaattorit, SKP:llä piirisihteerit, jotka delegoivat, ohjaavat ja organisoivat.

Muilla kom.puolueilla se voi tapahtua eri tavoin kun piirihteereitä ei ole.

Sanon ihan lopuksi, jonka olen jo aiemminkin monessa yhteydessä sanonut, että kaikki kehitys tapahtuu ristiriitojen kautta, yksityisestä yleiseen, alhaalta ylös.

Miettikää hyvät kommunistit näitä sanoja.

Hyvää pääsiäistä kaikille!!!

T: Markku Huhtala, Lempäälä

Vasemmiston ja oikeiston erot, tuhrasi tahrasi oikeisto ongelmaksi omansa.

Vasemmisto haluaa mieluummin korottaa veroja, oikeisto leikata.

Tässä oikeastaan koko paletti.

Vaan tämä ei välttämättä kerro tavalliselle duunarille paljon mitään.

Jopa duunari ajattelee, että ei kyllä lisää veroja, kun palkka on jo pieni.

Saattaapa jopa duunari äänestää mieluummin leikkaavaa porvaristoa kuin vasemmistoa, joka on verojen noston kannalla.

Avataanpa tätä hieman lisää:

Viimevuodet on leikattu ja säästetty,  ja yhteiskuntamme on lakannut toimimasta, oikeiston toimesta.

Tosin tuo oli vähän epäreilusti sanottu, porvaristoa eli oikeistoa kohtaa.

Sillä Vasemmisto on ollut mukana näissä ”säästötalkoissa”.

Karrikoin: oikeisto haluaa ryöstää kaiken köyhältä ja kurjalta , vasemmisto sanoo ettei tämä käy, ryöstetään vain puolet (vasemmistolaista reformipolitiikkaa).

Porvaristo hihittelee itsekseen (tätä me haettiinkin).

Vasemmisto julistaa, että tuli torjunta voitto!!!!

Näin on käynyt viimehallituksissa, joissa vasemmisto on ollut mukana (demarit ja vassarit).

Tulevaan hallitukseen tulee kiemurtelemaan hallituskipeä liero keskusta.

Hallituksen muodostaa demarit, mukaan tulee todennäköisesti vassarit ja vihreät.

Kokoomus jää oppositioon.

Tässä aavistukseni.

Ohdakkeisella tiellä on vasemmistolla…ohdakkeita.

Jospa vasemmisto ei saakkaan luotua enemmistöhallitusta, sen tekee oikeisto, luoden vähemmistöhallituksen?

Ja sama Suomen umpikujaan johtava politiikka jatkuu, jota Sipilän oikestolainen porvarihallitus teki jo edelliset liki 4 vuotta.

Vasemmiston olisi nyt tehtävä ihan toisin: Luotava rohkeasti ihan toisenlainen hallitus.

Hallitus, jossa ei ole keskustaa eikä kokoomusta.

Mutta, otettava demarien, vasemmiston, vihreiden lisäksi kristilliset, ruotsalaiset mukaan.

Vähintään.

Persuista pidän myös, mutta se on oma mielipiteeni, eikä luultaavasti edes Persut lähde tällaiseen hallitukseen, eikä vasemmmisto heitä luultavasti pyydäkään.

Persut ovat kuitenkin enemmän vasemmistolainen kuin oikeistolainen puolue nyt, jos vähänkään kiihkottomasti tarkastellaan, ja heitä äänestävät työläiset laajasti.

Halla-aho ei ole sanonut juuri mitään, mitä minä en voisi kommunistina allekirjoittaa.

Mutta luulisin, että persut jäävät oppositioon, joka onkin järkevää.

Timo Soini tuhrasi ja tahrasi kaiken mitä vain voi, ja takkia käänsi mistä vain rahaa oli tulossa ja  mannaa sai.

Eikä tuskin häpeä yhtään mitään, mitä tuli tehneeksi.

Kokoomus, on suurpääomien edustajapuolue. Rahaa on, tutkijoita on, ja kaikkea jota voi rahalla saada ja ostaa.

Kokoomus on kaikista Suomen puolueista kaikkein etevin koska rahaa on.

Sillä on kaikkein suurin viisaus mitä rahalla saa, se on kaikkein johdonmukaisin, ja ostettavissa.

Kokoomus on taustalla, viisaasti hiljaa, ja johdattaa/johdattelee muut tekemään sanomiset ja päätökset puolestaan, sanomatta sanaakaan, tulematta leimatuksi, ja työ tulee tehdyksi kuten kokoomus sen on ajatellut ja suunnitellut, suurpääomien eduksi.

Jos ei ymmärrä suurpääomien, kapitalismin olemusta, ei yhteiskuntaa joka toimii yksityisen omistuksen ehdoilla, ei voi toimia johdonmukaisesti eikä voi puolustaa pientä ihmistä.

Siinä se, pieni ero vasemmiston ja oikeiston välillä.

Raha ei ratkaise, vaan ihminen. Yhteiskunnan keskiössä on ihminen , ei raha, ei yksityinen omistus, vaan ihminen, se pieni tavallinen työtätekevä ihminen.

Se erottaa meidän sivistyneet ihmiset älyttömästä rahanahneesta kilpailuhenkisestä omaneduntavoittelijasta.

Toisenlainen maailma on mahdollinen. Me yhdessä voimme muuttaa sen paremmaksi.

Muista äänestää!!!!

Ainiin, unohdin vallan sanoa, mikä ero verojen nostolla ja leikkauksella on.

Jos aina vaan leikataan ja säästetään, yhteiskunta lopulta lakkaa olemasta.

Veroilla rahoitetaan kaikkea yhteiskunnan eri toimintoja, terveydenhuollosta tienpitoon.

Ihmisten hyvinvointi on kiinni, samoin kuin yhteiskunnan toimiminen verovaroista.

Raha kiertää, tasaa tuloeroja, ja yhteiskunta voi paremmin.

Mutta mitä oikeisto haluaa , mutta ei sano Suomalaisesta yhteiskunnasta?

Markkinavoimien hallitsemasta, jossa kaikki raha, tavara, markkinat ja työvoiman vapaa liikkuvuus olisi vapaa.

Sellainen ei voi toimia, eikä ole koskaan toiminut, mutta liberaali porvaristo aina vaan tavoittelee, johon keskusta ja kokoomus kuuluvat.

Äänestä Suomalainen, se on oikeutesi, muut oikeudet on lähes jo leikattu….

Tuli vähän pitkä juttu, mutta kiitos kun luit ajatuksella ja loppuun.

T: Markku Huhtala, Lempäälä

Suomi ennen ja nyt

Meillä Suomessa porvaristo säätää ja sählää.

Niin on ollut ja niin on nytkin.

Suomen nykyinen hallitus on puhtaasti porvarihallitus, Suomea ja Suomen kansaa sattuu, mutta ei se porvarihallitusta haittaa. Ei ole ennenkään haitannut.

Suomi on sotinut suurta Venäjää vastaan ja Suomen porvaristo on ollut siihen syypää harjoittamallaan politiikalla.

Venäjää syytetään, että se uhkaa ja voipi hyökätä Suomeen.

Ei Venäjä ole uhannut eikä uhkaa nytkään.

Mutta Suomen porvaristo haluaa sotimaan. Ennen liittolainen oli Saksa, nyt se on USA.

Suomen kansa kärsii nälästä ja vilusta, yhä suurempi osa jää Suomalaisista ilman.

Mutta sotaporvaristomme haluaa uusia pyssyjä ja erityisesti uusia hävittäjiä.

Niiden jo kaavailtujen 64 hävittäjän kokonaiskustannukset menevät reilusti yli Suomen vuosibudjetin.

Siltikin, vaikka niitä rahoja Suomen kansa tarvitsee elämiseen.

Niillä rahoilla Suomen hyvinvointimallia voisi kehittää parempaan suuntaan, ja rahaa jäisi reilusti muuhunkin järkevään.

Mutta ei, Porvariston pitää päästä sotimaan, ja nyt ”vääräksi hevoseksi ”halutaan/veikataan USA (ennen se oli Saksa).

Tosin, Suomen porvariston suurella myötävaikutuksella USA on käytännössä jo miehittänyt Suomen.

Parlamentilla ym. demokratian instituutioilla porvarit pyyhkivät pöytää.

Esim. Isäntämaasopimus tehtiin ilman eduskuntaa.

USA kutsui itsensä Suomeen sotaharjoituksiin, johtaa sitä, mutta viulut maksaa Suomi.

On tulossa eduskuntavaalit. Porvaridemokratiassa me kansa voimme vaikuttaa äänestämällä. Rahalla tietenkin porvarit itsensä valituttaa, aina uudelleen.

Mutta mitäpä jos me kansa tulemmekin äänestämään ”väärin”?

Mitäpä jos äänestäisimme ihmisiä, jotka eivät halua Natoa, sotia, aseita, vaan puolueetonta rauhan politiikkaa, ilman aseita,  politiikkaa jossa ihminen ja sen hyvinvointi on yhteiskunnan keskiössä?

Tämä nykyinen hallitus on aiheuttanut niin valtavat vauriot yhteiskuntaamme, että ei niitä vaurioita korjaa seuraava hallitus eikä edes sitä seuraava.

Mutta yrittäkäämme!!!!!

Vasemmiston ei pidä mennä kokoomuksen eikä edes keskustan kanssa samaan hallitukseen. Ei mitään kompromisseja!!!

Mutta riittääkö eduskuntavasemmiston (SDP ja vasemmistoliitto) kantti? Se jää nähtäväksi.

Muuttoa mutta minne?

Kovat muuttotalkoot tuossa minulla oli. 112 m2 halli tyhjennettiin ja muutin kylmäkoskelle jossa 250m2 halli.

Takki vähän tyhjä.

Viimemetreillä saatiin melkein valmiiksi asennettua uuteen halliin 4 pilari nosturi.

On vähän kiirekin kun ducatosta menee leima umpeen 5.3.

Jarrut ja hitsattavaa…vähän.

2 pilarinorsu jäi odottamaan asennusta vähän myöhemmin, koska en ole saanut piirustuksia, josta selviäisi missä lattiassa menee vesikiertoinen lattialämmitys.

Muutenkin uudessa hallissa on kaaos. Työkalut eri laatikoissa.

OK talolle mietin mitä sillä tehdä, kun en sitä tarvitse. Lämmin se on, ja lämmöt jauhaa kaiken aikaa. 150M2 pinta-alaa OK talolla.

Joku hyväkäs voisi sen vuokrata ja asua?

Niin, ostin 250m2 hallin ja kylkiäisinä tuli tuo ok talo.

Kun poliittisella saralla vasemmistossa ei mitään tapahdu eikä mennä eteenpäin vaan junnataan, ehkäpä pahemmin kuin koskaan, niin on siksi aikaa koetettava keksiä tekemistä, jotta energian saa johonkin…

Ei ole tarvittu vaan heitetty vit…eh pois. Mitäs tässä kuin käsiä levittelemään ja kehitettävä jotain toimintaa joka olisi edes itselle mielekästä.

Yhteistyötä ei saatu käytännössä aikaa, kommunistit keskenään saati muidenkaan kanssa.

Asiaa ja aiheita olisi taistella paremman huomisen puolesta.

Vanhushuolto on ollut karmaisevaa jo vuosikausia.

On ollut selvää, kuten itsekin siitä kirjoitellut eri medioissa kauan, että kun yksityinen sektori pääsee terveydenhuolto- ja vanhussektorille, tulee rumaa jälkeä.

Potilas on rahantekoväline, voitontavoittelun väline yksityisellä sektorilla. Jeesustelu ei auta!!!!

Tottakai löysät otetaan pois ja paljon enemmänkin, ja katsotaan missä raja kulkee.

Yksityisellä sektorilla on turha oikeastaan puhua valvonnasta, koska heitä suojaa liikesalaisuus.

Emme itseasiassa tiedä ennenkuin tulee ruumiita.

Yksityistä bisnestä ei pitäisi päästä ollenkaan sotkemaan sotea.

Sotekin itseasiassa on juuri laillistaa yksityisen bisneksen pääsy sotemarkkinoille.

Meillä oli ennen asiat hyvin, mutta EU murskaa meitin.

Ympäristökin tuhotaan, koska kapitalismi perustuu kuluttamiselle, yksityiseen omistukseen jossa kilpailu on aina ensin.

Työttömyys ei vähene, sillä tuottavuus nousee. ”Liikaväestö” vain lisääntyy. Kaikille ei riitä töitä. Tekniikka ja digitalisaatio menee eteenpäin. Kaikkia ei enää tarvita.

Ristiriita on se, että kapitalismi tuottaa kilpailun nimissä yhä enemmän turhaa, yhä tehokkaammin, yhä vähemmällä tuottajamäärällä, mutta ostovoimainen väki vähenee.

Maailma saastuu, hukkuu turhan tavaran määrään.

Ratkaisua ei ole kuin kapitalismin kaataminen.

Mitä tilalle?

Yhteiskunnalliseen omistukseen perustuva järjestys, jossa työntekijä, joka tuottaa on myös ”omistaja”?

Ehkäpä silloin on myös mahdollisuus päästä pois turhan tuottamisesta, ja maapallo kiittää.

Olenko itse parempi ihminen, kun ostan omistan?

Elän kapitalismissa, on tässä yhteiskunnassa kuitenkin pelattava niillä pelisäännöillä mitä kapitalismissa on.

Muuten emme voi myöskään muuttaa kapitalismia.

Toimin nyt sivussa ikäänkuin vasemmistosta, jossa en voi olla sen osa. Syy ei ole minun.

Olen neuvoton mitä tehdä.

Lyhyellä aikavälillä en näe toivoa kommunistisessa liikkeessä.

Kommunistit ovat koko maailmanlaajuisesti täysin hukassa.

Olisi mielestäni palattava lähimenneisyyteen, Leniniin. Hän on jo oikeastaan sekä kokenut tämän kaiken, että myöskin antanut vastauksia mitä pitäisi tehdä.

Kommunistinen liike on täynnä kokemusta. Kokemusta jota emme käytä, emmekä edes ymmärrä käyttää nykyisyyttä lukiessamme.

Siksi: jään kuulolle. Minä en ole niin voimakas enkä viisaskaan, että kykenisin kaikesta huolimattta toimimaan.

Oljennuora vanhuspalveluun ja muuta murhetta vasemmalla.

Olen huvittuneena, suorastaan vahingoniloisena seurannut keskustelua vanhusten hoidosta.

Itsekin jo toista kymmentä vuotta sitten kirjoittelin, samoin esim.SKP, mihin voi johtaa vanhusten hoidon yksityistäminen.

Se johtaa juuri tähän, missä nyt olemme.

On itsestään selvää, kun yksityinen bisnes päästetään tuottamaan ja päättämään vanhusten huollosta, tai sairaanhoidosta, tulos on juuri tämä.

Kun potilas on asiakas yksityisellä sektorilla, on asiakas eli potilas rahantekoväline, voitontavoittelun väline.

Moraali tulee aina sen jälkeen.

Siksi vasemmisto on vastustanut erityisesti yksityisen bisneksen pääsyä terveyspalvelualoille, varsinkin jakamaan julkisen sektorin kanssa.

Kokoomus on ollut kapellimestari koko ajan tässä yksityistämisprojektissa.

Valinnanvapaus, jota voisin sanoa itsekin kannattavani, mutta todellista valinnanvapautta, jota kokoomus ei kylläkään kannata.

Eli jokaisessa Suomen kunnassa pitää olla valinnavapauden toteutuessa julkisen sektorin terveyspalvelut johon potilas voisi mennä jos haluaa.

Näin ei lähellekään joka kunnassa kuitenkaan ole, vaan on vain yksityisten tuottamia terveyspalveluja.

Samoin olisin sitä mieltä että vanhuspalvelut pitäisi edelleen olla mahdollista tuottaa myös julkisina palveluina, kunnan tuottamina, yksityisten rinnalla.

Monella muullakin alueella palveluita tuottaa nyt vain yksityinen sektori, joten valinnanvapaudesta ei voida puhua.

Koko tämä SOTE touhu on ollut vain yksityisen sektorin pääsyä sektoreille, joita on perinteisesti julkinen sektori tuottanut. Puhutaan miljardeista euroista, joita yksityinen bisnes hamuaa.

Ja kukapa muu on se edustajapuolue yksityiselle bisnekselle jos ei kokoomus.

Ennen eduskuntavaaleja liki joka ainoa puolue varsin periaatteettomasti puhuu mitä kansa haluaa kuulla, ja vaalien jälkeen päättävät jotain aivan muuta.

Mitä tulee eduskuntavaalien jälkeen olemaan äänestysprosentti?

2015 se taisi olla aika lailla 70%.

30% eivät äänestäneet ollenkaan.

Vasemmistoliiton ei pidä edes harkita menoa mukaan porvareiden kanssa hallitukseen.

Siinä on käynyt huonosti, eikä ainakaan kannatus ole noussut.

Vasemmistoliitto on ollut huonoissa hallituskoalitioissa, joissa juuri vasemmisto on kärsinyt.

Viittaan 30% jotka eivät äänestä ollenkaan.

Vanhuspalveluiden yksityisämishallituksissa vasemmisto on ollut mukana, joten jeesustelu ei nyt auta.

Ei se auta Sipilää itseäänkään.

Pelottaa kuitenkin ihmisten poliittisen muistin lyhyisyys.

En itse osallistu ehdokkaana vaaleihin, ei ole kyllä kysyttykään.

Monia Pirkanmaan periaatteellisia kommunisteja, joilla olisi sanottavaa ja annettavaa, ei ole heitäkään kysytty. Sanon: laitavasemmiston tila on alennustilassa, niin alhaalla ja syvällä, ettei aurinko paista sinne.

Tarkoittaako tämä jupisemiseni sitä, että laitavasemmistoa ei tarvita, tai ettei kysyntää olisi?

Viittaan yllä olevaan änestämättä jättäneiden 30%.

Nyt ei ole aika, luultavasti, boikotoida porvarillisia vaaleja, mutta jotain olisi tehtävä, toisin.

Ehdotin enemmän kuin kymmenen vuotta sitten, etä laitetaan lavamosseni lavalle SKP:n mainos ja ajaisin Hämeenkatua edestakaisin, mahdollisesti megafonin kanssa ääntä pitäen.

Sittemmin ehdotin asuntovaunua- tai autoa jolla aikataulun mukaan kävisimme joka ainoassa Pirkanmaan kunnassa, keskustelemassa. Olin ollut valmis itse ostamaan. Ei käynyt ei.

Ilokseni nyt olen kuullut enemmän kuin kymmen vuotta myöhemmin, että SKP:llä on asuntovaunu liikkeellä Pirkanmaalla.

Valovoimasia ehdokkaita SKP:llä ei nyt ole, ei koko maassa, saati Pirkanmaalla.

Miksi?

Yläsatakunnassa on SKP:llä jäsen, joka on muodostanut jo aikaa sitten koalition, jonka tuloksena pääsi SKP:n jäsen valtuustoon. Hannu Tiainen Kihniöltä Suomen perussuomalaisimmassa kunnassa.

Taitavasti tehden ja luoden. Mutta ei kelvannut vaan hylättiin SKP:ssä. Väärät killuttimet jalkovälissä, joten ei siis kelvannut, ehdokkaaksi eduskuntavaaleissa, vaikka on todellinen julkkis Kihniö, Virrat, Parkano, Ikaalinen akselilla.

Saman teki nyt vaaleissa Lahden suunnalla, ihan oikein, Ritva Sorvali, jota tuen täysin, saikin SKP:n tuen. Oikeat killuttimet jalkovälissä?

Mitä siis olisi ajateltava SKP?

Eipä ole paljon sanottavaa tänäänkään.

Mutta kirjoitan silti…

Turhemmistakin asioista kirjoitetaan ja puhutaan.

Kirosanakin on sanottava niinkuin se on.

Ei vaiteskaan, on kai mulla sanottavaa, vaikka turhauttaa kyllä oikeastaan koko vasemmistolainen liike Suomessa…ja maailmalla.

Ranskassa sentään tehdään jotain, heillä on munaa.

Entäpä meillä Suomessa? Nooh, SAK jyrähti aktiivimallista, mutta ei sitä sitten viety eteenpäin, eikä pyritty kaatamaan, vaikka voimaa olisi ollut.

Aktiivimalli on niitä yksiä nykyhallituksen kukkasia, joissa ei järki ole paljon päätä pakottanut.

Runnottiin läpi, seurauksista välittämättä.

Jos Suomessa työpaikat vain vähenevät, ei pakottamalla työttömiä lisää työpaikkoja saada.

Työnantajat työpaikkoja tarjoavat, ei työttömät, kuten hallitus nerokkuudessaan kuvitteleekin.

Työnantajat ovat avainasemassa, nekin, jotka valtiolta saavat tukiaisia.

Pienet yritykset, jospa he saisivat tukiaisia työllistämiseen, voisi työttömyys todellakin vähetä, mutta tukiaisia annetaan isoille, jotka niitä ei tarvitse, paitsi suurentamaan sijoittajien osinkoja…

Aktiivimalli kyykyttää, kyykyttää niin helevetisti, työttömiä. Ei ole mahdollista mitenkään vaikuttaa työttömyyskorvauksen leikkaamiseen, vaikka olisi kuinka aktiivinen.

Korpeaa sekin, että ne, jotka ovat eläkeputkessa, jotka eivät ihan varmasti työllisty, leikataan heiltäkin.

Köyhyys lisääntyy, kurjuus kasvaa, jako epätasaistuu rikkaiden hyväksi.

Meillä nykyhallitus on kuin pukki kaalimaan vartiana, rikkaille enemmän jotka eivät entisiäkään ole syöneet, ja köyhille jaetaan vähemmän, joilla ei muutenkaan ole enää yhtään mitään.

Vanhushuolto on ajettua alas ja yksityistetty lähes täysin.

Hyvää hvyyyttäni olin taannoin jakamassa vanhuksille ruokaa, joka oli yksityistetty sekin.

Näin jotain niin karmeaa, että aluksi itkeä tihuutin kotona jälkeenpäin.

Vanhukset oli jätetty heitteille. Usein koko päivänä olin ainoa ihmiskontakti.

Huusollit olivat kuin sikolättejä, kun vanhus itse ei kyennyt siivoamaan. Jne…

Kaikki palvelu oli hinnoiteltu joita vanhuksille tarjottiin, yksityisten toimijoiden tahoilta, kynsien leikkuusta lähtien. Jos oli rahaa sai palveluja, jos rahaa ei ollut…?

Kun meillä oli vahva vasemmisto, se heikoinkin lenkki pärjäsi.

Nyt meillä ei ole vahvaa vasemmistoa, vaan hyvin hajanainen, ja heikko.

Porvari nukkuu kylläisenä, rauhassa, sen edustajat ovat hallitusvastuussa, joka leikkaa juuri sopivasti porvarin taskuun lisää. Omat miehet hallituksessa, jotka ovat itse valinneet, rahalla.

Terveydenhuolto tullaan saattamaan USA:n mallin mukaan yksityisen bisneksen piiriin,

josta tehdään yhtä kallis ja toimimaton.

Suomalaiset ylpeydenaiheet ovat vähenemässä. Olemme jäämässä jälkeen pohjoismaisen hyvinvointimallin maana, muista pohjoismaista. Selvästi.

Olemme ainoana pohjoismaana EMU:ssa (rahaliitto), ihan meidän heikon vasemmiston ja tyhmän porvariston takia.

Mitään syytä meillä ei ole olla EMU:ssa, tai edes EU:ssa.

EU:sta meidän Suomen porvareita ohjaillaan, annetaan ohjeita ja direktiivejä.

Englanti ymmärsti lähteä, ja hyvä niin. Aluksi se kirpaisee, mutta hyvinkin lyhyessä ajassa se kannattaa…ja Englanti nousee suostaan, johon EU sen vei.

Meitä Suomessa pelotellaan ettemme vaan eroaisi, mutta kyllä…meidän pitää erota EU:sta. Tyhmin liitto ikinä.

Irti EU:sta ja markka takaisin!!!!!

Toivoo Lempäälän elämäntapakommunisti Markku Huhtala

Puhutaan Suomalaisesta köyhyydestä

Köyhyyttä Suomessa on yhä vain enemmän ja enemmän. Vaikka samaan aikaan mukamas työttömyys pienenee.

Kai se pienee, mutta enenevässä määrin siitä ei makseta palkkaa, ja jos maksetaan maksetaan niin vähän, ettei sillä tule toimeen.

Toisaalta pätkätöiden määrä on kasvanut rajusti.

Nykyinen hallituksemme on toimillaan ajanut oikeastaan kaiken umpikujaan Suomessa.

Syntyvyys on rajussa laskussa, koska perheet eivät voi suunnitella elämää eteenpäin, kun huomisesta ei tiedä, onko rahaa, tai ruokaa, tai töitä.

Vanhukset ovat jätetty heitteille, josta itsellänikin on aivan omakohtaisia kokemuksia, kun jaoin hyvää hyvyyttäni ruokaa heille.

Kaikki se hyvä minkä työväenliike on Suomessa saanut aikaan on kovalla kädellä purettu, ja mallia otettu USA:sta, josta ei koskaan oikein ole noussut mitään muuta hyvää kuin ehkäpä aurinko…

On selvää, että keskusta tulee häviämään, vaikka ei ole se suurin syypää tilanteeseemme Suomessa.

Suurin syy on taustalla häärivä suurpääomien eduspuolue kokoomus.

Toinen vakava syy köyhyyteemme on liittyminen EU:hun joka viimeisteltiin liittymällä EMU:uun, eli rahaliittoon.

Suomen hallitus on hankkimassa mielettömät asehankinnat, vaikka ne rahat voitaisiin käyttää Suomen hädänalaisten hyväksi, lyhentämättömänä.

Uhkakuvia on luotu ja luodaan Venäjältä, joka ei ole uhannut Suomea missään vaiheessa.

USA sitä vaistoin on uhka koko maailmalle, mutta Suomemme porvariston pää on juuri USA:n peräpeilissä, niin syvällä ettei järjen ääni sinne kuulu.

En ole vielä tavannut ainuttakaan köyhää joka sitä olisi vapaaehtoisesti.

Työläinen tekisi mielellään töitä, jos niitä olisi.

Tampereeltakin on hävinnyt tehtaita, ja paljon, muistomerkkejä on Tampereen keskustakin täynnä, vaikka Finnlaysonista lähtien, jossa itsekin olin töissä 70-80 luvuilla.

Tilalle ei ole tullut uusia työpaikkoja.

Edelleen kehitetään autoja, jotka kulkevat kokonaan ilman kuljettajia, jotka tulevat varmasti toteutumaan, ja edelleen työpaikat vain vähenevät.

Kaikki ihmiset eivät koskaan tule opiskelemaan kuin sen mikä on pakko.

Mutta heille ei sitten millään enää tahdo löytyä töitä.

Muistan itsekin kuljetusalalla olleena, kun repsikat (apumiehet)myytiin pois autoista (kuljettajien palkkoja nostettiin).

Huoltosemilla tankattiin auto, ja pyyhittiin vielä tuulilasi ja pyynnöstä vaikka kuskin nenä…

Tekniikka menee eteenpäin, ja työpaikat vähenevät entisestään, se on kylmä tosiasia.

Meillä on tasan kaksi vaihtoehtoa: köyhyys lisääntyy, tai työt jaetaan tasaisemmin ja työaikaa vähennetään kuuteen tuntiin.

Työajan vähentäminenkin 6:teen tuntiin on vain väliaikainen ratkaisu, koska työntuottavuutta edelleen vain kehitetään, joka edelleen vähentää työtekijöiden tarvetta.

Palvelualoilla olisi työtä tarjolla, mutta kun julkinen sektori ajetaan alas juurikin kokoomuksen toimesta alibudjotoimalla, jotta yksityinen sektoria saa jalansijaa, ja onkin saanut ja paljon.

Yksityisellä puolella vanhukset näkevät nälkää, eikä terveydenhoitajat, lähihoitajat ehdi sitten millään joka paikkaan, kun väkeä on liian vähän, kun yksityinen bisnes haluaa vain voittoja…

Tottakai tämä voi hyvnkin räjähtää porvariston omille silmille, kuka tietää.

Työväen pitää yhdistyä, kommunistisen liikkeen pitää löytää toisensa, ay liikkeen pitää ryhdistäytyä.

Silloin köyhäkin voi nähdä tässä mielettömyydessä jotain toivoa paremmasta.

Ei oikeuttaa saa jos sitä ei vaadi… Työväki yhdessä, joukkovoimalla.

Meillä oli/on unelma

Kokoonnuimme viime Lauantaina 3.11-18 Hermannin kerholle ajatuksena luoda demokraattinen kansaliike nykymenoa vastaan.

Olimme pohjustaneet tapaamista useilla kokouksilla esim. Tampereella.

Tarkoituksena on koota erilaisia ihmisiä ja järjestöjä (SKDL:n tapaan) yhteiseen järjestöön, vaaliyhteistyöhön.

Jari Heinonen alusti minkälaisia yhteistyöjärjestöjä on Euroopassa monissa maissa.

Hannu Tiainen alusti kokemuksia Kihniön suunnalla, todistaen toiminnan tuloksellisuutta päästen valtuustoon.

Sitten odotin Männikön Heikin alustavan Helsingin kokemuksia, tehtyä ja tekemättömiä, virheitä ym.

Sitten olisin odottanut miten mahdollinen demokraattinen liike koottaisiin, millä keinoilla.

Miten jo olemassa olevilla voimilla tulemme osallistumaan esimerkiksi tuleviin eduskuntavaaleihin, sekä EU vaaleihin. Halusin kuulla vaihtoehdoista ja taktiikoista.

Halusin kuulla mitä ja miten menemme eteenpäin.

Saimme kuulla aivan jotain muuta, ja siksi osa kimpaantuneena häippäsi paikalta.

Keskustelua on käyty kiivaana täällä kansanrintama uusliberalismia vastaan facebook ryhmässä.

Hyvä niin, sillä missään muualla ei avointa tärkeätä keskustelua käydä, ei niin missään.

Männikön puhe ei ollut huono tai väärä, mutta aivan väärässä paikassa pidetty, väärään aikaan ja aivan väärille ihmisille.

Meillä ei ole paljon aikaa, enkä itsekään halua enää haaskata aikaa.

 

Politiikkaa ja ideologia ovat eri asioita vaikka kommunisteilla kulkevatkin käsi kädessä.

Kommunistit eivät juurikaan ole mukana päivän politiikassa tänä päivänä.

Vaikka juuri se olisi tärkeintä.

Männikkö sanoi jossain vaiheessa, että eikö minulle Moskovan koulussa opetettu?

Kyllä opetettiin, tunnistamaan kaavamainen ajattelu, ja torjumaan sitä.

Siltikin, vaikka Neuvostoliitossakin kaavamaista ajattelua oli yllin kyllin.

Koulussa opiskeltiin Marxismi-Leninismiä, ja korostettiin luovaa ajattelua, kaavamaisuuden sijaan.

Marxismi-Leninismi on teoria, joka antaa eväät ymmärtää, lukea- ja toimia kapitalismissa, tilanteen mukaan.

 

SKP:n Tampereen piirikomiteassa jo vuosia sitten törmäsin ongelmiin ja sanoin kokouksissa istumisesta.

Kokousten pitää olla aina toiminnan organisoimista, ei itse toimintaa.

Tämä opetettiin myös Moskovassa. Sain Tampereen osan kommunisteja vihat päälleni.

Piirikomiteassa haukuttiin kapitalismia, ja kuinka se meitä lyö, ihan kuin me ei sitä tiedettäisi muutenkin.

 

Jotta me saamme mukaan ihmisiä toimintaan, on meidän kuunneltava herkällä ja tarkalla korvalla, eikä heti ensimmäiseksi lähdettävä luennoimaan.

Sillä vain karkotetaan heti kättelyssä ihmisiä pois, jotka voisivat olla kiinnostuneita toimia paremman huomisen puolesta.

 

Toiminta, siinä on nykypäivän ydin, mutta miten, siinä toinen.

Kautta koko työväenliikkeen historian, tietoisuus on työväellä kasvanut toiminnan kautta: lakot, mielenosoitukset ym.

Siitä syntyy tietoisuus luokka-asemasta, kiinnostus työväenliikettä kohtaan ja itsensä sivistäminen ja jopa liittymineen kommunistien toimintaan mukaan, ja saada tietää enemmän. Se tapahtuu toiminnan kautta.

Puhun nyt työväestä, en sivistyneistöstä, vaikka monin osin aktivointi tapahtuu samoin periaattein.

Sivistyneistö ei tee vallankumousta yksin, ei sitä tee kommunistitkaan, vaan sen tekee työväki, kommunistit ja sivistyneistö yhdessä.

Mutta miten me voimme toimia yhdessä on pitkä prosessi, eikä se tapahdu lyömällä Marxismi-Leninismillä päähän.

Toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan.

On mietittävä mikä meitä yhdistää, eikä sitä mikä meitä erottaa. Siitä alkaa uuden työväen, työväenliikkeen ja kommunistien uusi nousu.

 

Neuvostoliitto hajotettiin, koko sosialistinen leiri hajotettiin.

Jotain meni pieleen, jotain tehtiin väärin. Kommunistit olivat johtavassa roolissa.

Miksi kommunistiset puolueet olivat niin heikkoja kuin olivat?

Miksi pitää jatkaa kansallisissa kommunistissa puolueissa ja liikkeissä samaa vanhaa, joka ei voi toimia vanhalta pohjalta?

Kapitalismi on dynaaminen, ja menee eteenpäin vääjäämättä.

Se ei missään nimessä mätäne ja hajoa, vaan muuttaa suuntaansa, korjaa virheitään, joka päivä.

Silti se on kapitalismia, jonka tuotanto perustuu yksityiseen omistukseen.  Se on vanhaa eikä edistyksellistä, mutta se toimii silti, eikä kaadu itsestään.

 

Meidän on kommunistisena liikkeenä tavallaan palattava taaksepäin, suunnattava katseet Leniniin, mitä hän sanoi, ja mitkä ovat olleet hänen kokemuksensa. Siitä me voimme luoda katseet kapitalismin yli, tulevaisuuteen.

 

Kommunistinen liike on täällä hetkellä hukassa, vailla suuntaa.

Näperrellään vasemmistolaisten pikkuasioiden parissa, kuten feminismi ja sukupuolinen tasa-arvokysymykset.

Se on lähinnä poliittista masturbointia, tekee itselle mukavaa mutta ei johda mihinkään.

Siksi lopuksi sanon, että olisi erittäin tärkeää lotkauttaa korvansa Jari Halosen suuntaan: ”puhdasta paskaa, että meinaa oksennus tulla”, kertoo aika paljon mitä ja miten me kommunistit kykenemme tekemään yhtään mitään politiikkaa…

Peiliin katsomisten paikka hyvät toverit.

 

Meillä on kokemusta ja eteenpäinkin on menty. Hannu Tiainen on oiva esimerkki, Marko Niemi toinen. Meillä on osaamista kuten Jari Heinonen joka oli pitkään Tampereen kaupungin valtuustossa, professorismiehiä lisäksi jolla on tietoa ja taitoa saada yhteyksiä ja yhdistää, poliittinen virtuoosi, joka osaa lisäksi puhua niin että tulee ymmärretyksi.

 

Suunta on vain yksi: eteenpäin!!!!!!!

 

 

 

 

Markku Huhtala, Lempäälä